Sz_mon, od kiedy "większość miejsc w wakacje jest zarezerwowane" w czeskich rychlikach? Czy ty kiedykolwiek jechałeś pociągiem pospiesznym na CD ze piszesz takie rzeczy??
Przecież są miejscówki w 1 klasie, więc o co wam chodzi? Ktoś chce luksusu w TLK to niech płaci.
Normalny przewoźnik na rozładowanie tłoku w pociągach reaguje zwiększeniem liczby połączeń lub wydłużeniem składów. Jeśli jest nieudolny, nie radzi sobie to zwija działalność i ustępuje pola innym.
A co robi PKP IC? Wprowadza obowiązkowe miejscówki. Może i to rozładuje tłok w pociągach TLK (zniechęcony brakiem miejscówki pasażer zrezygnuje z podróży lub skorzysta z usług innego przewoźnika), ale jednocześnie spadnie liczba pasażerów, a to spowoduje spadek przychodów i w konsekwencji doprowadzi do bankructwa firmy.
Po przejęciu przez PKP IC pociągów pospiesznych polska kolej straciła kilka milionów pasażerów. Obowiązkowe miejscówki w TLK z pewnością spowodują dalszy odpływ pasażerów. I chyba o to decydentom chodzi: dobić zdychającą kolej.
Dziwię się, że forumowicze tego nie rozumieją tylko zachwycają się durnowatym pomysłem ministra Nowaka. Politycy są oderwani od rzeczywistości, ale jak widzę niektórzy z was również.
I wyjebiście. Jak narazie będą to najpopularniejsze połączenia. Jeśli ta miejscówka będzie za przysłowiowy "grosz" np 3 zety jestem jak najbardziej za.
Cytat:
To pozwoli nam określić pełne zapotrzebowanie na wagony. W razie konieczności będziemy mogli dokładać kolejne – powiedział dziennikarzom 28 listopada Sławomir Nowak.
Jeśli jednak wystąpi konieczność dołączenia dodatkowych wagonów a nikt się tym nie zajmie, mikole będą mieli pole do popisu, wtedy będzie można to i owo wypomnieć IC i panu ministrowi. Poczekajcie, nie telepcie się...
Cytat:
Pociagi regio nigdzie w Europie nie jezdza z calkowita rezerwacja miejsc.
To będzie program "pilotażowy" i dostępny tylko w niektórych połączeniach.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Miejscówki w TLK mogłyby być pod warunkiem,że byłyby w cenie biletu,a nie jako osobna dopłata,i byłaby duża liczba połączeń,by nie trzeba było planować podróży na kilka tygodni naprzód.Zdaje mi się,że na kolejach rosyjskich na niektórych trasach trzeba polować na miejscówkę już na kilkanaście dni przed podróżą,nie da się tak po prostu przyjść na stację i kupić bilet.Nie chciałbym by u nas było podobnie.Pamiętam z przed lat gdy z Gdańska do Warszawy jeżdziły tylko dwa ekspresy na dobę,bywało,że na tydzień naprzód wszystkie miejsca były wyprzedane.Była alternatywa w postaci nocnej osobówki,ale teraz tak nie ma.
kowal331,
Bo teraz z Gdańska do Wawki jeździ więcej niż dwa expresy. Masz do wyboru prestiżowe EIC, TLK i IR.
Bez przesady z tymi miejscówkami w cenie biletu. Lepiej dopłacić pare złotych i być pewnym miejsca. Inna sprawa jakby to wyglądało w praktyce. Bo jeśli IC sprzedawałoby miejca "na akord" a nie zapewniłoby wagonów to wtedy można byłoby bić na alarm i narzekać. W sumie ja wolałbym żeby IC wprowadziło na początek rezerwacje fakultatywną czyli " na życzenie" choć ta opcja o której generalnie mowa też mi się podoba.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Ale dlaczego miejscówka ma być płatna?Bilety wydaje się z komputera,więc żadnego dodatkowego kosztu w tym przypadku nie ma.Przecież PKSy na kursach dalekobieżnych też sprzedają bilety tylko na miejsca siedzące i nie pobierają dodatkowych opłat.Słynny już Polski Bus też na razie tego nie robi...Acha,byłbym zapomniał,a co zrobić z połączeniami z przesiadkami?Tak jak obecnie w Ex,EIC,dwie miejscówki,czyli dodatkowy koszt?A może to ma być ukryta forma podwyżki cen,powiedzmy to wprost,a nie kamuflujmy.
W dzisiejszym stanie prawnym nabywając bilet zawierasz umowę z przewoźnikiem na przejazd.
Nabywając do biletu miejscówkę zawierasz umowę na przejazd z zabezpieczeniem miejsca do siedzenia w klasie wskazanej.
Dziś zdarza się że w niektórych ofertach promocyjnych cena miejscówki jest zawarta w cenie biletu ale to wyjątki
Dajmy spokój busom,też mi argument
Nie mam nic przeciwko miejscówkom,ale dlaczego miejscówka ma kosztować 10% ceny biletu,bo tyle by wychodziło na trasie Gdańsk-Poznań.Czy aż tyle wynoszą koszta rezerwacji?Poza tym w sytuacji gdy TLK ma 4 wagony,to ile dni naprzód trzeba będzie rezerwować miejsce?Porównywalem z PKSami bo z kolejami zagranicznymi nie miałem do czynienia,poza radzieckimi 20 lat temu,gdzie trzeba było załatwiać bilet na 2 tygodnie przed podróżą.Swoją drogą na nocnych dlugodystansowcach powinny jeżdzić sklady zestawione z samych Bc i WLAB,część Bc jako tanie kuszetki.
Bo PKS to nie PR czy IC. A jeśli pasażer wybierze połączenie z przesiadką lub będzie do niej zmuszony, opłata za miejsce powinna być jedna tak jak np w Danii. A jak z obowiązkową miejscówką w 1-wszej klasie? Generalnie podróżni sobie chwalą! Nie ma tak jak kiedyś, że dwóch lub trzech pracowników koleji zajmowało cały przedział bo mieli go prawie za free. Sam wielokrotnie byłem świadkiem takich praktyk w TLK-a Szczecin - Terespol. Po wprowadzeniu obowiązkowych miejscówek wiele się zmieniło, oczywiście na plus. I jestem pewien, że tak samo będzie w "dwójce".
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
kowal331, Chętnie skomentuję cenę... ale musielibyśmy ją znać, czyli być podana do publicznej wiadomości.
Przewoźnicy po okresie konfrontacji i izolacji "zimnej wojny" przeszli do współpracy. Słuszne to i ze wszech miar pożądane zarówno dla nich samych jak też dla ich klientów.
Widać te kilkadziesiąt relacji nie zaważy na stanie operatora TLK-a a pomoże PR które przejmując od nich krótko dystansowe przejazdy poprawi swój bilans
Mniejszy ścisk i chaos w popularnych relacjach to z kolei zachęta dla nowych pasażerów i dodatkowe środki w czasach kryzysu dla IC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum