Ja mówiąc szczerze nie mam wielkiego przekonania ani do ET22 ani do EP09 choć doceniam że to polskie konstrukcje.Po prostu nie miały szczęścia zostać dopracowane do końca.Ale doczekaliśmy takich czasów że szkoda każdej lokomotywy i tych dwóch też zwłaszcza że ich służba została przerwana w sposób tak dramatyczny.O ludziach,pasażerach (w katastrofie) nie chcę pisać bo nikomu nie pomogę a mnie samego też to przygnębia.Chcę tylko żeby ostatecznie wyjaśniono ilu było maszynistów (pomocników ?) i czy żyją.Choć jak patrzę na zdjęcia lokomotyw to nie bardzo wierzę żeby mogli przeżyć.....Doszły mnie słuchy że z jednej z lokomotyw ktoś wyskoczył przed zderzeniem ale też zginął...To niesprawdzone.Dywagacje są spowodowane tym,że już tyle godzin minęło a oni wszyscy dalej kręcą i mataczą o tych dwóch drużynach lokomotywowych...Ileż można jeszcze ....
Sądzę, że wszystko się wyjaśni, jak komisja badająca przyczynę zakończy pracę. I do tej pory - drodzy koledzy forumowicze - dajmy popracować komisji. Nie zniżajmy się do poziomu pseudo ekspertów, którzy dziś około południa wypowiadali się w TVP-Info. Życzmy rannym powrotu do zdrowia i módlmy się, by bilans ofiar śmiertelnych się zamknął.
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-03-2012, 18:12
W dniu 5 marca odbędzie się Walne Zebranie Właścicieli.
Z dotychczasowych stanowisk odwołani zostają:
Prezes Zarządu PKP S.A. Maria Wasiak
(informacja wzięta z wątku z działu Administracja)
Ciekawe czy pozostali z zarządu podadzą się do dymisji. Za tyle lat rozpierniczania kolei, zwiększającą się ilością wypadków kolejowych powinni odpowiedzieć chociaż rezygnacją z własnych stołeczków.
Drodzy Miłośnicy Kolei oraz forumowicze - wstrzymajmy się z ferowaniem wyników do czasów potwierdzenia ostatecznych przyczyn tej tragedii...
Czyli była PBL dostosowana do ruchu dwukierunkowego jednotorowego? Może ktoś w skrócie, w punktach napisać jak wygląda procedura wypuszczenia pociągu na tor lewy w takiej sytuacji? Rozumiem, że radiowe poinformowanie mechanika plus sygnał W24, nie wymagany jest rozkaz?
[ Dodano: 04-03-2012, 18:27 ]
Bo PBL nie dopuszcza do skierownia dwóch pociągów na jeden tor.
Były dwie- trzy hipotezy:
IR puszczony na Sz - czy dyżurny nie upewnił się o wolnej drodze?
Oba pociągi puszczone na Sz- brak dogadania się między nastawniami?
Jeden z pociągów przejeżdża S1.
Jestem jak najbardziej za. Proponuję także zmienić podpisy pod naszymi postami tak, aby płynęło do naszej koleżanki jak najwięcej dobrej energii. Aczkolwiek ktoś nad moją osobą powinien zdecydować co z pomocą dla naszej koleżanki i innych osób.
Ostatnio zmieniony przez Exsimus dnia 04-03-2012, 18:34, w całości zmieniany 1 raz
Już któryś raz czytam, że pociągi w obu przypadkach( od Sprowy i od Starzyn) zostały wypuszczone na Sz. Pierwsze co się nasuwa na myśl to brak dogadania się między posterunkami ruchu.
Czy ma ktoś może nagranie z radiowej Trójki rozmowy z - no właśnie nie zarejestrowałem nazwiska człowieka - jakimś chyba specjalistą od ruchu kolejowego który mówił m.in. o lokomotywach biorących udział w kolizji - trafiłem na końcówkę (około 17:45), później jeszcze był telefoniczny wywiad z człowiekiem od ratownictwa.
P.S. Już wiem - to był dr Żurkowski (gość specjalny Trójki)
Ostatnio zmieniony przez huluk dnia 04-03-2012, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Mam też taką prośbę do ludków z naszego forum . Mam kontakt z jednym jednym z biur poselskich i od niedawna z drugim , choć ten drugi taki sobie.
Ne jestem zwolennikiem upolityczniania katastrofy ,ale raczej tego nie da się uniknąć .Jednak można to ubrać w sensowne formy.
z tego co dobrze pamiętam , jakoś popołudniu rodzice mi napomknęli ( o ile dobrze usłyszeli) ,że premier Donald Tusk przyznał w wywiadzie ,ze na tej łącznicy zjeździe z CMK popełniono tez jakieś błędy przy jej modernizacji. Byłby to pierwszy przypadek od wielu lat gdy szef rządu mówi o błędach budowlanych na kolei. Ciekawe co sam zrobi teraz w tej sprawie
Mam prośbę byście mi podali w skrócie ogólna listę największych zaniedbań jeśli idzie o remonty linii np takich nie tylko magistralnych , które miały być na 160-140km/h ,ewentualnie miały być na nich prace rewitalizacyjne , a pociąg jedzie 120km/h ,albo znacznie mniej bo jest skopany profil i są sierżanty oraz o największych błędach z zakresu bezpieczeństwa ruchu i na czym one polegają.( Konkretne przykłady odcinków) Ewentualnie kto za nie odpowiada .
Wyślę to do posła Tomaszewskiego i niech on z mównicy sejmowej trochę wygarnie co trzeba . Jeśli trzeba podam na PW swojego maila.
Ja tam powiedzmy średnio wierzę w uczciwość różnych instytucji tego kraju i jestem pewien że najchętniej zwaliliby winę na maszynistów zwłaszcza jeśli ci by nie żyli ...
Jakiś rysunek na Forum Polskich Wieżowców jest, z którego może wynikać, że dyżurny ze Starzyn mógł się zasugerować i pomyśleć, że TLK będzie dalej jechał niewłaściwym torem od Sporowej i w związku z tym chciał umożliwić bezkolizyjne minięcie składów po "lewych torach" . Niestety Sporowa skierowała TLK z powrotem na tor właściwy.
W ogóle ta trasa na Śląsku jest pechowa, bo tam już kiedyś była podobna katastrofa, a wcześniej był wypadek pociągu z Warszawy do Katowic, w której też podróżni odnieśli obrażenia, z tym że nikt wtedy nie zginął. W tym przypadku szczere współczucie dla rodzin tych ofiar...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum