Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33, 34, 35  Następny
Modernizacja linii Katowice - Kraków
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-12-2011, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Możliwość zamknięcia na czas remontu linii kolejowej E30 na odcinku Katowice - Kraków rozważa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Już teraz czas przejazdu na tej trasie jest długi, a skierowanie pociągów na objazdy przyspieszyłoby zakończenie robót o kilka miesięcy.

O postępie prac związanych z modernizacją linii kolejowej E30 między Katowicami a Krakowem przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowali w środę podczas konferencji prasowej w Katowicach.

Chodzi o największą od lat modernizację linii kolejowej na terenie województwa śląskiego. W trwającym okresie wydawania środków unijnych 2007-2013 unowocześniony zostanie fragment trasy E30 - 58,2 km z Sosnowca Jęzora do Krakowa. Do czerwca 2014 r. wymienionych zostanie tam ok. 150 km torowisk, powstaną nowe perony, nowy system sterowania ruchem, zmodernizowane lub zbudowane będą wiadukty, przejazdy drogowe i przejścia dla pieszych.

Cała inwestycja została podzielona na kilka kontraktów. Umowy z wykonawcami podpisano w listopadzie i grudniu zeszłego roku. Według dyrektora projektu Janusza Pluty, dotąd wykonawcy zajmowali się głównie projektowaniem. 21 października rozpoczęły się pierwsze prace w terenie - rozbiórka jednego z dwóch torów na kilkukilometrowym odcinku od Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej.

Cały nowy tor, wraz z podbudową, torowiskiem i trakcją, ma być tam gotowy do 31 maja. Pociągi jeżdżą teraz tamtędy wahadłowo drugim torem, co wydłużyło podróż z Katowic do Krakowa o 25 min, do ok. 130 min. Wraz z wprowadzaniem ruchu wahadłowego na kolejnych odcinkach w marcu i kwietniu 2012 r., czas podróży na tej trasie może wzrosnąć – jak szacuje PLK – do ok. 150 min.

Dlatego spółka zaczęła się zastanawiać, czy nie zamknąć linii Katowice-Kraków przez Jaworzno Szczakową i Trzebinię dla ruchu pasażerskiego i skierować go – po niezbędnych pracach - na objazd przez Oświęcim. Czas przejazdu tą trasą byłby porównywalny do wahadłowej jazdy główną linią. Wzdłuż głównej linii działałaby komunikacja zastępcza.

Jak powiedział Pluta, sprawa była już konsultowana z wykonawcami i ci odnieśli się do pomysłu pozytywnie. Zmian z ich strony wymagałby praktycznie tylko harmonogram prac. Zadeklarowali, że mogliby wówczas ruszyć z pracami w październiku lub listopadzie 2012 roku - zamiast w marcu. Termin zakończenia robót zostałby przyspieszony od trzech do sześciu miesięcy.

Centrala spółki PLK analizuje teraz rachunek korzyści i kosztów takiego rozwiązania. Uwzględnia przy tym potrzeby swoich klientów, mających bocznice przy głównej linii: rafinerii w Trzebinii, kopalni kruszyw w Krzeszowicach czy lotniska w Balicach. Ewentualna decyzja spodziewana jest w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

PLK wskazuje, że prowadzenie prac w całej Polsce organizowane jest tak, by w czerwcu – podczas EURO 2012 – osiągnąć „maksymalną możliwą przepustowość” na wszystkich liniach. Na remontowanych odcinkach oznacza to przywrócenie ruchu po dwóch torach z ewentualnymi wyjątkami dotyczącymi pojedynczych obiektów inżynieryjnych, przy których ruch wahadłowy nie skomplikuje sprawnego prowadzenia pociągów.

Docelowo linia z Sosnowca-Jęzora do Krakowa ma zostać dostosowana do prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla składów towarowych. Jeśli przewoźnicy po 2014 r. wypuszczą na tory odpowiedni tabor, przejazd pociągów pospiesznych z Katowic do Krakowa będzie mógł zostać skrócony z wcześniejszych 102 minut do 63, a osobowych - ze 116 do 87 minut.

Całe planowane pierwotnie przedsięwzięcie obejmowało modernizację linii z Zabrza do Krakowa i w tej formie zostało wpisane do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego koszt oszacowano wtedy na ponad 2,49 mld zł, z czego ze środków unijnych miało pochodzić blisko 1,66 mld zł. Potem jednak z projektu wykreślono odcinek z Zabrza do Sosnowca-Jęzora. Koszt realizowanej części to ok. 1,4 mld zł.


źródło: KOW
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-12-2011, 23:21   

A nie uwazasz ze brak remontu na Jezor - Katowice to skandal ? to wyglada, jakby jakas niewidzialna siła tu dzialala i uniemozliwiala remont zdezelowanego odcinka.... Jaki niby jest powod nieobjecia modernizacja najbardziej obciazonego pociagami w Polsce odcinka i bodaj najwolniejszego ? Jestem w 100% przekonany, ze gdyby nie fakt, ze rownolegly odcinek autostrady A4 jest platny, juz dawno smigalibysmy przez Myslowice 160.....

O smutny sprzedajny kraju....
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-12-2011, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Od roku już trwają prace modernizacyjne na linii E 30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Powoli zamyka się faza projektowania, a zaczynają roboty budowlane.

Najdalej posunięte są prace przy modernizacji odcinka linii E 30 od Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej. Tutaj już wykonano m.in. prace geodezyjne, geologiczne i geotechniczne, operat akustyczny, przeprowadzono inwentaryzację obiektów inżynieryjnych oraz w układzie torowym. Wykonawca prac opracował też mapy do celów projektowych oraz wstępną koncepcję rozwiązań drogowych.

- W listopadzie na szlaku Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa, zgodnie z projektem budowlanym, przeprowadzono prace rozbiórkowe na torze nr 2. Wcześniej uzyskano pozwolenia na rozbiórkę - wyjaśnia Janusz Pluta, dyrektor projektu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na innych odcinkach trwają jeszcze prace projektowe.

Rok temu podpisano pierwszą umowę na II etap modernizacji linii E 30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. W przetargu na przebudowę odcinków Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno Szczakowa – Trzebinia wyłoniono wtedy konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego „INFRAKOL”, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Potem zawarto jeszcze trzy kontrakty „budowlane”: nr 2: na odcinek Trzebinia – Krzeszowice z konsorcjum firm: OHL ŽS a.s., Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON (największy kontrakt budowlany na tej linii); nr 3 na odcinek Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy z: Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury PKP Energetyką oraz Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym; oraz kontrakt nr 4 na sygnalizację dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki z firmami Thales Polska oraz Thales Transportation Systems.

Wciąż nie ma podpisanej umowy z PKP Energetyką na budowę i przebudowę sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej. Ta, jak zapowiadają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych ma zostać podpisana w przyszłym roku.

Przewidywany koszt modernizacji całego odcinka linii E 30 Zabrze – Katowice – Kraków to około 1,4 mld zł netto. Zakończenie prac, prowadzonych w systemie „projektuj i buduj”, planowane jest na czerwiec 2014 r.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 15-12-2011, 10:55    Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem rozsądnie, przynajmniej unikniemy takich sytuacji jak na E-65 gdzie jedzie się 2-3razy dłuzej niż normalnie

ruch regionalny ucierpi niestety najbardziej przez KKA, półśrodkiem możnaby zwiększyć ilośc pociągów Regio przez Oświecim z łącznikami do Trzebini, a tam KKA Trzebinia - Kraków / Trzebinia - Katowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 15-12-2011, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem pomysł wart przemyślenia. Utrudnień i tak się nie uniknie: spóźnienia, cięcia, czasowe zmiany etc. Można wprowadzić KKA i przynajmniej nikt łudzić się nie będzie, że pociąg przyjedzie punktualnie i zawiezie bezpośrednio tam, gdzie chce. Wykonać choć drobne remonty na alternatywnych liniach, likwidując te "czarne punkty", o czym wspomina się w ww. artykułach. Tam gdzie można puścić pociąg np. wspomniane wyżej Kraków-Skawina-Oświęcim-Trzebinia, czy Katowice-Oświęcim-Trzebinia/Kraków. Ruch dalekobieżny można spokojnie puścić na około. Aż kuje w oczy zamknięta linia Chrzanów/Trzebinia-Alwernia-Spytkowice, która by się teraz przydała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 15-12-2011, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A nie uwazasz ze brak remontu na Jezor - Katowice to skandal ? to wyglada, jakby jakas niewidzialna siła tu dzialala i uniemozliwiala remont zdezelowanego odcinka....

http://chomikuj.pl/Sir48/Wolny_transfer/zbs49,436797467.pdf
Może i teoria spiskowa, może coś w tym jest. Nie pamiętam, która strona.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16-12-2011, 02:26    Odpowiedz z cytatem

Może remontu na odcinku Jęzor - Katowice nie robią ze względu na szkody górnicze, zapadliska, itp; które skutecznie podnoszą wartość zamówienia. Do tego KWK Mysłowice jest nie czynna. Zasypał ktoś chodniki podziemne piaskiem ? Jeśli nie to może być tak, że wydaliby kasę, a za pewien czas ziemia by się zapadła i tak. Faktem jest, że na tym najgorszym odcinku powinni przynajmniej rewitalizację np. do 60km/h dla pasażerskich zrobić, bo teraz to tam jakieś 20km/h się jeździ. Rewitalizacja tańsza, więc jeśli zapadlisko "zrobiłoby swoje ze szlakiem" to przynajmniej mniejsza kasa "pójdzie w błoto". Za to zupełnie nie rozumiem czemu od Szopienic Płd nie pociągnęli do Katowic. To krótki odcinek i nie jest tak zrujnowany przez szkody. Tym bardziej, że robią Katowice, więc i układ torowy z resztą infrastruktury pójdzie do modernizacji.
Z kolei zamknięcie linii od Jęzora do Krakowa Gł Zachodu na okres moderny co ma skutkować skróceniem czasu samego remontu jest dość "dziwnym" pomysłem.

Żeby był on z korzyścią dla klienta to roboty musiałyby się rozpocząć zgodnie z pierwotnym harmonogramem i skończyć przed planowym ukończeniem. Wtedy mamy w szybszym czasie oddaną trasę. Z tego co wyczytałem to to skrócenie czasu modernizacji ma na celu tylko późniejsze wejście na trasę robotników. Koniec prac i tak w swoim planowym czasie. Zamknąć jeden tor i drugim wahadłowo niech jeżdżą skoro dla nas i tak w tym samym terminie będzie ten szlak oddany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2011, 04:41   

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wkrotce-mozemy-poznac-decyzje-o-odtajnieniu-umowy,nId,356110

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-stalexport-slono-zaplacil-za-umowe-i-aneks-na-budowe,nId,422024

Teraz sami odpowiedzcie sobie na pytanie co jest w tym tajnym aneksie Staleksportu...!
Myślę że nie tylko o zakazie modernizacji dróg asfaltowych , równoległych do autostrady (pod groźbą kary dla skarbu państwa (sic!!) ale również odcinka kolejowego E-30 Katowice-Kraków!
Teraz odpowiedzcie sobie na pytanie dlaczego ta linia jest w takim stanie! Łącząca dwie wielkie aglomerac
cje GOP i stolice małopolski! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

[ Dodano: 16-12-2011, 04:54 ]
Nawet gdy odcinek w okolicach Mysłowic jest w stanie tragicznym z powodu szkód górniczych, to nawet modernizacja TYLKO! 50 km z tych 78 do 160 km/h (w tym remont wiaduktów) a reszty nawet do 40-60 km/h spowoduje niezłą konkurencję dla autostrady. 1 h jazdy pociągiem z centrum Katowic do centrum Krakowa! Za 20-30 zł będzie zdecydowanie bardziej opłacalna niż jazda w jedną stronę autem za prawie 20 zł opłat autostradowych!(nie liczę kosztów paliwa i korków w Krakowie!) Pociąg potem jadąc tyle ile fabryka dała, po pokonaniu wąskiego gardła w okolicach Mysłowic, to i tak będzie niebo a ziemia w porównaniu z tym co jest teraz.
Niech w Mysłowicach jest 40-50 km/h, to będzie super!
Jakby cały odcinek 78 km można byłoby zmodernizować do 160 km/h to operator autostrady by leżał i kwiczał totalnie.)40 min. jazdy z Katowic do Krakowa(samochodem niewykonalne z centrum Katowic do centrum Krakowa)..mam świadomość że z powodu szkód górniczych całego odcinka zmodernizować na maksa się nie da, ale niech te 50 km/h będzie w okolicach Mysłowic! ..
Kij w oko operatorowi autostrady, jeszcze się przejedzie jak sąd odtajni aneks!
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 16-12-2011, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zamknąć jeden tor i drugim wahadłowo niech jeżdżą

Świetny pomysł Smile
Tylko na wstępie trzeba byłoby wykluczyć wszystkie zdarzenia ruchowe które wpływają na to że przepustowość spada o małe 60 procent Mr. Green
Cytat:
Może remontu na odcinku Jęzor - Katowice nie robią ze względu na szkody górnicze

Ten odcinek wyleciał z projektu z powodu braku środków i jest przeznaczony do realizacji po 2014 roku Sad
A szkody górnicze to takie słowo wytrych który od czasów rabunkowej eksploatacji PRL-u miało tłumaczyć ówczesny stan linii kolejowych przebiegających nad pokładami wydobywczymi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Geralt z Rivii Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2011

PostWysłany: 16-12-2011, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że Małopolska nie udźwignie tak śmiałego pomysłu PKP PLK, jak zamknięcie odcinka do Katowic.
1. Co z portem lotniczym w Balicach, i dostarczanym tam koleją paliwem dla samolotów.
2. Co z rafinerią w Trzebini, która nie posiada swojego własnego rurociągu, tylko całe paliwo do obróbki przywożone jest koleją?
3.Co z kopalniami kruszywa (Zalas, Czatkowice)? W dobie remontów infrastruktury stanowią one dziś ważny element w zaopatrywanie w potrzebne kruszywo.
4. Co z elektrownią w Trzebini?
Być może ruch pasażerski na tej trasie uda się wstrzymać, ale jakoś nie wierze w całkowite zamknięcie tego odcinka.I nie chodzi tutaj o przewoźników towarowych, lecz o pewne strategiczne dla gospodarki obiekty korzystające z usług kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 16-12-2011, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Do Trzebini byłby dojazd z Chrzanowa, albo przez kolej piaskową Mr. Green . Towary śmigały by na dłuższych trasach via Olkusz czy Skawina.
Jednak do Krzeszowic i tak by trzeba było jeden tor zostawić, chyba, że kolej chce stracić mnóstwo pasażerów.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 17-12-2011, 00:41    Odpowiedz z cytatem

Napewno nie byłaby cała trasa zamknięta tylko odcinkami. Poza tym w niektórych miejscach, szczególnie gdzie kiedyś były tory przemysłowe, jak np przed Trzebinią, tzrebaby pomyśleć o wybudowaniu lub odbudowie zamkniętych torów postojowych, mjanek długich itp (np Ciężkowice, Balin). Skoro po remoncie pociagi maja osiągać 160, to jakim cudem? Skoro na jednej linii będą węglarki powoli rozpędzające się do ledwie 50...70km/h, pociągo regionalne i pośpieszne (jakiegokolwiek typu). Może warto byłoby udrożnić choćby spalinowo Trzebinia Spytkowice Smile, szczególnie, że jak zaczną rozbierać stare tory z E30, to można by je w tym ceu wykorzystać. Może najpierw wogóle należałoby naprawić łądny płaski i proty szlak Skawina-Oświęcim. Oświęcim - Katowice, niewiele się pewnie da ze względu na szkody górnicze. Tam też należałoby naprawić zamknięte tory dodatkowe jak np w Zatorze, dla tego celu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

graham Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2009

PostWysłany: 19-12-2011, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Szlak ze Skawiny do Katowic via Oswiecim na pewno jest ładny. Ale nie płaski i prosty. Doprowadzenie go do stanu "łatwy" wymaga kupe kasy , żeby towarom podnieść prędkość do co najmniej 60. Teraz tam same 10 , w porywach 40. I niejeden towar utknął i niejeden stanie szczególnie w zimie i na jesieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-01-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Na linii E 30 trwają już pierwsze prace. Na szlaku od Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej prowadzona jest rozbiórka jednego toru. Pełną parą modernizacja ruszy na wiosnę.


Wykonawca modernizacji szlaku od Krzeszowic do Krakowa Głównego Towarowego – konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., złożył już projekt budowlany, który poddawany jest ocenie przez zamawiającego – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Konsorcjum ma zamiar zacząć prace w terenie w kwietniu. Wtedy też pełną parą ruszy modernizacja na innym odcinku linii – od Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej, gdzie już od października ubiegłego roku trwają roboty związane z rozbiórką toru nr 2. Za dwa, trzy miesiące zaczną się tu prace stricte budowlane: montaż słupów trakcyjnych, wymiana podtorza, modernizacja obiektów inżynieryjnych, układanie nowych torów – informuje kierownik kontraktu Przemysław Grzybek.

Ruch pociągów na rozbieranym odcinku linii prowadzony jest po jednym torze, ale odbywa się w miarę normalnie. Pociągi muszą jedynie zwalniać na pewnych fragmentach linii – w miejscu, gdzie odbywają się prace.
Również dla odcinka Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa zakończono już projekt budowlany, który w najbliższym czasie powinien zostać zatwierdzony przez zamawiającego. Przedstawiona została też wstępna koncepcja rozwiązań budowlanych.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na całkowitej przebudowie wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30, na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133) o długości 58,237 km. Przewidywany koszt modernizacji to około 1,4 mld zł netto.

Zakończenie robót, prowadzonych w systemie „projektuj i buduj”, planowane jest na czerwiec 2014 r. W ramach projektu rozstrzygnięto cztery postępowania przetargowe dla następujących odcinków:

Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133); wykonawca – konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego „INFRAKOL” S.C., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (km 29,110-46,700 linii nr 133); wykonawca – konsorcjum firm: OHL ŽS a.s., Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON
Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (km 46,700-67,200 linii nr 133); wykonawca – konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.
Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (km 6,847-0,000 linii nr 134 oraz km 15,810-67,636 linii nr 133); wykonawca – konsorcjum firm: THALES Rail Signalling Solutions Sp. z o.o. THALES Rail Signalling Solutions GmbH.

Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, podpisano umowy:

na działania informująco-promujące; wykonawca – konsorcjum: KOW Sp. z o.o. oraz Kolejowe Przedsiębiorstwo Turystyczno-Wypoczynkowe NATURA TOUR Sp. z o.o.
na nadzór nad robotami budowlanymi; wykonawca – konsorcjum: Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie EXPOL S.A. oraz Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HURTKOL Sp. z o.o.

W 2012 r. zostanie podpisana umowa z PKP Energetyka S.A. na wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej.

Linia kolejowa E 30 to część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie z Drezna przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Medykę i Lwów do Kijowa. Polski odcinek tej linii liczy 677 km i łączy najważniejsze ośrodki ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.

Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Przemekc1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011

PostWysłany: 17-04-2012, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Czy wiadomo juz kiedy rozpoczna sie jakies prace na trasie Trzeb-Krk? Mialy byc w zeszlym roku, pozniej byla mowa o marcu, potem o kwietniu. Zaraz bedzie maj, a jak ostatnio jechalem pociagiem na tej trasie to zadnych powazniejszych prac nie zauwazylem. W paru miejsach jedynie wycinka drzew, ale to nawet nie wiem czy w zwiazku z pracami na tej trasie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl