Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Modernizacja E30 Kraków-Reszów
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-07-2012, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Nowymi torami z Krakowa do Rzeszowa

Trwa modernizacja linii Kraków – Rzeszów. Efektem prac, kosztujących 3 mld 829 mln zł netto, będzie między innymi podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 160 km/h i towarowych do 120 km/h.
Projekt przewiduje, między innymi, modernizację 138 km torów, przebudowę układów torowych na 16 stacjach i podwyższenie standardu 14 przystanków osobowych. Na linii powstaną przejścia dla zwierząt, a ponad 40 mostów i przepustów będzie dostosowanych do ich potrzeb.
Linię kolejową osłoni w wyznaczonych miejscach łącznie 58 km ekranów akustycznych.
Realizację projektu zaplanowano w latach 2010 – 2014.
Projekt Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III POIiŚ 7.1-30 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


źródło: Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-07-2012, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Od Rzeszowa szlakowa będzie wynosić już tylko 120.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2012, 00:13   

Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-07-2012, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Przemyśl- Kraków TAK, do Wrocławia nie wierzę.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2012, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Miejmy tylko nadzieję, że ta modernizacja będzie przebiegała ZNACZNIE SZYBCIEJ I SPRAWNIEJ niż na E65 pomiedzy Warszawą a Gdańskiem bo tam idzie to tragicznie. Poza tym aby się jeździło 160 km/h to muszą być lokomotywy i wagony dostosowane do tych parametrów. EP09 i Husarzy nie ma na razie za dużo muszą być one głównie do międzynarodowych pociągów. Także chyba to wszystko zbyt optymistycznie wygląda. Pożyjemy, zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

martini09 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2012
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 06-07-2012, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Co do lokomotyw i wagonów to nie powinno chyba być problemów, gdyż jak zaczną kursować Pendolino to uwolnią się składy z Krakowa i Katowic przez Warszawę do Gdyni. Da to sporo wolnego taboru na 160 km/h, także o odpowiednią obsługę E30 raczej chyba nie ma co się martwić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 06-07-2012, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...


W praktyce nie czarujmy się TLK dalej bedą jeżdziły 120 km/h tak jak to jest na odcinku Opole Zachodnie-Wrocław Brochów. Także na odcinku Przemyśl-Kraków 3 h to będzie max osiągnięć a EX osiągną 2.5 h. A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe. Gdyby zrobili Opole-Gliwice na 160 no to wtedy realne byłoby dla TLK czas na odcinku Wrocław-Kraków 3 h 23 min a dla np EC Wawel to 3h. bo Gliwice-Jęzor obejmuje tylko rewitalizacja na 120. Także wniosek końcowy? TLK Przemyśl-Wrocław 7h a dajmy na to EX Przemyśl-Wrocław 5.5h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-07-2012, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 07-07-2012, 01:07    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.


Rzeszów Gł-Kraków Gł to 158 km moim zdaniem ten czas jest zbyt optymistyczny ponieważ odcinek Opole-Wrocław EC Wawel pokonuje w 47 min a to jest 82 km więc ja bym w to nie wierzył za bardzo-no chyba że profil linii jest lepszy bo EC Wawel zwalnia do 120 jadąc przez Lewin Brzeski,Brzeg i Oławę a od Brochowa jest 110. noi w Lipkach zwalnia do 50. Uwzględniając powyższe dane 75 min nawet dla EIC będzie ciężkie do wyciągnięcia.Mówiąc o modernizacji E 30 uważam iż odcinek Opole Zachodnie-Wrocław Brochów jest najbardziej zasadnym odniesieniem.Warto też zauważyć iż odcinek Wrocław Gł.-Węgliniec najszybszy czyli EC Wawel pokonuje w 82 min a to jest 136km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 07-07-2012, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Czy zagrożeniem dla jakości modernizacji może być też bliskość autostrady A4? Żeby czasem ludzie nie przesiedli się do pociągów? Nie lubię teorii spiskowych ale w różnych miejscach zdarzało mi się wyczytać takie aluzje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 07-07-2012, 13:20    Odpowiedz z cytatem

No idąc tym tropem można też byłoby zapytać czy zagrożeniem dla E30 i autostrady nie są Jasionka i Balice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-07-2012, 13:24   

Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.

Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe


Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa Rolling Eyes A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa Evil or Very Mad
Powrót do góry

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 08-07-2012, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.

Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe


Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa Rolling Eyes A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa Evil or Very Mad


Te 80 min między Katowicami a Krakowem to dla Regio a dla TLK ma to być 62 min. Także porównywalnie jak odcinek Opole-Wrocław (82 km).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-07-2012, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 08-07-2012, 20:47    Odpowiedz z cytatem

myszka napisał/a:
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.


Świetne dane! Czyli będzie 4 minuty szybciej dla TLK a osobówki 10 minut szybciej-mały postęp ale jednak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl