Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
PR kupiły kolejne 5 lokomotyw EU07
Autor Wiadomość

OLDSKUL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2012

PostWysłany: 06-02-2012, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Cargo woli dać byki, bo ma ich więcej + więcej zarobi na wynajmie byków bo 6 osi.

_________________
TE CHWILE PKP, PIĘKNE K**** PIĘKNE
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FTD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2006

PostWysłany: 06-02-2012, 21:22    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK. Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy, ile ona wynosi? Tajemnica handlowa nawet dla szeregowych pracowników obu Spółek.
Czemu nie EU07? Z kilku zasadniczych powodów:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy,
2. Lokomotyw EU07 jest definitywnie mniej na ilostanie PKP Cargo niż ET22,
3. Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw),
4. PR same sobie zafundowały ET22 zapisem, że tylko kilka lokomotyw musi mieć przewód powietrza 0,8MPa (z tego co pamiętam to min 5). Gdyby umowa a nawet SIWZ zawierał zapis - wymagane wszystkie 32 lokomotywy z przewodem powietrznym 0,8MPa oraz możliwość pomalowania w barwy firmowe PR (tak jak to uczyniły Koleje Mazowieckie) to myślę, że w segmencie obsługi trakcyjnej pociągów R(wagonowcyh), IR czy RE byłaby inna seria niż ET22.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-02-2012, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Ja zapomniałem, że jeszcze z PIC-em była wymiana EP07 za SU42. To już 13 byków mniej Smile

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SU45-034 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Mar 2011
Skąd: qqqqqqqqqq

PostWysłany: 06-02-2012, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Podłączę się do tematu.

Ile siódemek łącznie sprzedało IC? Posiada ktoś konkretne dane, bo przetargów już trochę było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-02-2012, 22:48    Odpowiedz z cytatem

6 z pierwszego, 5 z drugiego - razem 11. Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 06-02-2012, 22:59    Odpowiedz z cytatem

FTD, a nie ma też jakiegoś odgórnego przykazu, żeby właśnie te loki wystawiać dla PRów na iR, żeby celowo zmniejszyć rentowność połączenia?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 07-02-2012, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.


Za dwie SU45.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 07-02-2012, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK.

Dodajmy tylko że tyle samo co za wynajem 4 osiowych.
Cytat:
Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy

To w przetargu organizowanym przez PR-y jest określona kwota dla całego zamówienia, 34 loki razy kwota z przetargu daje odpowiedź dobową ba nawet godzinną Rolling Eyes
Cytat:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy

Cargo, PR i każdy inny przewoźnik płaci za czynną lokomotywę stałą stawkę. Lok to 100 t/brutta.
Cytat:
Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw)

Zwłaszcza w obliczu ilostanu tych loków to jest złudne Śmiech wskaźniki i wymagania techniczne są w mniejsze dla ruchu towarowego to tylko jeden fakt.

Cytat:
Ja zapomniałem, że jeszcze z PIC-em była wymiana EP07 za SU42.

Jak już to wypożyczenie EU/EP na SU45.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 07-02-2012, 20:59    Odpowiedz z cytatem

PR-y wielokrotnie monitowały do CARGO by te wynajmowały im siódemki. Apele nic nie dały, chociaż jak pamiętamy jakoś dziwnym trafem KM-om można je było wynająć. Bardzo dobry zakup PR-ów, zresztą prywatne firmy też idą tą drogą. A co do wyników przetargu to najbardziej one ucieszą CARGO, loki mogły też trafić w ręce konkurentów tej spółki- tak się jednak nie stało.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 07-02-2012, 21:20    Odpowiedz z cytatem

No, kargule to raczej będą mieć mieszane uczucia, bo siódemki owszem nie trafią do ich konkurentów, ale nie będzie także wpływów od PR za wynajem byków.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dual Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2011
Skąd: Łazy

PostWysłany: 08-02-2012, 00:20    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Też tak uważam, że sprzedaż zbędnych kibli to dobry wybór. Tym bardziej, że PR-y wykorzystują coraz więcej szynobusów. PR-y powoli odbudowują swój stan posiadania- wynajmowanie byków od CARGO jest ekonomicznie niezasadnione.


http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,7556.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-02-2012, 00:49    Odpowiedz z cytatem

To krok w dobrym kierunku. Tego złomu PR-y mają całkiem sporo, nie ma powodu by on dalej stał bezsensownie na torach, tym bardziej, że kible nie będą już potrzebne w takiej ilości.
A co do CARGO pewnie jednak z dwojga złego za lepsze uznają zwycięstwo PR-ów w przetargu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 08-02-2012, 00:54    Odpowiedz z cytatem

o ile dobrze pamiętam, to PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki. PKP Cargo zależy na wynajmie właśnie byków, a nie siódemek, a powód musi być konkretny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SU45-034 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Mar 2011
Skąd: qqqqqqqqqq

PostWysłany: 08-02-2012, 12:40    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
6 z pierwszego, 5 z drugiego - razem 11. Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.


Miałem na myśli wszystkie siódemki wyprzedane z IC, a nie chciałem zakładać osobnego tematu.


Przypominam wszystkim, że PR wynajmuje konkretną ilość sprawnych w każdej chwili ET22.

Taka sama liczba własnych siódemek nie ratuje sprawy. Musi być przynajmniej 4-5 więcej. Naprawy bieżące i awaryjne oraz przeglądy kontrolne, duże, okresowe. Eksploatacja lokomotyw, to nie tylko suchy plan obiegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-02-2012, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki

Nie, musieli unieważnić pierwszy przetarg bo zabezpieczyli zbyt mało środków finansowych na jego realizację a Cargo powiedziało - sprawdzam Rolling Eyes

Bardzo znamiennym jest fakt o którym wspomniał SU45-034, mianowicie że PR są dziś w bardzo komfortowej sytuacji, płacąc niemałe pieniądze mają mieć w dobie 34 loki.
Przy defekcie, to problem Cargo aby zabezpieczyło kolejną sprawną lokomotywę.
W wypadku dysponowania własnym już taborem nie będzie tak różowo, ba za rachunki za udrożnienia szlaku przy takich defektach będą nie wiele mniejsze od kosztów obsług planowych pociągów dziś przez Cargo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl