Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

ewunian Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 03 Lut 2011
Skąd: Wieprz/Katowice

PostWysłany: 04-03-2012, 13:08    Odpowiedz z cytatem

Życzenia szybkiego powrotu do zdrowia dla Viktorii!

Obstawiam, że głowy zarządzające PKP szybko zamiotą sprawę pod dywanik, zwalając winę na tych, co nie będą mogli się obronić (mechaników, którzy zginęli, ew. dyżurnych ruchu)... Ale mówię to z pozycji zwykłego, "cywilnego" miłośnika kolei, nieotrzaskanego w sprawach technicznych.


Ostatnio zmieniony przez ewunian dnia 04-03-2012, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 13:09    Odpowiedz z cytatem

A ja mam pytanie techniczne.

Oglądam teraz akcję usuwania zniszczonych wagonów i widzę, ża zaangażowali stonkę. Czy ona będzie w stanie pociagnąć tak ciężkie lokomotywy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A jak to się stało że byk nie miał włączonego sygnału (bodajże) Pm2 skoro jechał po niewłaściwym?

Na tym szlaku IR prowadzony bykiem nie musiał posiadać osygnalizowanego czoła sygnałem Pc 2 jadąc torem przeciwnym do zasadniczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tecafynlamron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-03-2012, 13:10    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:
tecafynlamron napisał/a:
Dziwne, bardzo dziwne. Wczoraj wieczorem na tvn24 pojawiła się informacja o pociągu sieciowym pracującym w torze nr 2. Do wypadku doszło w torze nr 1 . Dziś mówi się że oba tory były czynne, nie odbywały się tam żadne prace remontowo-naprawcze. Jest też informacja o banalizacji blokady liniowej na tym odcinku. Według mnie możliwe przyczyny:
1. Błąd ludzki
2. Urządzenia srk.

Masz rację, ale nawet jeśli byłby to błąd człowieka, to urządzenia srk powinny do tego nie dopuścić - pod warunkiem, że są sprawne. A na tej linii - niby po modernizacji - nie ma dnia bez usterki srk, niby roboty modernizacyjne skończone i oddane a co tydzień inne zamknięcia i poprawki fuszerki! Mad

[ Dodano: 04-03-2012, 13:04 ]
audrin napisał/a:
Kluczowe w tej sprawie będzie przesłuchanie dyżurnych ze Starzyn i Sprowy. Na razie nigdzie nie ma o tym słowa, zatrzymali ich w ogóle?

Od razu sprawdzeni pod katem trzeźwości i wciąż przesłuchiwani.


Urządzenia SRK generalnie uniemożliwiają dojście do takich sytuacji. Piszę generalnie bo mamy przecież "przeklęte" sygnały zastępcze które zezwalają na jazdę gdziekolwiek... Dyżurni byli trzeźwi, zakładam że to ludzie doświadczeni. Komisja zbada możliwe przyczyny tej katastrofy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2012, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A na tej linii - niby po modernizacji - nie ma dnia bez usterki srk, niby roboty modernizacyjne skończone i oddane a co tydzień inne zamknięcia i poprawki fuszerki!

Remont linii? To nie ma żadnego znaczenia. Nawet sobie nie wyobrażacie jakie cuda z automatyką działy się na linii zgorzeleckiej po modernizacji. W jednym z poprzednich postów napisałam, że na sieci PKP PLK jest totalny burdel. Nie bez powodu tak napisałam...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 13:12    Odpowiedz z cytatem

kolejfan, Stonka a wcześniej czołg z pociągu ratunkowego próbują rozłączyć i przesunąć z siebie spiętrzony tabor.
Z lepszym skutkiem a raz gorszym powoli im się to udaje.
Nie zapominajmy że pod masą żelastwa i resztkami wagonów mogą być jeszcze ciała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ewunian Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 03 Lut 2011
Skąd: Wieprz/Katowice

PostWysłany: 04-03-2012, 13:13    Odpowiedz z cytatem

No i na innym portalu, niezwiązanym z koleją piękna historyjka...
Ludzie! Czy naprawdę polskie społeczeństwo jest aż tak zacofane, czy to tylko kwestia mentalności jednostki?

http://piekielni.pl/26356
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 04-03-2012, 13:13    Odpowiedz z cytatem

To wszystko, o czym mówicie, wskazuje na szereg zaniedbań i rażącą nieodpowiedzialność kilku stron. To jest przerażające.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 13:14    Odpowiedz z cytatem

robhad napisał/a:
Jeżeli dyżurny źle ustawił rozjazdy i przez pomyłkę wysłał pociąg na tor lewy to raczej napewno nie został podany wskaźnik W24 lub rozkaz N. To maszynista gdy się zorientował że wyjeżdża na lewy powinien się zatrzymać.
Jezeli natomias został przekazany rozkaz N lub wyświetlony W24 wraz z Sz, to dyżurny musia być przekonany że ma lewy tor szlakowy wolny. Tylko dlaczego, gdy prawy tor był czynny, chciał jechać po lewym? dużo pytań

Żeby podać semafor i wskaźnik W24 muszą pozwalać na to urządzenia srk (jest takie cudo pod magiczną nazwą pwl- przeciwtórność liniowa)- czyli współpraca obu posterunków ruchu na takie obsłużenie semaforów, aby wyjechać na semafor na lewy.Gdyby to był rozkaz n to przy dyktowaniu sąsiad na posterunku słyszy co się dzieje i może reagować. Dużo niewiadomych, prędkość jadącego po lewym tez daje do myślenia. A na gruncie już zdarzały się przypadki, że rozjazdy na gruncie były inaczej ułożone niż wskazywały urządzenia, że semafory podają się w sytuacjach kiedy nigdy nie powinny się wyświetlić. niestety nie udowodnisz tego po czasie, bo ślad zostaje tylko w komputerowym sterowaniu ruchem (tam jest każde położenie każdego elementu infrastruktury, każdy ruch dyżurnego i pociągu). Pracownicy amz to ludzie nie dajacy sobie rady z nowoczesnymi urządzeniami srk, bo to kadra z czasów mechanicznych i przekaźników, a na szkolenie z nowości dyrektorom szkoda czasu i kasy. Nowej kadry fachowców brak, bo takie panują warunki płacy i pracy, że tylko stołkowicze i kółka adoracyjne mają się dobrze. Reszta to tylko wyrobnicy. Sad

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bilet Ś-krzyski Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Ostrowiec Świętokrz

PostWysłany: 04-03-2012, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11279974,_To_nie_mialo_prawa_sie_wydarzyc___Pracownicy_i_pasjonaci.html

Czy tak jak w TVP INFO podają błędy?
"W sobotę około godz. 21 w Chałupkach w woj. śląskim zderzyły się dwa pociągi"
Patrzę w atlas 1:200.000 i gdzie są te Chałupki ? Bo chyba nie Chałupki na granicy?

Victoria - życzę zdrowia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Miki1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-03-2012, 13:18    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:
robhad napisał/a:
Jeżeli dyżurny źle ustawił rozjazdy i przez pomyłkę wysłał pociąg na tor lewy to raczej napewno nie został podany wskaźnik W24 lub rozkaz N. To maszynista gdy się zorientował że wyjeżdża na lewy powinien się zatrzymać.
Jezeli natomias został przekazany rozkaz N lub wyświetlony W24 wraz z Sz, to dyżurny musia być przekonany że ma lewy tor szlakowy wolny. Tylko dlaczego, gdy prawy tor był czynny, chciał jechać po lewym? dużo pytań

Żeby podać semafor i wskaźnik W24 muszą pozwalać na to urządzenia srk (jest takie cudo pod magiczną nazwą pwl- przeciwtórność liniowa)- czyli współpraca obu posterunków ruchu na takie obsłużenie semaforów, aby wyjechać na semafor na lewy.Gdyby to był rozkaz n to przy dyktowaniu sąsiad na posterunku słyszy co się dzieje i może reagować. Dużo niewiadomych, prędkość jadącego po lewym tez daje do myślenia. A na gruncie już zdarzały się przypadki, że rozjazdy na gruncie były inaczej ułożone niż wskazywały urządzenia, że semafory podają się w sytuacjach kiedy nigdy nie powinny się wyświetlić. niestety nie udowodnisz tego po czasie, bo ślad zostaje tylko w komputerowym sterowaniu ruchem (tam jest każde położenie każdego elementu infrastruktury, każdy ruch dyżurnego i pociągu). Pracownicy amz to ludzie nie dajacy sobie rady z nowoczesnymi urządzeniami srk, bo to kadra z czasów mechanicznych i przekaźników, a na szkolenie z nowości dyrektorom szkoda czasu i kasy. Nowej kadry fachowców brak, bo takie panują warunki płacy i pracy, że tylko stołkowicze i kółka adoracyjne mają się dobrze. Reszta to tylko wyrobnicy. Sad


tragicznie brzmią Twoje słowa... jako laik mam dwa pytania. Co to jest AMZ? I co to jest banalizacja – taki termin pojawia się w kilku postach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 13:19    Odpowiedz z cytatem

dyżurna napisał/a:



Gdy dyżurny nie ma pewności co do położenia rozjazdów powinien je sprawdzić na gruncie. W razie jazdy na ostrze rozjazdy zamyka się doraźnie na spony. Jest kilka procedur zapewniających bezpieczeństwo jazdy po nieutwierdzonej drodze przebiegu.


Powinien, ale czy to uczynił? Pytań jest wiele...
Jazda na sygnał zastępczy jak widać jest niebezpieczna, można jechać bez blokad i gdzie się chce.
Może w końcu ktoś zrobi porządek z jazdami na Sz w pewnych rejonach Polski, gdzie wjazdy i wyjazdy odbywają się wyłącznie na Sz, co jest niebezpieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 04-03-2012, 13:19    Odpowiedz z cytatem

04.03.2012 10:05, aktualizacja: 04.03.2012 10:23
Red. Kurier Kolejowy

Pożar lokomotywy pociągu do Przemyśla

W wyniku pożaru lokomotywy składu TLK "Brzechwa" relacji Warszawa Wschodnia – Przemyśl, przez ponad godzinę zablokowany był jeden z torów na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Do pożaru doszło o godzinie 6.25 na szlaku Szeligi – Biała Rawska. Przez czas gaszenia pożaru w lokomotywie EP09-015 przez Państwową Straż Pożarną wstrzymany był ruch pociągów po torze nr 2.

O godzinie 7.34 wznowiono ruch pociągów po zakończeniu akcji gaśniczej. Pociąg z opóźnieniem ponad 140 minut pojechał w dalszą drogę podczepiony pod lokomotywę zastępczą EP09-042.

Chyba nigdy nie wsiądę do "Brzechwy" ... Shocked


Ostatnio zmieniony przez audrin dnia 04-03-2012, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Stała się tragedia, cześć pamięci tym którzy zginęli. Jednak teraz niech ktoś mi przesunie chociażby jedno euro z kolei na drogi to po łapach dam. Infrastruktura nawet na głównych szlakach jak widać jest XIX-wieczna a barany z rządu, łącznie z Nowakiem co mówi o pociągach "jadących pod prąd" z przekazem, że to wina pociągu Przewozów Regionalnych, chcą przerzucić pieniądze na drogi. Nie tędy droga Panowie i Panie ! Ile jeszcze musi wydarzyć się katastrof na kolei by zrozumieli że transport to nie tylko drogi !

PS I jeszcze Kurpiewski, który mówi o objeździe przez Jaworzynę - wcale się nie dziwię, że na kolei dochodzi do wypadków, skoro zarządzają nią amatorzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2012, 13:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Obstawiam, że głowy zarządzające PKP szybko zamiotą sprawę pod dywanik, zwalając winę na tych, co nie będą mogli się obronić (mechaników, którzy zginęli, ew. dyżurnych ruchu)...

Nie, no głowy muszą polecieć! Dość już tych katastrof! Do odstrzału kwalifikują się: Szafrański (prezes PKP PLK), Massel (wiceminister ds. kolei, kolega Szafrańskiego) i Wasiakowa (prezes PKP SA, "caryca" tego całego pekapistowskiego burdelu). To jest minimum!

I tu apel do mediów, a wiem, że dziennikarze licznie odwiedzają nasze forum. Proszę naciskać na premiera Tuska i na ministra Nowaka, aby przewietrzyli zarządy spółek PKP ze starych, zasiedziałych betonów, którzy nic innego nie robią, tylko pilnują swoich stołków. Róbcie w mediach zadymę i naciskajcie na rząd!

Ryba psuje się od głowy! To nie maszyniści ani dyżurni ruchu mają krew pasażerów na rękach tylko zarządy spółek PKP.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 26 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl