Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Kraków zbuduje 7 km linii tramwajowej
Autor Wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-03-2012, 20:58    Odpowiedz z cytatem

Zanim ty sheva17 zaczniesz czytać ze zrozumieniem to w Krakowie dawno będzie metro a może i tor F1.Jeśli chodzi o miasta zabytkowe gdzie jest metro to polecam studia nad komunikacją podziemną Londynu,Wiednia,Norymbergi czy Mediolanu.Szkoda czasu żeby wymieniać dalej.I taka refleksja na koniec - w 2002 roku najmniejszymi miastami posiadającymi metro były : Rennes (206 tys. mieszkańców),Lille (210 tys. m.),Lozanna (250 tys. m.) czy Katania (370 tys. m.) a metro funkcjonowało wtedy w 48 miastach europejskich. . Komentarz zbędny. Bez odbioru.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-03-2012, 21:06   

sheva17 napisał/a:
A co do wzrostu ludności....Według badań prof. Oriona w którym to roku Kraków osiągnie 1 mln mieszkańców?


Liczba mieszkancow Krakowa bedzie sie raczej zmniejszac niz zwiekszac - po pierwsze, ogolny spadek urodzen i ujemny przyrost naturalny. Po drugie - modne jest wyprowadzanie sie za miasto, modniejsze niz sprowadzanie sie do miasta (mam na mysli klase srednia, w tym nowobogackich, ktorzy uciekaja z blokow do domkow za miasto). Po trzecie wreszcie i to w przypadku Krakowa moze byc szczegolnie wazne - liczba studentow bedzie maleć, bo nadchodzi niz demograficzny. Liczba studentow zmaleje podobno o 1/3 - 1/4 w ciagu najblizszych kilku lat. Komunikacja miejska rowniez to odczuje - w postaci zmniejszenia sie dochodow. Kolej zreszta tez to czeka, bo studenci stanowia znaczny procent jezdzacych.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 17-03-2012, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeśli chodzi o miasta zabytkowe gdzie jest metro to polecam studia nad komunikacją podziemną Londynu,Wiednia,Norymbergi czy Mediolanu.


I jak rozumiem to są miasta porównywalne do Krakowa? Zacznij rozróżniać również centrum miasta od ścisłego centrum- np. w takim mieście jak Londyn pod pojęciem centrum mieści się coś zupełnie innego niż w Krakowie . Pod Sukiennicami prowadzone jeszcze niedawno były prace architektoniczne, mamy tam muzeum a Ty chcesz tam metro kopać................ Rolling Eyes .

Cytat:
I taka refleksja na koniec - w 2002 roku najmniejszymi miastami posiadającymi metro były : Rennes (206 tys. mieszkańców),Lille (210 tys. m.),Lozanna (250 tys. m.) czy Katania (370 tys. m.)


Pociąg EC zatrzymywał się w takiej metropolii jak Stróże tylko nie wiem czego mają takie argumenty dowodzić...To, że gdzieś kto coś wybudował nie oznacza, że u nas należy robić to samo. Kraków na chwilę obecną nie potrzebuje metra.


Cytat:
Po trzecie wreszcie i to w przypadku Krakowa moze byc szczegolnie wazne - liczba studentow bedzie maleć, bo nadchodzi niz demograficzny. Liczba studentow zmaleje podobno o 1/3 - 1/4 w ciagu najblizszych kilku lat.


@Pułtuś Ty to rozumiesz, Ja to rozumiem, ale zawsze znajdą się takie osoby jak Orion......

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 18-03-2012, 15:42    Odpowiedz z cytatem

sheva17 pojeździj sobie 139 trochę to pojmiesz o co nam idzie. Metro jest niezbędne przynajmniej 2 linie: druga północ-południe. Zdecydowanie powiększy to możliwości dojazdu do pracy, czyli ułatwia jej znalezienie. Chyba żeby w końcu się ziścił pomysł wykorzystania torów kolejowych do transportu miejskiego. Powiedzmy sobie szczerze linia na Balice pod tym względem to porażka. Tam diesle jeżdżą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-03-2012, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Przez lata jeździłem 179, tam pasażerów jest niemniej. Metro w Krakowie nie ma racji bytu, dlatego należy nadal stawiać na tramwaje.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 19-03-2012, 11:49    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Przez lata jeździłem 179, tam pasażerów jest niemniej. Metro w Krakowie nie ma racji bytu, dlatego należy nadal stawiać na tramwaje.
Tupnij jeszcze nogą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-03-2012, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Rzeczywistość jest brutalna jak mawiał klasyk. Również dobrze można snuć plany budowy kosmodromu pod Krakowem, podobnie irracjonalny pomysł.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 20-03-2012, 19:25    Odpowiedz z cytatem

OS_24 szkoda Twojego czasu.Tramwaj dwusystemowy też był dyskutowany ale kolej z MPK się nie porozumie.Sprawa metra będzie wracać przy kolejnych porażkach Krakowskiego Śmiesznego Tramwaju który nigdy nie rozwiąże problemów komunikacyjnych.Nie ma pieniędzy na metro ale może kiedyś będą,to jedyna przeszkoda żeby ono powstało.Konferencja naukowo-techniczna na ten temat była już w roku 2002 i jednoznacznie potwierdziłą że nie ma żadnych przeszkód dla powstania metra w Krakowie.Rzeczywistość jest brutalna jak mawiał klasyk - metro sprawdza się wszędzie gdziekolwiek zostaje zbudowane nawet w miastach gdzie jest 4 razy mniej mieszkańców niż w Krakowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-03-2012, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Sprawa metra będzie wracać przy kolejnych porażkach Krakowskiego Śmiesznego Tramwaju który nigdy nie rozwiąże problemów komunikacyjnych.


Jak można mówić o porażce czegoś czego nie ma? Jak powstanie trasa przez Płaszów będziemy mogli mówić o linii KST z Kurdwanowa na Krowodrzę, obecnie takiej nie ma. W Polsce są inne realia gospodarcze, jest wielka skala biedy i naprawdę nie ma sensu trwonić pieniędzy na głupie projekty.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 21-03-2012, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Lepiej wydać raz więcej kasy niż się męczyć latami marnym rozwiązaniem.
Stanie w korkach też kosztuje.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-03-2012, 15:57   

Kilometr metra kosztuje ok. miliarda złotych. Skad Krakow mialby wziac taka kase, skoro brakuje glupich 30 milionow na MPK ?
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-03-2012, 16:36    Odpowiedz z cytatem

A jak są pozyskiwane środki na budowę w Warszawie i wszystkich innych aglomeracjach na świecie które je budowały i budują Śmiech

Szkoda tylko Pułtuś, ku że nie dodałeś że w tej cenie jest budowa 7 stacji, przebudowy infrastruktury Stacji Techniczno – Postojowej Kabaty, a także zakup 35 fabrycznie nowych pociągów (210 wagonów) do obsługi obydwu linii stołecznego metra.

Także na pokrycie kosztów prac projektowych kolejnych siedmiu stacji II linii metra: 4 - na odcinku zachodnim (od Ronda Daszyńskiego) i 3 - na odcinku wschodnim-północnym (od Pl. Wileńskiego).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-03-2012, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Lepiej wydać raz więcej kasy niż się męczyć latami marnym rozwiązaniem.


Tylko metro musi mieć jeszcze potencjalnych pasażerów. Kraków ma znacznie mniej mieszkańców niż Warszawa.Krakowa nie stać na wyrzucanie pieniędzy w błoto, no chyba, że jakimś cudem mieszkańcy przerstaną opuszczać Kraków na rzecz okolicznych miejscowości.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 21-03-2012, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Warszawskie metro było finansowane z pieniędzy państwowych. Samorządu nie byłoby stać na taką inwestycję. Sam szybki tramwaj nie wydaje się złym rozwiązaniem, natomiast jeżeli liczba ludności Krakowa jakimś cudem będzie wzrastać, albo nie wiadomo skąd znajdzie się nadwyżka gotówki to można o metrze pomyśleć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-03-2012, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Oj chyba się mylisz. II linia metra to już warszawska inwestycja. To chyba ewenement na skalę UE. Kraków też sam musiałby wyłożyć kasę.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl