Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej
Autor Wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-11-2011, 22:23    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:

Święte słowa, może spróbujemy od razu od nowego rozkładu wszyscy tu jak piszemy coś powiadomić? Lokalne władze, urzędy miast, IC, PR - w sumie tak niewiele "wymagamy" a jednak się okazuje, że to niewykonalne Laughing


Czemu nie można spróbować, tylko potrzeba by więcej chętnych i mobilizacji do tego, KODLK można by wciągnąć w to, napisać jakieś pisma to władz lokalnych, IC, PR, województwo, trzeba działać bo niedługo zatęsknimy za pociągami Regio jak tak dalej pójdzie. Sad
Można powalczyć o jedno połączenie w PR i jedno w IC, do Warszawy i Przemyśla.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-11-2011, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Przecież w Zgorzelcu macie senatora z PO, może warto uderzyć do niego?

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-11-2011, 12:15    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Siedem to stoi na terenie dawnej DOKP Śmiech
502,515,537 i mały szczegół aby mogły być użyte do ruchu jakiegokolwiek muszą być sprawne i mieć ważne świadectwa Mr. Green


Tak się złożyło, że wszystkie zostały przerzucone do Jeleniej. A skoro nie są sprawne i nie mają świadectw, to czemu podstawiają kible w perony w Jeleniej? PR paliwa ma za dużo czy ki grzyb?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 15-11-2011, 12:20    Odpowiedz z cytatem

kiedyś wspominało się o elektryfikacji odcinka do Goerlitz. Jak sprawa ma sie w tej chwili?? Jest to ujete w jakichs planach na najblizsze lata??

Dzieki temu KD mialyby fajna linie na nowe EZT (160kmh) w pelnej relacji a szynobusy jezdzilyby na inncyh, dodatkowo wtedy IC i PR moglyby puscic dalekobiezne do Zgorzelca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 15-11-2011, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak się złożyło, że wszystkie
trzy
Cytat:
zostały przerzucone do Jeleniej

Cytat:
to czemu podstawiają kible w perony w Jeleniej?

Musiałbyś wiedzieć że jest różnica w wymaganiach technicznych miedzy lokiem przeznaczonym do pracy manewrowej a pociągowej Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-11-2011, 17:23    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
kiedyś wspominało się o elektryfikacji odcinka do Goerlitz. Jak sprawa ma sie w tej chwili?? Jest to ujete w jakichs planach na najblizsze lata??

Dzieki temu KD mialyby fajna linie na nowe EZT (160kmh) w pelnej relacji a szynobusy jezdzilyby na inncyh, dodatkowo wtedy IC i PR moglyby puscic dalekobiezne do Zgorzelca


Niby racja, gdzieś czytałem, że za jest planowana elektryfikacja tego odcinka Węgliniec-Zgorzelec za ileś lat, ale dokładnie to nie wiem kiedy.

Ale póki obecnie nie ma elektryfikacji to trzeba walczyć z PKP IC I PR czy innymi o wydłużenie połączeń z Wrocławia, chodzi tu przede wszystkim o 2 połączenia; do Warszawy p.Łódź i Przemyśla.
Było IR do Przemyśla, ale już nie będzie od grudnia, jakby PKP IC dało TLK jeszcze do Jeleniej Góry do tego IR co będzie zlikwidowany to byłoby okey, ale tak jest coraz gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-11-2011, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy przypadkiem nie zrezygnowali z tego pociągu JG-WWAWA z powodu planowanych napraw na odcinku Węgliniec - Lubań ,ale czy do nich dojdzie tego też nie wiem . Wiem za to od dawna że problem z połączeniami zaczął się w chwili gdy pociągi pośpieszne przejął od ówczesnego PKP PR PKP IC a potem tą linie olał ... PR puścił tu RE Dresia dopiero po wyjściu z PKP ,który na linii zrobił istną furorę pokazując tym samym że zapotrzebowanie na tej lini jest przeogromne. A sama linia ma wielki potencjał pasażerów i sporo ich generuje co widać po samych pociągach regio którymi sporo osób tłoczy się do Wrocławia ,żeby dopiero tam wsiąść w coś innego. Te dalekobieżne pociągi odciążyły by więc pociągi regio . PKP IC dla porównania nie zostawił nic ,prócz drogiego EC WAWEL ,którego przetrasowali na Bolesławiec i Węgliniec nie dla tego że są tak dobrzy tylko dla tego że uznali że tędy będzie szybciej .. Co widzimy w nowym rozkładzie ? Jeszcze gorzej bo nie dość że połączeń dalekobieżnych będzie jeszcze miej to w dodatku na osobowych będzie puszczanych więcej KD a co za tym idzie szynobusów które na pewno Regio nie odciążą a jeszcze zniszczą potencjał tej loini ,który ma w ludziach ,którzy nie będą chcieli z niej korzystać tłocząc się i wybiorą szybkie połączenia autobusowe które są dalekobeiżne i bezpośrednie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 15-11-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Ale JG-Wwa będzie jeździł nadal, nie zrezygnowali. Niestety nie będzie wydłużony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-11-2011, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Tę nienormalność na linii zgorzeleckiej zawdzięczamy m.in. związkowcom PKP z Węglińca. Tak się składa, że kiedyś pracowałam w PKP PLK i znam wstępne plany modernizacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec, które stanowiły tajemnicę Poliszynela. Linia miała zostać zelektryfikowana, w Zgorzelcu miała być zbudowana podstacja trakcyjna. Plany elektryfikacji zarzucono po naciskach związkowców (głównie z cargowskiej szopy), którzy obawiali się utraty pracy. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw i umożliwiłaby jazdę EZT-om, co ograniczyłoby pracę węglinieckiej szopy.

Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabia DB Regio, które do spółki z PR uruchamia REGIOekspresy Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.

Skutki? Traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów na linii zgorzeleckiej, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. W sumie gdyby nie DB Regio i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem.

Ktoś może zapytać dlaczego władze PKP PLK ugięły się pod naciskiem związkowców z Węglińca. To proste. W spółkach PKP, jak powszechnie wiadomo, rządzi kolejarska "Solidarność", a dyrektorem ówczesnego Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu (teraz to jest oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK) był i jest nadal Jerzy Dul, były przewodniczący kolejarskiej "S" na Dolnym Śląsku, osoba dość wpływowa w Grupie PKP.

Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Gorlitz - Dresden też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy? Za to brak trakcji elektrycznej po niemieckiej stronie nie przeszkodził geniuszom z PKP PLK w elektryfikacji linii towarowej Węgliniec - Bielawa Dolna - most na Nysie Łużyckiej (Horka). Trakcja sobie wisi bezużytecznie, bez napięcia, a składy towarowe obsługują lokomotywy spalinowe. Ot, logika betonu PKP PLK. I pomyśleć, że ci sami ludzie chcą budować KDP...

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-11-2011, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Moja droga napisałaś to tak, że czytało mi się jednym tchem SmileSmile Jak sama wiesz w modernizację wpakowano grube miliardy i na cholerę ?? Wagonowy skład Wrocław - Dresden pokonywał trasę Wrocław - Legnica w 46 minut, teraz chyba tylko EC Wawel ma ten czas, więc nie wiem po co była ta szumna modernizacja ?? Wtedy przynajmniej kursowały stałe pociągi międzynarodowe, resztę pozostawiam bez komentarza jako fakty oczywiste bo też pracowałem w Węglińcu SadSad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BARUK552 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2011
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-11-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Jak ten odcinek nie zostanie zmodernizowany to dalej tracić będzie PKP PLK, IC i PR.
Myślę, że za jakiś czas DB to wykorzysta i ze Zgorzelca, Bolesławca i Legnicy pojedziemy do Krakowa i Warszawy pociągami DB Bahn, to kwestia czasu, sami widzą jakie jest obłożenie na ich połączeniach RE Wrocław-Drezno na odcinku do Zgorzelca, zobaczycie, że DB puści dalej połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 16-11-2011, 21:59    Odpowiedz z cytatem

I już nawet UTK im w tym nie przeszkodzi. Szkoda tylko, że kolejarze (niektórzy, choć jest ich dużo) zamiast dążyć do rozwoju sieci kolejowej i popytu na przewozy, martwią się tylko o swoje stołki i portfele. Rozumiem pracowników szopy w Węglińcu, ale co się nie odwlecze to nie uciecze. Redukcja zatrudnienia musiała nastąpić. To nie czasy PRL gdzie dzielono stanowiska pracy na kilka następnych, tak by wszyscy mieli pracę. Dziś mamy kapitalizm i nikt się nie będzie martwił, że pracownik X nie będzie miał za co wyżywić rodziny.

Tak więc ten cały protest przeciw elektryfikacji linii Węgliniec - Zgorzelec nie pomógł nikomu. Pracowników szopy i tak pozwalniano a trakcji dalej nie ma i nie wiadomo kiedy będzie... :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2011, 22:25   

Przede wszystkim powinno się starać o przywrócenie pociągów międzynarodowych ( o Desiro nie wspominam, bo de facto nie jest to tabor na tę linię) z ogólnodostępną taryfą D (coś na kształt Poloneza- międzynarodowy z grupą krajową lub też coś na kształt Moniuszki), z odpowiednim taborem (Vmax 160), ewentualnie 140 (takie parametry ma spalinowy Traxx). Szkoda, że PKP IC nie poszło po rozum do głowy i nie wypożyczyło od Lotosu spalinowych Traxxów, dzięki którym realizacja połączeń do Budziszyna czy Drezna byłaby możliwa. Poza tym należałoby przetrasować Wafla na Zgorzelec z wprowadzeniem last minute od Wrocławia. Na razie tyle przychodzi mi do głowy.
Powrót do góry

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 18-11-2011, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem, tak naprawdę, na dalekobieżne połączenia międzynarodowe na E30 przydałaby się elektryfikacja resztki do Zgorzelca i odcinków Zgorzelec - Goerlitz oraz Goerlitz - Dresden. Nie dziwi mnie dlatego też fakt, że nawet Wawel nie może normalnie po tej linii pojechać, tylko stosuje się jakieś alpejskie kombinacje z Węglińcem i Żarami. Ale skoro jest już drut do Bielawy Dolnej, to można by było porozumieć się z DB w sprawie elektryfikacji odcinka Bielawa Dolna- Horka- Hoyerswerda. Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna. Co prawda, po niemieckiej stronie trasa lokalna, jednotorowa, ale z dobrą prędkością handlową 120 km/h, a myślę, że można by i było pojechać 140 km/h. I wtedy już wyglądałoby to jakoś bardziej normalnie, niestety, dalej z pominięciem Zgorzelca, ale przynajmniej wróbel w garści, bo gołąb dalej na dachu.

I wtedy można się zastanawiać nawet nad Siemensem i jakimś porządnym składem:), a tak, to niestety pozostaje tylko Cargo i ew. dzierżawa lokomotyw.
Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 22-11-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

dzis przejechalem sie do węglinca z lubania i masakra jest nie widze by planowal sie w najblizszym czasie remont.co do poc.IC W-wa/przemysl-jelenia p.e30 nie wierze by co kolwiek wrocilo.jedynie KD obejmie linie i ludzie zniechęca sie do kolei ;/ zamiast to zrobic bezposrednie polaczenia,to lepiej walic z przesiadkami.nawet glupota jest to;przyjezdza reg z wroclawia o 15.39 do weglinca i 10+min opozniony,tam stoja kd do zgorzelca i reg do żar one maja odjazd 15.43 i 15.46 przez co jak czekaja to maja na starcie w plecy,kto to wymysla taki rj?zamiast je puscic po 16.ogolnie podsumowujac to kasa w błocie po modernizacji-niedlugo zaoraja e30;/

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl