Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[KŚ] Pociąg "zapomniał" zatrzymać się na stacji
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-01-2012, 23:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W ciągu kilka dni powinniśmy wiedzieć, co było przyczyną zdarzenia

A potem konsekwencje i zadbanie o to aby nigdy więcej już się to nie powtórzyło.
Drugiej szansy na tak szczęśliwe zakończenie może już nie być, więc oszczędźmy sobie wszyscy dramatu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Horror Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Gru 2011
Skąd: 3miasto

PostWysłany: 06-01-2012, 23:09    Odpowiedz z cytatem

proponuje czerwien na wyjezdzie a jesli przestrzeli to modlmy sie o sprawne SHP i po problemie.. jesli mimo to przestrzeli to rozmowa bylaby inna..

mozna spekulowac, nawet co do wynikow postepowania..
miejmy nadzieje ze ktos naprawde wyciagnie wnioski i adekwatne (czyli nie przesadne) konsekwencje wobec winnych ewidentnego zaniedbania obowiazkow.

_________________
Ignorancja->ksiazka. Glupota->strzelba+szpadel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2012, 23:18    Odpowiedz z cytatem

A jakiś czas temu nie było takiej zasady, że jeśli pociąg ma postój na stacji to ma mieć na wyjeździe podane S1 i dopiero po zatrzymaniu powinno się podać wyjazd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Turysta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 07-01-2012, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Maszynista nie widział, że przejeżdża przy peronie? Dobrze, że nie doszło do jakiegoś wypadku. Chebzie to p.o. czy stacja? Przystanek można jeszcze zrozumieć, ale stacja - widzi, że po rozjazdach przejeżdża to trzeba się zaraz zatrzymywać.

Byłem świadkiem takiego zdarzenia, tyle, że pociąg się cofnął: wieczorny Regio Kraków Gł. - Rzeszów Gł. nie zatrzymał się na p.o. Węgrzce Wielkie. Dziwne to było, bo ja sam też nie zauważyłem, że minął perony, może oświetlenie było chwilowo na nich wyłączone. Po chwili jednak zatrzymał się i zaczął wolno jechać do tyłu.

Kilka razy taki przypadek miał miejsce na linii Kraków Gł - Balice Port Lotniczy. Niektóre z tych połączeń zatrzymują się na p.o. Kraków Łobzów. Jest to jednak trochę zamieszane, które mają tam postój. Pociąg miał mieć rozkładowy postój, ale że przyzwyczaili się, że się nie zatrzymują to się nie zatrzymali, po jakimś czasie się zorientowano, że jednak mieli się zatrzymać i pociąg cofnięto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 07-01-2012, 00:47    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie to samo się działo po dołożeniu przy pierwszej korekcie RJ 2006/07 postoju dla Szrenicy w Mietkowie. Pociąg potrafił - jak wspomniałem - przestrzelić peron ostatnim wagonem (bo to był lok i trzy pudła) nawet o 200 m, a i tak stanął i cofnął, by choć ostatnie pudło weszło w peron.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 07-01-2012, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Jak jeździłem na liczeniu w listopadzie, kierownika na Konopnickiej krzyczał przez radio do maszynisty w celu przypomnienia że zatrzymujemy się w MOKREJ. Wink

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2011

PostWysłany: 07-01-2012, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że gro osób wypowiadających się w tym temacie w sposób prostacki miesza maszynistę z błotem, wydając wyrok bez zastanowienia...

użytkownik pospieszny napisał:
Cytat:

ze względów bezpieczeństwa ludzi i jego samego ten woźnica winien już skończyć karierę.

użytkownik oporny301 napisał:
Cytat:

Czeka go banicja, jakaś kara porządkowa, później ponowny egzamin i do końca kariery, od pracodawcy ale też od kolegów - łatka, "to Ten co nie stanął".


Prorocy forum infokolej! Zanim jeden z drugim zacznie się wymądrzać, proponuję poczytać przepisy. Instrukcja Ir-1 jest ogólnodostępna, a w niej jest zapisane to, o czym nieśmiało wspomniał użytkownik kolbak:

§41 pkt. 10 instrukcji Ir-1 o prowadzeniu ruchu pociągów
Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym.

Wieszacie psy na maszyniście, a nikt nie zwrócił uwagi na fakt, że do momentu zatrzymania ten pociąg NIE MIAŁ PRAWA mieć podanego sygnału zezwalającego na dalszą jazdę. Regulamin techniczny stacji Ruda Chebzie nie dopuszcza takiej możliwości.

P.S. Z góry dziękuję za wulgaryzmy wysłane na PW Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-01-2012, 00:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zanim jeden z drugim zacznie się wymądrzać

Właśnie, nie musisz tego robić Śmiech
Zwłaszcza że nie masz nic do powiedzenia , co rzucałoby nowe światło na zdarzenie.
Nawet czytanie instrukcji to niewiele aby zabrać głos po kilku dniach od zdarzenia bez doświadczenia i miejsca po prawej stronie Rolling Eyes
Cytat:
ten pociąg NIE MIAŁ PRAWA mieć podanego sygnału zezwalającego na dalszą jazdę

A kto to stwierdził? użytkownik diego, Śmiech

Cokolwiek nie byłoby w regulaminie tech. st. czy też pracy manewrowej nie miał prawa przejechać bez zatrzymania przez stację i to jest faktem.

Dzięki Bogu obyło się bez ofiar, jeśli tego woźnicy nie ściągnęli by go do kanału następnym razem może nie mieć tyle szczęścia on i pasażerowie Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 08-01-2012, 01:35    Odpowiedz z cytatem

cala ta dyskusjia to zart. maszynista mial ustawiona trase na zielone i akurat w momencie malej stacji myslal o spotkaniu z diewczyna wieczorem i podaniu jej pelny prad na swoj drut a nie o zatrzynaniu skladu.

nigdy nie prubowal hamowac na tym przystanku -tylko sie pozniej omcknal ze przesmaorawal.

sam zaczynalem w db regio zanim teraz na db schenker rzeby wiedziec rze jerzeli przesmarojesz peron to meldujesz sie na radiu z skarga rze szyny byly zlizkie - on po prostu nigdy na tym przastanku nie chamowal.

kiedy my prowadzimy dyskusje maszynista juz dostal wewnetrzna nagane za to rze pare robotnikow sie poskarzylo o spoznienie do pracy i jakies media to wziely .


myslac o oblokach jako maszynista masz zawrze jedno oko na sygnalach ale tylko jedno oko- i morzesz zapomniec stacje jezeli trasa daje zielone sygnaly.


zcytuje swoj post za mieciac i jestem pewny rze nikt nie bedzie o tym dyskutowal gdyz ta cala dyskusja - dyskusjia o przejechaniu jednej stacji ( najprawdopodobniej bez dalszego zagroszenia w formie przejechaniu czerwonego sygnalu)

---jest jakim zartem.

pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamiloroń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2011
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: 08-01-2012, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Spoko ja kiedyś wracając pociągiem KM w kierunku Otwocka byłem świadkiem podobnej sytuacji-maszynista nie zatrzymał się na p.o W-wa Radość.... Od razu wszyscy co chcieli wysiąść w Radości wyskoczyli z mordą do kierpocia..... Mech po prostu się za bardzo rozpędził i pewnie też był z deczka zmęczony Very Happy

_________________
Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 08-01-2012, 13:21    Odpowiedz z cytatem

w niemczech pare lat temu szczegolnie na ET425 byly problemy w jesien z przejechaniami peronu.

tam wbudowali tak super system przeciwposlizgowy rze ten system przy poslizgu na jednej osi regulowal sile hamowania praktycznie do zera. do tego DB z powodu ceny nie chciala hamulcow magnetycznych , a nawet jeden wozek wogole nie byl hamowany gdyz dzialal jako sygnal predkosci dla systemu przeziwpozlizgowego.

priorytet byl na eliminacji kosztow przy reprofilowaniu kol plaskich.

to, lekka konstrukcja z niskim naciskiem na os oraz zwarty plan jazdy gdzie maszynista musial ostro przyspieszac i hamowac dala duzo problemow ktore nawet doprowadzily to ograniczen predkosci w tych skladach kiedy jedzie bez kabinowki.

jednak w przypadku rzejechania peronu nigdy nie bylo cofane- nie wiem jak w polsce ale u nas cofanie bez osoby z radiem na koncu skladu jest surowo zabronione.

pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2011

PostWysłany: 08-01-2012, 18:46    Odpowiedz z cytatem

instrukcje, przepisy, z założenia pisane są językiem prostym po to, aby były zrozumiałe dla wszystkich.
jak widać, dla niektórych czytanie ze zrozumieniem wypowiedzi innych użytkowników i merytoryczna dyskusja bez wycieczek personalnych okazuje się jednak zbyt wysoko postawioną poprzeczką.

pospieszny, moja rada - zanim zaczniesz po raz kolejny atakować niczym rozjuszone zwierzę, policz do dziesięciu, a jak nie pomoże - licz do stu i przeczytaj wszystko od początku.

oczywiście, że mój post nic nie wnosi do dyskusji, jeżeli nie przeczyta się go ze zrozumieniem.
gdyby jednak komuś z powodzeniem udała się ta sztuka to z pewnością zauważy, że zwróciłem w nim Waszą uwagę na to, że w całym tym zamieszaniu niebagatelną rolę odegrał dyżurny ruchu, który dał zezwolenie na wyjazd wbrew przepisom, które na mocy § 6 ust. 1 Instrukcji Ir-1 obowiązany jest znać i przestrzegać.

zapraszam do ponownej lektury mojej wypowiedzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-01-2012, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
niebagatelną rolę odegrał dyżurny ruchu, który dał zezwolenie na wyjazd

A prawdziwy i decydujący wpływ na ustalenie okoliczności zdarzenia miał użytkownik diego, który ustalił powyższy fakt Mr. Green

No proszę, przewoźnik zadeklarował ustalenie okoliczności za "kilka dni" ale jest tu jeden taki meteoryk który już wie ze:
Cytat:
dyżurny ruchu, który dał zezwolenie na wyjazd wbrew przepisom


Zapewne nie bez wpływu na to jest jego umiejętność czytania Rolling Eyes
Cytat:
Instrukcji Ir-1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 08-01-2012, 21:07    Odpowiedz z cytatem

pospieszny Ty sobie jaja robisz czy piszesz poważnie? Bo nie mogę Cię rozgryźć?
Diego chodziło o to że w myśl tej instrukcji Ir-1 współodpowiedzialnym za tą sytuację jest też dyż.ruchu o ile RTS nie przewiduje wcześniejszego ustawienia "przelotu". Bo jeżeli przewiduje to dyż. ruchu jest czysty i winny jest raczej mechanik. Mam nadzieję że to do Ciebie trafi i oszczędzisz nam kolejnego bzdurnego posta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 15-01-2012, 21:01    Odpowiedz z cytatem

"Dzisiaj jesteś motorniczym a jutro niczym" Sad

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl