Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Wiosną ruszy EC z Trójmiasta do Berlina
Autor Wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-06-2012, 20:18    Odpowiedz z cytatem


_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

suedkreuz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2012

PostWysłany: 11-06-2012, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Obrazowe podsumowanie pierwszego przejazdu do Berlina...Dworzec główny.
http://www.mareli.de/cpg/thumbnails.php?album=156
--
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-06-2012, 18:25    Odpowiedz z cytatem

Ilu podróżnych w Berlin-Gdynia-Express?

EURO 2012 to okazja do uruchomienia nowego połączenia kolejowego Berlin–Gdynia. Może to być okazjonalne „meczowe zagranie” lub „strzał w dziesiątkę”. Jaka frekwencja szykuje się w pociągach na tej trasie? Zapytaliśmy o to przewoźników.

Pociąg Berlin-Gdynia-Express po raz pierwszy wyruszył na szlak 6 czerwca, a udanej inauguracji towarzyszyły komentarze po obu stronach granicy na temat organizacji połączeń kolejowych między Polską a Niemcami. Znaczenie nowego codziennego połączenia w czasie UEFA Euro 2012 nie ulega wątpliwości. Jednak już teraz wiele wskazuje na to, że pociągi mogą cieszyć się zainteresowaniem podróżnych także po mistrzostwach.

Najtańsze bilety już sprzedane

Na najbliższy miesiąc nie kupimy już promocyjnych biletów za 29 ani 39 euro na przejazd z Berlina do Gdyni (w ramach oferty Berlin-Gdynia-Special) za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży kolei niemieckich. Podróżni zarezerwowali bilety również na okres po mistrzostwach Europy. W lipcu i sierpniu trudno znaleźć dni, w których za przejazd zapłacimy 39 Euro. Dzień po uruchomieniu pociągów BGE Deutsche Welle podało, że na czas mistrzostw zarezerwowanych zostało już 2000 biletów. O szczegółowe informacje na ten temat zapytaliśmy obu przewoźników, Deutsche Bahn i PKP Intercity.

- Niestety nie możemy podać liczby sprzedanych biletów na nasze nowe połączenie do Berlina. Takie dane stanową tajemnicę przedsiębiorcy. Możemy jednak zapewnić, że już dziś mamy rezerwacje przejazdów tym pociągiem w lipcu i sierpniu – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Frekwencja w pociągu BGE będzie przedmiotem analiz spółki, na razie jest jednak za wcześnie na ocenę celowości jego uruchomienia. PKP Intercity zamierza skoncentrować się na promocji i zachęceniu podróżnych do korzystania z nowego połączenia. O dużym zainteresowaniu ofertą mówi też przewoźnik niemiecki.

- Sprzedaliśmy już 1000 biletów na czas mistrzostw, a na lipiec i sierpień mamy kolejne 2000 rezerwacji – informuje Heiner Spannuth z biura prasowego Deutsche Bahn. Zapewnia też, że strona niemiecka będzie uważnie obserwować frekwencję w pociągu, także poza okresem letnim, która określi zasadność jego uruchomienia.
– Nasze oczekiwania to 150 pasażerów przejeżdżających przez granicę w pociągu. Przy takiej frekwencji uruchomienie pociągu będzie opłacalne – podkreśla Spannuth.

Komentarze na starcie

Uruchomienie pociągu BGE oznacza, że Trójmiasto zyskało pierwsze od lat bezpośrednie kolejowe połączenie ze stolicą Niemiec. „Der Spiegel” zaznacza, że dzięki nowemu pociągowi podróż z Berlina do Gdańska i Gdyni skróciła się o 2 i pół godziny.

W opublikowanych przy tej okazji materiałach prasowych Deutsche Bahn podkreśla, że BGE jest rozwinięciem trwającej od 2001 r. współpracy DB i PKP, w ramach której uruchamiane są pociągi Berlin-Warszawa-Express, przewożące rocznie ponad pół miliona pasażerów.

Wjazd pierwszego pociągu BGE na stację Berlin Hauptbahnhof stał się okazją do spotkania odpowiedzialnych za komunikację ministrów obu państw oraz przedstawicieli PKP Intercity i DB. Niemiecki minister komunikacji Peter Raumsauer zauważył, że „atrakcyjne połączenia kolejowe między Polską i Niemcami zbliżają do siebie oba narody i wpływają na zacieśnienie relacji między obu państwami”. Wtórował mu minister transportu Nowak, który wyraził zadowolenie z powodu uruchomienia bezpośrednich pociągów łączących Trójmiasto z Berlinem. Prezes zarządu DB Rüdiger Grube mówił o „dobrym dniu dla polsko-niemieckich stosunków”. Grube uznaje pociągi BWE za sukces, a współpracę z PKP Intercity nazywa „stawianiem nowych kamieni milowych w międzynarodowej komunikacji”.

Łyżka dziegciu w beczce miodu?

O tym, że nie do końca tak jest przekonuje portal Deutsche Welle, gdzie zwrócono uwagę, że pociągi przekraczające granice na Odrze kursują z prędkością tylko 160 km/h. Nowocześniejszy i szybszy tabor niemiecki nie może wjeżdżać do Polski z uwagi na nieprzystosowanie polskiej infrastruktury. Grube zapewnia jednak, że jeśli tory w Polsce zostaną przystosowane do wyższych prędkości, nad Wisłą pojawią się szybsze i nowsze niemieckie pociągi. Portal Deutsche Welle twierdzi, że „Polska i Niemcy od lat mają trudności z rozbudową nowych połączeń kolejowych”. Na ten sam temat wypowiadał się ostatnio również polski ambasador w Berlinie Marek Prawda. Na forum Fundacji Przyszłość Berlina zwrócił on uwagę na niedociągnięcia ze strony Deutsche Bahn. Szczególnie skrytykował konieczność oczekiwania na granicy pociągu EC Wawel kursującego między Krakowem a Berlinem, z powodu braku elektryfikacji linii kolejowej na odcinku położonym na terytorium Niemiec. Podobne komentarze zamieścił tygodnik „Der Spiegel”, który zauważa, że jednocześnie z uruchomieniem nowego pociągu BGE odwołano jedyny bezpośredni dalekobieżny pociąg z Berlina do Szczecina.

O ile pociągi BWE oferują atrakcyjny czas przejazdu, komunikacja Berlina z Wrocławiem i Szczecinem pozostawia wiele do życzenia. Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami Deutsche Bahn, połączenie ze Szczecinem poprawi się, dzięki elektryfikacji brakujących 30 km torów po niemieckiej stronie. Jednak inwestycji tej można spodziewać się dopiero za około 8 lat. A sieci trakcyjnej brakuje również po polskiej stronie. A to jaka przyszłość czeka połączenie Gdynia – Berlin pokażą najbliższe miesiące.

źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-06-2012, 08:38    Odpowiedz z cytatem

W sobotę wracając ze strefy kibica w Gdańsku widziałem opóźnionego 15 minut "BGE". Zestawienie bardzo ładne, wszystkie wagony w standardzie jak przystało na ten pociąg ale frekwencja jeszcze bardzo kiepska. W 1 klasie przyjechała tylko jedna osoba, w Gdańsku Gł. wysiadło 15 osób, dalej pojechały pojedyncze osoby. Nie wiem w sumie czy do Trójmiasta przyjechało 25 osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-06-2012, 08:47    Odpowiedz z cytatem

W relacji do Berlina np. na jutro zajętych ponad 80% miejsc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hamer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Orunia

PostWysłany: 20-06-2012, 20:26    Odpowiedz z cytatem

W piątek 22.06 Niemcy grają ćwierćfinał w Gdańsku, zatem zapewne w czwartkowym pociągu będzie komplet, a nawet może jakieś dodatkowe wagony dołożą. Ogólnie wśród zwykłych ludzi, którzy nie siedzą w tematach kolejowych mało kto wie, że jest taki fajny pociąg łączący Trójmiast z Berlinem. No i trochę słabo wygląda to, że od Poznania niemal nakłada się z pociągiem jadącym z Wrocławia.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 21-06-2012, 02:05    Odpowiedz z cytatem

Hamer, 19 czerwca prowadziłem BGE z Gdyni w kier. Berlina i jechał na 10 wagonach, wszystkie w standardzie EC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 21-06-2012, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Dodać również należy, że gdy nie jeździli Irole frekwencja w pociągu sięga co najwyżej 30%....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-06-2012, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W piątek 22.06 Niemcy grają ćwierćfinał w Gdańsku

Stąd w sobotę 23 czerwca prognozowana w tej chwili frekwencja to ponad 80%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 21-06-2012, 12:16    Odpowiedz z cytatem

calsberg, ano niestety tak... ten pociąg może miał by racje bytu, gdyby pomajstrować przy jego godzinach... czyli by nie dublował się na trasie Gdynia - Poznań z pociągami TLK, a na odc. Poznań - Berlin "łatał" dziurę pomiędzy 12 a 17stą... czyli najlepiej jak by odjeżdżał z Poznania około godziny 15.30 w kier. Berlina. Ale to się wiąże z tym że pociąg obsługiwać by musiały dwa składy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 21-06-2012, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał też być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

peggybrown Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-07-2012, 14:41    Odpowiedz z cytatem

BGE jedzie z taką samą frekwencją co Wawel wiec chcą likwidować Wafla od grudnia a BGE zostaje nie rozumiem? szkoda bo Wawel to pociąg już lata i lata jeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 22-07-2012, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Jakby puścili skład pod Dieslem przez Ostbahn to by była większa frekwencja... Tylko taryfa by nie mogła być Ex/ EIC tylko jakaś tańsza...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 22-07-2012, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Jakby tutaj taryfa była tańsza, to by cieszył się większą frekwencją, a to że jedzie jak teraz, czy pojedzie Ostbahnem to wg mnie nie ma znaczenia (sądze, że większy potok podróżnych jest na obecnej trasie).

Jak dla mnie to godziny kursowania BGE są do kitu. Ludzie przez dwie godziny nic nie załatwią w Berlinie. BGE by musiał z Gdańska wyjeżdżać jeszcze wcześniej.

A wieczorem koliguje z Pomorzaninem, więc to też gwóźdź do trumny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

peggybrown Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-07-2012, 20:47    Odpowiedz z cytatem

zrobić oferte LM np 13 zł z Poznania do Gdyni to każdy by sie rzucił hehe
Pomorzanina przesunąc o dwie godziny dalej i by było po sprawie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl