PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK. Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy, ile ona wynosi? Tajemnica handlowa nawet dla szeregowych pracowników obu Spółek.
Czemu nie EU07? Z kilku zasadniczych powodów:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy,
2. Lokomotyw EU07 jest definitywnie mniej na ilostanie PKP Cargo niż ET22,
3. Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw),
4. PR same sobie zafundowały ET22 zapisem, że tylko kilka lokomotyw musi mieć przewód powietrza 0,8MPa (z tego co pamiętam to min 5). Gdyby umowa a nawet SIWZ zawierał zapis - wymagane wszystkie 32 lokomotywy z przewodem powietrznym 0,8MPa oraz możliwość pomalowania w barwy firmowe PR (tak jak to uczyniły Koleje Mazowieckie) to myślę, że w segmencie obsługi trakcyjnej pociągów R(wagonowcyh), IR czy RE byłaby inna seria niż ET22.
PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK.
Dodajmy tylko że tyle samo co za wynajem 4 osiowych.
Cytat:
Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy
To w przetargu organizowanym przez PR-y jest określona kwota dla całego zamówienia, 34 loki razy kwota z przetargu daje odpowiedź dobową ba nawet godzinną
Cytat:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy
Cargo, PR i każdy inny przewoźnik płaci za czynną lokomotywę stałą stawkę. Lok to 100 t/brutta.
Cytat:
Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw)
Zwłaszcza w obliczu ilostanu tych loków to jest złudne wskaźniki i wymagania techniczne są w mniejsze dla ruchu towarowego to tylko jeden fakt.
Cytat:
Ja zapomniałem, że jeszcze z PIC-em była wymiana EP07 za SU42.
PR-y wielokrotnie monitowały do CARGO by te wynajmowały im siódemki. Apele nic nie dały, chociaż jak pamiętamy jakoś dziwnym trafem KM-om można je było wynająć. Bardzo dobry zakup PR-ów, zresztą prywatne firmy też idą tą drogą. A co do wyników przetargu to najbardziej one ucieszą CARGO, loki mogły też trafić w ręce konkurentów tej spółki- tak się jednak nie stało.
No, kargule to raczej będą mieć mieszane uczucia, bo siódemki owszem nie trafią do ich konkurentów, ale nie będzie także wpływów od PR za wynajem byków.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Też tak uważam, że sprzedaż zbędnych kibli to dobry wybór. Tym bardziej, że PR-y wykorzystują coraz więcej szynobusów. PR-y powoli odbudowują swój stan posiadania- wynajmowanie byków od CARGO jest ekonomicznie niezasadnione.
To krok w dobrym kierunku. Tego złomu PR-y mają całkiem sporo, nie ma powodu by on dalej stał bezsensownie na torach, tym bardziej, że kible nie będą już potrzebne w takiej ilości.
A co do CARGO pewnie jednak z dwojga złego za lepsze uznają zwycięstwo PR-ów w przetargu.
o ile dobrze pamiętam, to PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki. PKP Cargo zależy na wynajmie właśnie byków, a nie siódemek, a powód musi być konkretny
6 z pierwszego, 5 z drugiego - razem 11. Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.
Miałem na myśli wszystkie siódemki wyprzedane z IC, a nie chciałem zakładać osobnego tematu.
Przypominam wszystkim, że PR wynajmuje konkretną ilość sprawnych w każdej chwili ET22.
Taka sama liczba własnych siódemek nie ratuje sprawy. Musi być przynajmniej 4-5 więcej. Naprawy bieżące i awaryjne oraz przeglądy kontrolne, duże, okresowe. Eksploatacja lokomotyw, to nie tylko suchy plan obiegów.
PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki
Nie, musieli unieważnić pierwszy przetarg bo zabezpieczyli zbyt mało środków finansowych na jego realizację a Cargo powiedziało - sprawdzam
Bardzo znamiennym jest fakt o którym wspomniał SU45-034, mianowicie że PR są dziś w bardzo komfortowej sytuacji, płacąc niemałe pieniądze mają mieć w dobie 34 loki.
Przy defekcie, to problem Cargo aby zabezpieczyło kolejną sprawną lokomotywę.
W wypadku dysponowania własnym już taborem nie będzie tak różowo, ba za rachunki za udrożnienia szlaku przy takich defektach będą nie wiele mniejsze od kosztów obsług planowych pociągów dziś przez Cargo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum