Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 27-02-2013, 23:00    Odpowiedz z cytatem

klimeu44 napisał/a:
Sz i W24 nie jest sygnałem wątpliwym.

Nie upieram się jakoś przy tym, bo określenie "sygnał wątpliwy" dotyczy raczej wskazań sygnalizatorów świetlnych a nie wskaźników, a E-1 dość precyzyjnie podaje definicję tego wskaźnika...
Może lepszym określeniem będzie "sprzeczne sygnały" ? Wink
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 27-02-2013, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przyczyna bardzo prosta - odwrotnie ponumerowane tory szlakowe na linii 64, prawy jest tym "niewłaściwym", lewy "właściwym" dla kierunku, pociągi po przejechaniu kilometrów od posterunku Kozłów z jednej strony i od posterunku Psary z drugiej zmieniają numerację (parzysty jest nieparzystym i odwrotnie). Takie drobne utrudnienie, żeby się ludzie nie nudzili.

Mc2, jak dla mnie, jesteś tu Autorytetem, no w każdym razie "Wiewiórką" - napisz to jeszcze raz, tak jak chciałaś, dobra?

Cytat:
Dlaczego Sz podany z W24? Pytanie do Kombudu o urządzenia...

Kiedy buduję, to to, co narysował projektant - jeżeli już, jego trzeba pytać, bo on zna pryncypia bezpiecznych: budowy i działania, urządzeń srk.

Cytat:
Może lepszym określeniem będzie "sprzeczne sygnały" ?

Nie - sygnałami wątpliwymi w tej sytuacji były Sz-ty. Wątpliwymi wobec wskaźnika, bądź jego braku, a także położeń rozjazdów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 28-02-2013, 01:24    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:

Cytat:
Może lepszym określeniem będzie "sprzeczne sygnały" ?

Nie - sygnałami wątpliwymi w tej sytuacji były Sz-ty. Wątpliwymi wobec wskaźnika, bądź jego braku, a także położeń rozjazdów.


... i wszystko jasne Wink
Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-02-2013, 08:32    Odpowiedz z cytatem

Tak sobie rano myślałem o tym co napisałem kilka postów wyżej.
Nie zdziwię się, jeżeli w raporcie PKBWK temat KOMBUDU będzie przemilczany. W końcu w pierwszej kolejności to nie KOMBUD odpowiada za stan infrastruktury tylko PKP PLK (jako zlecający).
To PLK nie dopilnowała KOMBUDU i prawidłowego wykonania usługi. Ktoś z PLK w końcu odebrał wykonanie prac i dopuścił szlak do eksploatacji ?
Ciekawe jak wygląda umowa na wykonanie usługi pomiędzy PKP PLK a KOMBUDEM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mpuchatek Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Mar 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 08:36    Odpowiedz z cytatem

klimeu44 napisał/a:
buballo, Sz i W24 nie jest sygnałem wątpliwym.
W tym przypadku można by jedynie mówić o skierowaniu pociągu w kierunku innym niż wskazywały sygnały.

Tym bardziej, że mechanik zauważy coś niepokojącego jakiś czas PO przejechaniu sygnału, a nie przed, jak dojedzie/przejedzie zwrotnice.

A propo tej zmiany numeracji - także proszę o wyklarowanie. Zmiana jest na szlaku, czy na którymś posterunku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PasażerIR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Można tego było uniknąć.....wypuścić po niewłaściwym ze Starzyn IR, niech wjedzie do Sprowy,na zastępczym i czeka...przed rozjazdem.Przyjeżdża TLK objeżdża IR zjeżdża na tor właściwy...i jedzie do Wa-wa - po uszkodzonym rozjeździe w Starzynach....a elektrycy naprawiają....go potem.Nie ma semaforów wyjazdowych...trudno ale ludzie by żyli....i pociągi nie zablokowałyby lini. Trzeba wstawić semafory na mijankach i dorobić instrukcję.

[ Dodano: 28-02-2013, 10:21 ]
Sygnał zastępczy - kolor fioletowy.Nie mieszać czerwonego z białym .Czerwone to to....białe to to a fioletowy zastępczy.Dorobić semaforom komorę światła fioletowego. ekstra sterowane opatentować i wdrożyć.Zasilić ekstra z baterii lub ogniw fotowoltaicznych.WIERZĘ ,że w Polsce nie brakuje specjalistów od tych rzeczy.....być może rozwiązanie na skalę światową .......KOLEJOWY NOBEL.

[ Dodano: 28-02-2013, 10:30 ]
Pewnie pomysł zostałby odrzucony....ale zawsze można spróbować....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-02-2013, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Szczekociny: prokuratura czeka na pomoc Francji i Hiszpanii

Jak poinformowała „Kurier Kolejowy” Prokuratura Okręgowa w Częstochowie śledztwo w sprawie wypadku kolejowego pod Szczekocinami, mimo, że znajduje się na zaawansowanym etapie, potrwa do września. Prokuratorzy czekają obecnie na pomoc prawną ze strony Francji i Hiszpanii.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 28-02-2013, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Byłby słabo widoczny w dzień, a pod słońce wcale. Poza tym, mógłby się mylić z kolorem manewrowym

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PasażerIR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 13:15    Odpowiedz z cytatem

OK...fiolet - niebieski.Kwestia koloru jest do dogrania.

[ Dodano: 28-02-2013, 13:26 ]
Trzeba spróbować i tyle ..a pod światło inne kolory też czasem słabo widać.SCHEMAT ELEKTRYCZNY UKŁADU STEROWANIA SEMAFOREM .Można taki projekt przedłożyć wiodącej firmie z branży układów sterowania srk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-02-2013, 13:49    Odpowiedz z cytatem

PasażerIR, kto ma za to zapłacić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PasażerIR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Nie wiemy ile to kosztuje a już kto zapłaci......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-02-2013, 14:23    Odpowiedz z cytatem

No właśnie, przypuszczam że chętnych nie będzie, łatwo wydaje się cudze pieniądze.

Uważam że sygnalizacja na PKP PLK jest bardzo dobra, logiczna i prosta. Pod warunkiem że jest sprawna.
Problem leży w tym że PLK nie chce albo nie umie obwarować się odpowiednimi paragrafami w umowach z wykonawcami. Kwestia gwarancji i kar umownych. Jak wykonawca będzie bulił za każdą godzinę niesprawności urządzeń odpowiednią karę finansową, to Sz będzie naprawdę wyjątkiem, a nie regułą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PasażerIR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 14:30    Odpowiedz z cytatem

Na pewno odejście od dotychczasowego SZ poprawi bezpieczeństwo.Nikt , nie każe zmieniać od razu wszystkich semaforów...ale etapami to się uda.Mnie się wydaje ,że komputerowe srk lubią jednoznaczne sytuacje.czerwony kolor to czerwony a biały to biały , być może ta dwuznaczność namieszała w systemie a jak się skończyło to wszyscy słyszeli i widzieli.Czytając przecieki z Raportu PKBWK takie odnoszę wrażenie .....tu wyświetlił a nie powinien jakiś system ....skierowaŁ z niewłaściwego na właściwy a był wyświetlony wsk. W24 a nie powinien.Kolej to konkret...albo stoję albo jadę.W Starzynach rozjazd sam się przestawił , ktoś miał go trzymać ręcznie jak wyjeżdżał pociąg jednym czynią zarzuty....innym chcą postawić zarzuty a po co pojechali.....Kolej to ma być konkret .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-02-2013, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Od 25 minut na stronach Ministerstwa Transportu widnieje tytuł raportu nr PKBWK/1/2013 z dnia dzisiejszego.
Niestety nie da się go pobrać. Wszystko tam tak działa cholera jasna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 28-02-2013, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Się pobiera, ale "waży" 69MB - cierpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 113 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl