Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

pralatto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 21-03-2012, 21:00   List... Odpowiedz z cytatem

Ten list od PKP PLK SA powinien mieć datę 5 III 2012. I zostać opublikowany 5 III 2012. Normalny zwierzchnik od razu powinien zająć stanowisko i publicznie wesprzeć pracowników, prawda? A tu prawie dwa tygodnie po zdarzeniu.
I to ostatnie zdanie.....Komunistyczna demagogia. Wynika z tego, że kto nie będzie "koleżeńsko współpracował" ten jest nieodpowiedzialny i nielojalny.

Mnie się wydaje,że gdzieś tam zaczyna się tlić koło d... niektórym. Stąd te słowa.

Moi mili - trzymam (ze znajomymi) kciuki za brać kolejarską! Nie dajcie się zastraszyć.

P.

PS. tak tylko dopowiem,że jak byłem mały często latałem do mamy do laboratorium przy lokomotywowni w Olsztynie. Kiedyś nawet pojechałem na lokomotywie Smile Dla ośmiolatka to dopiero było coś! A z tatą jeździłem na jakieś pomiary na torach. Toteż sam jestem "zarażony" kolejowym bakcylem Smile Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przemas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 21-03-2012, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
pospieszny, ale my nie apelujemy do prezesów, dyrektorów i naczelników z PKP PLK tylko do szeregowych kolejarzy z IZ Kielce, którzy wiedzą o machlojach i zaniechaniach swoich przełożonych mających związek z linią 64, na której doszło do katastrofy.

Widzę na forum baner reklamowy KOW, a Kolejowa Oficyna Wydawnicza to spółka należąca do PKP PLK. Nie daliście się przekupić. Brawo!

_________________
Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 21-03-2012, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:

Stąd nasz apel do kolejarzy z IZ Kielce, aby przekazywali nam informacje, które mogą mieć znaczenie dla śledztwa. Prokuraturze trzeba podpowiedzieć, zasugerować, naprowadzić na ślad, generalnie pomóc. Bo jeśli my tego nie zrobimy to kto?


beatrycze, z calym respektem- ale to brzmi troche smiesznie w moich oczach. daje ci moj respekt ze angazujesz sie bezplatnie jako hobby sledzca , jednak watpie czy dostaniesz ten sam respekt i usluch od PKP PLK , UTK , PKBWK (jezeli dobrze rozumiem ze to sa organizacje jak niemiecki "eisenbahn bundesamt" ) czy tez prokuratury.

sa organizacje ktore szukaja czystych przyczyn nie wykazujac osob winnych i sa organizacje ktore wymawiaja zarzuty prawne do osob fizycznych dajac szukanie powodow innym osobom. UTK nie ma jurystow bo nie musi miec, prokuratura nie ma expertow od koleji bo nie musi miec. tak jest nie tylko w polsce.

jezeli masz ( eventualnie sluszne) watpliwosci do niezaleznosci tych instytucji rzadawych to witam w demokracji. ale nie mysle ze cos zmienisz, i nie mysle ze jakas zmiana jest potzrebna.

jak muwilem moim zdaniem duzo za duzo teori spiskowych .


pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-03-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

ACR, ależ mi wcale nie zależy na respekcie i posłuchu PKP PLK, UTK i PKBWK, tudzież prokuratury, która niejednokrotnie na zlecenie betonu PKP gnoiła nasze forum, o czym pisały media. Zależy mi tylko na ukaraniu osób, które bezpośrednio i pośrednio przyczyniły się do tej katastrofy. W tym celu prowadzimy własne śledztwo dziennikarskie (chyba jedyne takie śledztwo w Polsce, bo media mainstreamowe śpią albo zajmują się wrzutkami), a pozyskane w ten sposób informacje przekazujemy tylko Prokuraturze Okręgowej w Częstochowie.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 21-03-2012, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Zależy mi tylko na ukaraniu osób, które bezpośrednio i pośrednio przyczyniły się do tej katastrofy.


to sluszne , przecierz niestety w tej katastrofie ucierpialy niewinni ludzie.

jednak jezeli rozumiem dobrze tu jest atmosfera szukania osob duzo "wyszszych" niz dyzurnych jako "prawdziwych" sprawcow.

moim zdaniem jest to bledne w tym przypadku.

nawet jezeli sa przekrety na wysokich szczeblach to nie ma to nic do czynienia z ta katastrofa. nawet jezeli zwrotnica jest od wielu czasu bledna nie jest to wytlumaczenie na lekkomyslne zachowanie dyzurnego.

jezeli ( ale na razie to tylko przypuszczenie ze tak bylo !) dyzurny na sz lamiac procedury dotyczace uzycia tego sygnalu puszcza pociag na czolowe zderzenie , kto ma miec w tym "posrednia" wine ?

pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pralatto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 22-03-2012, 01:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jednak jezeli rozumiem dobrze tu jest atmosfera szukania osob duzo "wyszszych" niz dyzurnych jako "prawdziwych" sprawcow.

moim zdaniem jest to bledne w tym przypadku.

nawet jezeli sa przekrety na wysokich szczeblach to nie ma to nic do czynienia z ta katastrofa. nawet jezeli zwrotnica jest od wielu czasu bledna nie jest to wytlumaczenie na lekkomyslne zachowanie dyzurnego.

jezeli ( ale na razie to tylko przypuszczenie ze tak bylo !) dyzurny na sz lamiac procedury dotyczace uzycia tego sygnalu puszcza pociag na czolowe zderzenie , kto ma miec w tym "posrednia" wine ?


Wyższe czynniki czy tez osoby tworzą procedury, wywierają naciski, pozwalają na zaniedbania. O to chodzi.
Niemcy są na wyższym etapie,w Polsce jest "po naszamu".

P.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2012, 11:43    Odpowiedz z cytatem

przemas napisał/a:
Widzę na forum baner reklamowy KOW, a Kolejowa Oficyna Wydawnicza to spółka należąca do PKP PLK. Nie daliście się przekupić. Brawo!

Po pierwsze, nas nie można (prze)kupić, o czym od dawna wie cały beton PKP, bo już nie raz próbowano. Dlatego spółki PKP nie chcą się u nas reklamować, choć jesteśmy o wiele tańsi niż np. "Rynek Kolejowy", który ma podobną odwiedzalność.

Po drugie, reklama KOW-u pojawiła się na forum 27 lutego, czyli kilka dni przed katastrofą. I ani trochę nie zmieniło to naszego nastawienia do reklamodawcy, o czym najlepiej świadczy ten dość krytyczny post Victorii: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=243052#243052

Po trzecie, w grudniu ubiegłego roku na naszym forum była reklama PKP PLK. Dziś donosimy do prokuratury na kadrę kierowniczą PKP PLK ws katastrofy pod Szczekocinami.

Reklamę na forum może wykupić każda spółka PKP, ale z góry zastrzegamy, że nie będzie żadnej taryfy ulgowej. Jeśli reklamodawca zasłuży sobie na krytykę, to będziemy krytykować z całą bezwzględnością. Tym różnimy się od innych portali kolejowych.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 22-03-2012, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Odczytano zawartość rejestratorów, które zostały zabezpieczone po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami k. Zawiercia - poinformował prok. Tomasz Ozimek z Prokuratury Okręgowej w Częstochowie. W katastrofie zginęło 16 osób, a kilkadziesiąt zostało rannych.

Jak poinformował prok. Tomasz Ozimek, "w toku postępowania odczytano zawartość rejestratorów, które zostały zabezpieczone w lokomotywach".

- Na tych rejestratorach znajdują się zapisy dotyczące prędkości, hamowania i tym podobnych parametrów - powiedział Ozimek.

Dodał, że na obecnym etapie śledztwa nie udzielają szczegółowych informacji, "jakie zapisy znajdują się na rejestratorach".

Poinformował także, że na piątek zaplanowano spotkanie prokuratorów, którzy prowadzą śledztwo, z przedstawicielami Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Do katastrofy kolejowej w pobliżu Szczekocin k. Zawiercia doszło 3 marca wieczorem na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa - zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa.

W wyniku katastrofy zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych. Według śledczych pełniący obowiązki dyżurnego ruchu Andrzej N. doprowadził do skierowania jednego z pociągów na niewłaściwy tor, co spowodowało czołowe zderzenie z drugim składem.


źródło: onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Araya Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-03-2012, 20:24    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
[cut]
Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa.

źródło: onet.pl


IMO taka mała bzdura, która spłodził PAP, a którą powtarzają jak papugi wszystkie media: przecież to pociąg z Przemyśla wjechał na zajęty kilka minut wcześniej przez IR do Krakowa tor. Z sensem byłoby raczej "Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor zajęty/ułożony/zarezerwowany dla pociągu Przemyśl-Warszawa."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mirnap Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 22 Mar 2012

PostWysłany: 22-03-2012, 20:36    Odpowiedz z cytatem

W naszym komentarzu nazajutrz po katastrofie intuicyjnie napisaliśmy:

W postępowaniach przetargowych (na systemy SRK – dopisek J.K) trzeba skończyć z dyktatem najniższej ceny, oraz presji nierealnych terminów realizacji. Procedury inwestycyjne w obszarze sterowania ruchem kolejowych powinny premiować nie najniższą cenę i najkrótszy czas realizacji, a najwyższą jakość za którą idzie niezawodność działania i najwyższy aktualny poziom technologicznych rozwiązań. Rozwiązań eliminujących praktycznie groźbę katastrofy spowodowanej błędem człowieka, wadliwymi procedurami, awarią urządzeń, czy działaniem siły wyższej; słowem w pełni gwarantujących bezpieczeństwo, a nie tylko dających gwarancje warunkowe. Od dostawców tych systemów powinniśmy wymagać (i egzekwować) udokumentowania deklarowanych standardów, zapewnienia serwisu i utrzymania sprawności tych urządzeń. Umowy jakie PLK zawiera z dostawcami i wykonawcami systemów i urządzeń SRK powinny rozciągać się na cały okres ich założonej eksploatacji. Bez względu na koszty w trybie pilnym należy przyśpieszyć i rozszerzyć program wdrażania ETCS na polskich kolejach; choćby kosztem cięcia innych ważnych inwestycji.

Dziś próbowałem przekazać Wam konkretny przykład rozstrzygania przez PLK przetargu na nadzór inwestorskich na E59 ( mam stosowne pismo PLK do wykonawcow o rozstrzygnieciu przetargu) w którym PLK przyjmuje za dobra ofertę wartości 20% w stosunku do kwoty, jaka na ten cel przeznaczyła PLK i mój post został usunięty przez Pirata, jako "nie na temat" z ostrzeżeniem. W świetle powyższego cytatu gratuluje Piratowi (adminowi) wyobraźni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 22-03-2012, 21:04    Odpowiedz z cytatem

To co opowiada prokuratura to stek bzdur. Co można wyczytać z rejestratorów na lokokomotywach wie każdy kolejarz i każdy kolejarz z tego gadania ma ubaw. To nie czarna skrzynka samolotu. Nie ma tam nic tajemniczego. Czas, predkośc, kasowanie czuwaka, SHP, hamowanie, jazda z poborem prądu lub bez, jazda z kabiny A lub B. Niczego więcej nie można odczytać. Odnoszę wrażenie, że prokuratura buduje sztuczną dramaturgię. Chyba niepotrzebnie. Jeżeli chodzi o PKBWK to nie bardzo rozumiem skąd tak wielki brak zaufanie do niej. Proszę wskazać jeden wypadek, który PKBWK zakończyła protokołem "pod beton kolejowy" jak to wyżej zostało nazwane. Wierzę, że sprawa zostanie dogłębnie zbadana. Będzie bardzo wiele wniosków i zaleceń. Wskaże się przyczyny, które doprowadziły do wypadku. Problem polega na tym, co z tym protokołem zrobią ci, którzy odpowiadają za kolej. Jasnym dla mnie jest, że prócz dyzurnych ruchu OBU posterunków, współwinnymi zostaną OBAJ maszyniści. Do odpowiedzialności pociągnięci zostaną inni. Zabezpieczenie, nadzór i zwierzchnicy do do dyrektora ZLK włącznie. Co z odpowiedzialnymi z wyższych półek? To inne pytanie. Prawdopodobnie powyżej zakładu wszystko będzie wyciszane. Tylko, że to nie będzie wina PKBWK czy też P. Rysia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2012, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Odczytano rejestratory pociągów z katastrofy pod Szczekocinami

Prokuratorzy odczytali już rejestratory z lokomotyw pociągów, które zderzyły się 3 marca pod Szczekocinami - poinformowała prokuratura. Znajdują się na nich zapisy m.in. dotyczące prędkości czy hamowania. Tymczasem związkowcy zbierają pieniądze dla dyżurnego ruchu ze Starzyn, podejrzewanego przez prokuraturę o nieumyślne spowodowanie katastrofy. Mają być przeznaczone m.in. na ochronę prawną czy koszty związane z leczeniem.

Prokurator Tomasz Ozimek z Prokuratury Okręgowej w Częstochowie poinformował, że "w toku postępowania odczytano zawartość rejestratorów, które zostały zabezpieczone w lokomotywach". - Na tych rejestratorach znajdują się zapisy dotyczące prędkości, hamowania i tym podobnych parametrów - powiedział Ozimek.

Dodał, że na obecnym etapie śledztwa nie udzielają szczegółowych informacji, "jakie zapisy znajdują się na rejestratorach".

Poinformował także, że na piątek zaplanowano spotkanie prokuratorów, którzy prowadzą śledztwo, z przedstawicielami Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Wina dyżurnego?

Do katastrofy kolejowej w pobliżu Szczekocin k. Zawiercia doszło 3 marca wieczorem na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa - zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa.

W wyniku katastrofy zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych. Według śledczych pełniący obowiązki dyżurnego ruchu Andrzej N. doprowadził do skierowania jednego z pociągów na niewłaściwy tor, co spowodowało czołowe zderzenie z drugim składem.

Związkowcy chcą pomóc dyżurnemu

Dyżurnemu chcą pomóc związkowcy. W czwartek ogłosili zbiórkę pieniędzy, które mają być przeznaczone np. na ochronę prawną.

W apelu podkreślili trudną sytuację Andrzeja N. "Prosimy, abyście zastanowili się obiektywnie, czy nasza psychika wytrzymałaby bezpośredni udział w takim nieszczęściu - niezależnie, kto byłby winny jego powstania? (...) Nasz Kolega - Dyżurny Ruchu ze Starzyn wyszedł z domu z myślą, że rano po dobrze wykonanej pracy wróci do swojej żony i dzieci, do codziennych zajęć i swojego życia. Niestety stało się inaczej - '...świat mu się zawalił...' jak powiedział jeden z jego sąsiadów".

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP uruchomili subkonto, na które można przelewać pieniądze.

Dyżurny krótko po zatrzymaniu został umieszczony w szpitalu psychiatrycznym, a zespół biegłych lekarzy psychiatrów potwierdził, że nie może on uczestniczyć w czynnościach procesowych. Sąd Okręgowy w Częstochowie w połowie marca zarządził przeprowadzenie badań psychiatrycznych Andrzeja N., połączonych z obserwacją w zakładzie.

źródło: TVN24.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2012, 22:12    Odpowiedz z cytatem

ofelia napisał/a:
Jeżeli chodzi o PKBWK to nie bardzo rozumiem skąd tak wielki brak zaufanie do niej.

A ja rozumiem. Zaufanie społeczne do instytucji państwowych pod rządami PO-PSL spadło już chyba do poziomu zerowego. I nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie po popisach komisji Millera i prokuratury wojskowej w sprawie tzw. katastrofy smoleńskiej, które to instytucje nie wyjaśniły niczego, a wręcz przeciwnie - mataczyły i nadal mataczą wpisując się w rosyjską narrację. Co prawda Szczekociny to nie Smoleńsk, ale trudno jest teraz zaufać rządowym komisjom badającym katastrofy, w których masowo giną ludzie...

Dziś już chyba tylko kompletny imbecyl wierzy w to, że w Smoleńsku wydarzyła się "zwykła" katastrofa lotnicza z winy pilotów tupolewa. Tak samo trzeba być imbecylem, aby uznać, że za katastrofę kolejową pod Szczekocinami odpowiada tylko dyżurny ruchu. Najlepszy dowód na ewentualne matactwa, mające na celu odwrócić uwagę od kadry kierowniczej IZ Kielce, to nieudana, szyta grubymi nićmi wrzutka medialna rządowej TVP, która miała obciążyć nieżyjącego maszynistę pociągu interREGIO. Dziennikarze sami sobie tego nie wymyślili. Ktoś im taką narrację zasugerował albo narzucił...

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Araya Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-03-2012, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Apel Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP:



Oryginał na stronie: http://www.zzdrpkp.org.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

forest Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Kwi 2009
Skąd: Kolbuszowa

PostWysłany: 22-03-2012, 23:58    Odpowiedz z cytatem

Mnie interesują zapisy rozmów telefonicznych pomiędzy Sprową a Starzynami, które zarejestrowała komputerowa centralka telefoniczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 94 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl