[ Dodano: 04-03-2012, 20:14 ]
Jeżeli Starzyny myślały, że puściły IR na prawy tor do Krakowa to dlaczego dyżurny nie sprawdził ułożenia drogi przebiegu?
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-03-2012, 20:18
Mam pytanie odnośnie podległości terytorialnej tego terenu. Skoro CMK podlega pod Lublin to pod co podlegają Szczekociny??
Zgodnie z szacunkiem PKP PLK ruch pociągów na linii nr 64 zostanie przywrócony 6 marca w godzinach popołudniowych. Zdaniem ministra transportu sobotnia katastrofa była najpoważniejszym wypadkiem kolejowym w demokratycznej Polsce.
Sławomir Nowak poinformował na konferencji prasowej, że pociąg TLK „Brzechwa” poruszał się z prędkością 95 km/h. Prędkość pociągu InterREGIO wciąż nie jest określona. Wiadomo, że posterunki ruchu Starzyny i Sprowa były wyposażone w nowoczesne urządzenia. - Dlaczego pociąg relacji Warszawa – Kraków wjechał na niewłaściwy tor? Ciągle nie wiemy, czekamy na raport Komisji Badania Wypadków Kolejowych – mówił Nowak.
Resort infrastruktury podjął decyzję o skierowaniu na miejsce katastrofy ciężkiego sprzętu, który pomaga usuwać skutki zdarzenia. Zgodnie z szacunkiem PLK będzie możliwość przywrócenia ruchu po torach we wtorek w godzinach popołudniowych.
- Trwa praca Komisji Badania Wypadków Kolejowych. - Przewodniczący Ryś, z którym rozmawiałem dziś kilkukrotnie, zabezpieczył materiały na posterunkach, zabezpieczył też dokumentację zdjęciową miejsca katastrofy. Jutro o 11 omówię z nim postępy prac nad raportem, ustalimy termin zakończenia prac komisji i zapytam o możliwą pomoc. Odbyłem rozmowę z prezesem PZU, które uruchomiło zespół dedykowany do tej katastrofy, który ma sprawnie obsługiwać poszkodowanych. Odbyłem rozmowy z PKP IC i PR, aby współpraca była z ubezpieczycielem realizowana - informuje minister.
Na pomoc finansową ze strony przewoźników mogą liczyć też rodziny ofiar katastrofy. - Zwracam uwagę na bohaterstwo konduktorów z PK IC, którzy nie bacząc na swój stan zdrowia nieśli pomoc pasażerom obu feralnych pociągów. Spotkałem się z nimi w szpitalu w Piekarach Śląskich – dodaje Nowak.
Minister informuje, że odbył też rozmowę z prezesem Urzędu Transportu Kolejowego i poprosił o uruchomienie kontroli na posterunkach ruchu oraz kontroli jakości wyszkolenia maszynistów.
Z kolei Jacek Cichocki, minister spraw wewnętrznych, poinformował, że zidentyfikowano na razie ciała 9 ofiar katastrofy. W trakcie identyfikacji jest około 5 kolejnych ciał.
może admini pomyśleliby o otwarciu specjalnego konta bankowego??
W jakim celu?
Dwaj Admini są nieosiągalni, bo są teraz za granicą. Na forum de facto rządziła Victoria. Teraz ja administruję przy wsparciu Beatrycze. Od wczoraj mamy urwanie głowy...
Konto forumowe przecież już mamy i teoretycznie można zrobić zrzutę na jakiś cel. Ale na jaki? Poszkodowani w katastrofie są pod dobrą opieką, niczego im nie brakuje. Każdy pasażer jest ubezpieczony.
Victoria ma własną działalność gospodarczą i teraz nie wiemy czy jej stan zdrowia pozwoli jej prowadzić firmę. Być może będzie wymagała rehabilitacji, ale tego na razie nie wiemy. Na pewno ma ubezpieczenie ZUS-owskie, więc dostanie zasiłek chorobowy i ewentualnie rentę wypadkową. Do tego odszkodowanie od ubezpieczyciela przewoźnika.
Victoria ma na utrzymaniu młodszą siostrę, która uczy się w szkole dziennej i tu widzę problem pod względem finansowym, bo dziewczyna została sama. Wczoraj Victoria jechała do chorego ojca i w rezultacie sama wylądowała na reanimacji.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
kurcza tyle to wiem że z IC żyją, bo sprawdzali bilety, ale otwarcie nikt nie mówi o drużynie z płaszowa. wiem że to "głupie.........." ale ja mam jeszcze ziarenko nadzieji........
Pirat to pewno będziecie musieli z Beatrycze jednak czasowo przejąć to bezkrólewie , no i takowe konto utworzyć lub wykorzystać to istniejące na które wpłaca się składki na utrzymanie portalu . potem na forum byście podali ile zebrano i ewentualnie jak to przekazano Victorii lub jej siostrze i tyle.
KolejTakPkpNie, interesująca i trzymająca się kupy hipoteza. Oczywiście tylko hipoteza, i moim zdaniem nie powinieneś tego tytułować "prawdopodobny przebieg", ale mniejsza o to. Natomiast uważam, że do hipotez mamy prawo, oczywiście nie kategorycznych. I ta do mnie przemawia - nikt normalny nie wyprawia pociągu na zły tor. I nikt tego świadomie nie zrobił, a przyczyną mógł być zwyczajowy przebieg służb, bez IR Gubałówki pomiędzy EIC a IR Matejko.
Niezmiennie czekamy na raport, który pokaże prawdę.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum