Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

Geralt z Rivii Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2011

PostWysłany: 27-03-2012, 22:23    Odpowiedz z cytatem

ofelia napisał/a:
To co opowiada prokuratura to stek bzdur. Co można wyczytać z rejestratorów na lokokomotywach wie każdy kolejarz i każdy kolejarz z tego gadania ma ubaw. To nie czarna skrzynka samolotu. Nie ma tam nic tajemniczego. Czas, predkośc, kasowanie czuwaka, SHP, hamowanie, jazda z poborem prądu lub bez, jazda z kabiny A lub B. Niczego więcej nie można odczytać.


Niestety nie każdy kolejarz wie, że osoba, która faktycznie potrafi odczytać taśmę, a nie tylko spojrzeć na jej wykresy, umie ją sobie zeskanować, powiększyć, jednocześnie zna dobrze szlak którego taśma dotyczy, profil linii, usytuowanie przede wszystkim elektormagnesów SHP względem wskaźników powolnej jazdy, semaforów itp. potrafi bardzo dużo później powiedzieć nie tylko o podstawowych parametrach ,ale i o całej technice jazdy maszynisty - nie wspominając o tym iż można nawet odczytać pewne usterki w pracy lokomotywy, oczywiście w sensie domysłu, ale doświadczenia tych osób nie da się oszukać. W IC są takie osoby, osobiście znam jedną, więc nie zgadzam się z tą opinią, która jak sam dobrze wiem jest powszechna na kolei.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-03-2012, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, wow! Beton chyba szlag trafi. Widzę, że wasze śledztwo dziennikarskie to nie pusty bajer, ale konkretne działania przynoszące konkretne efekty. Brawo!

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 28-03-2012, 01:50    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, czapki z głów.

@Geralt z Rivii, mam na dysku e-książkę, skan książki jeszcze sowieckiej "Ocena maszynisty na podstawie taśmy prędkościomierza". Książka bardzo interesująca, z powodu nikłej znajomości języka nie zapoznałem się z nią dokładnie, niemniej taśma, choć technicznie prosta, niesie dużo informacji, i to przydatnych nie tylko w razie katastrofy ale i do normalnej oceny pracy maszynisty, bezpieczeństwa i efektywności (np. sposobu wykorzystania profilu linii). Zastanawiałem się, czy w Polsce takie oceny się praktykuje, w sensie tej efektywności, bo bezpieczeństwo to wiadomo.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 28-03-2012, 08:14    Odpowiedz z cytatem

Jarul, oczywiście że taki zapis sporo powie. Znając do tego masę składu, typ wagonów, charakterystykę napędu trakcyjnego itp. parametry, można sobie bardzo zgrabnie wydedukować sporo innych rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-03-2012, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Konkludując, stan wiedzy jest powszechny że sam zadaję sobie pytanie po co nam były do niedawna w każdej szopie biura dochodzeń.

W kontekście tej tragedii i wielu mniejszych nasuwa się wniosek o tym iż wtedy było więcej praktyków a mniej teoretyków którzy liznęli o czymś w necie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 28-03-2012, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
można sobie bardzo zgrabnie wydedukować sporo innych rzeczy.

No ale co konkretnie w sprawie wyjaśnienia przyczyn?
Bo chyba o to chodziło Geraltowi.
Pojechał i tyle.

Beatrycze, to pismo jest chyba z WC wydostane - mniej więcej tego przybytku jest warta większość z "zaleceń".

Kolibry, zdaje się, mają (a przynajmniej powinny mieć synchronizację czasu przez GPS).
W Sprowej nie miał - jakoś "nie dziwi nic".
Brak lub zły czas, niewyraźne rozmowy, zaplątana taśma - każdy wypadek, gdzie istnieje ryzyko umoczenia i zdemaskowania nie tylko bezpośrednich uczestników zdarzeń, ma w tle "nieprawidłową pracę rejestratora".
Moze to Pan Ryś wpierwej wyjaśni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-03-2012, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Katastrofa w Szczekocinach: Stan zdrowia dyżurnego ruchu ze Starzyn coraz lepszy?

Stan zdrowia Andrzeja N., dyżurnego ze Starzyn, podejrzewanego o spowodowanie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, nieco się poprawił.

- Odwiedziłem go w szpitalu i nie miałem szczęścia z nim porozmawiać, ale spojrzał w moim kierunku, kiedy się do niego odezwałem. Rozmawiałem także z panią psycholog, która poinformowała mnie o niewielkich postępach. Ale mój klient powoli łapie kontakt z otoczeniem - mówi nam Witold Pospiech, pełnomocnik Andrzeja N. To jednak nie oznacza, że dyżurny może być już przesłuchany, bo nadal sprzeciwiają się temu biegli, którzy stale monitorują stan zdrowia mężczyzny.

Częstochowska prokuratura rozpatrzy wniosek Witolda Pospiecha o umożliwienie uczestniczenia w niektórych czynnościach procesowych. Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć prokuratura przychyli się do wniosku pełnomocnika Andrzeja N.

- To standardowe działanie linii obrony, ale my przyjrzymy mu się z życzliwością, bo w wielu przypadkach m.in. takich, jak ten obecność obrońcy w pewnych czynnościach jest wskazana - mówi nam Romuald Basiński, rzecznik prasowy częstochowskiej prokuratury.

Bartłomiej Romanek

źródło: Dziennik Zachodni

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-03-2012, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze opublikowała bardzo ważny dokument, a tymczasem wszystkie politpoprawne portale kolejowe z "RK" na czele milczą! Co jest grane?

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-03-2012, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Paszczak, spoko. Potrzebują czasu. Muszą się najpierw naradzić i skonsultować ze swoimi kumplami lub mocodawcami z MT i PKP. A ci z kolei muszą się skonsultować ze swoimi oficerami prowadzącymi. I albo poruszą temat, albo zamilczą go na śmierć. Wink

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-03-2012, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Pirat, powinniście pomyśleć o portalu informacyjnym. "Kurier Kolejowy" to tuba propagandowa PKP należąca do PKP PLK, a "Rynek Kolejowy" należący do ZDG "TOR" to praktycznie też tuba PKP, tylko że nieudolnie zakamuflowana. W zasadzie to nie ma niezależnego od betonu portalu kolejowego! Dobrze, że chociaż jest forum, ale to nie to samo co portal.

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 28-03-2012, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Beatrycze opublikowała bardzo ważny dokument, a tymczasem wszystkie politpoprawne portale kolejowe z "RK" na czele milczą!


Jakby nit tam nic nie robił i tylko czytał wszystkie fora kolejowe. Dokument do nich nie doszedł i tyle.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 28-03-2012, 15:55    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:
Beatrycze, to pismo jest chyba z WC wydostane - mniej więcej tego przybytku jest warta większość z "zaleceń".
...
Kolibry, zdaje się, mają (a przynajmniej powinny mieć synchronizację czasu przez GPS).
W Sprowej nie miał - jakoś "nie dziwi nic".
...
Moze to Pan Ryś wpierwej wyjaśni?

Dokładnie, zalecania o drobnostki i jedno ważne o osygnalizowaniu czoła pociągu, a jeszcze w Ir1 jest zapis o tym, że jak jest blokada przystosowana to maszynista nie musi dostawać rozkazu o zamknieciu toru szlakowego i prowadzeniu ruchu dwukierunkowego po czynnym. Czyli Ryś nie przeczytał jeszcze Ir1 i ważnej informacji, ważnej dla bezpieczeństwa i ostrożnej jazdy maszynisty, bo ma większą wiedzę.
Kolibry tak mają, jak opisujesz, tylko oprócz kolibra mamy pyrlandię Smile i jak na posterunku nie ma kolibra to sobie można.... Smile

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 28-03-2012, 17:36    Odpowiedz z cytatem

No to macie publikację na RK z komentarzem. Komentarz też warto przeczytać, bo okazuje się, że jak będziemy chcieli przestrzegać przepisów narzuconych z zewnątrz, to...

Cytat:
Zmiany proponowane przez Komisję sprzeczne z prawem unijnym

Według Krzysztof Baczyńskiego, eksperta z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zalecenia Komisji są kontrowersyjne - Zgodnie z decyzją Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowanej jako dokument nr C(2011) 2737) (2011/291/UE, Dziennik Urzędowy UE L 139 z dnia 26.05.2011), którą należy stosować od dnia 01 czerwca 2011 roku, oświetlenie czoła pojazdu trakcyjnego stanowią trzy światła. Zapisy wykluczają używanie innych świateł niż białe „klasy A lub klasy B” - wyjaśnia Baczyński. Przepisowe przepisy można znaleźć tutaj - Specjaliści Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych widocznie są zdania, że stosowanie TSI czyli unijnych aktów prawnych ich nie dotyczy - dodaje ironicznie.

- Opracowanie nowego wskaźnika (pkt.2 zaleceń) przypominającego maszyniście o …. czymkolwiek jest moim zdaniem absurdalne – uważa Baczyński. - Maszynista prowadząc pociąg ma się stosować do sygnałów. Tak po prostu – stosować się i nikt więcej od niego nie wymaga. Podawanie mu dodatkowych sygnałów, na przykład o konieczności zatrzymania się na sygnał „stój”, może jedynie utrudnić pracę maszynisty nadmiernie mnożąc liczbę sygnałów, które musi on zobaczyć, zrozumieć i poprawnie zinterpretować, by bezpiecznie prowadzić pociąg. Jak bardzo jest to istotne, zrozumie każdy, kto choć raz kierował samochodem jadącym z prędkością powyżej 100 km/h – ile jest wtedy czasu, by zauważyć oznakowanie i zastosować się do niego! - mówi ekspert.

- Synchronizacja czasu systemowego rozmaitych urządzeń (pkt.3 zaleceń) z czasem rzeczywistym jest dobrym pomysłem, tylko Komisja nie sprecyzowała o jaki czas rzeczywisty chodzi – Warszawy, Tokio, Moskwy? W końcu zawsze uda się jakiś dopasować! Dokonanie kontroli nadzwyczajnej (pkt.4 zaleceń) urządzeń rejestrujących zdarzenia i rozmowy co do ciągłości ich funkcjonowania budzi moje zastrzeżenia ale nie natury merytorycznej lecz językowej. Otóż wszelkiego typu rejestratory dokonują zapisu jedynie wówczas, gdy coś się dzieje, a więc nie zapisują nic gdy nie ma niczego do zapisania – z natury rzeczy ich działanie charakteryzuje nieciągłość. Ponadto dlaczego kontrola nadzwyczajna – to już zwyczajne kontrole nie wystarczą? - pyta retorycznie Baczyński.

- Weryfikacja regulaminów i innych przepisów (w tym zakresów czynności pracowników) posterunków ruchu i stacji jest posunięciem logicznym. Ale informacja, pod którą podpisał się sam szef – przewodniczący PKBWK Tadeusz Ryś, że PKP PLK dopuszcza do użytkowania „nowe typy urządzeń nie uwzględnionych w przepisach wewnętrznych Zarządców” (pkt.5 zaleceń) – o ile jest zgodna ze stanem faktycznym – wzbudziła moje nie zdziwienie ale wprost przerażenie! Urządzenia związane z bezpieczeństwem ludzi – kolejarzy i pasażerów – użytkowane są niejako poza przepisami wewnętrznymi Zakładów PKP PLK? I żaden przepis nie reguluje ich obsługi? To jak obsługują je pracownicy PKP PLK – skąd wiedzą co im wolno, a czego nie? Jest dla mnie rzeczą oczywistą, że użytkowanie skomplikowanych systemów kierowania ruchem kolejowym jest możliwe tylko na podstawie takiego dokumentu jak np. tymczasowy regulamin użytkowania lub instrukcja obsługi. Zresztą jak byśmy takiego dokumentu – przepisu wewnętrznego – nie nazwali, to on po prostu musi być: opracowany, wdrożony i przestrzegany a właściwi pracownicy muszą być przeszkoleni w prawidłowej obsłudze urządzeń! - kończy wzburzony ekspert.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31855/Sa_zalecenia_Komisji_po_katastrofie_w_Szczekocinach.htm

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piast9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2011

PostWysłany: 28-03-2012, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Na dyrektywach unijnych nie znam się zupełnie, ale pan "ekspert" trochę się ośmiesza wypowiadając ironiczne uwagi dotyczące synchronizacji czasu (jakby nie było wiadomo, jaki czas obowiązuje w PL) i nadzwyczajności kontroli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 28-03-2012, 21:35    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
No to macie publikację na RK z komentarzem. Komentarz też warto przeczytać, bo okazuje się, że jak będziemy chcieli przestrzegać przepisów narzuconych z zewnątrz, to...

Cytat:
Zmiany proponowane przez Komisję sprzeczne z prawem unijnym
- Weryfikacja regulaminów i innych przepisów (w tym zakresów czynności pracowników) posterunków ruchu i stacji jest posunięciem logicznym. Ale informacja, pod którą podpisał się sam szef – przewodniczący PKBWK Tadeusz Ryś, że PKP PLK dopuszcza do użytkowania „nowe typy urządzeń nie uwzględnionych w przepisach wewnętrznych Zarządców” (pkt.5 zaleceń) – o ile jest zgodna ze stanem faktycznym – wzbudziła moje nie zdziwienie ale wprost przerażenie! Urządzenia związane z bezpieczeństwem ludzi – kolejarzy i pasażerów – użytkowane są niejako poza przepisami wewnętrznymi Zakładów PKP PLK? I żaden przepis nie reguluje ich obsługi? To jak obsługują je pracownicy PKP PLK – skąd wiedzą co im wolno, a czego nie? Jest dla mnie rzeczą oczywistą, że użytkowanie skomplikowanych systemów kierowania ruchem kolejowym jest możliwe tylko na podstawie takiego dokumentu jak np. tymczasowy regulamin użytkowania lub instrukcja obsługi. Zresztą jak byśmy takiego dokumentu – przepisu wewnętrznego – nie nazwali, to on po prostu musi być: opracowany, wdrożony i przestrzegany a właściwi pracownicy muszą być przeszkoleni w prawidłowej obsłudze urządzeń! - kończy wzburzony ekspert.


Przecież na papierze jest "przeszkolenie z obsługi urządzeń" - przeprowadzone przez firmę instalującą urządzenia, szkolenie w zaciszu gabinetu i komputerem na biurku. Tak samo jest instrukcja obsługi tegoż komputera, leży na posterunku, tyle, że wydana ta instrukcja przez firmę instalującą urządzenia. Ile firm w kraju instaluje takie cuda tyle jest instrukcji. PLK nie posiada jednej spójnej, instrukcji obsługi komputerowych urządzeń srk. Czy przeszkolenie pracowników polega na siedzeniu w biurze i nauce obsługi klawiatury? A tak się właśnie dzieje.

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 98 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl