Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Kraków zbuduje 7 km linii tramwajowej
Autor Wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-02-2012, 18:04   Kraków zbuduje 7 km linii tramwajowej Odpowiedz z cytatem

Północ Krakowa czeka na nowe linie tramwajowe. Miasto uruchomiło połączenia do Małego Płaszowa i kończy budowę tramwaju na Ruczaj, ale ciągle na oba Prądniki jeździmy autobusami, które stoją w korkach, a do dalekich Mistrzejowic - okrężna linią przez Bieńczyce (podróż trwa prawie godzinę). To prędko się nie zmieni, bo najpierw władze chcą połączyć linią tramwajową trasy na ulicach Lipskiej i Wielickiej oraz przebudować torowisko do placu Centralnego.

Najwcześniej - w listopadzie tego roku - zakończony się budowa torowiska do ul. Czerwone Maki. Trasa mierzyć będzie blisko 4 km. Koszt jej budowy wyniesie łącznie ok. 150 mln. zł. Wiceprezydent Krakowa podczas jednego z czatów internetowych przyznał, że miasto bierze pod uwagę wydłużenie tej linii aż do Skawiny. - Co prawda w planach do 2020 roku nie ma takiej inwestycji, ale miasto posiada koncepcje takiego rozwiązania - przyznaje Tadeusz Trzmiel.

Dużo wcześniej, bo już w przyszłym roku ruszy modernizacja linii od ronda Mogilskiego do pl. Centralnego. Koszt inwestycji to 224 mln zł, ale ok. 90 mln mamy na to zaklepane z Unii Europejskiej. W tym roku miasto wyda 100 tys. zł na przygotowanie projektu budowlanego.

Drugim projektem najbliższym realizacji jest budowa kolejnego odcinka tzw. Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Lipską i Wielicką. Trasa ta mierzyć będzie ok. 1,5 km. Koszt to 300 mln zł. Tu niestety na razie dofinansowania z Unii nie ma.

- Inwestycja jest na liście rezerwowej projektów czekających na dofinansowanie.

Gdy zwolnią się środki, będzie realizowana - informuje Janusz Moskwa, dyrektor miejskiego biura funduszy unijnych. Urzędnicy mają jednak sygnały z rządu, że środki mogą się znaleźć jeszcze w tym roku. Wtedy budowa mogłaby wystartować w roku 2013. Jeśli pieniądze się nie pojawią, inwestycja zapewne przesunie się na lata 2016-2020. W tym roku chcą wydać 1,7 mln zł na przygotowanie dokumentacji dla inwestycji.

Dalsze plany to realizacja linii od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Koszt jej wykonania to ok. 180 mln zł. Władze miasta liczą, że budowa będzie realizowana w latach 2017-2020.

Plan miejscowy dla korytarza linii tramwajowej na Górkę Narodową jest już wykonany. Torowisko prowadzić ma od pętli Krowodrza Górka aż do granicy Krakowa z gminą Zielonki. Jak przyznają urzędnicy miejscy, przystanki mogłyby być wyznaczone m.in. w pobliżu ul. Pachońskiego, naprzeciwko osiedla Prądnik Biały Zachód, potem na ul. Pachońskiego w okolicy skrzyżowania z ul. Białoprądnicką oraz na skrzyżowaniu z ul. Górnickiego i obok ronda w pobliżu ul. Siewnej. Ostatni przystanek będzie położony zaraz przed pętlą przy ul. Bociana. Razem 3,3 km.

Po 2030 roku tramwaj ma pojechać też ulicą Stella-Sawickiego. Potrzebna jest do tego rozbudowa jej skrzyżowań z ul. Wiślicką, Okulickiego i Komorowskiego. Na skrzyżowaniach tramwaje mają zjeżdżać do tuneli. Linia połączy rondo Dywizjonu 308 z rondem Piastowskim na odcinku 3,8 km. Koszt tak wielkiej inwestycji to aż 396 mln zł. W tym roku za 2,5 mln zł zostaną wypłacone odszkodowania właścicielom działek, przez które ma przebiegać trasa.

Kolejną linią tramwajową, na którą przyjdzie nam jeszcze długo czekać, jest linia, która pojawi się wraz z budową Trasy Łagiewnickiej. Tramwaj ma jeździć głównie tunelami na odcinku 1,7 km od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej. Koszt całości to prawie miliard złotych. Miasto budowę planuje na lata 2021-2029. Bez wsparcia unijnego lub rządowego będzie to jednak niemożliwe.

Planowane linie

Linie tramwajowe, które mają powstać do 2020 r.
Torowiska do ul. Czerwone Maki
Czas realizacji: 2012 r.
Długość: 3,6 km
Koszt prac: ok. 150 mln zł
Wielicka - Lipska
Czas realizacji: 2013-2015
Długość: ok. 1,5 km
Koszt prac: ok. 300 mln zł
Krowodrza Górka - Górka Narodowa
Czas realizacji: 2017-2020
Długość: ok. 3,3 km
Koszt prac: ok. 180 mln zł
Linia przez ul. Stella-Sawickiego
Czas realizacji: planuje się na lata 2028-2030
Długość: ok. 3,8 km
Koszt prac: ok. 396 mln zł

A.Maciejowski, P.Rąpalski

źródło: naszemiasto.pl

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 08-02-2012, 14:14    Odpowiedz z cytatem

To skandal, że linie na Prądnik i łącząca Mistrzejowice z Centrum jeszcze nie powstały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leszo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2012

PostWysłany: 08-02-2012, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Akurat jestem z krakowa mieszkam tu 29 lat i podróżuję tylko komunikacją miejską, ze względu na stan portfela.
Fajnie wiedzieć, że miasto ma plany sięgające 2030 roku. Tylko:
- gmina kraków jest na skraju bankructwa i o tym się pisze. Nawet uchwalono,że rodzina wielodzietna to taka minimum z 4- dziećmi a nie jak dotychczas z 3 - ma bo nie ma na świadczenia. Super,że jednocześnie widmo bankructwa jest przesunięte za rok 2030. Samo miasto ma największy dług wobec miejskiego przewoźnika, którego po części jest właścicielem.
- od maja 2012 ma być wielka reorganizacja tras i linii w krakowie. Tytułem oszczędności
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/484762,krakow-bez-rewolucji-w-mpk,id,t.html
Dzięki Pirex za założenie tematu, bo wychodzi fikcja w jakiej żyjemy.
Patrząc globalnie ktoś wróży, że polska zbankrutuje. Być może. W każdym razie będzie dalej Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-02-2012, 00:44   

Zbankrutuje czy nie zbankrutuje, ale jakies plany musza byc. Zreszta i tak nie sa one realne.
Powrót do góry

leszo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2012

PostWysłany: 09-02-2012, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Tak, tylko,że za te plany "inżyniery" biorą ciężkie pieniądze. Takie posiedzenie też nie jest tylko za filiżankę herbaty.Nie wiem,co o tym sądzić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-02-2012, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Hiszpania zdaje się bankrutowała kilkanaście razy i nikomu włos z głowy nie spadł. Kraków ma spory dług, ale również jeden z lepszych wskaźników wiarygodności kredytowej w Polsce. Inwestycje są potrzebne- szczególnie budowa ostatniego etapu KST na Kurdwanów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-02-2012, 11:03   

@Sheva, te bankructwa były bodaj w XVIII wieku, czekaj az Grecja zbankrutuje w marcu to dopiero nie tylko włosy pospadają, ale i głowy Razz
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-02-2012, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Na bankurctwie Grecji starcą głównie francuskie i niemieckie banki, sama Grecja mogłaby w efeklcie zyskać. Popatrz na Argentynę, bankructwo okazało się zbawienne.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 17-02-2012, 16:15    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
(...) Kraków ma spory dług, ale również jeden z lepszych wskaźników wiarygodności kredytowej w Polsce (...)

Ostatnie rankingi podają, że z dużych polskich miast Kraków ma NAJWYŻSZĄ zdolność kredytową, jako jedyny. W uzasadnieniu podano, że mógłby mieć jeszcze wyższą, ale zgodnie z przepisami miasto nie może mieć wyższej zdolności niż kraj (!) w którym się znajduje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 17-02-2012, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Ktoś umie w przejrzysty sposób wyjaśnić jak dług nie wpływa na zdolność kredytową? Smile

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 18-02-2012, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Zdolność kredytowa paradoksalnie zależy głównie nie od ilości długów, ale od szansy spłaty udzielonego kredytu. Inaczej: kraj bez większych długów, w którym rządzą komuniści nie mający ochoty zwracać pożyczki kapitalistom będzie miał niższą zdolność niż zadłużony po uszy kraj, który jednak regularnie spłaca swoje zobowiązania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-02-2012, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Zależy też od posiadanego majątku a ten w rękach miasta jest dość spory. Także spokojnie wbrew różnym teoriom Kraków ma się wręcz świetnie na tle innych miast w kraju. A inwestycje są pilne, przykładowo dokończenie całej trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, bo obecna trasa nie spełnia swoich funkcji.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 20-02-2012, 01:40    Odpowiedz z cytatem

Tak fajnie, "szybki" tramwaj jadący równie wolno co zwykły tramwaj, ale i tak szybciej niż autobus który w korku często nie jedzie wcale bo stoi, dojedzie na moje osiedle w 2020 roku... Tymczasem nieliczne autobusy które jechały w stronę mojej uczelni, teraz jadą tylko do pętli tramwajowej. Taka nowa taktyka MPK, żeby dowozić tylko do pętli tramwajowej z której to na moją uczelnie tramwaju nie ma, bo ona jest troche obok centrum, więc musiałbym jechać do centrum i wsiąść w inny tramwaj z centrum. Bo MPK zaczyna działać jak KOLEJ DOJAZDOWA, wszystkie drogi prowadzą do Rzymu (Galerii Kraków) ale linie pomiędzy osiedlami z pominięciem Rzymu (Galerii Kraków) są likwidowane... Bez sensu. To znaczy z sensem jak jade na Dworzec Główny PKP ale w innych przypadkach bez sensu.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-02-2012, 22:13    Odpowiedz z cytatem

To akurat rozsądne rozwiązanie. Tramwaje są bardziej pojemne, szybsze i nie ma potrzeby by dodatkowo zapychać autobusami ulic. Autobusy powinnyjeździć tylko tam gdzie nie może dojechać tramwaj. Tak komunikacja funkcjonuje w stolicy i sprawdza się świetnie. Przydałyby się tylko przy pętlach parkingi P+R.
KST powinien być skończony jak najszybciej.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 24-02-2012, 23:27    Odpowiedz z cytatem

sheva17, co dziwne w większości tez się tutaj z Tobą zgadzam, ale:

1) KST na Kurdwanów jest ukończony już. Chyba, że mówisz o połączeniu z Wielickiej z Lipską...

2) przebudowa ciągu Rondo Mogilskie - Plac Centralny niestety spowolni tramwaj, bo... bedą dodatkowe przystanki i chyba z cztery nowe sygnalizacje świetlnych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl