Nie upieram się jakoś przy tym, bo określenie "sygnał wątpliwy" dotyczy raczej wskazań sygnalizatorów świetlnych a nie wskaźników, a E-1 dość precyzyjnie podaje definicję tego wskaźnika...
Może lepszym określeniem będzie "sprzeczne sygnały" ?
Przyczyna bardzo prosta - odwrotnie ponumerowane tory szlakowe na linii 64, prawy jest tym "niewłaściwym", lewy "właściwym" dla kierunku, pociągi po przejechaniu kilometrów od posterunku Kozłów z jednej strony i od posterunku Psary z drugiej zmieniają numerację (parzysty jest nieparzystym i odwrotnie). Takie drobne utrudnienie, żeby się ludzie nie nudzili.
Mc2, jak dla mnie, jesteś tu Autorytetem, no w każdym razie "Wiewiórką" - napisz to jeszcze raz, tak jak chciałaś, dobra?
Cytat:
Dlaczego Sz podany z W24? Pytanie do Kombudu o urządzenia...
Kiedy buduję, to to, co narysował projektant - jeżeli już, jego trzeba pytać, bo on zna pryncypia bezpiecznych: budowy i działania, urządzeń srk.
Cytat:
Może lepszym określeniem będzie "sprzeczne sygnały" ?
Nie - sygnałami wątpliwymi w tej sytuacji były Sz-ty. Wątpliwymi wobec wskaźnika, bądź jego braku, a także położeń rozjazdów.
Tak sobie rano myślałem o tym co napisałem kilka postów wyżej.
Nie zdziwię się, jeżeli w raporcie PKBWK temat KOMBUDU będzie przemilczany. W końcu w pierwszej kolejności to nie KOMBUD odpowiada za stan infrastruktury tylko PKP PLK (jako zlecający).
To PLK nie dopilnowała KOMBUDU i prawidłowego wykonania usługi. Ktoś z PLK w końcu odebrał wykonanie prac i dopuścił szlak do eksploatacji ?
Ciekawe jak wygląda umowa na wykonanie usługi pomiędzy PKP PLK a KOMBUDEM.
Można tego było uniknąć.....wypuścić po niewłaściwym ze Starzyn IR, niech wjedzie do Sprowy,na zastępczym i czeka...przed rozjazdem.Przyjeżdża TLK objeżdża IR zjeżdża na tor właściwy...i jedzie do Wa-wa - po uszkodzonym rozjeździe w Starzynach....a elektrycy naprawiają....go potem.Nie ma semaforów wyjazdowych...trudno ale ludzie by żyli....i pociągi nie zablokowałyby lini. Trzeba wstawić semafory na mijankach i dorobić instrukcję.
[ Dodano: 28-02-2013, 10:21 ]
Sygnał zastępczy - kolor fioletowy.Nie mieszać czerwonego z białym .Czerwone to to....białe to to a fioletowy zastępczy.Dorobić semaforom komorę światła fioletowego. ekstra sterowane opatentować i wdrożyć.Zasilić ekstra z baterii lub ogniw fotowoltaicznych.WIERZĘ ,że w Polsce nie brakuje specjalistów od tych rzeczy.....być może rozwiązanie na skalę światową .......KOLEJOWY NOBEL.
[ Dodano: 28-02-2013, 10:30 ]
Pewnie pomysł zostałby odrzucony....ale zawsze można spróbować....
Szczekociny: prokuratura czeka na pomoc Francji i Hiszpanii
Jak poinformowała „Kurier Kolejowy” Prokuratura Okręgowa w Częstochowie śledztwo w sprawie wypadku kolejowego pod Szczekocinami, mimo, że znajduje się na zaawansowanym etapie, potrwa do września. Prokuratorzy czekają obecnie na pomoc prawną ze strony Francji i Hiszpanii.
OK...fiolet - niebieski.Kwestia koloru jest do dogrania.
[ Dodano: 28-02-2013, 13:26 ]
Trzeba spróbować i tyle ..a pod światło inne kolory też czasem słabo widać.SCHEMAT ELEKTRYCZNY UKŁADU STEROWANIA SEMAFOREM .Można taki projekt przedłożyć wiodącej firmie z branży układów sterowania srk.
No właśnie, przypuszczam że chętnych nie będzie, łatwo wydaje się cudze pieniądze.
Uważam że sygnalizacja na PKP PLK jest bardzo dobra, logiczna i prosta. Pod warunkiem że jest sprawna.
Problem leży w tym że PLK nie chce albo nie umie obwarować się odpowiednimi paragrafami w umowach z wykonawcami. Kwestia gwarancji i kar umownych. Jak wykonawca będzie bulił za każdą godzinę niesprawności urządzeń odpowiednią karę finansową, to Sz będzie naprawdę wyjątkiem, a nie regułą.
Na pewno odejście od dotychczasowego SZ poprawi bezpieczeństwo.Nikt , nie każe zmieniać od razu wszystkich semaforów...ale etapami to się uda.Mnie się wydaje ,że komputerowe srk lubią jednoznaczne sytuacje.czerwony kolor to czerwony a biały to biały , być może ta dwuznaczność namieszała w systemie a jak się skończyło to wszyscy słyszeli i widzieli.Czytając przecieki z Raportu PKBWK takie odnoszę wrażenie .....tu wyświetlił a nie powinien jakiś system ....skierowaŁ z niewłaściwego na właściwy a był wyświetlony wsk. W24 a nie powinien.Kolej to konkret...albo stoję albo jadę.W Starzynach rozjazd sam się przestawił , ktoś miał go trzymać ręcznie jak wyjeżdżał pociąg jednym czynią zarzuty....innym chcą postawić zarzuty a po co pojechali.....Kolej to ma być konkret .
Od 25 minut na stronach Ministerstwa Transportu widnieje tytuł raportu nr PKBWK/1/2013 z dnia dzisiejszego.
Niestety nie da się go pobrać. Wszystko tam tak działa cholera jasna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum