Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Mapa modernizacji linii kolejowych
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-01-2012, 07:59    Odpowiedz z cytatem

Remont torów między Łodzią a Warszawą będzie skończony z co najmniej półtorarocznym opóźnieniem - dowiedziała się "Gazeta". PKP podpisało z wykonawcą aneks do umowy. Przewiduje on, że pociągiem do stolicy bez utrudnień pojedziemy najwcześniej w listopadzie 2013 roku!

Wymiana torów rozpoczęła się w 2006 roku. Prace podzielono na kilka etapów. Po ich zakończeniu pociągi między Łodzią a Warszawą miały jeździć z prędkością nawet 160 km/godz. Najszybsze składy, niezatrzymujące się na stacjach pośrednich, pokonywałyby ten odcinek w niewiele ponad godzinę.

Jeszcze rok temu na dworcach kolejowych porozwieszano plakaty informujące, że w maju 2012 roku z Łodzi do Warszawy będziemy jeździć 65 minut. A przedstawiciele PKP przy każdej okazji tłumaczyli podróżnym zirytowanym dwu-, a nawet trzygodzinną jazdą, że muszą się jeszcze trochę przemęczyć, aby wkrótce było lepiej.
- Każdego dnia tracę około sześciu godzin na dojazd do pracy. Najpierw 20 minut tramwajem na dworzec Łódź-Widzew. Następnie dwie godziny w pociągu i kolejne pół godziny komunikacją miejską po Warszawie. Po ośmiu, a często dziesięciu godzinach pracy sytuacja powtarza się w drodze powrotnej. W domu tylko śpię - opowiada Waldemar Krysiak, który - podobnie jak setki innych łodzian - z niecierpliwością odliczał czas do zakończenia robót.

Okazuje się jednak, że ten rok nie będzie przełomowy dla podróżnych jeżdżących na trasie Łódź - Warszawa. PKP PLK podpisało z wykonawcą aneks do umowy, w którym jest zapis, że inwestycja ma się zakończyć... 30 listopada 2013 roku!

- To jest jakaś kpina. Robią sobie z nas żarty. Zrozumiałbym dwa miesiące opóźnienia, ale półtora roku?! W ogóle cała ta inwestycja wydaje się podejrzana. Żeby taki odcinek torów remontować sześć lat?! Takie rzeczy możliwe są tylko w PKP - denerwuje się Robert Berka, student.

Skąd takie opóźnienie? - Wpłynęło na to wiele czynników. Główny powód to zmiana procedur środowiskowych. W 2009 roku została zmieniona ustawa. Na przełomie sierpnia i września 2011 roku PKP PLK zobowiązały się do przeprowadzenia ponownego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. Bez tego dokumentu nie można otrzymać pozwolenia na budowę. Analizy zawarte w takim raporcie muszą być przeprowadzane w określonych porach roku. Chodzi na przykład o okresy lęgowe ptaków - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Według PLK do opóźnień przyczyniły się również protesty. - Od września 2009 roku do kwietnia 2011 roku w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska trwało wyjaśnianie protestów złożonych m.in. przez: burmistrza miasta Jaktorowa, Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego z siedzibą w Jaktorowie, Towarzystwo Przyjaciół Jaktorowa, Stowarzyszenie SISKOM, Stowarzyszenie na rzecz Miast Ogrodów, Urząd Gminy Wiskitki, Stowarzyszenie Projektów Brwinów - wylicza Dutkiewicz.

Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK: - Część winy ponosi również wykonawca. Z nim liczyć będziemy się jednak po zakończeniu prac. Na razie musimy jak najszybciej dokończyć inwestycję.


źródło: Gazeta Wyborcza
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 12-01-2012, 20:35    Odpowiedz z cytatem

A remont linii z Łodzi do Kutna będzie dopiero za 4 lata!!!!
Natomiast już w 2014 ma być modernizowana linia kolejowa do 120 km/h z Łodzi - do Zduńskiej Woli.

Źródło z papierkowego Expresu Ilustrowanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-03-2012, 08:28    Odpowiedz z cytatem

Ruszyło się na kolejowej ósemce - trwa przetarg na inżyniera kontraktu, wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, PLK szykuje się do kolejnych przetargów. Wiadomo już, jak będzie wyglądał ruch podczas modernizacji trasy - przez 21 miesięcy odcinek Radom - Warka ma być wyłączony z ruchu.

Pod koniec marca zostaną otwarte oferty w przetargu na inżyniera kontraktu. Będzie on w imieniu PLK nadzorował modernizację trasy. 2 marca wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie zintegrowanego systemu sterownia i kierowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Okęcie - Radom. Najtańsze okazało się konsorcjum Thales Polska Sp. z o.o., Thales Transportation Systems GmbH oraz Trakce a.s., które zaproponowało, że prace wykona za niespełna 317 mln zł brutto. Oferenci mają 14 dni na składanie protestów.

- Dlaczego zaczynamy akurat od urządzeń sterowania ruchem kolejowym? Żeby przełożyć światłowód, który służy do komunikacji kolejowej. Chodzi o to, żeby później podczas innych prac nie nastąpiła z nim kolizja - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji przy PLK.
Polskie Linie Kolejowe przygotowują się także do przetargów na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jeden przetarg będzie dotyczył odcinka Warszawa Okęcie - Czachówek (tzw. LCS Warszawa Okęcie), drugi trasy Czachówek - Radom (LCS Radom). Oba planuje się ogłosić w połowie roku. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek bliżej Warszawy. W pierwszym półroczu ma zostać ogłoszony także przetarg na ERTMS, czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym. To system, który w Polsce jest dopiero wprowadzany. - Poprawia on bezpieczeństwo i przepustowość na linii. Wspomaga sterownie ruchem - mówi Dutkiewicz.

Kolejny planowany przetarg ma dotyczyć działań informacyjno-promocyjnych związanych z modernizacją linii. - Robimy wszystko, by ta inwestycja zakończyła się na przełomie roku 2014 i 2015 - słyszymy od Dutkiewicza.

Chociaż do właściwych prac jeszcze daleko, już wiadomo, jak będzie wyglądał ruch na trasie podczas ich wykonywania. Od 1 kwietnia 2013 r. do końca 2014 r., czyli przez 21 miesięcy, między Radomiem a Warką ruch zostanie całkowicie wstrzymany. Jak pasażerowie będą podróżować między Radomiem a Warką?

- O wprowadzeniu komunikacji zastępczej polegającej na transporcie drogowym (PKS, busy) będzie decydowała specjalna komisja Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Według niego uruchomienia komunikacji zastępczej na tej trasie nie planuje PKP InterCity. - Pociągi tego przewoźnika w relacji Warszawa - Radom zostaną skierowane trasami alternatywnymi przez Dęblin, Pilawę i Otwock - dodaje rzecznik.

Utrudnień można się spodziewać także na innych odcinkach na północ od Warki. Od 1 marca do 31 grudnia 2013 r. kolej przewiduje ograniczenia w ruchu na odcinku Piaseczno - Czachówek. Pociągi będą jeździły tylko po jednym torze. Ta sama sytuacja będzie na trasie Chynów - Warka, tyle że dopiero od kwietnia 2013 r. Ale i tam utrudnienia potrwają do końca tego roku. Prace będą także prowadzone między stacjami Warszawa Okęcie i Piaseczno. Od 1 lipca do 30 września 2013 r. oraz od 1 listopada do 31 grudnia jeździć się tam będzie jednym torem. Od 1 kwietnia do końca 2014 r. z utrudnieniami będzie się odbywał ruch między Chynowem a Warką. Jeden tor trzeba będzie tam zamknąć.

Jak już pisaliśmy, po modernizacji większość trasy (89 proc.) zostanie przystosowana do szybkości 160 km na godz. Między Radomiem a Warką zostanie wybudowany drugi tor (obecnie jest jeden). W sumie podróż do stolicy ma się skrócić do niespełna godziny.

- Ta modernizacja to praktycznie budowa całej trasy od nowa. W niektórych miejscach trzeba będzie przesuwać nawet linię, niedużo, bo o kilka metrów, ale jednak - mówi Dutkiewicz.


źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 30-04-2012, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Miałem to dać w temacie dotyczącym linii Oleśnica - Chojnice przez Jarocin - Gniezno,ale ponieważ do MI pisałem odnośnie kilku linii , w załączniku wklejam dzisiejszą odpowiedz odnośnie kilku linii kolejowych m.in Gniezno - Września - Jarocin czy Poznań - Kluczbork oraz propozycji budowy odcinka Wrocław - Kępno( na bazie istniejącego toru ) - Wieruszów - Sieradz ( nowy odcinek )w ramach KDP i remontu linii Łódź Kaliska - Ostrów - Wrocław oraz dostosowania do prędkości 200km/h magistrali E20. To jest naturalna trasa y Poznania do Warszawy , a nie jakieś cudo.
Widać wyraźnie co podraża koszty budowy linii , wszędobylska biurwa .Pozwolenie wykupy zaświadczenia decyzje środowiskowe ,ale i tak mój pomysł mógł by być zrealizowany, no może nie w trzy ,ale 5-6 lat .Sami to przyznali .
Osądźcie sami co jest tańsze wykup 60 lub 80km ziemni pod nowymi torami i budowa wraz z modernizacjami za jakieś kilka miliardów ( uwzględniając biurwę i poprawki przy partackiej robocie ) czy budowa na pniu jakiś 450km torów raz z infrastrukturą i wykupem ziemi .Coś ma przeczucie,ze jeśli dojdzie do budowy szybkiego połączenia Warszawy z Wrocławiem i Poznaniem to ktoś fundnie niepotrzebnie drogie ustrojstwo za ponad 20 lub ok 30 miliardów ,a wielu się przy tym obłowi jak ma to miejsce przy linii Warszawa Gdańsk , którą ewidentnie skopano ,albo E30 , na której tez fuszerki .
Skoro media kolejowe i inne podały ,ze na biuro i rożne analizy i projekty wydano 55 milionów to za ta kasę zrobiono by wszystkie ograniczenia na linii na odcinku Krotoszyn Jarocin Września Gniezno plus jakiś remont mostu na Warcie w Orzechowie i po tej linii mogłoby i powinna jechać TLK oraz IR i masa towarowych ,nawet z tymi przekroczonymi skrajniami .
Jednak są tez powody do umiarkowane optymizmu , bo parę linii pójdzie do rewitalki ,ale uwierzę jak zobaczę tam ekipy remontowe i nowe tory. Wtedy możecie wypić moje zdrowie. Very Happy
Czekam tez na odpowiedz odnosnie interpelacji poselskiej . Jeśli tak była złożona i coś będzie wiadomo dam znać.Pogoni się trochę posłów .Trzeba będzie pomęczyć tez marszałka województwa Smile

img059.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 148.67 KB

img058.jpg
Plik ściągnięto 139 raz(y) 120.9 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciej Kowalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2012
Skąd: Polska

PostWysłany: 30-04-2012, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Ja myślę że w przyszłości linia ta będzie łączyć Śląsk z portami 3miasta zamiast "Węglówki" która na odcinku Kalety-Inowrocław zostanie zlikwidowana po zużyciu technicznym. Exclamation
W pierwszej kolejności muszą jednak wyremontować szlak z TG do Kluczborka.
Trasa przez Wrześnię będzie trochę dłuższa niż obecnie przez Karsznice ale przez Krotoszyn będzie też łączyć Wrocław z portami 3miasta.
Przy zmniejszonym ruchu towarowym to wspólne rozwiązanie dla kilku kierunków w zupełności wystarczy. Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 01-05-2012, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Mimo wszytko jestem tez za tym , oczywiście licząc na modernę linie od Wrocka do Krotoszyna i Gniezna by węglówka istniała .Swoją droga chore to przed wojną budowano tą linie węglową w krótkim 3-4 letnim okresie czasu ,a teraz to zaniedbane się rozpada...ech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciej Kowalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2012
Skąd: Polska

PostWysłany: 01-05-2012, 00:05    Odpowiedz z cytatem

Totalny brak kasy na remonty, a trzeba pamiętać o płacach personelu liniowego.
Lepsze połączenie kilku kierunków w 1 szlak niż totalne załamanie układu. Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 30-05-2012, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Oto odpowiedz na interpelacje tym razem złożoną przez posła Tadeusz Tomaszewskiego , którą wczoraj otrzymałem mailem z jego biura poselskiego .Ponieważ dotyczy ona kilku linii kolejowych dałem ją tutaj. Smile

Odpowiedz w sprawie linii kolejowych na interpelacje posła T.Tomaszewskiego cz.2.jpg
Plik ściągnięto 342 raz(y) 65.82 KB

Odpowiedz na interpelacje w sprawie linii kolejowych dla posła T. Tomaszewskiego cz.1.jpg
Plik ściągnięto 227 raz(y) 71.15 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

milek88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2008
Skąd: Zgorzelec/Grabowno

PostWysłany: 01-09-2012, 06:12    Odpowiedz z cytatem

Witam. Może mi ktoś powiedzieć czy coś się dzieje na lini Wrocław-Ostrów Wlkp ? Bo słyszałem że TLKi i Interregio będą jeżdziły objazdem od Grabowna Wielkiego przez Krotoszyn...? Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kububu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2009

PostWysłany: 01-09-2012, 14:56    Odpowiedz z cytatem

W zwiazku pracami torowymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Bukowina Sycowska – Twardogóra Sycowska nastapi całkowita przerwa w ruchu pociagów od dnia 03.09.2012 godz. 4:00 do dnia 15.10.2012 godz. 23:59 całodobowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomogedac Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Wrz 2015

PostWysłany: 11-09-2015, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Jest gdzies jakas aktualna mapka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stiwek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2016
Skąd: Opole (Zawadzkie)

PostWysłany: 16-08-2016, 11:40   Nysa Kłodzka. Odpowiedz z cytatem

Remont lini 288 na trasie Nysa- Brzeg

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/remont-mostu-na-nysie-klodzkiej-zamkna-linie-z-nysy-do-brzegu-na-trzy-miesiace-77770.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl