IR ,, Miedzianka" relacji Legnica-Świnoujście przez Zieloną Górę (tylko w okresie wakacji )
IR ,,Ślązak " relacji Zielona Góra-Kraków Gł przez Legnice
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-01-2012, 10:21
Moja propozycja to pociąg regio z Olsztyna do Grudziądza skład SA-133 ZPR Olsztyn ,jest to możliwe ponieważ w obecnym RJ kursuje już szynobus pod trakcją elektryczną do Iławy więc może pojechać dalej 36 km do Jabłonowa Pomorskiego i bez zmiany czoła trakcją spalinową dalej do Grudziądza .Cała trasa liczy 136 km czas jazdy 2 godziny ,realne???Moim zdaniem bardzo realne .Kursowałby w (5) ,(7) ,frekwencja pewna ze względu na dużą ilość osób mieszkających w Grudziądzu a studiujących w Olsztynie .Więc studenci piszcie petycje ,bo czas ucieka
"Doker" w obecnym rozkładzie, jedzie tradycyjną trasą, przez Kutno, Włocławek, Toruń itd. Teraz ma objazd, od Kutna do Bydgoszczy E20 i węglówką, co daje znacznie lepszy czas przejazdu odcinka Kutno - Bydgoszcz i całej trasy, gdyby nie ponad 30min postój w Bydgoszczy. Moja propozycja, to od nowego rozkładu na stałe pozostać przy trasie od Kutna do Bydgoszczy przez węglówke, co znacznie poprawi przejazd całej relacji Katowice - Gdynia. Dziś przejazd całego odcinka jest masakrycznie długi, nie wiem czy pociągi TLK mają za cel jak najdłuższe przeloty, okrężnymi trasami, czy raczej w miarę przyzwoite godziny przejazdu. Oczywiście odezwą głosy, że nie możemy omijać Torunia czy Włocławka, ale jeśli jeden pociąg pojedzie inną, krótszą trasą, to chyba kolej nie zawali, a większość pasażerów jednak doceni oszczędnośc czasu, bo jednak Dokerem sporo osób jedzie z Trójmiasta do Łodzi, Częstochowy, Katowic. Jest wiele pociągów z Torunia do Kutna p. Włocławek, uważam, zmiana relacji Dokera wyszła by na plus temu pociągowi.
Zresztą kilka lat temu Doker, jechał od Bydgoszczy do Kutna p. Inowrocław, frekwencja była zawsze wysoka, czas przejazdu lepszy niż obecnie ze zmianą loka i kierunku w BGł.
Pomysł Sebka odnośnie wytrasowania TLK "Doker"od Kutna p. E-20, magistralę weglową i Inowrocław na pewno zasługuje na poważne rozważenie. Jeżeli skróciłoby to podróż z Katowic do Trójmiasta choćby o godzinę to jest to warte. Przecież obecnie z Katowic do Gdyni podróż sięga 12 godzin, TLK "Doker" dokładnie 11:11. Masakra jakaś. A przecież odkąd zawieszono pociągi Ex/IC ze względu na remont E65 to jest jedyna droga z Katowic na Wybrzeże właśnie p. Łódź-Toruń-Bydgoszcz. To i tak dobrze, że od grudnia skrócił się trochę czas przejazdu z Bydgoszczy do Gdańska bo w przeciwnym razie dochodziło to do obłędu.
Moim zdaniem choćby właśnie na "Dokera" puszczając go trasą zaproponowaną przez Sebka powinno dać się EP08 i tam gdzie to możliwe czy to na wiedence, czy na tym niewielkim kawałku E20 wytrasowć go na te 140 km/h.
I oczywiście jak najszybciej powinno się wziąść za remont całej węglówki od Górnego Śląska począwszy aż do Bydgoszczy, bo dalej już coś się robi i powrócić do puszczenia przynajmniej regularnie dwóch par pociągów TLK właśnie tą trasą jak jeszcze do niedawna jeździły pociągi dalekobieżne. Jeśli nie na rozkład 2012/13 to żeby chociaż w rozkładzie 2013/14 zaczął się odbywać tą trasą na powrót regularny ruch pasażerski. Nie wymagam cudów, ale niech na całej trasie będzie 100-120 km/h to już będzie dobrze, bez zwolnień i niepotrzebnych ograniczeń prędkości. To chyba nie są jakieś wygórowane marzenia na XXi wiek i cywilizowany kraj.
A może by tak pomyśleć o bezpośrednim pociągu z Białegostoku do Lublina p. Warszawę Wsch. Na odcinku Białystok-Warszawa Wsch. dołączyć wagony do innego dalekobieżnego pociągu, który by jechał dalej a co za tym idzie przejeżdżał przez dworce centralny i zachodni. np. Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, etc. Składy te byłyby dzielone na wschodnim, plus doczepienie lokomotywy do cześci lubelskiej to 10 minut by spokojnie wystarczyło. Miasta te o ile pamiętam nigdy nie miały bezpośredniego połączenia a na pewno by się przydało.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-01-2012, 23:32
Co byście powiedzieli na połączenie Ex Gdynia-Bydgoszcz-Inowrocław-Kutno-Łódź-CMK-Kraków? Na czas remontu E-65. Czas przejazdu mógłby być krótszy nawet godzinę niż przez Warszawę.
norbert, Ex omijający Warszawę? Nie przejdzie w obecnym układzie
pawelu, jak już się tak bawić, to od Warszawy można dołączyć wagony do jakiego TLK jadącego do Lublina z głębi kraju;)
Gagusiek, Ślązak niech pojedzie przez Ścinawę, i tam zapewni racjonalną ofertę, natomiast przez Legnicę powinny kursować ze dwa -trzy iR
iR Łużyce --> Węgliniec/Zgorzelec - Kraków Główny - Przemyśl Główny
iR Prosna --> Węgliniec - Warszawa - Chełm/Białystok (codziennie, a nie taka wydmuszka dwa razy w tygodniu)
iR Kaczawa --> Legnica - Poznań - Szczecin
i ewentualnie w sezonie możnaby się szarpnąć na takie połączenie:
Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Węgliniec - Legnica - Głogów - Zielona Góra - Szczecin - Świnoujście/Kołobrzeg
Taki nocny iR/TLK mógłby się sprawdzić w rzeczywistości;)
A może by tak pomyśleć o bezpośrednim pociągu z Białegostoku do Lublina p. Warszawę Wsch. Na odcinku Białystok-Warszawa Wsch. dołączyć wagony do innego dalekobieżnego pociągu, który by jechał dalej a co za tym idzie przejeżdżał przez dworce centralny i zachodni. np. Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, etc. Składy te byłyby dzielone na wschodnim, plus doczepienie lokomotywy do cześci lubelskiej to 10 minut by spokojnie wystarczyło. Miasta te o ile pamiętam nigdy nie miały bezpośredniego połączenia a na pewno by się przydało.
Był onegdaj, przed wielu laty pociąg relacji Lublin-Białystok przez Parczew, Radzyń, Łuków, Siedlce, Czeremchę. Taraz Linia Lublin-Łuków jest zamknięta, chociaż mają ją reaktywować na odcinku Lublin-Lubartów. Ale pociąg do Białegostoku to dobry pomysł, mogłyby to być wagony doczepiane do pociągu jadącego do Bydgoszczy, a na WWschdniej do pociągu relacji Kraków Białystok
SA 133-019,
region Ełk, Augustów, Suwałki ostatnimi czasy ( jak i wiele innych ) naprawde sporo straciły! Dobrym rozwiązaniem byłbaby TLK-a z południa Polski do Suwałk z wagonami do Ełku w popołudniowych godzinach z Wawki. Rano mamy "Hańcze" ale to pewnie dlatego, że jeździ jako międzynarodowy ( w innym wypadku. pewnie już by uwalili ). Oprócz tego tak jak napisałeś "Wigry" chociaż sezonowo. Ogrom ludzi wybiara właśnie te tereny na letni wypoczynek. Nie wiem jak to jest na jesieni i w zimie bo nigdy nie byłem.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Moim zdaniem to był by dobry pomysł puścić ten skład przez Legnicę
Jeszcze z 2 połączenia REGIO w relacji Głogów-Legnica (Głogów)
Wyjazd z Głogowa 6:15 i 14:45 (dobre poranne połaczenie do Lubina do szkół i pracy)
Oraz jakiś dla studentów pociąg puścić przez Lubin w niedziele
Nie opłaca się puszczać pociągów w relcji Legnica - Głogów a to dlatego że jest za duża konkurencja drogowa w tej relacji, Strzałem w 10 byłoby wydłużenie pociągów KD z Kłodzka do Lubina czy Głogowa, dobrym pociągiem byłby pociąg Legnica - Poznań przez Głogów, Wschowę, Leszno (już na kolei się mówiło o tym kiedyś), sezonowe pociągi nad może zaspokoiły by wszystkich, zawsze jeździły pełne! Pamiętam jak jeździłem z wojska z Opola do Lubina tym pociągiem to bardzo często całą drogę stałem na korytarzu lub jak miałem szczęście to miałem miejsce w przedziale! Tak jak napisał kolega wcześniej pociąg ze Szklarskiej byłby dobry ale póściłbym go do Gdyni (zmieniona relacja) i nie jechałby przez Wałbrzych, Jaworzynę tylko przez Węgliniec, Legnicę, Głogów, Leszno i dalej starą trasą, dla podróznego który jedzie w tej relacji to mu nie robi róznicy ktrędy jedzie ten pociąg a podózni z Legnicy, Lubina czy Głogowa byli by na bank zadowoleni z takiego pociągu.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Co do wydłużenia pociągów z Kłodzka do bym był za , ale pociąg relacji Legnica -Poznań przez Głogów, Wschowę to nie bym był taki pewny czy by się przyjoł , odcinek Głogów -Leszno jest w tragicznym stanie taka podróż z Legnicy do Poznania to by była droga przez mękę , takie moje zdanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum