Od dnia 11 grudnia 2011 r. Samorząd Województwa Małopolskiego jako Organizator Przewozów nie będzie finansował Kolejowej Komunikacji Autobusowej na liniach:
Sucha Beskidzka- Żywiec oraz Stróże – Biecz.
W związku z powyższym zawiesza się kursowanie na wyżej wymienionych liniach Kolejowej Komunikacji Autobusowej w rozkładzie jazdy 2011/2012.
Powyższa decyzja spowodowana jest bardzo niską frekwencją podróżnych nieadekwatną do kosztów ponoszonych z tytułu uruchamianej komunikacji.
I słusznie. Po wozić powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w końcu pojawią szynobusy na krynicyzance? Żal serce sciśka jak widzę puste składy z Krynicy do Sącza.Automaty też powinny zacząć się pojawiać. Co do życzeń i żali przestawianych wątku to chyba niektórzy nie zdają sobie sprawy, że wszytsko jednak kosztuje a my musimy się poruszać w ramach budżetu. Przy oganiczonej ofercie, IR koniecznie musi się uzupełniać z poc. REGIO a niestety nie zawsze tak jest.
I słusznie. Po wozić powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w końcu pojawią szynobusy na krynicyzance? Żal serce sciśka jak widzę puste składy z Krynicy do Sącza.
Jak napisano wyżej szynobusów w Małopolsce nowych nie będzie, obecne szynobusy częściej stoją niż jeżdżą... A co do kryniczanki, będzie dobrze jeśli Krynica się utrzyma w przyszłym rozkładzie , bo pokrycie kosztów jest na poziomie kilku do kilkunastu procent... Przykre.
Tu likwidują a dotacja dla MZPR jest większa - jak to się dzieje?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-12-2011, 19:21
Odpowiedź prosta: wzrost kosztów o kilkanascie procent we wszystkich zakładach PR ze wzgledu na wywalczoną przez ZZ podwyzki plac od 1 stycznia 2012r. (bodaj o 100 zł). Przy tak wielkim przeroście zatrudnienia musi to oznaczac znaczne koszty.
I słusznie. Po wozić powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w końcu pojawią szynobusy na krynicyzance? Żal serce sciśka jak widzę puste składy z Krynicy do Sącza.Automaty też powinny zacząć się pojawiać. Co do życzeń i żali przestawianych wątku to chyba niektórzy nie zdają sobie sprawy, że wszytsko jednak kosztuje a my musimy się poruszać w ramach budżetu. Przy oganiczonej ofercie, IR koniecznie musi się uzupełniać z poc. REGIO a niestety nie zawsze tak jest.
I po cholere k.... piszesz w kółko to samo?! Jak nie masz nic mądrego do dodania to nie pisz nic.
Pułtuś... w Polsce wszystko drożeje więc nie dziw się,że ludzie chcą podwyżek, każdy chce godnie żyć.
Pracowników nie trzeba zwalniać, ale należy im znaleźć sensowną pracę - niech robią coś z pożytkiem dla firmy, a nie lenią się po biurach.
Po cholerę się wypowiadasz skoro tylko bijesz pianę. U Ciebie od 2 lat nie zanotowałem żadnej sensownej wypowiedzi a nie żalę się i nie skarżę. Piszę o szynobusach po raz enty, bo tylko one mogą kryniczankę uratować. Kible są tutaj bezsensowne, wożą powietrze. Szynobusy pozwoliłyby na ograniczenie kosztów a co za tym na uratowanie linii. Marszałek powinien pieniędzmi gospodarować z głową. Po co dotować puste kible skoro starczyłby tańszy szynobus. Taka inwestycja się zwróci, jest kryzys można kupować taniej.
@hurricane, chyba żartujesz? Pociągów do Krynicy miałoby nie być? Dalej puszczajmy tam kible i marnujmy kasę na wożenie powietrza zamiast wreszcie zakupić sensowny tabor. Marszałek Sowa chyba za to bierze pieniądze by sensownie wydawać pieniądze województwa a nie bezsensownie marnować je w uruchamianie pustych kiblii. Ostatnio- w czwartek- jechałem ostatnią osobówką z Krakowa do Sącza i do stacji docelowej dojechałem ze starszą panią. Litości, od Tuchowa na składzie było może z 10 osób. Od Tarnowa na tym kursie może poza piątkiem na tym kursie nie ma prawa jechać kibel, to zwykłe marnotrawstwo! Niech marszałek zapewni odpowiedni tabor a wtedy kryniczanka powinna się przyzwoicie bilansować. Tylko jak ma funkcjonować spółką, która 10 osób musi przewozić kiblem?
Sheva... każdy wie, że szynobusy są potrzebne więc nic nowego do tematu nie wprowadziłeś. I każdy także wie,że obecnie posiadane EN81 do niczego się nie nadają. Zamiast wylewać żale na forum napisz pismo do marszałka.
Sheva... każdy wie, że szynobusy są potrzebne więc nic nowego do tematu nie wprowadziłeś. I każdy także wie,że obecnie posiadane EN81 do niczego się nie nadają. Zamiast wylewać żale na forum napisz pismo do marszałka.
Witam po co mamy inwestować w szynobusy jak busy dają sobie doskonale rade z przewozem podróżnych którzy nie mają ochoty wrócić na tory .Tylko pracownicy PKP walczą o wprowadzenie szynobusów aby uratować swoje miejsca pracy kosztem pieniędzy podatników .
@hurricane, chyba żartujesz? Pociągów do Krynicy miałoby nie być? Dalej puszczajmy tam kible i marnujmy kasę na wożenie powietrza zamiast wreszcie zakupić sensowny tabor. Marszałek Sowa chyba za to bierze pieniądze by sensownie wydawać pieniądze województwa a nie bezsensownie marnować je w uruchamianie pustych kiblii.
No wygląda na to, że obecnie odcinek NS - Krynica jest ostatni na liście pokrycia kosztów uruchomienia składów w Małopolsce, marszałek kupi sensowny tabor, będą to kolejne AcatusyII lub nowe Elfy lub co tam wygra przetarg, może coś z Newagu - w ramach południowej grupy zakupowej. Wpisywałoby się to w klarującą się w wypowiedziach marszałka niestety polityką województwa, że w kolejowej Małopolsce zostanie E30 + Oświęcim i jakieś ochłapy na zakopiance i kryniczance...
Na kryniczankę w miarę dobry byłby wynalazek EN96, czyli krótki Elf jak dla świętokrzyskiego... Dobre byłoby też zlikwidowanie rezerw czasowych, bo od Tarnowa do Krynicy jak się dobrze skład wytrasuje to i prawie pół godziny można zyskać...
Rover, z całym szacunkiem, ale widząc jak jeżdżą niektóre 'busy' to wolę jechać pociągiem w trosce o własne życie i zdrowie.
Witam po co mamy inwestować w szynobusy jak busy dają sobie doskonale rade z przewozem podróżnych którzy nie mają ochoty wrócić na tory .Tylko pracownicy PKP walczą o wprowadzenie szynobusów aby uratować swoje miejsca pracy kosztem pieniędzy podatników
Na busach drogi kolego opiera się komunikacja na Ukrainie, tylko że tam zwane są maszrutkami. Skoro tak Ci się tam podoba to załatw sobie wizę i jedź do kraju swoich marzeń. Polska czerpie ze wzorców europejskich a tam szynobusy są powszechne, właśnie po to by lepiej bilansować koszty. Transport szynowy to podstawa w XXI wieku i jeśli tego nie zauważasz to tylko Twój problem.
Cytat:
Sheva... każdy wie, że szynobusy są potrzebne więc nic nowego do tematu nie wprowadziłeś. I każdy także wie,że obecnie posiadane EN81 do niczego się nie nadają. Zamiast wylewać żale na forum napisz pismo do marszałka.
Napiszę bardzo chętnie, ale proponuję byśmy wszyscy wysłali identyczne podobnej treści. Koszt poleconego priorytetu 4, 15 zł, to chyba damy radę ? @Janosik wkurza mnie zwyczajnie jak niszczy się kryniczankę i traci kolejnych pasażerów na rzecz busiarzy a dodatkowo generuje się niepotrzebnie spore koszty. Uważam, że większych rozmiarów szynobus spokojnie na linię z Tarnowa do Sącza by starczył, dalej do Krynicy już najmniejszy model wystarczy. Może inne osoby w tym wątku przyłączą się do akcji z pismem do marszałka?
Cytat:
Na kryniczankę w miarę dobry byłby wynalazek EN96
Chyba na odcinek z Nowego Sączado Krynicy potrzebne byłoby coś mniejszego, EN96 byłby dobry na odcinek Tarnów- Nowy Sącz. Tylko pytanie czy w EN96 już nie będzie problemów ze sprężarką?
Z jednym muszę się z Shevą zgodzić. Obecna polityka jest zła. Wiele linii by istniało gdyby wymieniono wcześniej tabor na szynobusy, obniżono koszty i do tego zwiększono częstotliwość. Bardzo nie lubię jak się oddaje klientów busiarzom ... jestem na tym punkcie uczulony. Jeżeli nie będzie się sensownie zarządzało spółką i walczyło o klienta to kolej upadnie.
A EZT. Myślę, że można odsprzedać Koleją Mazowieckim, na InterRegio, albo na np Koleją Śląskim odsprzedać. Ważne, żeby jeździły a nie stały na bocznicy lub poszły na złom. Przy obecnym stanie torów prędkości osiągane przez ten tabor są wystarczające.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum