Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Linia kolejowa nr 14 - informacje
Autor Wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 09-07-2011, 19:09   Linia kolejowa nr 14 - informacje Odpowiedz z cytatem

Cześć,

Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego tej linii, w większości w jakim jest stanie, jakie są obecnie prędkości itp. Jak by nie patrzeć przebiega przez cały środek Polski, natomiast o w planach modernizacji nic nie słychać. Widocznie może się dobrze trzyma, w internecie można znaleźć informacje że jest to linia pod 120km/h, lecz osobiście wątpię aby na odcinku od głogowa do granicy coś mogło tyle uciągnąć z wiadomej przyczyny- stan infrastruktury. I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/POL_rail_14_map.svg/265px-POL_rail_14_map.svg.png

//post zmoderowałem. mateuszpiszcz

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

R3miX Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2011

PostWysłany: 09-07-2011, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Jeździ od Leszna do Ostrowa KW (sa108), lecz bardzo mało par uruchamianych dziennie.
Szlakowe na tym odcinku 80-100 km/h więc tragedii nie ma.
Dużym problemem jest brak druta na niektórych odcinkach ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 09-07-2011, 19:25    Odpowiedz z cytatem

Niegdyś kursowała tu nocna rzeźnia z Żagania do Warszawy. Teraz ciężko o pociągi lokalne. Głównie winne temu jest to że linia na krótkim odcinku przebiega przez trzy województwa co wiąże się z problemem w organizacji przejazdów regionalnych.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 09-07-2011, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem że za łodzią przechodzi ona w linie na Warszawę? :>

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 09-07-2011, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Łódź Kaliska- Zduńska Wola tragedia szlakowa 60, wiele też ograniczeń, dalej lepiej szlakowa 100

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 10-07-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Sunseed napisał/a:
Rozumiem że za łodzią przechodzi ona w linie na warszawę? :>

14 kończy się na Kaliskiej, trasa na Warszawę zaczyna się na Fabrycznej, a więc trzeba objechać miasto przez Chojny i Widzew.
Polacam mapę kolejową lub chociaż atlas samochodowy...
Najgorzej trasa natomiast wygląda z Żagania do Głogowa gdzie pociągi wloką się 20km/h-30km/h a także odcinek Głogów-Głogówek.
Cytat:
I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?

Pytanie b. prozaiczne. Zaglądnij do SRJP, zwykłego rozkładu, czy też jego internetowego wydania (SITKol, HAFAS)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 11-07-2011, 01:30    Odpowiedz z cytatem

w dodatku odcinek Chojny-Widzew jest jednotorowy, choć dwa tory leżą.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-07-2011, 01:07    Odpowiedz z cytatem

railman93, jezeli tragedia nazywasz szlakowa 60 km/h, to zapraszam na 274, na tor 1 na odcinku Boguszow Gorce- Wojanow. To ponad 35 km ze szlakowa 30 km/h, do tego przez 7 km ciagnie sie ograniczenie do 20 (tor 2 jest fragmentami w lepszym stanie, ale i tam przez 16 km wleczesz sie 30-tka). Ja bym sie cieszyl, gdyby na tym odcinku bylo chociaz to 60, ktore dla ciebie jest tragedia...

[ Dodano: 14-07-2011, 01:13 ]
A jesli to nie jest przekonujace, ze 60 to jeszcze nie tragedia, to zapraszam na Gorny Slask, zwlaszcza na weglowke.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymkalisz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2010

PostWysłany: 14-07-2011, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Jak na linię kolejową, która z definicji powinna być głównym ciągiem między 1,3,4 pod względem wielkości miastami w Polsce 60 km/h to bardzo słabo niestety. Z czternastką na jej początkowym odcinku (jakieś 130km - Łódź - Ostrów) jest co raz gorzej (najgorzej Sieradz - Kalisz - Ostrów) pod względem ilości pociągów. Nasza "14" miała wg Niemców stać się magistralą Żagań - Ostrów - Kalisz - Łódź - Lublin - Ukraina. Niestety cały czas brakuje kasy na modernizacje.

Poznań w jakiejś strategii rozwoju zapisał, że województwo będzie dążyć do tego, aby "14" na odc. Ostrów - Łódź była przekwalifikowana z pierwszorzędnej do magistralnej.

Jeszcze czasy przejazdu pociągu pospiesznego (lub TLK) na przestrzeni lat:

Łódź - Zd. Wola 1986- 36 min. | 2007-50min | 2011-0:57
Zd. Wola - Kalisz 1986-54 min | 2007-0:57 | 2011-0:52
Kalisz - Ostrów 1986-20 min. | 2007-0:21 | 2011-0:21

Myślę, że informacje na temat "14" na odcinku Łódź - Ostrów znajdziesz na ok-kolej.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-07-2011, 18:41    Odpowiedz z cytatem

W sumie racja... A jak tak dalej bedzie, to 14-tka stanie sie druga 274...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-07-2011, 18:45   

A rekordy jakie widziałem w cegłach to były

Łódź Kaliska - Zduńska Wola 29minut
Zduńska Wola - Sieradz 12 minut
Sieradz - Kalisz 34 minuty
Powrót do góry

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-07-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak teraz ale jeszcze dwa lata temu były tam duże rezerwy czasowe:

Cytat:


Dzisiaj WROCŁAWIANIN na odcinku Łódź Kaliska- Wrocław Gł. frekwencja na poziomie 80 %. Pociąg miał godzinny wymuszony postój w Łodzi spowodowany "problemami technicznymi". Odjechał z Łodzi Kaliskiej z 40-cio minutowym opóźnieniem, jednak już w Kaliszu było tylko +25 minut, w Ostrowie Wlkp. +20 minut, w Twardogórze +15 minut, na stacjach Oleśnica Rataje, Wrocław Nadodrze i Wrocław Gł. był już punktualnie (pociąg ma spore rezerwy czasowe jak widać ).


To wypowiedź użytkownika z lutego 2009.
Nie wszędzie składy są wytrasowane tak, że zdążą odrobić 40 minut w niecałe 300 km.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-07-2011, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Gdy pociag jechal zgodnie z planem, to w Kaliszu choc w sluzbowym rozkladzie pociag mial tylko minute postoju, to niezaleznie w ktora strone sie jechalo, zawsze stalo sie minimum 10... Tak bylo w 2009 roku. (obserwacja z pociagu "Wroclawianin" relacji Wroclaw Gl.-Warszawa Wsch.)

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymkalisz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2010

PostWysłany: 15-07-2011, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Teraz ta minuta powiększa się (wobec Sudetów) od dwóch - trzech.

Dziś znalazłem taką oto prezentację dot. przyszłości naszej czternastki.

http://www.kow.com.pl/fileadmin/stories/do_artykuow/Tines_prezentacje/PL._M._Pawlik.pdf

na str. 7 widać, że 14 między Łodzią a Ostrowem ma być "trasą alternatywną" wobec E 20.

Strona 12 wskazuje, że 14 od Początku do Ostrowa i dalej linia do Wrocławia ma być magistralą E 26, dalej bez zmian.

[ Dodano: 15-07-2011, 21:56 ]
kryniczanin napisał/a:
A rekordy jakie widziałem w cegłach to były

Łódź Kaliska - Zduńska Wola 29minut
Zduńska Wola - Sieradz 12 minut
Sieradz - Kalisz 34 minuty


Możesz powiedzieć w jakich latach? Byłbym wdzięczny gdybyś (w miarę możliwości) zeskanował mi przynajmniej kilka tablic (310/200) z 96 roku i wcześniej. Byłbym bardzo zobowiązany (jeżeli możesz i chcesz).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 16-07-2011, 11:52    Odpowiedz z cytatem

A ciekawe kiedy będzie w końcu remont linii kolejowej nr. 14 na odcinku Łódź Kaliska -Kalisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl