Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Czeskie pociągi nie pojadą przez Głuchołazy?
Autor Wiadomość

milicja3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Sie 2009

PostWysłany: 20-05-2014, 12:42    Odpowiedz z cytatem

dzisiaj dowiadywałem się w PLK SA o/Opole: pociągi na pewno będą jeździć do grudnia 2014 r, a potem nie wiadomo
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-05-2014, 18:39    Odpowiedz z cytatem

W jedną z kwietniowych niedziel jechałem z Lipova Lazne przez Głuchołazy do Krnova. Kapitalne widoczki z okna, frekwencja ok. 80%. Bardzo dużo młodzieży (może po weekendzie wracali do szkół).
Moim zdaniem prędkość jazdy pociągu zarówno w Czechach jak i w Polsce taka sama więc nie wiem o co to larum że w Polsce jest ZNACZNIE gorzej Wątpliwość
Szkoda że żyjemy w kraju tak wielkich niekompetencji i marnowania potencjału. Tam w sezonie i w weekendy przez granicę w Głuchołazach powinno śmigać kilka par pociągów w relacji Wrocław - Zabreh na Moravie (przez całe Jeseniki), a w tygodniu ze dwie pary z dobrymi skomunikowaniami tam, gdzie trzeba.
Przystanek w Głuchołazach bliżej centrum też by się przydał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-05-2014, 23:04   

Cytat:
nie wiem o co to larum że w Polsce jest ZNACZNIE gorzej

Może nawet jeśli nie znacznie gorzej, to znacznie drożej. A PLK miast zarobić mniej, ale zarobić, woli z tonu nie spuszczać i z CD się pożegnać...
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-05-2014, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Na pograniczu polsko - czeskim.

„Nowa Trybuna Opolska” poinformowała o walce o utrzymanie czeskiego połączenia pasażerskiego przez Głuchołazy. W tym celu samorządy wojewódzkie zainteresowane zachowaniem przewozów zorganizowały przejazd dla dziennikarzy.
Regionalny dziennik relacjonuje działania o utrzymanie połączenia kolejowego z czeskiego Jesenika do Krnowa przez polskie Głuchołazy. Samorządowcy z uwagi na wysoki koszty generowane przez połączenie, na co wpływ mają opłaty przekazywane do PKP PLK za korzystanie z odcinków linii kolejowych nr 333 i 343, próbują wynegocjować w Ministerstwie Transportu dofinansowanie do pociągów pasażerskich. Czeski resort wycofał się z ich dotowania w 2012 r.
Utrzymaniem czeskiego połączenia zainteresowani są również samorządowcy z Głuchołaz. Jeśli będą gwarancje utrzymania czeskiego ruchu pasażerskiego to burmistrz miasta obiecuje odtworzyć dawne przystanki osobowe. Ponadto postulowane jest skomunikowanie pociągów polskich i czeskich, aby linią kolejową przez Nysę zapewnić połączenie kolejowe z Czech do Opola czy Wrocławia.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52421/na_pograniczu_polsko_czeskim.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Nysa

PostWysłany: 15-07-2014, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Jest szansa na nowa umowę polsko-czeską w sprawie funkcjonowania tej linii

Cytat:
Polskie Ministerstwo Infrastruktury chce podpisać z Czechami nową umowę. Podobną do umowy regulujacej lokalu ruch pociągów na granicy z Niemcami.Jest szansa na utrzymanie tranzytowego połączeniu czeskiej kolei z Jesenika do Krnowa przez Głuchołazy.

więcej:
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140715/POWIAT02/140719716
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-07-2014, 05:51    Odpowiedz z cytatem

Ponowu czitac tu placz linie Jindřichov Ve Slezku - Glucholazy - Mikulovice. A wsytko zlo pochodzi z Czeskej strony.......

Po co jest mogliwe ten samy problem na linije Děčín - Sebnitz - Rumburk bez klopot i Glucholazy niedaja sie? Roznica jest tylko w tym ze Glucholazy sa w Polsce Sebnitz w Niemcach! W tej chwili niewidzalem 1 chetniego Polaka zobaczyc ruch przes Sebnitz. Mojim zdaniem tu byla by inspiracja do Glucholaz . I Potym nastempnie Rumburk - Ebersbach - Zgorzelec bylo by tez ciekawe.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-07-2014, 08:31   

Uważam, że artykuł napisany jest jak należy, wcale nie zrzuca winy na czeską stronę.
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-07-2014, 08:48    Odpowiedz z cytatem

Jindřichov Ve Slezku - Glucholazy - Mikulovice o ruch interes jest stale. Polske pociagy Nysa - Gucholazy Zdroj skasowane kilka lat... Na Czesko niemieckej granici panstwowej jest tak wiencej razy bez klopot. Cheb - Plesná - Vojtanov, Hrádek nad Nisou - Zittau - Varnsdorf. Děčín - Sebnitz - Rumburk. Mialem pomysl pokazac kde mozno znalezt inspiracje do Glucholaz to wsytko.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-07-2014, 11:24   

Inspiracji Polacy mają aż nadto. Potrzebują konkretnych osób odpowiadających za kolej, oraz pionizowania z Brukseli w kwestii połączeń transgranicznych. To wszystko.
Powrót do góry

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-07-2014, 12:52    Odpowiedz z cytatem

Pamentam jiedys interes polskej strony obudowe linije Klodzko - Broumov - Walbrzych , prosto skrocenie podroze przes Czechy. Nic niezrealizowalo sie. Jezeli zobaczem granice Czesko/Niemiecke jest kdes jechac.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-07-2014, 16:06   

Pomysłów zawsze jest dużo, ale z realizacją już gorzej.
Z połączeniem Kłodzka z Broumovem to wina jest po obu stronach, jeśli chodzi o decyzje. Natomiast więcej pracy odtworzeniowej jest po stronie czeskiej. W Polsce nowe tory są podciągnięte do Tłumaczowa, brakuje może jakieś 500 m torów do granicy. Po czeskiej stronie roboty jest dużo więcej, a na dodatek obsługiwany pociągami pasażerskimi obcinek został skrócony z Otovic Zastavka do Broumova.
Powrót do góry

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 16-07-2014, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Czy tam na kamieniolom na Tlumaczow cos teraz jezdzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 17-07-2014, 05:38    Odpowiedz z cytatem

Tory sa na kamieniolom i jest mogliwosc obudowe cialej trasie. Potym by byla wymiana ruchu za Glucholazy i niebylo by tyle klopot . Prosto Czeszi przes Glucholazy , Polska przes Broumov.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl