Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 126, 127, 128  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-03-2016, 18:55    Odpowiedz z cytatem

Proces ws. katastrofy pod Szczekocinami powoli dobiega końca.

Toczący się od lipca ub.r. przed częstochowskim sądem proces w sprawie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami zbliża się powoli do finału, przesłuchano już wszystkich świadków. Jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, wyrok powinien zapaść w ciągu trzech miesięcy - ocenia prezes sądu.

W najbliższy czwartek miną cztery lata od tej katastrofy. W wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 odniosło obrażenia.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/proces-ws-katastrofy-pod-szczekocinami-powoli-dobiega-konca,268455_1_0_0.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-03-2016, 17:24    Odpowiedz z cytatem

Czwarta rocznica katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.

W czwartek mijają cztery lata od katastrofy pod Szczekocinami. 3 marca 2012 r. we wsi Chałupki po czołowym zderzeniu pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 odniosło obrażenia. Jak co roku pamięć ofiar uczczą bliscy, uczestnicy akcji ratowniczej, przedstawiciele spółek kolejowych i lokalnych władz.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/czwarta-rocznica-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami,268615_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-03-2016, 18:14    Odpowiedz z cytatem

2016.03.06 - 4 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 10-03-2016, 00:35    Odpowiedz z cytatem

W dziedzinie prowadzenia ruchu kolejowego jestem w sumie laikiem, ale pozwólcie mi na małą konkluzję.
Otóż wg linka podanego przez Victorię i podanych tam prędkości obliczyłem sobie zgrubnie, że od momentu rozpoczęcia hamowania przez IR do momentu rozpoczęcia hamowania przez TLK minęło ok. 12 sekund. Ja wiem, że mechanik IR jadąc lewym torem i widząc nadjeżdżający z przeciwka pociąg nie miał raczej wątpliwości, że idą na czołówkę, natomiast mechanik TLK nie miał podstaw by tak sądzić, stąd też hamowanie nagłe wdrożył znacznie później. Ale wydaje mi się, że gdyby mechanik z IR po wdrożeniu hamowania nagłego uruchomił także od razu Radio-Stop, to TLK powinien rozpocząć hamowanie znacznie szybciej. Czy może mi ktoś powiedzieć jaki jest przeciętny czas od nadania sygnału Radio-Stop do uruchomienia hamowania nagłego? Czy w ogóle taki czas jest w jakichś dokumentach zdefiniowany? Zaznaczam oczywiście, że nie są to żadne zarzuty w stronę mechanika z ET22.

Jeśli wątek ten był już wałkowany to przepraszam za zaśmiecanie tematu, ale ostatnio bardzo mnie to pytanie nurtuje. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szy_mat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2015

PostWysłany: 11-03-2016, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Ciąg dźwięków DTMF musi być nadany trzy razy aby otwarły się zawory, tak więc od kilku do kilkunastu sekund, chyba że mechanik słysząc pierwszy ciąg sam uruchomi hamowanie. Niewykluczone jednak, że widząc "dziwnie idący pociąg" z naprzeciwka i dźwięki Radio-Stopu zapali się mechanikowi przysłowiowa czerwona lampka.

_________________
Projektowanie aplikacji mobilnych - MobileDevelopment.pl!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 13-03-2016, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wyjaśnienie, to rozwiewa moje wątpliwości Smile

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-06-2016, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Mowy końcowe w procesie ws. katastrofy pod Szczekocinami - 5 lipca.

Na 5 lipca br. Sąd Okręgowy w Częstochowie wyznaczył termin mów końcowych w procesie ws. katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. We wtorek sąd zakończył odbieranie uzupełniającej opinii biegłych i zakończył przewód sądowy - poinformował PAP rzecznik sądu sędzia Bogusław Zając.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/mowy-koncowe-w-procesie-ws-katastrofy-pod-szczekocinami-5-lipca,276647_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 30-06-2016, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Jeśli dobrze pamiętam oni byli na roznych kanałach, dlatego 09 nie zareagowała na radiostop Helmuta.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2016

PostWysłany: 07-07-2016, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Wiadomo coś w tej sprawi? Podobno 5.07.2016 miały być już mowy końcowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Araya Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 15-07-2016, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Zapadły wyroki: Andrzej N., dyżurny ruchu ze Starzyn został skazany na 4 lata pozbawienia wolności. Jolanta S., dyżurna ruchu ze Sprowej - na 2,5 roku więzienia. Oboje zostali uznani przez Sąd okręgowy w Częstochowie za winnych nieumyślnego sprowadzenia katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, w której zginęło 16 osób. Sąd zakazał też obojgu pełnienia funkcji związanych z bezpieczeństwem w ruchu kolejowym na 10 lat. Orzekł też wobec nich nawiązki dla części poszkodowanych.

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-2-5-roku-i-4-lata-wiezienia-dla-dyzurnych-za-katastrofe-kole,nId,2236865
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 15-07-2016, 17:10    Odpowiedz z cytatem

To było do przewidzenia. Dyżurni ruchu skazani, a cała reszta spraw zamieciona pod dywan. Niektórzy inni winni mają się dobrze i śmieją się.
A podobno miały być publicznie ujawniane jakieś inne fakty w razie takiego przebiegu sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-07-2016, 16:24    Odpowiedz z cytatem

PLK po wyroku ws. Szczekocin: podjęliśmy liczne działania na rzecz bezpieczeństwa.

Liczne szkolenia, symulatory dla dyżurnych ruchu i maszynistów, nowe procedury: to niektóre działania spółek grupy PKP w ostatnich latach na rzecz poprawy bezpieczeństwa – przekazała spółka PKP PLK po publikacji wyroku ws. katastrofy kolejowej w Szczekocinach.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/plk-po-wyroku-ws-szczekocin-podjelismy-liczne-dzialania-na-rzecz-bezpieczenstwa,277707_1_0_0.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

piast9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2011

PostWysłany: 01-08-2016, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Zacytowany przez Ciebie tekst pokazuje jasno, że na wyrokach dla dyżurnych nie powinno się to skończyć. Szkolenia, kamery, redukcja jazd na sygnał zastępczy to wszystko są pozytywy. Ale piszą tam o zatajaniu przez kogoś poprzednich błędów dyżurnego ze Starzyn czy nieprawidłowości w odbiorach posterunku w Sprowie po modernizacji. I co, za to nikt nie ponosi odpowiedzialności, choćby zawodowej jak już nie karnej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-02-2017, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Prokuratura nie zgadza się z wyrokiem za Szczekociny. Wniosła apelację.

Prokuratura Okręgowa w Częstochowie wniosła apelację od wyroku Sądu Okręgowego w Częstochowie, w sprawie spowodowania 3 marca 2012 roku katastrofy kolejowej w Chałupkach koło Szczekocin.

Prokurator uznał, że wymierzone przez Sąd kary są zbyt łagodne, gdyż nie uwzględniają wysokiej szkodliwości społecznej zarzucanych oskarżonym czynów oraz nie realizują potrzeb w zakresie kształtowania świadomości prawnej społeczeństwa.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prokuratura-nie-zgadza-sie-z-wyrokiem-za-szczekociny-wniosla-apelacje-80282.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-11-2017, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Sprawa katastrofy pod Szczekocinami nadal niezakończona.

W styczniu Sąd Apelacyjny w Katowicach ma rozpoznać odwołania od wyroku w sprawie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, gdzie w marcu 2012 r. w wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 zostało rannych. O nieumyślne sprowadzenie tej katastrofy prokuratura oskarżyła dyżurnych ruchu z posterunków kolejowych Starzyny i Sprowa. W pierwszej instancji zostali skazani na 4 lata oraz 2,5 roku więzienia. Rozprawę odwoławczą wyznaczono na 18 stycznia.

Więcej:
http://inforail.pl/sprawa-katastrofy-pod-szczekocinami-nadal-niezakonczona_more_100157.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 127 z 128 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 126, 127, 128  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl