Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Następny
Sławomir Nowak ministrem transportu
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-01-2013, 01:18    Odpowiedz z cytatem

Hipokryzja Nowaka. Zobacz, ile grzał przez miasto!

Jeszcze nie tak dawno minister Sławomir Nowak (39 l.) służbową limuzyną pędził na Krakowskie Przedmieście z prędkością dochodzącą do 100 km na godzinę a teraz chce za takie wykroczenie odbierać kierowcom prawo jazdy. A może karanie należałoby zacząć od siebie i innych, chronionych immunitetem?

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-01-2013, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Dziennikarze solidarnie zbojkotowali konferencję ministra Nowaka

Minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak w czwartek miał wziąć udział w konferencji prasowej w Wieliczce. Jednak dziennikarze nie mogli się doczekać ministra i solidarnie z niej zrezygnowali.

Więcej na press.pl

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-01-2013, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo niszczy Sławomira Nowaka. Jak zużywa władza

Sławomir Nowak z uśmiechniętego trzydziestokilkulatka w ciągu zaledwie roku stał się mrukliwym, starzejącym się urzędnikiem. Nie tylko jemu zaszkodziła odpowiedzialność. Teresa Torańska to samo przed śmiercią zauważyła u Donalda Tuska, a amerykańskie media portretowały u Baracka Obamy. Władza tak bardzo zużywa?

Czytaj dalej:
http://natemat.pl/47397,ministerstwo-niszczy-slawomira-nowaka-jak-zuzywa-wladza

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 21-01-2013, 17:05    Odpowiedz z cytatem

10 miesięcy minęło od dnia, gdy te słowa wypowiedział minister Nowak:

- Jestem już po rozmowach z ekspertami w tym zakresie. Poprosiłem już pana ministra Syryjczyka o objęcie patronatu nad tworzeniem tego dokumentu, będzie on konsultantem w tych pracach - mówił Nowak, podczas posiedzenia komisji infrastruktury, na którym podsumował on działalność swojego resortu przez 100 dni funkcjonowania drugiego rządu Donalda Tuska.

- Prace nad strategią są już na zaawansowanym etapie. Obejmuje ona nie tylko drogownictwo, ale i transport kolejowy, lotniczy, morski i wodny śródlądowy. Uwzględniamy też opinie ekspertów. Tadeusz Syryjczyk jest uznanym autorytetem w tych sprawach - podkreślił Nowak.

- Strategia będzie podstawą dla planowania sieci dróg, linii kolejowych, lotnisk i torów wodnych - dodał minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.


http://www.rynek-kolejowy.pl/31221/Powstanie_strategia_transportowa_Nowak_T_Syryjczyk_pomoze.htm

Może to dlatego "RK" (TOR) sympatią ministra już nie darzy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-01-2013, 01:02    Odpowiedz z cytatem

Minister Nowak dostał kolejowej, przedstrajkowej biegunki, a to zwołując konferencje prasowe, a to biegając po mediach, a to pisząc histeryczne komunikaty. W sprawie fotoradarów zasłynął kiepskim przywołaniem sojuszników leżących na cmentarzach, w sprawie strajku nie lepszym „nie bierzcie pasażerów za zakładników”. Nikt mu nie wytłumaczył PRZED, że nadciągają sytuacje kryzysowe?

Więcej:
http://www.przesluga.pl/blog-tresc-glupcze/5-bledow-ministra-nowaka

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-02-2013, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Solidarna Polska zapowiada wotum nieufności dla ministra Nowaka

Komisja Europejska dowiedziała się o prowadzonych w Polsce śledztwach w sprawie nadużyć przy przetargach na budowę trzech dróg i przerwała wypłaty unijnych funduszy na projekty drogowe, zarządzane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Pojawiające się kolejne informacje o wstrzymaniu wypłat środków domagają się podjęcia zdecydowanych działań, by Polacy mogli korzystać z dobrej jakości sieci dróg, budowanych z pomocą tych środków.

Solidarna Polska podejmie starania, by naprawić nieudolność rządu i ministra Sławomira Nowaka w Komisji Europejskiej.

Więcej na stronie salon24.pl

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Marlon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 02-02-2013, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Strajkowa propaganda duetu Nowak-Karnowski, czyli jak "miłośnik sportów wodnych oraz twórczości Barei" wykoleił kolej

Główne media relacjonują tę sprawę jasno: chciwi kolejarze, kosztem niewinnych pasażerów, wywołali skandaliczny strajk, domagając się fanaberyjnych przywilejów. Zatrzymanie pociągów 25 stycznia na dwie godziny podczas porannego szczytu, skutkowało całodziennymi opóźnieniami: unieruchomiło ponad 300 składów w całej Polsce i spowodowało 30 000 minut opóźnienia. Przedmiotem tych radykalnych działań miała być - zdaniem władz PKP, ministerstwa transportu, samego premiera i większości mediów - walka o utrzymanie 99 procentowej ulgi na przejazd pierwszą klasą.

Nie można strajkować o tak błahą rzecz, jak pierwsza klasa - grzmiał minister transportu, brylując w programach telewizyjnych jako wybitny znawca branży kolejowej. Za każdym razem powtarzał chwytliwe propagandowo hasło, że kolejarze "biorą pasażerów na zakładników".

Zdaniem kolejarzy takie stawianie sprawy jest przeniesieniem dyskusji o strajku w wygodne dla władzy miejsce.Strajk odbył się z powodu prowokacji, którą zrobił minister Nowak. Chciał odwrócić uwagę opinii publicznej od swoich zaniechań i niekompetencji w zarządzaniu koleją - podkreślił szef Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek.

Trudno było usłyszeć wyraźny przekaz, że sprawa ulg, które pracodawca chce odebrać pracownikom, stanowi jeden z elementów sporu zbiorowego i jako taki powinien być rozpatrywany. (Na marginesie, ulgi są przywilejami, które zostały przyznane kolejarzom jeszcze za czasów marszałka Piłsudskiego jako rekompensata za niższe pensje. Praca na kolei nie jest dziś wcale lepiej wynagradzana, a pojawiające się co rusz doniesienia o fatalnym stanie bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej dowodzą, że nie jest też lżejsza). Kolejarze podkreślają, że zdecydowali się na wprowadzenie strajku ostrzegawczego 25 stycznia, ponieważ władze kolei złamały zasady negocjacji. Podczas rozmów obu stron 15 stycznia pracodawcy poprosili o przerwę do 25 stycznia, by skonsultować zapisy ze wszystkimi spółkami, które miałyby się włączyć w porozumienie. Jednak zamiast konsultować, pracodawcy nakłaniali w tym czasie pracowników do podpisania oświadczenia o przyznanie ulg na zaproponowanych przez władze warunkach, grożąc że jeśli nie złożą ich do 22 stycznia, w lutym mogą zostać pozbawieni ulg. Związkowcy, za pośrednictwem mediatora, poprosili o wycofanie się z tego procederu do czasu zakończenia rozmów. Brak konstruktywnego odzewu był bezpośrednią przyczyną strajku.

Minister Nowak nie odniósł się jednak do meritum. Nie dotarł do niego również premier Tusk, który zgromił kolejarzy za decyzję o strajku, podkreślając, że nie jest ona winą Sławomira Nowaka:

Rację mają ci wszyscy, którzy twierdzą, że związkowcy naprawdę zaniepokoili się wreszcie poważnymi działaniami na rzecz restrukturyzacji kolei. Jeśli kolej mamy uratować, jeśli ma jeździć punktualnie, jeśli toalety nie mają być zamarznięte, jeśli kolej nie ma mieć zawsze wielomiliardowych długów, to decyzje, które polegają także na cięciu kosztów, muszą zostać zaakceptowane.

Jak wyglądają więc te "poważne działania na rzecz restrukturyzacji kolei"?

Na wstępie przypomnę tylko, że rozgrywana propagandowo bitwa z kolejarzami o ulgi na pierwszą klasę, została przez PKP oszacowana na kwotę 27 mln złotych rocznie. Milczeniem pomijam już fakt, że pierwsza klasa w większości składów nie cierpi na nadmiar zainteresowania podróżnych, a i kolejarzy spotkać w niej niezwykle trudno.

1. Katastrofa pod Szczekocinami wydobyła na światło dzienne problemy, z którymi kolejarze zmagają się od lat. Wielokrotnie apelowali do ministerstwa transportu, by zajęło się problemem bezpieczeństwa na kolei. Podkreślali, że system sterowania ruchem ma blisko 100 lat, a wdrażanie nowych rozwiązań jest chaotyczne i nieskoordynowane. Stanowcze pismo w tej sprawie Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce wysłał do Sławomira Nowaka na początku lutego 2012 roku. Odpowiedzi jak zwykle nie było. Dopiero miesiąc później, po katastrofie, w której śmierć poniosło 16 osób, a niemal 50 zostało rannych, minister transportu zapowiedział wprowadzenie zmian, wymieniając władze PKP.

2. Nowy zarząd PKP, powołany przez ministra Nowaka w kwietniu ubiegłego roku, został przedstawiony jako ekipa ekspertów. Dotychczasowy zarząd został zredukowany o połowę, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze miały zostać przeznaczone na kontrakty menadżerskie nowego, trzyosobowego składu. Nowak nie chciał zdradzać szczegółów kontraktów, jednak media donosiły, że nowy zarząd zarabia miesięcznie łącznie 140 tys. złotych. Prezes Jakub Karnowski, ekonomista, jeden z najbliższych współpracowników Leszka Balcerowicza, otrzymywał kontrakt z miesięcznym wynagrodzeniem o wartości 60 tys. zł, choć niektóre źródła podają, że przekracza ono 100 tysięcy zł. Niewiele mniej otrzymuje dwoje jego zastępców: Maria Wasiak - dotychczasowa prezes PKP oraz Piotr Ciżkowicz, pracujący wcześniej jako ekonomista w Ernst&Young. "Wielkie wietrzenie" w PKP zaordynowane przez Nowaka okazało się wprowadzeniem na stanowiska swoich ludzi za 3-krotnie wyższe od poprzedniego zarządu wynagrodzenia.

3. Jakim kluczem minister Nowak dobierał ekspertów? Na stronie internetowej rządu - która przypomina w swojej nowej odsłonie stronę celebryckiego show - przedstawiony jest jako

Miłośnik sportów wodnych oraz twórczości Stanisława Barei z kultowym "Misiem" na czele.

To wiele tłumaczy. Kluczem w doborze Karnowskiego, oprócz kwestii oczywistych, musiała więc być wspólna miłość do polskiej kinematografii. Oceniając działalność związkowców, których prezes PKP w każdym medialnym wystąpieniu gani za strajk, Karnowski stwierdził:

Mamy w PKP 200 etatowych związkowców. To są osoby, które przychodzą rano do pracy i zastanawiają się co tutaj można zrobić. Przypomina mi się taka scena z filmu Juliusza Machulskiego "Kingsajz": Siedź i knuj.Niestety cytat z rzeczywistością związany jest dosyć luźno. Związkowcy przeprowadzili bowiem referendum strajkowe, w którym 95 proc. załogi opowiedziała się za strajkiem. O wiele bardziej cytat z "Kingsajz" odzwierciedla więc działania nowego zarządu.

3. Kompetencje kolejowe samego prezesa Karnowskiego kończą się niestety na znajomości kina. W czasie swojego niemal rocznego dowodzenia jedną z największych, strategicznych państwowych spółek, nie zdołał nawet poprawnie rozliczyć ledwie 1 proc. unijnych funduszy, wykorzystanych przez PKP. Nie udało mu się poprawić bezpieczeństwa na kolei, choć Nowak ogłosił to zadanie jako priorytetowe. Karnowski zasłynął natomiast wybitnie ekspercką wizją rozwoju PKP, którą przedstawił w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej. Nie ma potrzeby budowania linii kolejowych, bo to dużo kosztuje i się nie opłaca - oświadczył, potwierdzając że ma zamiar zamknąć 3 tysiące km linii kolejowych.

Podejście co najmniej nowatorskie, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę tempo rozwoju niemieckiej infrastruktury. Na początku ubiegłego roku niemiecki minister transportu ogłosił, że rozpoczyna rozbudowę infrastruktury w kolejnym, trzyletnim programie, na który Niemcy otrzymały z UE 1 mld euro. To jedynie kontynuacja poprzedniego programu, w którym wykorzystano z tego samego źródła aż 1,4 mld euro. Prezes Deutsche Bahn Rudiger Gruebe dodał, że na tych inwestycjach skorzystał także niemiecki przemysł, w tym ponad 500 małych i dużych firm zaangażowanych w realizacje tych inwestycji. Pieniądze unijne to jednak zaledwie wsparcie dodatkowe. Niemcy ze środków publicznych wydają rocznie na kolej ok. 15 mld euro rocznie.

4. Tymczasem polska kolej tkwi w paraliżu inwestycyjnym. Z zapewnionej dla nas w budżecie europejskim puli, o łącznej wartości 4,4 mld EURO, którą PKP miało wykorzystać w perspektywie finansowej 2007-2013, kolej uzyskała zaledwie 8 proc. Co więcej, z uwagi na to, że łączna wielkość inwestycji nie przekroczyła 50 proc., kolej może stracić aż 10 mld zł. środków unijnych.

5. Niezdolność do wykorzystania środków unijnych przez PKP tłumaczy dług, który szacuje się na 4,5 mld złotych. Zaczerpnięcie z unijnej kasy wymaga 15-sto procentowego wkładu, którego spółki nie posiadają. Istnieje więc niebezpieczny proceder wyprzedawania majątku, choć i to nie załatwia sprawy. Prywatyzacja jest przypadkowa i chaotyczna, na czym kolej traci ogromne pieniądze.

6. Nieudolność władz PKP obciążona jest jednocześnie potężną ignorancją nowego zarządu. Do końca ubiegłego roku nie przychodził on nawet na posiedzenia komisji infrastruktury, co jest ewenementem w skali ostatnich 20 lat.

7. Zarząd PKP nie szczędzi jednak na działania PR-owe. Mimo, że weryfikacja jakości świadczonych przez spółki kolejowe usług odbywa się na bieżąco i widoczna jest zwłaszcza w okresie świątecznym czy szczycie urlopowym, zarząd PKP postanowił wydać 10 milionów złotych na badanie poziomu satysfakcji pasażerów. W działaniach tych widać całkowite nierozumienie istoty problemu i potrzeb pasażerów. PKP notorycznie puszcza na tory zbyt krótkie składy, co skutkuje nieludzkim tłokiem w pociągach na obleganych trasach.

8. W tym samym czasie nieużywane wagony przeznaczone do naprawy lub przeglądów stoją na bocznicach i niszczeją. Do pogorszenia tego stanu rzeczy przyczyni się też sierpniowa upadłość Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Jak podkreślają eksperci, zaledwie rok po prywatyzacji przez PKP S.A., firma należąca do największych spółek wykonawczych w branży kolejowej, posiadająca maksymalną liczbę zleceń i generująca dotychczas spore zyski, ogłosiła upadłość.

9. Dramatyczne skutki przyniosło też usamorządowienie kolei. W wyniku pionierskiego w skali Europy rozwiązania, wdrożonego jeszcze przez ministra Grabarczyka, Spółka Przewozy Regionalne w niecałe 4 lata stanęła na progu bankructwa. Jej zobowiązania znacznie przewyższają majątek, a spółka ma problem z bieżącym regulowaniem zobowiązań. Jeszcze bardziej ewidentna jest porażka Kolei Śląskich, które poniosły fiasko komunikacyjne w dniu ich uroczystego, wielkiego otwarcia. W czerwcu 2012 r. zapadła ostateczna decyzja całkowitego przejęcia regionalnych przewozów pasażerskich na Śląsku przez Koleje Śląskie. Niemal 2 tys. pracowników Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych otrzymało wymówienia z końcem 2012 r. Zakład zamknięto z kosztem 32 mln zł. Całej sprawie towarzyszył jednocześnie wielodniowy chaos informacyjny i paraliż komunikacyjny.

10. Sytuację PKP pogrąża dodatkowo ogromny spadek przewozów pasażerskich i towarowych. PKP Intercity przewiozło w ubiegłym roku o ponad 30 proc. pasażerów mniej niż 4 lata temu. Ten sam problem dotyczy PKP Cargo, które w 2012 było przetransportowało zaledwie ponad 110 mln ton, choć jeszcze 5 lat temu woziło blisko 150 mln ton. Kilka dni temu UOKiK ukarał spółkę za nadużywanie swojej pozycji rynkowej i bezpodstawne dyskryminowanie jednego ze swoich kontrahentów. PKP Cargo zostało obciążone karą w wysokości 16,5 mln zł. Wczoraj prezes PKP Cargo zrezygnował z pełnienia funkcji. Według oficjalnych komunikatów nie ma to najmniejszego związku z ogromnym zadłużeniem spółki i nałożoną na nią karą. Uśmiechnięty Wojciech Balczun powiedział dziennikarzom, że funkcję prezesa PKP Cargo pełnił przez pięć lat, lecz przyszedł czas na nowe wyzwania. Jak oświadczył, powodem rezygnacji jest otrzymanie propozycji zawodowej o charakterze międzynarodowym. Nie wiadomo na razie nic o warunkach rozstania. Wiadomo jednak, że gdyby PKP chciała rozstać się z prezesem Jakubem Karnowskim, na mocy kontraktu musiałaby mu zapłacić odprawę w wysokości 6-krotności miesięcznego wynagrodzenia. Może właśnie dlatego tak mocno trzymany jest na prezesowskim stołku bez względu na wyniki pracy.

11. Sam Karnowski zapowiedział jednak restrukturyzację zatrudnienia, podkreślając że obecny przerost jest nie do utrzymania. "W PKP PLK pracuje teraz niecałe 40 tysięcy osób. Mamy wynegocjowany ze związkami zawodowymi program dobrowolnych odejść dla 4,5 tys. pracowników w ciągu trzech lat, a 5,5 tys. odejdzie naturalnie, na emeryturę". Tyle tylko, że w tym samym czasie, gdy nowy zarząd PKP chętnie żegna zawodowych kolejarzy, jeszcze chętniej mnoży stanowiska urzędnicze. Biurokracja PKP w ciągu ostatnich 10 miesięcy gwałtownie wzrosła. Centrala ma aż 7 dyrektorów zarządzających, z których każdy otrzymuje pensję maksymalnie dopuszczalną ustawą kominową. 15 biur terenowych rozrosło się do 21, a do pracy przyjęto szereg, nie związanych z koleją osób.

12. Przeniesieni na kolej dotychczasowi pracownicy korporacji prześcigają się w pomysłach, które chcą wdrożyć w PKP. W ten oto sposób powstał regulamin wewnętrzny który od kwietnia ma obowiązywać kolejarzy. Konduktor ma być schludny, punktualny i ciepły. W przeciwnym razie może stracić aż 70 proc. premii. Nie wolno mu też krytykować w obecności pasażerów niedociągnięć PKP. Za to także grożą poważne sankcje finansowe. Jednocześnie zarząd niewiele robi, bo składy były dłuższe, podróż bardziej komfortowa a warunki jazdy bezpieczniejsze. No, z wyjątkiem może jednego sukcesu ministra Nowaka 2012, którym chwalił się z dumą na antenie RMF FM: w wagonach PKP wytępiono pluskwy.

Sprowadzanie strajku kolejarzy do walki o ulgi na pierwszą klasę jest więc absurdem. Jakub Karnowski, który dotychczas skupiał się na tym jednym postulacie związkowców, przyznał wreszcie po wczorajszych rozmowach, że kolejarze mają też inne roszczenia, jak obniżenie płac na stanowiskach kierowniczych, wstrzymanie zwolnień w Przewozach Regionalnych, poprawa bezpieczeństwa na kolei.

Te postulaty są coraz bardziej polityczne i w protokole z 28 grudnia nie ma o nich mowy. Związkowcy chyba zorientowali się, że opinia publiczna nie podzieli ich walki o przejazdy pierwszą klasą i próbują zaciemnić obraz sytuacji – powiedział prezes PKP, kolejny raz odwracając kota ogonem.

W dniu strajku ostrzegawczego kolejarze zwrócili się do pasażerów z listownym wyjaśnieniem, w którym przepraszali za wszelkie niedogodności związane z akcją protestacyjną:

Rząd i zarząd PKP zamiast rozwiązywać istotne problemy na kolei koncentruje się niestety na działaniach pacyfikacyjnych wobec pracowników. (...) My, Polscy Kolejarze, chcemy pracować w dobrze zarządzanych firmach. Mamy dość nieudolności decydentów, za których musimy się przed Państwem wstydzić. Chcemy, by Kolej była przyjazna dla Podróżnych, by pociągi były czyste i punktualne, aby na jednej trasie obowiązywał wspólny bilet niezależnie od tego, która spółka podstawia wagony.

Spór trwa. Jutro dalsza część negocjacji. Dotychczas nie udało się osiągnąć porozumienia, więc kolejarze zapowiadają strajk generalny.

Żródło: LINK

_________________
Post wyraża opinię w danym dniu. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 03-02-2013, 00:09    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobry artykuł ale autorce nie udalo się ustrzec drobnych błędów rzeczowych.

"...zarząd PKP postanowił wydać 10 milionów złotych na badanie poziomu satysfakcji pasażerów".
Nie 10 a 8 milionów.
"...15 biur terenowych rozrosło się do 21".
To nie są biura terenowe a departamenty tylko w centrali spółki. Ponadto w terenie było 8 oddziałów ale zostały one przekształcane w komórki organizacyjne o innej nazwie.

Ciekawe czy ten artykuł zdecyduje się wydrukować któraś z politycznie poprawnych gazet o nakładzie ogólnopolskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marlon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 04-02-2013, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Klub Solidarna Polska składa wotum nieufności wobec ministra minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka

Na konferencji prasowej w Sejmie, rzecznik prasowy SP Patryk Jaki podał do wiadomości, że jego klub składa "dobrze uzasadniony" wniosek o odwołanie ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomira Nowaka.

Lider SP Zbigniew Ziobro zapowiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej w Sejmie, że wniosek o wotum nieufności wobec ministra transportu Sławomira Nowaka jest gotowy. Zapowiedział, że SP będzie zabiegać o poparcie posłów opozycyjnych; mówił, że są już prowadzone rozmowy w tej sprawie, nie chciał jednak wymieniać nazwisk.

Więcej: Rzeczpospolita

_________________
Post wyraża opinię w danym dniu. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostucha Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2008

PostWysłany: 06-02-2013, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Kolejowe zaniedbania Nowaka

Pełną zaniedbań dziedziną, za którą odpowiada minister Sławomir Nowak, są polskie koleje. W 2008 r. udziały w spółce "Przewozy regionalne" zostały przekazane marszałkom województw. W efekcie spółka zyskała kilkunastu właścicieli, co w konsekwencji powoduje brak jednolitej strategii dla całej firmy i powoływanie kolejnych spółek przewozowych w poszczególnych województwach. Dodatkowym ciosem ekonomicznym było wyłączenie ze struktury spółki przewozów międzywojewódzkich (tzw. pociągów pospiesznych) i przekazanie ich do PKP "Intercity". Skutkiem tego nieprzemyślanego działania było zlikwidowanie w kolejnym rozkładzie jazdy kilkudziesięciu połączeń o tym charakterze, co odcięło wiele miast i miejscowości od możliwości dojazdu do pracy czy szkoły. Pomimo całkowitej klęski, minister Sławomir Nowak nie wyciągnął żadnych wniosków z błędnej decyzji swojego poprzednika Cezarego Grabarczyka i planuje podział tej spółki na kilka mniejszych z pozostawieniem ich w gestii marszałków województw. Efektem tych działań będzie powolna agonia regionalnych przewozów kolejowych oraz tworzenie swoistej "Polski dzielnicowej", gdzie w każdym województwie będzie funkcjonować odrębna spółka kolejowa. Koszty tego bałaganu organizacyjnego ponoszą pasażerowie, których takie działania zniechęcają do korzystania z transportu kolejowego.

Wciąż niezmiernie niskie jest wykorzystanie funduszy unijnych na infrastrukturę kolejową. W tym sektorze zawarto 29 umów na łączną kwotę unijnego dofinansowania sięgającą 10,4 mld zł. Oznacza to, że rozdysponowano zaledwie 52,6 proc. pieniędzy przyznanych przez Brukselę na dofinansowanie transportu szynowego. Tymczasem umowy obejmujące całość dofinansowania powinny zostać podpisane do końca 2013 roku, a rozliczone do 31 grudnia 2015 r. W programie Infrastruktura i Środowisko na dofinansowanie
inwestycji w transport kolejowy w latach 2007-2013 przeznaczono 4,8 mld euro (ok. 20 mld zł). Zasadnym jest również pytanie o rozliczenia już wydanych środków w kontekście przedłużających się prac modernizacyjnych na linii E 65 (Warszawa-Gdańsk) oraz nr 1 (Warszawa-Łódź) oraz upadku Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, które jako wyspecjalizowana firma z wieloletnim doświadczeniem realizowała większość prac remontowych na polskich torach. Poziom wydatkowania unijnych środków najlepiej
pokazuje brak spójnej koncepcji rozwoju kolei oraz przerosty biurokratyczne w Grupie PKP.

Wbrew zapowiedziom ministra Nowaka, nie powstały przepisy o czasie pracy na kolei, a ogłoszony przez niego pakiet bezpieczeństwa na kolei jest wdrażany zbyt wolno. W efekcie zdarzają się sytuacje, w których maszynista jest u jednego przewoźnika zatrudniony na umowę o pracę, a u kolejnego świadczy usługi na umowę cywilnoprawną. Stanowi to realne zagrożenie dla życia i zdrowia tak samych kolejarzy, jak i pasażerów. Nadal nie ma jednolitych przepisów, regulujących w akcie normatywnym rangi rozporządzenia zasadniczych kwestii bezpieczeństwa, takich jak: zasady ruchu kolejowego i sygnalizacji, radiołączności czy wykonywania manewrów na szlakach kolejowych. Zamiast tego dochodzi do psucia prawa, jak ma to miejsce w przypadku ustawy o Funduszu Kolejowym. Miał on za zadanie wspierać działania modernizacyjne linii kolejowych oraz taboru. Tymczasem w wyniku kolejnych nowelizacji środki w nim zgromadzone, są wydawane także na spłatę zadłużenia PKP S.A., co zmniejsza i tak szczupłe środki na poprawę stanu infrastruktury kolejowej.

Minister Sławomir Nowak nie ma żadnego pomysłu na strategię rozwoju polskich kolei. Nie można bowiem za nią uznać planu zamykania kolejnych tysięcy kilometrów linii kolejowych czy prywatyzacji najbardziej dochodowych spółek z Grupy PKP jak np. PKP Cargo. Brak tej strategii daje wyłącznie spadek ogólnej liczby pasażerskich przewozów kolejowych, dalszą degradację infrastruktury, wzrost biurokracji i aparatu urzędniczego i co równie istotne utratę resztek zaufania pasażerów do przewoźników kolejowych. Spółki kolejowe nie są w stanie uzgodnić spójnego rozkładu jazdy pociągów ani wspólnego biletu. Ani minister, ani Urząd Transportu Kolejowego nie przejawiają zainteresowania, by te sprawy uporządkować.

Więcej:
http://michflud.salon24.pl/484660,kolejowe-zaniedbania-nowaka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marlon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 06-02-2013, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedzialność ministra Nowaka za piątkowy strajk kolejarzy

Według informacji przedstawionych przez Dariusza Jońskiego. związkowcy byli gotowi do rozmów i odstąpienia od protestów. Niestety nie udało się doprowadzić do spotkania z Ministrem Nowakiem oraz pracodawcami, dlatego też wielu Polaków nie mogło dojechać w piątek do pracy. Minister Nowak zaistniałą sytuację tłumaczy restrukturyzacją wynikającą z długoterminowej strategii, która spotkała się z niezadowoleniem pracowników, gdyż wiąże się to między innymi z utratą przez nich ulg.

Europoseł SLD Bogusław Liberadzki twierdzi, że przy obecnej sytuacji na kolei strajki są nieuniknione i zdarzają się również w Niemczech czy też we Francji. To co odróżnia sytuację w Polsce, to brak chęci dialogu ze związkami zawodowymi. Podkreśla również, że nasze społeczeństwo nie powinno się godzić na nieefektywne zarządzanie koleją. Z jednej strony ponad 4000 km linii kolejowych ma zostać zlikwidowanych, nie ma pieniędzy na modernizację oraz szuka się oszczędności w ulgach dla pracowników. Natomiast z drugiej strony prezesi kilkudziesięciu spółek kolejowy zarabiają po 60 tysięcy złotych i w bardzo małej mierze wykorzystują środki z funduszy europejskich, których od 2007 roku pozostaje niewykorzystanych około 4,5 mld euro.

Żródło: LINK

_________________
Post wyraża opinię w danym dniu. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 08-02-2013, 11:29    Odpowiedz z cytatem

Kiedy jednak przychodzi do dyskusji o kolei, tak łatwo do porządku
dziennego nad opieszałością rządu przejść się już nie da. –
Kwiatkowski przed wojną zbudował 100 km linii w 21 miesięcy, za 35
milionów złotych, rękami 4 tysięcy pracowników. Gierek budował
główną magistralę kolejową, nadal najnowocześniejszą w Polsce, przez
5 lat. A my tę magistralę już 10 lat remontujemy – wykazuje dr Janusz
Steinhoff. Liczby przemawiają za nim: jeszcze w październiku 2012 roku z
4,8 miliarda euro,
przeznaczonych na rozbudowę kolei, zakontraktowane było jedynie 48 proc.
tej kwoty.Nawet ministerstwo transportu określiło to jako poziom
"niezadowalający.

Link do artykułu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marlon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 08-02-2013, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Proces Anna Fotyga kontra Sławomir Nowak o ochronę dóbr osobistych

Proces, którego kolejna rozprawa odbyła się dziś, dotyczy ochrony dóbr osobistych. Anna Fotyga wytoczyła go Sławomirowi Nowakowi, który w 2011 r. zarzucił byłej szefowej MSZ, że "lobbuje publicznie za koncepcją własnego męża". Fotyga żąda za to przeprosin.

Więcej Link

_________________
Post wyraża opinię w danym dniu. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Helge Schwarz Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Lut 2013

PostWysłany: 12-02-2013, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Minister Transportu zalegalizował nielegalne

W połowie stycznia okazało się, że systemy lamp błyskowych montowane w radiowozach Inspekcji Transportu Drogowego wyposażonych w fotoradary nie przeszły badań technicznych. Według specjalistów z Instytutu Transportu Samochodowego dają one zbyt jasne światło, które może oślepiać kierowców. Nieprzepisowe oświetlenie dzięki ministrowi transportu - jest już przepisowe.

Więcej tutaj: Link

_________________
Ich bringe euch Disziplin bei!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Waldemar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2012

PostWysłany: 12-02-2013, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Niestety Pani Nykiel rozmija sie z faktami. Wazne zeby zaistniec a skoro to nie prawda... tym gorzej dla prawdy.
1) system sterowania ruchem ma 100 lat - a Nowak jest ministrem rok. Przeciez nie sa winni wszyscy poprzedni ministrowie tylko nowak bo akurat sie napatoczyl. Przeciez to argument przeciwko Grabarczykowi, Polaczkowi i wszystkim wczesniejszym ministrom a nie przeciwko Nowakowi. Nowak dolaczy do tego grona w 2015 roku jezeli nic w tych kwestiach sie nie zmieni.
2) "niektore zrodla podaja ze nawet 100 tys" - sasiadka plotkara mowi ze ten Karnowski to chyba nawet miliard zarabia. Plotkarskie bzdury. Kwoty z kontraktu Karnowskiego sa ujawnione wiec takie plotkarstwo jest tylko rzucaniem blota. Kolejna kwestia to "zatrudnienie przez Nowaka kolegow" - z tego co wiem to Nowak nie znal wczesniej nikogo z zarzadow poza Karnowskim. Reszta to ludzie ktorzy czyms sie w zyciu wykazali w swiecie biznesu. Nieszczesciem rozumiem jest to ze nie sa to kumple kolejarzy.
3) zwiazkowczy faktycznie przeprowadzili referendum i uzyskali 95 proc. Prawda! Problem w tym ze pominieto manipulatorskie pytania z referendum: "czy chcesz utrzymac znizki lub dostac 720 pln do pensji" oraz drugie "czy jezeli pracodawca nie spelni powyzszego chcesz strajku?". Z reka na sercu, co mieli odpowiedziec ludzie z srednia pensja 4 tys pln brutto? Odmowic dodatkowych 720 pln? Nie umiem tego odniesc do kinematografii ale to niezla manipulacja ze strony zwiazkow.
4) kolejny 3 punkt nie trzyma sie kupy kompletnie. Najpierw zarzut o braku kompetencji kolejarskich udawadniany brakiem rozliczenia funduszy unijnych. Brak poprawy bezpieczenstwa jako dowod braku kompetencji... Najpierw autorka pisze ze system bezpieczenstwa jest z przed 100 lat a potem ze karnowski w 9 miesiecy prezesury tego nie zmienil. 100 lat zaniedban mial zmienic w niecaly rok? To dowod na niekompetencje???
5) autorka pomija fakt tego ze brak wkladu wlasnego jest faktycznym obiektywnym problemem przy wykorzystaniu srodkow unijnych. Za to plynnie przechodzi do "chaotycznej wyprzedazy majatku". Jakies przyklady? Normalna droga zgodna z PZP z przetargami itd jest chaotyczna sprzedaza? Przyklady chaotycznej sprzedazy prosze.
6) "potezna ignorancja" zarzadu pkp udawadniana jest nie przychodzeniem na posiedzenia komisji infrastruktury. Rozumiem ze ignoranci nie przychodza na komisje a medrcy przychodza? Dowodem na to czy ktos jest ignorantem czy nie jest obecnosc na komisji... Ech...
7) "zarzad postanowil wydac 10 milionow na badanie satysfakcji klientow". Widziala autorka umowe czy Pani Wiesia z bazaru podala kwote? I gwarantowane wynagrodzenie jest wielokrotnie nizsze... A badanie z wdrozeniem jest znacznie szersze niz badanie satysfakcji. Znow nieprawda...
8) "puszczanie notoryczne zbyt krotkich skladow"... Dla kogo zbyt krotkich? Znaczna wiekszosc pociagow pkp nie jest zapelniona nawet w 50 procentach. Wiec prawda bylo by "notoryczne puszczanie zbyt dlugich skladow". Stwierdzenie autorki jest nieprawda.
9) PNI jeszcze przez stary zarzad zostal swietnie sprzedany przez pkp. Plozyl go budimex. Usamorzadowienie kolei to ani Nowak ani Karnowski. Przejecie przewozow na Slasku przez koleje slaskie to decyzja adminisacji wojewodzkiej a nie Nowaka czy Karnowskiego.
10) ogromne zadluzenie spolki PKP Cargo - czy autorka widziala kiedys sprawozdanie finansowe tej spolki? Czy umie czytac sprawozdania finansowe? Czy znow Hela z bazaru powiedziala ze Cargo ma kolosalne zadluzenie?
11) regulamin dla druzyn konduktorskich wdrazany od kwietnia - rozumiem ze autorka woli jezdzic pociagami gdzie konduktor zlewa pasazerow, jest arogancki, wulgarny i zlorzeczy na swojego pracodawce. Niestety, co za los, pkp chce to zmienic. Lobuzy! Smile
12) "zarzad nie robi nic by pociagi byly dluzsze, jazda bardziej komfortowa i bezpieczniejsza..."
Pociagi maja byc dluzsze tam gdzie jest to uzasadnione a krotsze tam gdzie jest niski poziom zapelnienia. Dal jazdy bardziej komfortowej modernizowane jest i bedzie kilkaset wagonow, kupowane nowe, zakup pendolino, itd. Dla jazdy bezpieczniejszejp na calej linii z gdyni do katowic wprowadzany jest elektroniczny system Ertms, badana trzezwosc maszynistow, prowadzone prace na wielu asach, itp., itd.

A spor zgodnei z referendum strajkowym jest wylacznie o przywrocenie starych zasad ulg. I mozna teraz doklejac ze chodzi o bezpieczenstwo, wykorzystanie srodkow czy inne wielkie postulaty. A chodzi dokladnie o to: "czy chcesz dodatkowe 720 pln do pensji"...

Jestem za wymiana pogladow, dyskusja, itp. Ale uzywajmy do tego prawdy a nie pomowien. Na koniec dnia patrzymy myjac zeby w lustro. Oby nie peklo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 29 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl