Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Następny
Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej
Autor Wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 09:58   Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej Odpowiedz z cytatem

Chciałem poruszyć temat braku połączeń dalekobieżnych na odcinku E-30 od Wrocławia do Zgorzelca, przez Legnicę, Chojnów, Bolesławiec, Węgliniec, Pieńsk do Zgorzelca. PR właśnie likwidują ostatni IR(Bolesławiec-Przemyśl) i tym samym pozostaje totalna pustka w połączeniach dalekobieżnych, nie mówić o EC "Wawel" i RE Wrocław-Drezno. Linia zmodernizowana do 160 k/h, idealna dla szybkich pociągów a PKP IC i PR nic w tej sprawie nie robią.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Największy ból to brak elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec. Jestem pewien, że gdyby tam był drut to jakieś połączenie by było a tak... "Nie da się" "Nie opłaca się" itp. Ta cała modernizacja to jeden wielki pic, bo jeśli robili ją specjalnie po to, by jeździł po niej tylko jeden EC Wawel, na którego pozwala sobie chyba tylko elita ( w komunikacji krajowej) no to ja dziękuję. Kiedyś było 10 razy lepiej. Co prawda tory były gorsze, ale przynajmniej coś po nich jeździło...a były nawet połączenia do Frankfurtu nad Menem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 13:26    Odpowiedz z cytatem

i pociąg do Frankfurtu miał spore obłożenie, tak samo Warszawa-Dresden, czy wagonowe składy Wrocław-Dresden. No cóż, przy tak gruntownej modernizacji to trzeba było zawiesić drut i to do Goerlitz, wtedy byłoby lepiej a tak Bielawę zrobili a po niemieckiej stronie syffffff
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-11-2011, 13:32   

A to nie obiecali jakis czas temu polaczenia TLK Legnica-Warszawa od nowego rozkladu ? Rolling Eyes Cos mi sie obiło o uszy kilka miesiecy temu.
Powrót do góry

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 13:43    Odpowiedz z cytatem

tak miał być Warszawa-Jelenia Góra z Węglińca miał jechać przez Lubań no ale wyszło jak zwykle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 14:59    Odpowiedz z cytatem

PKP IC powinno wydłużyć poranny TLK Wrocław-Przemyśl do Jeleniej Góry, p.Legnicę. PR mogłyby pokusić się na wydłużenie (d.IR Prosna) do Węglińca, który teraz z Wrocławia będzie odjeżdżał o 12:15 i pojedzie aż do Chełmu. Tutaj potrzebna byłaby silna organizacja na wydłużenie połączeń do Legnicy, Bolesławca na Jelenią Górą czy Zgorzelec. Władze tych miast(Legnica, Chojnów, Bolesławiec, Zgorzelec) powinny się razem zorganizować w tej sprawie, władze województwa powinny mieć też jakieś zdanie w tej sprawie, zebrać jakieś podpisy od ludzi, KODLK wciągnąć w to, tylko ktoś musiałby to wszystko rozpocząć, bo kiedyś było na tej linii ok.10 pociągów pośpiesznych do Krakowa, Warszawy, Łodzi, Szczecina, Przemyśla, a dziś??? szkoda gadać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 18:14    Odpowiedz z cytatem

a dziś jest kolejowa pustynia niestety. Teraz liczy się kasa a nie pasażer, przybywa samochodów, może jak nie będzie już czym oddychać to wtedy sprawy nabiora innego wymiaru ale wtedy już będzie zbyt późno. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Kto by pomyślał, że w latach 90 a nawet 2000 kursowały w Legnicy jeszcze pociągi o takich relacjach:


Kołobrzeg-Szczecin-Zielona Góra-Legnica-Wrocław
Świnoujście-Szczecin-Zielona Góra-Legnica-Wrocław-Bielsko Biała
Zgorzelec-Wrocław-Opole-Częstochowa-Warszawa
Zgorzelec-Wrocław-Opole-Częstochowa-Lublin
Zgorzelec-Przemyśl
Legnica-Wrocław-Poznań-Ustka-Gdynia
Legnica-Wrocław-Poznań-Warszawa
Legnica-Wrocław-Kraków-Kijów
Legnica-Lubin-Głogów-Leszno-Poznań-Warszawa

plus ponad 10 międzynarodowych pociągów

minęło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Dolnyśląsk

PostWysłany: 13-11-2011, 19:47    Odpowiedz z cytatem

Jak sobie przypomne te stare lata to aż mi się łezka kręci w oku. Nie będzie żadnych połączeń dalekobierznych do Zgorzelca , bo wiąże sie to z wymianą trakcji w Węglińcu, a co za tym idzie z dodatkowymi kosztami dla przewoźnika. Owszem w Węglincu jest lokomotywownia ale jest ona pod juryzdykcją PKP Cargo, które odpowiednio by sobie policzyło za wynajem drużyny trakcyjnej i lokomotywy. A poza tym spalinówki SU46 które jedynie by się do tej pracy nadawały mają w większości nie sprawne agregaty ogrzewcze, gdyż są one zatrudniane w ruchu towarowym i nikt nie dba o to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 13-11-2011, 20:17    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:
Największy ból to brak elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec. Jestem pewien, że gdyby tam był drut to jakieś połączenie by było a tak... "Nie da się" "Nie opłaca się" itp. Ta cała modernizacja to jeden wielki pic, bo jeśli robili ją specjalnie po to, by jeździł po niej tylko jeden EC Wawel, na którego pozwala sobie chyba tylko elita ( w komunikacji krajowej) no to ja dziękuję. Kiedyś było 10 razy lepiej. Co prawda tory były gorsze, ale przynajmniej coś po nich jeździło...a były nawet połączenia do Frankfurtu nad Menem.


Zgadzam się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-11-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

A siedem SU42 stoi na stacji Jelenia Gora i podstawia kible pod perony. A dac 1-2 na E30.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-11-2011, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Siedem to stoi na terenie dawnej DOKP Śmiech
502,515,537 i mały szczegół aby mogły być użyte do ruchu jakiegokolwiek muszą być sprawne i mieć ważne świadectwa Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 13-11-2011, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Może gdy Pan Schetyna zostanie ministrem infrastruktury, czy transportu (wydzielonego z infrastruktury), to zrobi z tym porządek i nakaże IC przedłuzyć choć jeden pociąg TLK do Węglińca / Zgorzelca / Jeleniej Góry... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 21:13    Odpowiedz z cytatem

BARUK552 napisał/a:
PKP IC powinno wydłużyć poranny TLK Wrocław-Przemyśl do Jeleniej Góry, p.Legnicę. PR mogłyby pokusić się na wydłużenie (d.IR Prosna) do Węglińca, który teraz z Wrocławia będzie odjeżdżał o 12:15 i pojedzie aż do Chełmu. Tutaj potrzebna byłaby silna organizacja na wydłużenie połączeń do Legnicy, Bolesławca na Jelenią Górą czy Zgorzelec.

Święte słowa, może spróbujemy od razu od nowego rozkładu wszyscy tu jak piszemy coś powiadomić? Lokalne władze, urzędy miast, IC, PR - w sumie tak niewiele "wymagamy" a jednak się okazuje, że to niewykonalne Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-11-2011, 21:26    Odpowiedz z cytatem

A ja mam pytanie dotyczące świadczenia usług publicznych przez PKP IC w latach 2011-2020. Otóż jak podało (swego czasu) MI umowa ramowa zawarta przez resort i PKP IC dotycząca świadczenia usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich przewozów pasażerskich (w ramach zadania A) miała być wykonywana na sieci połączeń obejmujących dowolne odcinki linii:
- ...
- Wrocław - Legnica - Jelenia Góra
- ...

No i jak wiemy po opublikowaniu rozkładu przez PLK, jedynym pociągiem PKP IC na ww. linii jest EC Wawel (przemierzający odcinek Wrocław - Legnica - Węgliniec - Legnica - Wrocław). A czy pociągi EC też należą do tej "służby publicznej"? I jak to się ma do owianego tajemnicą zadania A?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 16 Idź do strony 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl