Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
RPO 2014-2020 kolej na Lubelszczyźnie
Autor Wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22-12-2011, 11:56   RPO 2014-2020 kolej na Lubelszczyźnie Odpowiedz z cytatem

Przytoczę z listopadowego artykułu Rynku Kolejowego:
Na liście projektów do wykonania w Lubelskiem znajdują się trzy inwestycje:

- modernizacja linii kolejowej nr 30 Łuków–Lublin na odcinku Łuków–Lubartów wraz z jej elektryfikacją na całej długości,
- budowa kolei aglomeracyjnej dla Lublina wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- kontynuacja modernizacji szerokotorowej linii kolejowej nr 63 na odcinku od Dorohuska do Chełma (włącznie).

Słyszałem jeszcze z innego źródła, że ma być modernizowana linia do Kraśnika i do Zamościa- piszmy swoje propozycje do PLK i tutaj bo z mojej strony pomysłów jest wiele- a jednym wariatem nie będą sie przejmować Język
kontakt z Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie:
iro.lublin@plk-sa.pl
ul. Okopowa 5
20-022 Lublin
Moje pomysły to:
realne:
Dociągnięcie linii kolejowej do Włodawy i okolic jeziora Białego
Budowa łączników stacji Rejowiec i Zawada- pociągi Lublin-Zamość nie musiałyby zmieniać dwa razy czoła.
zmiana położenia linii kolejowej Lublin płn- Łuków na odcinku Bezwola- Łuków (przebieg przez Radzyń), modernizacja(rewitalizacja) na odcinku Lubartów- Bezwola
Budowa 2km odcinka torów od stacji Lublin do stacji Lublin centrum położonej na nieużytkach przy ulicy Rusałka(dawny pchli targ przy stadionie młodzików)
Wydłużenie i dostosowanie do ruchu pasażerskiego bocznicy do FŁT Kraśnik
Dociągnięcie linii kolejowej do Tomaszowa Lubelskiego
Budowa linii wąskotorowej Wąwolnica- Kazimierz Dolny.
mało realne:
budowa linii kolejowych- Lublin-Opole Lubelskie przez Zemborzyce, Bełżyce, Poniatową
-Lublin-Łęczna(Włodawa)
-Szastarka- Biłgoraj przez Janów Lubelski
-Parczew- Biała Podlaska lub Zieleniec Biała Podlaska
-Lublin Zemborzyce- Bychawa
Odbudowa Hrubieszowskiej KD
Piszcie swoje pomysły- tylko jeśli będziemy działać wspólnie uda nam się coś zrobić.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 22-12-2011, 12:44    Odpowiedz z cytatem

łącznica w Zawadzie + remont tej w Rejowcu moim zdaniem to priorytet(ewentualnie zrobienie tam druta)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 24-12-2011, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Jeśli już chcą robić elektryfikację do do samego Łukowa, a nie przerywać w pół drogi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 24-12-2011, 12:41    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikować mają na całej długości Smile - pewnie z myślą o towarach i objeździe w czasie modernizacji siódemki.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 24-12-2011, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Z tymi łącznicami to nie do końca jest tak wesoło. W Rejowcu łącznica została już rozebrana, więc trzeba by ją znowu odbudować, a czy warto pozbawiać się tych pasażerów, którzy chętnie korzystają z szynobusa w Rejowcu? Wszak to jest 5-tysięczne miasteczko. Myślę, że dla tych 7-8 minut nie warto.

A jeśli o Zawadę to już bardziej by się opłacało, bo mieszkańców tam około 1,5 tys. Ale z kolei troszkę inny problem - krzyżowanie się torów normalnych i LHS, z tego co gdzieś wyczytałem na internecie zbudowanie trwałej łącznicy byłoby niemożliwe.

Czy drut na linii 69 przydałby się? Trudno powiedzieć, na pewno przy rosnących cenach paliwa puszczanie szynobusów staje się coraz bardziej kosztowne, a to rodziny presję na podwyższanie cen biletów i wycinania nierentownych połączeń. Ale czy dla 5 par pociągów bezpośrednich warto robić elektryfikację? Trudno powiedzieć. Warto zauważyć, że drucik był już na odcinku Rejowiec-Żulin, ale został zdjęcty z 4-5 lat temu.
Może gdyby pojawić ponownie, ale już na całej długości do Zamościa, to i PR zwiększyłyby częstotliwość pociągów i IC pomyślałoby o przywróceniu dawnego pociągu Chełmianin, Solina itp.

Trudno coś więcej powiedzieć, niemniej warto trzymać kciuki za powodzenie wszystkich inwestycji, jak i walczyć o następne. Ja chciałbym, aby dobudować około 2 kilometrowy odcinek do linii 81, który poprowadziłby bezpośrednio do Okuninki. I uruchomienie na trasie Lublin-Okuninka pociągów sezonowych. Jestem przekonany, że skoro na Roztocze pociągi cieszyły się dużą popularnością to także na tereny jeziora Białego chętnych nie zabraknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 25-12-2011, 11:05    Odpowiedz z cytatem

endrju, z tym, że łącznica Rejowca rozebrana to żaden problem- na RPO są duże pieniądze.
Przecież po wybudowaniu tej łącznicy PRy (jeżeli jeszcze by istniały) mogłyby w szczycie w odstępie poniżej 10 min. puścić przyśpieszony do Zamościa i osobowy do Chełma. wtedy po lekkiej rewitalizacji na pozostałych odcinkach pociąg Lublin- Zamość mógłby zejść z czasem przejazdu nawet do 1godz. 20 min.- a to już czas konkurencyjny wobec busów
Ja tam pomarzyłem i wymyśliłem, że po dobudowie odcinka Włodawa- Włodawa miasto mogłaby chociaż jedna para pociągów jechać tak
Włodawa miasto 5.15/Zamość5.35- Rejowiec(wschodni)- Lublin 6.55
Lublin16.05-Rejowiec (wschodni)-Zamość17.25/Włodawa miasto17.45
Przyśpieszony na całym odcinku Smile
A z elektryfikacją do Zamościa to też niegłupi pomysł- wtedy pociągi do Chełma/ Zamościa mogły by być rozłączane w Rejowcy, a na Rejowiec- Lublin jechać w duecie- rozwiązałoby to całkowicie problem.
A na Lublin- Łuków oprócz osobowych sądze, że w związku z elektryfikacją chcą pouszczać towary (może nawet część pośpiesznych).

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 25-12-2011, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Teraz tak, ograniczenia techniczne. Pomysł z tym pociągiem Włodawa/Zamość-Lublin całkiem okej, z tym że z czasami przejazdu to zupełna abstrakcja wyszła ;]
Po pierwsze chyba Lublin-Zamość niestety bez grubszej modernizacji osiągnąć 1h 20 będzie bardzo trudno. Ale tak jak mówisz, aby to osiągnąć trzeba by było:
1) zbudować łącznicę w Rejowcu (tym samym odcinając Rejowiec od połączenia z Zamościem) - ok. 8 minut zaoszczędzonego czasu
2) zbudować łącznicę w Zawadzie - kolejne ok. 8 minut na plus (najlepiej niech tutaj się ktoś wypowie w kwestii technicznej)
3) zlikwidować 'wąskie gardło' na odcinku Zawada - Zamość -> podniesienie vmax z 40 km/h do 120 km/h - oszczędność około 7 minut
Łącznie tutaj mamy ok. 25 minut zaoszczędzonego czasu. W konsekwencji najszybszy pociąg wyrabiał by się w czasie ok. 1 h 30 min. Więc aby osiągnąć te 1h 20 min to trzeba by było zrobić modernizację linii do 120 km/h na odcinku Rejowiec-Ruskie Piaski - to jest ponad 50 km, więc trochę kasy na to by poszło jednak. Przy okazji pytanie - na odcinku Ruskie Piaski - Zawada jedzie ten szynobus 120? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć wykazom maksymalnych prędkości PLK. Bo wg PLK na odcinku Adampol-Rejowiec też jest max 120, a tak naprawdę żaden pociąg tyle nie jedzie - max 100.

A w kwestii odcinka Lublin-Włodawa - 1h 40 min? Też wydaje się nie do osiągnięcia. Obecnie na odc Lublin-Chełm przy kursie przyspieszonym możemy osiągnąć tą 1:00. Ale odcinek Chełm-Włodawa to 10 lat temu przejeżdżało się przez około 55 minut. A nie sądzę, by od tego czasu linia uległa poprawie, wręcz przeciwnie, a chyba nikt tam kasy pchał nie będzie, bo to nie jest najbardziej potrzebująca linia na lubelszczyźnie.

A jeśli mówimy o konkurowaniu z busami, to dla mnie absolutnie priorytetem powinno być postawienie przystanku w centrum Zamościa, jak to jest na forum oddzielny temat założony. Ale obecnie coś cisza z nim, a szkoda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 25-12-2011, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem dlaczego mój przedmówca twierdzi że budując łącznicę w Rejowcu odetnie się to miasteczko od połączeń z Zamościem? Skoro łącznica jest rozebrana to budując ją ponownie Rejowiec zyska to połączenie Rolling Eyes Confused

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
11388015

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 25-12-2011, 19:01    Odpowiedz z cytatem

kamiloroń, teraz aby pociągi z Lublina mogły pojechać do Zamościa muszą zmienić czoło na stacji Rejowiec. Budując łącznicę, uniknie się konieczności zmieniania czoła właśnie na tej stacji, a przez to ominie się ją. No i w konsekwencji żaden szynobus (chyba że ten Podkomorzy, o ile będzie jeździł) nie będzie kierował się z Rejowca na Zamość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 25-12-2011, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Zaraz zaraz.... czy aby na pewno trzeba zmiany czoła w Rejowcu? Jak dobrze wiem od strony Chełma można pojechać do Zamościa bez zmiany-wyjeżdżając z Rejowca są tory w bok.... i one chyba odchodzą do Zamościa.... jeśli się mylę to proszę mnie poprawićSmile A po drugie jeśli jak mówisz zbudujemy łącznicę do Zamościa bez zmiany czoła to nie odetniemy Zamościa od połączeń..... Rolling Eyes

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
11388015

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 25-12-2011, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Sporządziłem schematyczną mapkę w Paincie ;]


I tak, pociąg Chełm-Zamość jedzie ciągle prosto, czoła nie zmienia; ale pociągi Lublin-Zamość zmieniają czoło na stacji.

Nie mówiłem nic o odcinaniu ZAMOŚCIA od połączeń, tylko REJOWCA, bo pociąg będzie tą miejscowość po prostu omijał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 25-12-2011, 20:24    Odpowiedz z cytatem

A teraz rozumiem:) dzięki za wyjaśnienie Smile ale to wtedy budujemy łącznicę która jest za torami Rejowca w kierunku Chełma i wtedy pociąg Lublin-Zamość wjeżdża do Rejowca a potem za Rejowcem wjeżdża na tą łącznicęSmile Aha sorry w poprzednim poście pomyliłem się-myślałem Rejowiec a napisałem Zamość Very Happy mea culpa:)

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
11388015

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 25-12-2011, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli pociąg byłby przyśpieszony na całym odcinku, to nie zatrzymałby się na ok. 8 przystankach, na których dotychczas sie zatrzymywał-ominięcie jednego przystanku to ok. 2 min oszczędności- patrz pociągi Lublin- Chełm, a Lublin-Zamość.Zmodernizować trzebaby tylko odcinek Zamość- Zawada, co skróciłoby czas przejazdu o ok. 5 minut.
Dałoby to oszczędność w czasie 16minut- wtedy 1godzina 20 minut staje się realne.
A co do łącznicy Zamość- Rejowiec, bez przesady w tej relacji wielkich potoków nie ma- pociągi w szczycie mogłyby jechać łącznicą, a poza szczytem przez Rejowiec, żeby mówić o jakiejkolwiek konkurencji trzebaby, żeby było co najmniej te 10 par pociągów na tej trasie i jeszcze kilka na skróconej- Krasnystaw- Lublin.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 26-12-2011, 13:12   Re: RPO 2014-2020 kolej na Lubelszczyźnie Odpowiedz z cytatem

lubelak195 napisał/a:


Wydłużenie i dostosowanie do ruchu pasażerskiego bocznicy do FŁT Kraśnik


No tu już jest problem:
"Chcom" budować północną obwodnicę Kraśnika

A tu: Cały artykuł ze strony oficjalnej UM Kraśnika

Jeżeli chcecie pomóc i zapobiec barbarzyństwu poniżej dane kontaktowe bezpośrednio do p. burmistrza miasta Kraśnik wraz z godzinami przyjęć:

Kontakt:
Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200 Kraśnik
(81) 825 15 20, 21

fax (81) 825 27 09
burmistrz@um.krasnik.pl

Godziny pracy Urzędu Miasta Kraśnik
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Przyjęcia interesantów przez Burmistrza Miasta
wtorek 14:00-18:00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 26-12-2011, 21:04    Odpowiedz z cytatem

A czy jakieś zdawki jeżdżą tą bocznicą, czy jest nieużywana?
Głupota mnie poraża- zachód Europy inwestuje w kolej, a u nas bocznica mogłaby być używana do ruchu zarówno pasażerskiego jak i towarowego- paranoja.
Zaorać- jedyna myśl o kolei.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl