Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Do Trójmiasta tylko TLK
Autor Wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 16-05-2012, 12:20    Odpowiedz z cytatem

sebek, Kaszub w stronę Gdanska w piątki jest zawsze zapełniony na dobrym poziomie choć kilka minut pózniej wyjeżdża Norwid. Kaszub jedzie szybciej od Norwida a i w tym drugim TLK frekwencja tez jest niezła.Jeżeli chodzi o powrót z 3 miasta to Norwid ma lepszą frekwę .Jechałem kiedyś nim w niedzielę i było ponad 50 %.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-05-2012, 16:13    Odpowiedz z cytatem

sebek napisał/a:
Co z tego że kawałek polecimy E20, a wleczenie węglówką i do tego mało zatrzymań po drodze, skąd wziąść pasażerów.

Rozumiem że dla Ciebie i większości osób podróżujących koleją na trasie Gdańsk-Warszawa trasa przez Malbork i Iławę jest najrozsądniejszą. Ale w obecnej sytuacji remontów Intercity zdecydowało się puścić eksperymentalnie dwa pociągi przez Bydgoszcz. O swojej podróży tą trasą pisałem 1 marca na innym wątku
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9608&start=15
Wszystkie ruchy dla ocalenia frekwencji pomiędzy Gdańskiem i Warszawą Intercity wykonuje w momencie obudzenia się z ręką w nocniku. To nie przynosi żadnych rezultatów. Ostatnia zmiana dotycząca "zdegradowania" pociągów kwalifikowanych do ceny TLK nieznacznie powstrzymała dalszy odpływ podróżnych. Wracając do Twojego cytatu w mojej opinii Intercity powinno dokonać kolejnego zamachu na świętość i pociągom "Neptun" i "Kaszub" pozwolić zatrzymać się chociażby na czas wakacji w Kłodawie, Piotrkowie Kujawskim, Inowrocławiu, Pelplinie i może we Warlubiu? Skoro innym pociągom kategorii TLK daje możliwość zatrzymywania się w miejscowościach o podobnej wielkości (Chotyłów, Mrozy, Knyszyn, Czyżew, Młynary, Chociwel, Sędzisław, Międzybórz Sycowski, Herby Nowe, Stróże czy Tunel).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-05-2012, 16:37    Odpowiedz z cytatem

Obecna relacja przez Bydgoszcz ma jak najbardziej sens, szkoda że tak późno podjęto taką decyzję. @sebek niestety nie rozumiesz podstawowych kwestii. Przez Malbork pociągi jeździły w ostatnim czasie i efekt jest taki, że tylko przybywało klientów PB. Twierdzenie, że Malbork generuje potoki większe niż np. Bydgoszcz jest nie tylko absurdalne, ale i głupie- nazywajmy rzeczy po imieniu. Pamiętaj, że czas jazdy będzie się skracał. A tak na marginesie wolę jechać nawet na około niż wlec się w żałosnym tempie. Reasumując decyzja jak najbardziej uzasadniona.
A tak przy okazji jaką frekwencję ma sobotni Neptun w obydwu kierunkach? Czeka mnie wyprawa w tą sobotę do 3miasta.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 16-05-2012, 19:50    Odpowiedz z cytatem

sheva17, W sobotę na Neptunie w okolicach 60%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-05-2012, 23:25    Odpowiedz z cytatem

Dzięki serdeczne. Jutro kupuję miejscówki i Bilet Podróżnika.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 17-05-2012, 07:02    Odpowiedz z cytatem

sheva17, Od razu kup na powrót bo niedziele jest prawie 100% na Neptunie w kierunku Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 17-05-2012, 19:02    Odpowiedz z cytatem

Gdyby pomyślano w PKP IC i 2-3 lata temu obniżono kat.na TLK, to myśle, że do dziś takie pociągi jak Neptun i Kaszub spokojnie jadąc przez Malbork, Iławę, miałyby odpowiednią frekwencję. Wszystko jest za póżno, stąd sukces Polskiego Busa. Nie mam nic przeciwko puszczaniu składów przez Bydgoszcz, ale szkoda, że jednak klasyczna trasa traci i pociągi i pasażerów, bo będe upierał przy tym z własnego doświadczenia, że zawsze Malbork i Iława dorzucały spore grupy pasażerów, tylko, że to wszystko dawniejsze czasy, gdy ludzie jeszcze nie byli zmęczenie tym remontem. Zresztą można było wiele zrobić w temacie, np. część Ex i EIC kierować znacznie wcześniej przez E20/Bydgoszcz a na Malbork, Iławę uruchamiać tylko TLK, ale nie 2-3 składy na dzień a nieco więcej, bo wybaczcie, ale ludzie muszą jakoś dojechać z tamtych miast do Warszawy czy na południe. Do końca trzymano Ex/EIC na E65, do zupełnego upadku i ucieczki pasażerów, teraz składy jadą objazdem, albo zawieszone od dawna(Lajkonik,Klimczok).
Remont trasy Warszawa - Gdańsk, to totalna porażka polskiej kolei, likwidacja wielu pociągów, brak pomysłów na trasy objazdowe, brak przez wiele lat promocji i jeśli to wszystko jeszcze przeciągnie kilka lat, to czarno widze powrót pasażerów do pociągów. Nie należy zapominać, że trasa drogowa S7 tez jest w trakcie modernizacji i jak powstanie w całości droga expresowa, to i autobusy pojadą szybciej, co może oznaczać problem dla kolei.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-05-2012, 20:15    Odpowiedz z cytatem

@sebek, Bydgoszcz generuje znacznie większe potoki. Linię należało zamknąć na rok, pociągi wtedy spokojnie mogłyby jeździć przez Bydgoszcz. Zgodzę się, że ta modernizacja to katastrofa, był plan zamknięcia linii, ale niestety naciski PKP IC ten plan zniweczyły. Obecnie po EURO jedyny ratunek to zamknięcie linii i szybka modernizacja trasy. Przy planowanym trasowaniu PB nie będzie miał najmniejszych szans.
A tak na marginesie, prasówki w Neptunie już nie ma?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 19-05-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

sheva17, Bez przesady z ta prasówką to może jeszcze kawa i herbata w cenie biletu?To teraz TLK .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-05-2012, 03:17    Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście jestem zadowolony że "Kaszuba" i "Neptuna" puszczono tym objazdem. Owszem, w kierunku Warszawy za Inowrocławiem aż do zjazdu na E20 pociągi te jadą wolno, ale już w kierunku Gdańska prędkość ta jest przyzwoita. Poza tym, tak jak napisał @sheva17 lepiej jechać nawet objazdem i wolno niż ciągle się zatrzymywać albo wlec się z prędkością szybkiego roweru przez kilka godzin. Wcześniejsze puszczenie składów na Trójmiasto przez Bydgoszcz nie wchodziło w rachubę, ze względu na bardzo niską prędkość na odcinku Bydgoszcz-Tczew (około 50 km/h) i czas jazdy dla pociągów TLK z Bydgoszczy do Gdańska Gł. wynoszący nawet ponad 3 godziny. Dopiero po zakończeniu prac remontowych w połowie 2011 roku czas jazdy skrócił się nawet o połowę. Poza tym od 1.VI czas jazdy przez E20/Bydgoszcz skraca się znowu bardzo ładnie. Z Warszawy Centr do Gdańska Gł. tylko 4h40' z powrotem około 5h20' więc jest to już konkurencja dla PB. Zupełnego odwrócenia się ludzi od kolei na trasie z Wawki do Trójmiasta aż tak szybko bym się nie spodziewał. Dużo jeszcze czasu upłynie i wody w Wiśle nim E7 będzie w całości drogą szybkiego ruchu. Na razie na początku lipca mają w planach oddać marne 25 km między Nidzicą i Olsztynkiem, chociaż po moich obserwacjach sprzed kilku dni gdy jechałem PKS z Wawki do Olsztyna marne są szanse na to że się wyrobią.
Natomiast na pewno zgodzę się z tym, że obniżenie kategorii z Ex/EIC do TLK na tej trasie powinno nastąpić znacznie wcześniej.
I też jestem za tym, żeby czy to po EURO czy po zaraz na początku września zamknęli całkowicie dla ruchu odcinek od Działdowa w kierunku Gdańska i żeby porządnie się wzięli za robotę i jak najszybciej to skończyli. Bo inaczej to będzie trwało kolejnych parę lat, i wszyscy będą tylko zmęczeni. Na ten okres dla regionalnych składów zrobi się KKA, i ludzie jakoś się przemęczą. Nie tyle już przeżyliśmy, nie jest to jakaś wielka tragedia. A dalekobieżne składy puścić trasami objazdowymi, część nawet zawiesić na ten okres około 2 lat, ale niech E65 będzie naprawdę solidnie zrobiona.
A na zakończenie w piątek na "Kaszuba" do Gdańska zabrakło już miejscówek i część chętnych osób podróżowała na korytarzu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 20-05-2012, 08:05    Odpowiedz z cytatem

Po zamknięciu E65, Norwid i Małopolska będą jechały od wschodniego przez gdański, jak to miało miejsce we wrześniu ub. roku i potem E20 jak Neptun i Kaszub? Chyba to jedyna możliwa trasa dla tych pociągów i najszybsza. Jestem za zamknięciem trasy i najszybszym dokończeniem remontu. Tylko, żeby rozsądnie poprowadzili objazdy dla pozostałych pociągów, a tu wydaje się, najlepiej jechac z Warszawy przez Kutno, węglówke dla pociągów z Krakowa do Trójmiasta p. CMK.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 21-05-2012, 02:26    Odpowiedz z cytatem

Ale E-65 mają zamykać od Działdowa do którego miejsca? Bo jakby się dało, to może część pociągów puścić przez Olsztyn (bo upychając wszystko na Bydgoszcz, można zatkać tę linię)

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-05-2012, 08:58    Odpowiedz z cytatem

@ dyżurny: Tak naprawdę to nikt chyba do końca nie wie jak będzie z zamknięciem E-65 i kiedy. Kilkanaście dni temu byłem na wycieczce kolejowej po nieczynnych szlakach kolejowych Warmii i Mazur, i w drodze powrotnej z Olsztyna do Warszawy "Ukielem" jeden z mikoli mówił, że ponoć po wakacjach dopiero i do Tczewa. Swoją drogą też mi się wydaje puszczanie wszystkiego przez Bydgoszcz trochę bez sensu bo z kolei tam dojdzie do kompletnego zatkania, ale zobaczymy jak to będzie. Tylko, że wtedy to już wszystkie pociągi muszą być koniecznie w kategorii TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-05-2012, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to, że w wakacje E65 zamknięta nie będzie => Słoneczny ma kursować standardową trasą.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-05-2012, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Neptun w obu kierunkach w sobotę był pełny. Z Warszawy frekwencja do Bydgoszczy 110%, dalej 90%.W drodze powrotnej z Trójmiasta 80%, od Bydgoszczy 90%. Oznacza to, że trasa przez Bydgoszcz to strzał w ,,10''. Ta relacja sama się broni.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl