Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Powstaną Koleje Małopolskie
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-07-2012, 12:16   

Cytat:
Do tego wszystkiego dochodzi w ostatnich dniach zamieszanie z przewozami interREGIO, mam tutaj na myśli wprowadzenie przez przewoźnika przewozów autobusowych w miejsce pociągów, czyli tzw. ofertę interREGIO Bus. To wszystko budzi nas poważny niepokój.

Nauczeni samorządowym doświadczeniem, chcielibyśmy mieć większy wpływ na zarządzenie tak ważną sprawą, jak przewozy kolejowe. Własna spółka da nam taką możliwość.


Nie no, panowie rzadzący, albo wóz albo przewóz. Albo rybki, albo akwarium. Albo interREGIO albo Koleje Malopolskie - jedno wyklucza drugie Rolling Eyes Identycznie sprawa ma się z dyrektorem Rembilasem - no to wprowadzamy nową jakość czy stawiamy na czele nowego podmiotu dyrektora podmiotu starego, ktorego jakosc rządzącym nie odpowiada. To jest jakas schizofrenia. UM przyznaje, ze PRy zle działają, a jednoczesnie ich kandydatem na szefa Kolei Małopolskich ma byc... no wlasnie nikt inny, tylko ktos kto stal na czele zakładu PR w wojewodztwie.. Co sie zmieni oprocz nazwy, skoro władze i pracownicy przyjda z PR ? Dla zwyklego pasazera - nic. Niemniej jestem za utworzeniem Kolei Malopolskich - zawsze to jakas nadzieja, ze bedzie cos nowego, lepszego, bo obecnie to jest albo coraz gorzej albo w najlepszym razie - stagnacja i szara rzeczywistosc bez proby ulepszenia. Szkoda tylko ze nie ma i nie bedzie mowy o stworzeniu kompanii wojewodzkich - np ze Swietokrzyskim i Podkarpackim.
Przejdź na dół

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-07-2012, 13:35    Odpowiedz z cytatem

Przecież tu nikomu nie chodzi o pasażera. Wkrótce szykuje nam się powtórka burdelu z kas chorych, co województwo to inna spółka. Małopolska jest za słaba na własną spółkę, ale jak rozumiem decyzje już zapadły. Chciałbym wierzyć, że będzie to poważny projekt poozwalający podróżować tymi kolejami na podstawie biletów MPK Kraków czy to w ramach I strefy, czy to w ramach II strefy. Chciałbym wierzyć, że przy stacjach powstanie sieć parkingów P&R. Chciałbym wierzyć, że we władzach spółki znajdą się fachowcy a nie polityczni nominaci. A jak będzie? O IR zapomnimy, zostanie nam EIC do stolicy a w ruchu lokalnym czeka nas przemalowanie składów. Tyle i tylko tyle czeka nas zmian.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 13-07-2012, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Czasem wydaje mi się, że polskie województwa mają więcej autonomii niż stany albo niemieckie landy. Wkrótce niemożliwe będzie dojechanie z Rzeszowa do Katowic, bo trzeba będzie przesiadać się na granicy pańs... tfu tzn województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 14-07-2012, 13:02    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Przecież tu nikomu nie chodzi o pasażera. Wkrótce szykuje nam się powtórka burdelu z kas chorych, co województwo to inna spółka. Małopolska jest za słaba na własną spółkę, ale jak rozumiem decyzje już zapadły. ...


Prawomocne decyzje nie zapadły, jak dotąd jest to wizja władz województwa, która pojawiła się nagle po aferze z biletami do Balic, wcześniej przebąkiwano coś o SKA, ale efektów jak nie było tak nie było...

Małopolska jest za słaba na własną spółkę - tu się zgadzam. Ja zrobiłbym spółkę na terenie trzech województw: małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego... Ale jedna spółka to jeden zarząd, za mało miejsca, żeby powsadzać swoich "funfli" z pozostałych województw.

Wraz z remontami pasażerów ubywa, pociągów ubywa - trudno to będzie odbudować po 2015 roku...

Pułtuś, ale współpraca UMWM i Rębilasa się układała dobrze, byli z niego zadowoleni, to centrala PR wywinęła numer z odwołaniem, dając drugi argument do powołania własnej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 14-07-2012, 14:39    Odpowiedz z cytatem

@hurricane
Nawet te trzy województwa to za mało według mnie na koleje z prawdziwego zdarzenia. Powinno powstać coś jak ' Koleje Południowe', w składzie; Małopolska, Podkarpacie, Świętokrzyskie, Śląsk, Opolskie przynajmniej.

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-07-2012, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Nie ma na to szans. Każdy chce mieć własną spółkę dla własnych ludzi. W województwach małych i średnich pozostaną PR, dodatkowo uruchamiające IR, duże regiony będą miały własne spółki. Małopolska jest tak na granicy i powoływanie własnej spółki może nie mieć sensu, jednak ta i tak powstanie. Na posady np. w RN POlitycy mają już spore apetyty.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 25-09-2012, 22:16   Czy Koleje Małopolskie są potrzebne? Odpowiedz z cytatem

Czy Koleje Małopolskie są potrzebne? Ogłoszono przetarg na analizę

Województwo małopolskie rozważa powołanie własnego przewoźnika kolejowego na wzór sąsiednich Kolei Śląskich. Samorząd rozpisał właśnie przetarg na opracowanie analizy dotyczącej zasadności utworzenia Kolei Małopolskich.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania pn: Analiza powołania spółki samorządu województwa - Koleje Małopolskie. Zamawiający oczekuje, iż Wykonawca oceni zasadność utworzenia nowego podmiotu zdolnego do świadczenia usług obejmujących wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa małopolskiego (ewentualnie podmiotu zarządzającego taborem nabytym przez Województwo Małopolskie) oraz wskaże najbardziej efektywną formę jego funkcjonowania. Analiza powinna określić warunki techniczne, finansowe i organizacyjno-prawne, niezbędne do funkcjonowania takiego podmiotu, a także zakres świadczonych przez niego usług.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie (lub w wykonywaniu - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia. Za usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze, stanowiącej przedmiot zamówienia uważa się usługę polegającą na przygotowaniu analizy dotyczącej transportu kolejowego o wartości usługi minimum 20 000,00 zł brutto.

Badanie zasadności powołania spółki zostało podzielone na kilka etapów obejmujących między innymi szczegółową diagnozę, analizę i ocenę pasażerskich przewozów kolejowych w Województwie Małopolskim. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert upłynie 03.10.2012 o godzinie 12:00. Wykonawca będzie musiał wykonać zadanie w terminie do 15.12.2012 roku.

Źródło: Rynek Kolejowy

IMHO kolejny niedowarzony pomysł UMWM. Małopolskie to nie śląskie, praca przewozowa na poziomie 4. milionów pockm jest trochę za mała, by powołanie przewoźnika miało sens. Lepiej podpisać porozumienie ze śląskim i tworzyć wspólnego przewoźnika.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 29-09-2012, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Tak koleje małopolskie są potrzebne - po to żeby administracja kolejowa była jeszcze większa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 29-09-2012, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Tak, potrzebne są jak ku..wie majtki..
Restrukturyzacja PKP prawie w ogole sie nie udala! A usamorządowienie przewozow regionalnych wymknelo sie chyba komus z pod kontroli. Za chwilę bedziemy miec 16 odrebnych regionalnych systemow transportowych, plus jeden wielki - powiedzmy że globalny w skali PKP, czyli IC. 17, kompletnie nie spónych ze sobą taryfowo systemów transportowych - przy przejezdzie z wojewodztwa do wojewodztwa bedzie trzeba kupowac dwa bilety, na wojewodztwo X oraz Y. Chyba że oferta bedzie spojna, bedzie jedna taryfa, albo przejazd z jednego regionu do drugiego bedzie odbywal sie na podstawie jednego biletu, bez koniecznosci wydzielania dwoch odcinkow.
Ale nawet jesli to zostanie spelnione - to bedziemy 17 zarzadow spolek - noż ku.wa mać! Kogos stać na utrzymanie tego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 29-09-2012, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Ja o tym właśnie chciałem powiedzieć ale nie wprost. Będzie jeszcze więcej pracowników biurowych niż na linii przy obsłudze pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 29-09-2012, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Taa, niech każde województwo ma własną kolej. Niedługo chcąc jechać ze Szczecina do Bydgoszczy będzie trzeba kupić minimum trzy bilety trzech różnych spółek.

Tylko czekać aż ktoś wpadnie żeby każda gmina miała własną spółkę kolejową ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29-09-2012, 17:56    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, dzieleniu tego na kolejne spółki towarzyszy rozrost strefy biurowej, która nie generuje przychodu. Niech ktoś w końcu coś z tym zrobi!
Jeśli tak bardzo województwo chcę się pozbyć PR, to jak dla mnie to nie widzę przeszkód by Koleje Śląskie objęły przewozy w Małopolsce. Będzie to miało więcej sensu niż podział na dwie spółki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 29-09-2012, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Witam tylko jest problem mam nadzieje że Koleje Śląskie nie będą marnować pieniędzy na nierentowne linie np: takie jak Bielsko -Wadowice-Kraków, może być z Bielska do Krakowa połączenie przez Czechowice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29-09-2012, 19:25    Odpowiedz z cytatem

Marszałek po prostu chce pokazać jakim jest kozakiem i skoro śląskie ma własną kolejką to i on chce mieć taką. Myślę, że już wejście nowego rozkładu w życie mu uświadomi, że nic dobrego z takich posunięć nie wychodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 29-09-2012, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Witam tylko jest problem mam nadzieje że Koleje Śląskie nie będą marnować pieniędzy na nierentowne linie np: takie jak Bielsko -Wadowice-Kraków


Lepiej, żeby marszałek małopolskiego nie marnował na 2 pary pociągów z Krakowa do Zakopanego, które zaplanowano na przyszły rozkład jazdy Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl