14We dopuszczenie ma na pewno, bo do ostatnich swoich dni w SKM Warszawa obydwie jednostki jeżdziły na linii S1 Otwock<>Pruszków. Nie wiem jak z rewizją! Ale ciekawostką jest, że ostatnie rewizje 14We dla SKM Warszawa przeprowadzała ZNLE Gliwice. Czyli nawet jakby nie miały aktualnej NR, to można ją zrobić tuż za płotem. Jakby Koleje Śląskie były zainteresowane SKM W-wa ma jeszcze 6 jednostek tego typu na zbyciu.
[ Dodano: 28-12-2012, 01:26 ]
Leniwiec napisał/a:
A 14WE? Przecież to bazuje na "kiblu", tym chyba maszynista od EZT może pojechać, nie? Więc czemu to stoi, nie lepiej w rezerwę wstawić EN57 a jeździć 14WE np na trasie jakiejś krótszej jak Tychy Lodowisko-Sosnowiec Główny w porach poza szczytowych?
Nie wiem jak jest z uprawnieniami maszynistów, ale chyba są ważne na 14We. 14We powstały na bazie EN57, i przystosowane są tylko do wysokich peronów. Nie da się ich połączyć z EN57, bo mają zamontowany wyżej sprzęg Scharfenberga. Niejednokrotnie już blokowały średnice w Warszawie, jak nawaliły i nie było czym tego ściągnąć!
Zważywszy, że z opisu pojazdu wynika, iż to drugi egzemplarz to widać jak PESA olewa terminy dostarczenia taboru i podpisane przez siebie umowy. Nawet słowa rzecznika o planowym dostarczeniu 4 pojazdów można sobie wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi. Potwierdzają się powoli słowa mechaników, że do marca sie nie wyrobią z dostarczeniem i w ramach kary umownej ponoć mają dorzucić jeszcze 1 egemplarz.
tgsoldier, to nie tylko od Pesy zależy. Jak już kiedyś napisałem - takie same szanse mają na dostarczenie 4. ezetów, co jednego. Wolałbym osobiście, by się spóźnili, a uczciwie przeszli wszystkie procedury UTK. Nie przemawia do mnie twierdzenie ze strony Pesy, jakoby zmiany między 27WEb a 27WE były na tyle nieistotne, że nie wymagają nawet jazd testowych...
_________________ Pozdrawiam
Jacek
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2013, 12:29
Elfy dla KŚ stoją w Bydgoszczy. Pesa: Zdążyliśmy
Bydgoska Pesa zapewnia, że zdążyła przygotować na czas cztery nowe, sześcioczłonowe Elfy dla Kolei Śląskich. Według producenta to przewoźnik nie chciał ich na razie odbierać, żeby zaoszczędzić na opłatach postojowych.
więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/38423/Elfy_dla_KS_stoja_w_Bydgoszczy_Pesa_Zdazylismy.htm
Koleje Śląskie: Elfy wcale nie były gotowe
Wczoraj "Rynek Kolejowy" podał uzyskaną od Pesy Bydgoszcz informację, że producent zbudował cztery pociągi Elf dla Kolei Sląskich w terminie. Przewoźnik zaprzecza jednak tym doniesieniom. - Szkolenia maszynistów to sprawa wtórna - zapewnił rzecznik Kolei Śląskich
więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/38451/Koleje_Slaskie_Elfy_wcale_nie_byly_gotowe.htm
I ogłaszaj tu przetargi.. wygra PESA ze swoim totalnym szrotem... KŚ, naliczajcie kary umowne! Może dzięki temu zwróci się część nieprzewidzianych wydatków (pociągi PR i tym podobne).
002 też nie nadawał się do jazdy - ze stwierdzonymi usterkami nie powinien wychylić nosa za bramę (o własnych siłach). Możliwe, że UTK ma teraz podstawy żeby dobrać się Pesie do tyłka.
Dzisiaj na terenie grupy postojowej przy Raciborskiej widziałem dwie jednostki typu SN83 Wadloper. Czyżby PR reanimowały te jednostki ? Tak że z taborem KŚ to raczej nie jest wesoło , jestem ciekawy ile tego taboru a szczególnie prawie nowego stoi odstawionego przez awarie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum