Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Szynobusy Koluszki - Tomaszów - Opoczno
Autor Wiadomość

gtura Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2012

PostWysłany: 03-12-2012, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mijanka w Petrykozach zostala zlikwidowana w roku 2000.
Nie wiem moze tory jeszcze sa, ale wszystkie inne urzadzenia zostaly zlikwidowane.
W okresie 1995-1996 podczas budowania peronow w Opocznie
byly remontowane dwa mosty na odcinku od Opoczna do Petrykoz.
Pamietam jak pociagi kursowaly Lodz, Tomaszow - Opoczno i Petrykozy - Skarzysko.
Na odcinku Opoczno - Petrykozy komunikacja zastepcza.

Co teraz sie dzieje na mijance w Petrykozach niestety nie wiem.

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zygizyg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Starachowice

PostWysłany: 03-12-2012, 18:26    Odpowiedz z cytatem

gtura, tory są (dlatego wydawało mi się, że mijanka jeszcze sprawna), choć mocno zarośnięte, na początku roku byłem i widziałem. Najbardziej szkoda budynku dworca, mam nadzieja, że może jeszcze kiedyś odżyje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 03-12-2012, 20:09    Odpowiedz z cytatem

A czy już coś wiadomo, jaki szynobus będzie jeździł z Tomaszowa do Opoczna?

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 03-12-2012, 20:18    Odpowiedz z cytatem

Podobno Wadloper.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PolRol82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: 05-12-2012, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Radek napisał/a:
A czy już coś wiadomo, jaki szynobus będzie jeździł z Tomaszowa do Opoczna?


Na stronie rynek-kolejowy.pl piszą że SN81... To nie jest dobra wiadomość...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 05-12-2012, 13:24    Odpowiedz z cytatem

ET05 napisał/a:
Podobno Wadloper.
PR nie mają więcej, niż 2 Wadlopery (o ilie jakiekolwiek im zostały), czy faktycznie zdecydują się je przerzucić do łódzkiego? Wątpię, tym bardziej, że tam, gdzie jeżdżą już pasażerowie się przyzwyczaili.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 05-12-2012, 13:26    Odpowiedz z cytatem

SN81 do najwygodniejszych nie należy ale ODPOWIEDNIO wykorzystywany jest niezawodny i łatwy w konserwacji. Ponoć pojazd "często się psuje" i "stoi częściej niż jedzie"... to już nie wina pojazdu że ktoś kto jeździł głównie SM42 albo szynobusami PESY/NEWAGU wsiada do pojazdu na bazie drezyny ( która ma silnik bardziej podobny do tego z ciężarówki) i myśli że siedzi w kabinie sterowniczej demona prędkości, jest to pojazd unikalny i nauczenie się tym jeździć trochę trwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 07-12-2012, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy zw. na obsługę połączeń Tomaszów - Opoczno przez Koczkodany tj SN81-006 i SN81-004 przewoźnik przewidział postoje na "siku"? Very Happy

Szkoda, że nie będzie SN82, ale te służnie trafią przez Sigmę do KŚ.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 15-01-2013, 22:43    Odpowiedz z cytatem

W 004 podobno zamontowali WC.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-03-2013, 19:58    Odpowiedz z cytatem

17 lutego byłem w Opocznie "zarchiwizować na kliszy" SN81, póki jeszcze jeżdżą. Do Opoczna kursem popołudniowym przyjechało kilka osób i na kursie powrotnym też parę osób było.
Niestety, źle spojrzałem w rozkład i nie zdążyłem dojechać na pociąg poranny.

[SPAM]

Relacja z tego wyjazdu -> http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=2276

[/SPAM]

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-03-2013, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Autobusem do Opoczna... i co dalej?

Mijają trzy miesiące od reaktywacji połączenia Tomaszowa Mazowieckiego z Opocznem, a na linii nadal często kursują autobusy zastępcze. Choć województwo łódzkie rozważa możliwość wydłużenia trasy do Skarżyska-Kamiennej, nie ma sojusznika w świętokrzyskim urzędzie marszałkowskim. Jaka jest przyszłość podłódzkiego odcinka linii nr 25?

9 grudnia 2012 r. na nieczynną od sierpnia 2009 r. trasę Tomaszów Mazowiecki – Opoczno wróciły pociągi pasażerskie. Pięć par kursów dziennie pokonuje 26-kilometrowy odcinek w pół godziny. W porównaniu z sytuacją sprzed trzech lat, pociągów jest więcej i jadą znacznie szybciej, a do tego w Tomaszowie wszystkie są skomunikowane ze składami do Koluszek i Łodzi. Po trzech miesiącach istnienia połączenia warto spróbować nieco szerzej ocenić jego funkcjonowanie.

Awaryjne "Kolzamy".

Zlecający kursy łódzki urząd marszałkowski nie posiada własnego taboru spalinowego, więc Przewozy Regionalne sprowadziły do bazy w Idzikowicach własne autobusy szynowe. Na kilka dni przed startem połączenia trafił tam szynobus SN81-006, który stacjonował wcześniej w Czeremsze. Wyprodukowany na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku w raciborskich zakładach Kolzam pojazd jest jednak awaryjny, a PR nie zdążyły na czas sprowadzić wagonu, który służyłby jako rezerwa.

Problemy pojawiły się już w pierwszym tygodniu eksploatacji. 14 grudnia SN81 zepsuł się i na cztery dni zjechał do bazy. Połączenie obsłużył – zamiast szynowego – autobus zwykły. Sytuację miało poprawić przeniesienie do Idzikowic drugiego podlaskiego pojazdu z Kolzamu – egzemplarza SN81-004, który niedawno przeszedł rewizję wykonaną własnym sumptem przez PR Białystok. Dotarł on do bazy łódzkiego zakładu 12 stycznia.

Nadal komunikacja zastępcza.

– Problemy taborowe na linii do Opoczna nie występują już od dłuższego czasu, operator posiada bowiem pojazd rezerwowy – powiedział nam Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Jednak tylko w lutym autobus zastępczy musiał wyjechać w trasę aż sześciokrotnie, ostatni raz 24 lutego.

Mimo częstych zakłóceń w kursowaniu, pociągi przyciągnęły pewne grono pasażerów. – Pierwsze wyniki badań frekwencji wskazują na zapełnienie pociągów w granicach 20–30 podróżnych na kurs – mówi Grabarski. Oznacza to przeszło 200 osób korzystających z połączenia dziennie. Kolej uzupełniła bowiem niewielką ofertę opoczyńskiego PKS. Do Tomaszowa Mazowieckiego odjeżdża co prawda 10 autobusów dziennie, ale większość z nich kursuje tylko w dni robocze, nie obowiązują w nich ulgi dla uczniów i jadą znacznie dłużej niż pociąg. Nie są też skomunikowane z kursami do Łodzi.

Do granicy województwa.

Kursujące do 2009 r. pociągi obsługujące odcinek Tomaszów – Opoczno nie kończyły tu biegu. Kierowane były dalej linią nr 25 przez Końskie do Skarżyska-Kamiennej, które stanowi dobry punkt przesiadkowy dla podróżujących do Kielc czy Radomia. Łódzki urząd marszałkowski chciałby, by połączenie funkcjonowało w podobnym kształcie i dziś.

– Sprawa przywrócenia ruchu na odcinku Opoczno – Skarżysko ma być przedmiotem rozmów marszałka województwa łódzkiego z marszałkiem województwa świętokrzyskiego na spotkaniu wyznaczonym na 18 marca – zapowiada Grabarski.

Tylko po modernizacji.

Wznowienie ruchu na świętokrzyskim odcinku linii nr 25 wydaje się jednak mało realne. – Powodem jego wstrzymania była niewielka liczba pasażerów, którzy korzystali z pociągów. W efekcie wpływy z biletów tylko w kilku procentach pokrywały koszty utrzymania tej linii – przypomina Iwona Sinkiewicz, rzecznik prasowy marszałka województwa świętokrzyskiego. – Decyzję o likwidacji połączenia kolejowego podjęto po wcześniejszym, trwającym prawie dwa lata, badaniu zasadności dalszego utrzymania tej linii. Wyraźnie pokazało ono, iż utrzymywanie tego połączenia jest nieekonomiczne – dodaje.

Świętokrzyskie nie wyklucza możliwości uruchomienia kursów w przyszłości. – Połączenie to nabierze szczególnego znaczenia z chwilą podjęcia decyzji o budowie Kolei Dużych Prędkości (tzw. „Y”) i planowanej rozbudowie infrastruktury dworcowej w Opocznie – mówi Sinkiewicz, ale zastrzega, że wznowienie ruchu będzie brane pod uwagę dopiero po modernizacji torów i elektryfikacji spalinowej trasy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13071/Autobusem-do-Opoczna-i-co-dalej.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 13-03-2013, 12:09    Odpowiedz z cytatem

To podejście jest bez sensu.

Przecież w świętokrzyskim nawet na tych zelektryfikowanych liniach jeździ mało pasażerów. A oni deklarują chęć uruchomienia połączeń jak będzie ich dużo.

Może zdają sobie sprawę, że konkurencja z busiarzami wzdłuż DK42 nie ma sensu. Droga i tory od Końskich idą praktycznie równolegle. Busy są częściej i niewiele drożej. Pociąg ma sens ale jako połączenie na spalinowym szynobusie do Rzeszowa. W dwudziestolociu międzywojennym na połączeniach dalekobieżnych kursowały wagony motorowe. Czemu dziś nie mogą? Zapewne kasy brakuje w urzędzie marszałkowkimi tyle.

Elektryfikacja to ogromny koszt. PLK może powiedzieć, że zelektryfikuje jak będzie więcej pociągów, a urząd marszałkowski, że pociągi wrócą jak zeelektryfikują. Very Happy

Przystanek w Opocznie Południowym może być motywacją dla świętokrzyskiego i władz Końskich i Stąporkowa, żeby puścić jakiś pojedynczy pociąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 13-03-2013, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Jednak pasażerów jeździ coraz więcej - bilet świętokrzyski i coraz lepszy rozkład zrobiły swoje. Np. pociągi Kielce - Ostrowiec kiedyś startowały z Kielc z pojedyńczymi pasażerami, a teraz nawet 50% i więcej miejsc zajętych w elfie.

Końskie potrzebują połączenia z Łodzią - bo do Kielc to 2 x bliżej i 2 x szybciej autobusem, a w Skrarżysku to już prawie nic nie ma. Łódź mogła zelektryfikować Tomaszów - Opoczno nawet staroużytecznymi materiałami z rozbiórki odcinka Widzew - Fabryczna, o przełożeniu torów na pusty wiadukt na Kaliskim nie wspomnę. Inną opcją mógł być zakup 2-3 szt czy nawet hybryd i reszty ezt dla ŁKA.

Niestety nawet sam łódzki ZPR ukrywa pociągi do Opoczna:

http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,lodzkie,liniowe-rozklady-jazdy.html

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 14-03-2013, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Jest w rozkładzie do Drzewicy.

Bo chyba jednak nikomu na tej linii nie zależy, a jestem przekonany, ze tam jeździ więcej ludzi jak po tej linii Tomaszów - Radom. Do 2004 liczba pasażerów na linii 25 była dużo wyższa, niż na 22. Mimo tego, że tamta linia była zelektryfikowana to wycofano tam pociągi osobowe ze względu na mały ruch (potem mieszkańcy po kilku latach wywalczyli ich powrót). Dla przewoźnika nie liczy się liczba pasażerów, a koszty. Władze to traktują jako kolejne zbędne wydatki, nie jako inwestycję, czy rozwój regionu. Po linii zelektryfikowanej puszczą bo taniej, a nie dlatego, że tędy będzie szybciej, lepiej, czy też więcej ludzi skorzysta.

Władze nie chcą inwestować w tę line, bo maja mało kasy, a busiarze w świętokrzyskim są bardzo dobrze zorganizowani. Praktycznie kolej i PKS nie istnieje (por Końskie). Samorządowi to na rękę, bo busiarzom interes się kręci, a oni mogą kasę przeznaczyć na drogi, na szkoły, tudzież na budowę łącznicy do CMK, po której pojadą dwa pociągi TLK i jeden Ex, ale Kielce będą metropolią. Zresztą nie można mieć pretensji do świętokrzyskiego, że liczy kasę, bo to chyba jedno z biedniejszych województw i inwestycje muszą mieć faktycznie sens. Dopłacanie do pociągów i utrudnianie działalności firmom prywatnym w pewnym sensie jest też zaprzeczeniem wolnego rynku.

Przecież pociągi z Ostrowca do Kielc też nadrabia kupę kilometrów w stosunku do busa jadącego po krótszej drodze, taniej i szybciej. Tymczasem linia z Końskich do Łodzi biegnie po linii prostej i pociąg byłby szybszy niż busy jadące przez Piotrków, czy przez Tomaszów. Zamiast wykorzystać ten fakt i przewagę konkurencyjną, to oni planują linię rozebrać. Ja rozumiem jakby ta linia była kręta i omijała ważne ośrodki.

Teraz zastanawiam się po co przystanek w Opocznie Południowym. Miał on sens w przypadku remontu 25 i budowy łącznicy z Tomaszowa do tego przystanku. Natomiast jeżeli planuje się likwidację linii 25 i prowadzenie pociągów z Łodzi linią nr 22 to trzeba było zrobić przystanek w Idzikowicach i łącznicę Idzikowice - Opoczno. Wtedy z Końskich szynobus do Idzikowic należy puścić (tam przesiadka) i te 50 osób do Warszawy może by jechało, szybko i tanio. Byłoby też połączenie z Łodzią i w drugą stronę z Katowicami, Częstochową , Wrocławiem (po remoncie protezy koniecpolskiej).

Jaki ma sens Opoczno Południowe zamiast Idzikowic w przypadku likwidacji linii nr 25 i niebudowania krótszego połączenia do Łodzi Idea Question Dla mnie to jest niespójna polityka. PKP myślą co innego (pokazują mapki z szybką koleją przez Opoczno) , po czym mówią o likwidacji linii. To samo samorządy. Walczą o przystanek na CMK bez analizy znaczenia linii 25. A to ma znaczenie czy ta linia będzie rozebrana, czy remontowana do 160 km/ h z przeznaczeniem na skrót do Łodzi. Niech PLK, PKP i samorządy się spotkają i ustalą spójną strategię rozwoju i nie zmieniają jej co rok. Inaczej nic z tego nie będzie, tylko marnowania pieniędzy. Zlikwidują linę nr 25, po czym położą ją od nowa, albo zbudują przystanek w Opocznie Południowym, po czym ktoś mądry przeniesie go do Idzikowic.

W Czechach jest pełno lekkich szynobusów, które jeżdżą nie na prąd i jakoś ich masowo nie wycofują. A u nas tylko rzucanie hasła "elektryfikacja" i puszczanie wielkich EZT (które w dużym % jeżdżą puste) bo inaczej się nie opłaca. W dwudziestoleciu międzywojennym jeździły szybkie i krótkie składy motorowe. Na linię 25 nie mają sensu wielkie składy, bez względu na elektryfikację. Na wielu liniach zamiast obecnych EZT można puścić dwa razy mniejsze jednostki i nie będzie ścisku (za wyjątkiem aglomeracji). Pora wykorzystać to, że linia 25 jest najkrótszym połączeniem Łodzi z Rzeszowem i jest przy niej kilka sporych miast. Pora na innowację w postaci szynobusu dalekobieżnego.

Istnieje też pytania natury filozoficznej. po co jest kolej? Czy żeby zarabiać (kapitalizm), czy żeby służyć ludziom (socjalizm). Jeżeli pkt pierwszy to należy zlikwidować nie 2 tys. linii kolejowych a z 7 tys. Jeżeli pkt 2 to nie należy likwidować linii a ograniczać "zbędne" koszty. Czyli optymalizować tabor itp. itd. Oczywiście zarabianie na linii i służenie ludziom (nie tylko do zysku) byłoby rozwiązaniem idealnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gtura Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2012

PostWysłany: 15-03-2013, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Wspólne posiedzenie Zarządów Województw świętokrzyskiego i łódzkiego
W poniedziałek, 18 marca o godz. 10.00 w Hotelu ELJOT w Sielpi odbędzie się wspólne posiedzenie zarządów województw: świętokrzyskiego i łódzkiego.
Program spotkania:
10.00 - 10.15 Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości
10.15 - 10.45 Blok tematyczny: Infrastruktura transportowa
- Przebieg drogi ekspresowej S-74 zgodnie z założeniami Planu zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego, jako ciągu komunikacyjnego strategicznego z punktu widzenia dalszego rozszerzania Unii Europejskiej, w kontekście wprowadzenia ruchu drogowego w centrum kraju przez Województwo Łódzkie i Świętokrzyskie w kierunku Ukrainy i Bałkanów,
- Połączenie kolejowe Łódź –Kielce,


Zobaczymy czy sie dogadaja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl