Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Następny
Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej
Autor Wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 26-01-2012, 15:20    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiada na wniosek prezydenta Bolesławca.

Prezydent Bolesławca Piotr Roman zwrócił się do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego ma trasie Warszawa – Zgorzelec. Prezydent Bolesławca zwraca uwagę na niewykorzystanie zmodernizowanej trasy E30 w III Paneuropejskim Korytarzu Transportowym od zachodniej granicy państwa do Wrocławia i Opola. – „Zlikwidowane bezpośrednie połączenie południowo-zachodniej Polski ze stolicą pozbawia blisko milion mieszkańców możliwości korzystania z tej infrastruktury. Czy po to wydano setki milionów euro i zmodernizowano linię do możliwości osiągnięcia na niej prędkości podróżnej 160 km/h, żeby jeździły tu szynobusy? Kilkuletnie starania i negocjacje z PKP PLK i przewoźnikami nie przywróciły bezpośredniego połączenia Zgorzelca, Bolesławca i Legnicy z Warszawą”– podkreśla prezydent Piotr Roman.

Ministerstwo odpowiedziało, iż zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Intercity S.A. w chwili obecnej nie ma możliwości technicznych do uruchomienia pociągów na przedmiotowych trasach. Niemniej Spółka deklaruje gotowość uruchomienia bezpośredniego połączenia Legnica-Warszawa od 9 grudnia 2012 r pod warunkiem pokrycia deficytu wynikającego z uruchomienia pociągu i decyzja zostanie podjęta na etapie przygotowania oferty połączeń na rozkład jazdy pociągów 2012/13 . – „Wydłużenie do Legnicy relacji pociągu kursującego do Wrocławia wiąże się z dodatkowymi kosztami zlecenia obsługi związanej z obrządzaniem składu podmiotom zewnętrznym, a wydłużenie relacji do Zgorzelca z koniecznością prowadzenia pociągów trakcją spalinową, do obsługi której Spółka w tym rejonie nie posada lokomotyw” – poinformował w odpowiedzi, Andrzej Massel, podsekretarz stanu MTBiGM.

źródło: Bolec.Info

_________________
Stella
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-01-2012, 17:11    Odpowiedz z cytatem

Stella, czyli nic nowego. Stary, dobry pekapistowski niedasizm. Twisted Evil

Beton

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-01-2012, 18:11    Odpowiedz z cytatem

13 lutego w Jeleniej Górze odbędzie się konferencja prasowa w sprawie połączeń dalekobieżnych na linii zgorzeleckiej i zobaczymy jak Ministerstwo i jego ukochana spółka będą śpiewali. Pociąg TLK 16100/1 relacji Warszawa - Wrocław można bez problemu wydłużyć do Bolesławca i nie potrzeba do tego dodatkowego "zaplecza technicznego".

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/


Ostatnio zmieniony przez Światowid dnia 26-01-2012, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 26-01-2012, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Co za brednie Pan Massel mówi? A na odcinku Korsze - Ełk da się i lokomotywy są? Podobnie do Zamościa?
Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2012, 18:26   

Spalinówek nie ma, to fakt niezaprzeczalny, wiec podziekujcie kulejorzom, ktorzy w przeszlosci niedopuscili do elektryfikacji odcinka w obawie o swoje miejsca pracy. O sprawie pisala dawno temu Victoria.
Powrót do góry

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-01-2012, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Ale pociąg może kończyć bieg w Bolesławcu lub jechać do Jeleniej nic to nikomu nie przeszkadza tylko IC na Dolny Śląsk jest uczulone.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 26-01-2012, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Spalinówek nie ma, to fakt niezaprzeczalny

Ależ są! Proszę bardzo:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=15353

A jak im się nie chce przerzucać jednej spalinówki do Węglińca to niech wynajmują od PKP Cargo, tak jak robią w przypadku EC "Wawel".

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 26-01-2012, 18:53    Odpowiedz z cytatem

otóż to, jak to spalinówek nie ma ? A co jeździ na wskazanych przeze mnie odcinkach? Parowozy? Jaki problem w obsłudze składu w Bolesławcu, czy Zgorzelcu ?

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-01-2012, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Tym bardziej że tym szlakiem jezdzi również EC WAWEL ,który jadąc z Forst przez Żary do Węglińca prowadzi spalinówka co za brednie . Wcześniej spalinowa jechała przez Żagań aż do Legnicy i dopiero tam zamieniano ją na Elektryczną Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-01-2012, 23:01   

Czy już zawsze będziemy musieli się przesiadać?
2012-01-27 07:11:57

"Legnica leży przy ważnej, magistralnej linii kolejowej – niedawno zresztą gruntownie zmodernizowanej. Mimo tego przez nasze miasto kursuje tylko jeden pociąg dalekobieżny. Czy to się zmieni?

Przez Legnicę przebiega ważna kolejowa trasa „E30” znajdująca się w III Paneuropejskim Korytarzu Transportowym. Mimo tego nasze miasto, podobnie jak leżący na tej samej linii Bolesławiec, posiada tylko jedno dalekobieżne połączenie kolejowe. Dlaczego tak jest i kiedy to się zmieni? Takie pytanie zadał Ministerstwu Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Piotr Roman – prezydent Bolesławca, oczekujący przywrócenia bezpośredniego pociągu ze Zgorzelca przez Bolesławiec i Legnicę do stolicy kraju. Zwraca on uwagę na to, że trasa „E30” została niedawno zmodernizowana - kosztowna inwestycja sprawiła, że pociągi pasażerskie mogą tamtędy jeździć z prędkością nawet 160 km/h.

- Zlikwidowane bezpośrednie połączenie południowo-zachodniej Polski ze stolicą pozbawia blisko miliona mieszkańców możliwości korzystania z tej infrastruktury – czytamy na stronie UM Bolesławiec, przytaczającej słowa prezydenta miasta skierowane do ministerstwa. - Czy po to wydano setki milionów euro, (…) żeby jeździły tu szynobusy? – pyta Roman.

Pociągi z Warszawy mogą zacząć kursować, ale tylko do Legnicy – wynika z odpowiedzi MTBiGM opublikowanej przez serwis bolesławieckiego urzędu. Połączenie mogłoby pojawić się w nowym rozkładzie, który wejdzie w życie 9 grudnia 2012 br. Jak jednak poinformował Andrzej Massel, podsekretarz stanu w ministerstwie, warunkiem jest pokrycie kosztów przedłużenia relacji pociągu kończącego obecnie bieg we Wrocławiu – a to w związku z „dodatkowymi kosztami zlecenia podmiotom zewnętrznym obsługi, związanej z obrządzaniem składu”. Na przeciągnięcie trasy aż do Zgorzelca nie ma ponoć w ogóle szans. Według przekazanych resortowi informacji, spółka PKP Intercity - obsługująca w Polsce pośpieszne pociągi - nie posiada w tym rejonie lokomotyw spalinowych, których musiała by używać prowadząc skład z Warszawy aż do granicy.

Obecnie przez Legnicę przejeżdżają prawie wyłącznie pociągi lokalne, obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne. Jeżeli chodzi o większe dystanse, z naszego miasta bez przesiadki możemy pojechać w zasadzie tylko do Krakowa (pociągiem EuroCity, za 116 złotych) albo do Hamburga, czy Berlina. Do Warszawy bezpośrednio z Legnicy dotrzemy jedynie autobusem. Nocne połączenie do stolicy obsługuje PKS „Polonus” w Warszawie."

Autor: DZ (lca.pl)
Źródło: Lca.pl

---
Interesująca jest reakcja legniczan na artykuł. Ruszyła lawina wspomnień dawnych pociągów z węzła legnickiego... i krytyka prezydenta miasta za bezczynność w sprawie sytuacji na E-30.
Powrót do góry

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 08-02-2012, 00:23    Odpowiedz z cytatem

Mam propozycje na połączenie dalekobieżne na lini "zgorzeleckiej":
Od grudnia ubiegłego roku utworzono połączenie Interregio "Piast" Wrocław Główny (odj.11.00) - Warszawa Wschodnia (przyj.17.28) p.Opole,Katowice i CKM i Warszawa Wschodnia (odj.13.03) - Wrocław Główny (przyj.19.43).Podobno cieszy sie one sporą frekfencją.Można by je wydłużyć z/do Jeleniej Góry p.Legnice,Węgliniec.Dolny Śląsk zyskałby wtedy połaczenie dalekobieżne na lini ''zgorzeleckiej'' i J.G. dzienne połaczenie Warszawą i Śląskiem tym bardziej w większości po zmodernizowanych liniach.Ponad to można by go przemianować na Regioekspress.Była by to tańsza konkurencja dla EIC jadących na tej samej trasie.
Mozna by było też tą relacje dzielić w Węglincu na J.G. i Zgorzelec.Wiem że jest ciężko ze "spalinówkami" PR-u w Węglincu ale można by było wypożyczać od Cargo lub przenieść tam jedna lub dwie PR-owskie SU45.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-02-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Już w poniedziałek 13 lutego w Jeleniej Górze o godzinie 12:00 wielka konferencja w sprawie pociągu TLK do Warszawy na linii Zgorzeleckiej. Mam nadzieję, że PIC ugnie się pod presją samorządów.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 10-02-2012, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Trzymam kciuki za pomyślne (oczywiście dla pasażerów) rozwiązanie tej sprawy. Choć jeden pociąg pośpieszny na zgorzeleckiej to KONIECZNOŚĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 13-02-2012, 07:28    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity rozgląda się także nad pozyskaniem lokomotyw spalinowych. – Bardzo silnie pracujemy nad projektem pozyskania lokomotyw liniowych spalinowych. Chcemy jeździć w Bieszczady, na Hel własnymi lokomotywami i musimy pozyskać 5-10 lokomotyw spalinowych – stwierdził prezes PKP Intercity.

Źródło: Rynek Kolejowy

A może by tak właśnie do Zgorzelca, na nowym Siemensie spalinowym ?

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 13-02-2012, 08:14    Odpowiedz z cytatem

A może lepiej odpuścić sobie walkę z IC o pociągi dalekobieżne, a dogadać się z DB Regio o dodatkowe dwie pary pociągów Regio Express tak aby były dobrze skomunikowane we Wrocławiu z pociągami w kierunku Warszawy i Krakowa?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl