Razio1 bo na 160 kilometrach linii E30 miedzy krakowem płaszowem a rzeszowem będzie dostępny tylko jeden tor. Drugi bedzie wyłączony z ruchu, linia ta wchodzi w fazę generalnego remontu i przebudowy. Przy tym zakresie robót trzeba będzie wyłączyc z eksploatacji jeden z torów. Dla zapewnienia ciągłości ruchu wahadłowego na tak długim odcinku, PLK zdecydowały się, że relacje pociągow nie mogą wykraczać poza Kraków i Przemyśl w celu unikania znacznych opóźnień pociągów, które to opóźnienia mogłyby prowadzić do bardzo duzych zakłóceń w ruchu na blisko 160 kilometrowym jednotorze pomiedzy plaszowem a rzeszowem. Przy dłuższych relacjach pociągów opóźnienia mogłyby być spore i dezorganizowałoby to ruch wahadłowy na tym długim odcinku.
Widać chcą uniknąć bałaganu jaki panuje na E65 odkąd zaczęła się generalna modernizacja między Warszawą a Gdańskiem. Ale wycinanie wszystkiego w pień uważam za głupotę. Przecież jeżeli jakiś pociąg jadący z drugiego końca Polski złapie opóźnienie to i tak te w Krakowie będą musiały na niego zaczekać. Przecież ludzie muszą się jakoś dostać na wschód od Krakowa. O ile dla miast leżących przy ciągu E-30 nie wpłynie to może jeszcze na liczbę podróżnych (choć bez dwóch zdań należy oczekiwać spadku przewożonych osób) to dla takiej Krynicy czy Zamościa będzie to oznaczało koniec. Nikt po zakończonym remoncie nie wróci już do pociągów dalekobieżnych docierających do tych miejscowości.
pawelu Do Krynicy wróci, zresztą pociągi Regio będą kursować do krynicy z tarnowa cały czas, co do zamoscia to może być już dyskusyjne. TLK Hetman należałoby skierować na trasę objazdową np przez Katowice - Kielce - Skarzysko - Rozwadów - Zamość lub uruchomić zupełnie nowy pociąg TLK do zamościa np. z Wrocławia czy Poznania przez Warszawe, Lublin na czas zawieruchy z E30. Już teraz czasowo do zamościa przez Warszawe wychodzi praktycznie o połowe krócej niż przez Kraków i Rzeszów.
maciej 30: mam nadzieję, że tak się stanie i że IC coś pokombinuje z jakimś objazdem bądź wagonami bezpośrednimi dołączanymi choćby do któregoś z lubelskich TLK np. "Sztygar" czy "
"Gałczyński" mógłby takie wagony spokojnie prowadzić. A IC tylko na tym zaoszczędzi bo prowadzić spalinową lokomotywę przez 110 km z Lublina czy około 200 z Rzeszowa tak jak teraz jeździ "Hetman" to też jest różnica. To od kiedy "Hetman" przestaje docierać do Zamościa? Już od 1 lipca czy później. Pytam w kontekście czy zdąże nim jeszcze się przejechać.
pawelu Hetman kursuje do końca obowiązywania obecnego RJ. Oczywiście można jeszcze kombinować z grupami wagonów dołączanymi do podstawowej relacji Kraków - Przemyśl z dużą rezerwą czasową ale nie wiadomo czy na to się zgodzi PLK. Jak to wyjdzie w praniu to się okaże. Oczywiście nie wiem jak bardzo myślący ludzie sa w PICu ale oczywiscie to byłaby ta sama SUczka która teraz lata na Rzeszów, bowiem i tak pochodzi ona z lokomotywowni lubelskiej, więc przynajmniej stacjonowałaby u siebie zamiast w Rozwadowie i Rzeszowie.
Ale dlaczego PLK nie pozwala na dłuższe pociągi niż do Krakowa?
Razio1, Pozwala, będą nimi Wołodyjowski,Przemyślanin,Kossak,Hetman,Dolnoślązak.
Niektóre z nich pojadą jako REGIO w szczytowych porach oczywiście na niektórych też odcinkach.
pospieszny Do końca obowiązywania obecnego RJ, zgodnie z komunikatem PLK w przyszłym RJ nie dopuszcza się żadnych wyjątków.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-06-2012, 16:35
Zgroza - jedna, wielka zgroza. Ja nie wiem czy przy takiej ofercie ktokolwiek bedzie jeszcze podrozowal pociagiem z Przemysla i Rzeszowa, bo jeszcze troche i nie bedzie takiej mozliwosci... Przy okazji juz od 29 czerwca odcina sie Podkarpacie od Stolicy - leci WOŚP, zostaja busy i PKSy, no i popoludniu TLK Brzechwa.
Hetman bez dwoch zdan powinien poleciec tak jak piszecie, przez Kielce. Chociaz jesli alternatywa jest calkowita kasacja, to pewnie zdecyduja sie na ta druga opcje
Oby ludzie wrocili po tych remontach do kolei... co wg mnie nie jest wcale takie pewne.
Pułtuś TLK San będzie kursował z Warszawy do Przemyśla cały czas, jest również zaplanowany na przyszły RJ 2012/2013. Po elektryfikacji odcinka Ocice - Rzeszów bedzie jezdził przez Tarnobrzeg - Rzeszów zamiast przez Rozwadów i Leżajsk.
Pomorski PR - korekta letnia:
W tym roku niby bez połączenia bezpośredniego z Chojnic na Hel, ale...patrząc po obiegu składów wagonowych, ten sam skład co na TURze powinien polecieć 14 minut później po przyjeździe do Gdyni Głównej właśnie na Hel więc jest możliwa jazda bezpośrednio. No i kwestia numer dwa, pierwszy pociąg jaki jedzie do Tczewa z Chojnic (3.54) również powinien być bezpośredni na półwysep. Zeszłym roku ten z rana pierwszy chociaż leciał do Gdyni Głównej, w tym roku już nie. Tradycyjnie Chojnice nic nie zyskują na wakacje, prócz dodatkowej pary wieczornej na Kościerzyna - Chojnice. Nawet już nie ma pociągu w okolicach godziny 12 do Tczewa.
Ehh...czy kiedyś w PR Gdynia coś się zmieni?
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Pultus do Warszawy z Rzeszowa mozna sie dostac jeszcze PolskimBusem
Maciej30 elektryfikacja Rzeszow-Tarnobrzeg-Ocice ? Super . A za ile lat ? 50 ? Oj moze byc ciezko bym tego dozyl
Pytanie jest inne czy w zwiazku z tymi zmianami zostaja TLK Kossak , Dolnoslazak , Przemyslanin ? Czy do Krakowa a potem Wroclawia bedzie trzeba kombinowac ?
Pytanie jest inne czy w zwiazku z tymi zmianami zostaja TLK Kossak , Dolnoslazak , Przemyslanin ? Czy do Krakowa a potem Wroclawia bedzie trzeba kombinowac ?
Rzeszowianin Przetarg na elektryfikacje ocice - rzeszów został już ogłoszony jakiś czas. Szacuje sie, że najwcześniej w 2014 roku prace mogłyby się zakończyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum