Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Siemens Vectron
Autor Wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 03-04-2012, 15:46   Siemens Vectron Odpowiedz z cytatem

Siemens vectron w barwach PKP IC na szlaku.
Obiegi Brzechwa/Małopolska/Małopolska/Brzechwa

http://www.youtube.com/watch?v=j0IK9fgTPLI

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 03-04-2012, 20:18    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj złapałem go na Dworcu Wschodnim z "Małopolską".
Nagrałem jego manewry, odjazd i dwie próby hamulca (z aż trzech, ale tej ostatniej nie było sensu nagrywać - pociąg był za daleko od peronu). W kabinie było pełno Wink A przed odjazdem serwisantów kręciło się jeszcze kilku (i mikoli Razz)
Jutro wrzucę filmik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 03-04-2012, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Właściwie udało mi się wrzucić filmik już dzisiaj:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 03-04-2012, 22:13    Odpowiedz z cytatem

faren Ty spotkałeś w Sosnowcu wersję towarową, na Brzechwie i Małpie jeździ wersja uniwersalna. Ten uniwersalny stał przez prawie miesiąc bez ruchu na grochowie.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-04-2012, 03:22    Odpowiedz z cytatem

Oba egzemplarze jeżdżące w Polsce są uniwersalno-towarowe. Siemens i powoli Bombardier powoli odchodzą od wersji z Vmax 140km/h na rzecz minimalnej prędkości 160km/h (Griffin będzie trochę z tyłu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

k7s5a2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2012

PostWysłany: 04-04-2012, 04:36    Odpowiedz z cytatem

Vectron DB Schenker posiada model - 91 51 5 170 020-9 PL-PCW
PKP Intercity posiada natomiast - 91 51 5 170 021-7 PL-PCW
...
Obie lokomotywy wyjechały jako seria 191 151 ( Schenker ) i 191 952 ( Intercity ).
Obie to wersje cagro + passenger przystosowane do maksymalnej prędkości 160 km/h o mocy 5,2 MW zasilane napięciem DC ( prąd stały ).
...
Z ciekawostek. Na chwilę obecną do 200 km/h są dostosowane wersje 193 90x i193 92x z tego co jest napisane w dokumentacji technicznej to niestety wyłącznie wersja AC ( 193 90x - 6,4 MW - Wielosystemowe - MC i 193 92x - 6,4 MW - Prąd Przemienny - AC )
...
Skoda będzie miała 6,4 MW na wszystkich typach napięcia i V.Max. 200 km/h także przy 3 kV DC. Tak więc wnioskuję, że prawdopodobne jest iż będzie w obiegach BWE / Jan Kiepura lub CMK ~ 200 km/h. ( 2012 / 2013 )
...
Pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-04-2012, 07:44    Odpowiedz z cytatem

Lokomotywa Siemens Vectron DC pierwsze przejazdy z wagonami pasażerskimi ma już za sobą. Od 1 kwietnia Vectron prowadzi pociągi Ex Małopolska i TLK Brzechwa na trasie Warszawa -Kraków-Warszawa. Wkrótce PKP Intercity rozpocznie również testy lokomotywy Skoda 109E.

Umowy na udostępnienie do testów lokomotyw Siemensa i Skody zostały podpisane na zasadzie transakcji wiązanej tzn. bez świadczeń finansowych. Eksploatacja lokomotyw przez przewoźnika w normalnym ruchu pasażerskim pozwoli producentom, którzy uzyskali dla nich świadectwa terminowe, uzyskać świadectwa bezterminowe. Aby otrzymać taki dokument, lokomotywa danego typu musi zostać poddana próbom eksploatacyjnym, czyli przejechać założoną liczbę kilometrów, w obsłudze pociągów pasażerskich i towarowych. Taką możliwość zapewni im właśnie współpraca z PKP Intercity.

- Z uwagi na to, że są to nowe lokomotywy i mogą one osiągać duże prędkości, będziemy nimi obsługiwali te linie, na których w pełni możliwe będzie wykorzystanie ich możliwości technicznych – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Lokomotywa Vectron produkowana jest w kilku wersjach. W Polsce testowana będzie lokomotywa
w wersji zasilania 3 000 V prądu stałego i prędkości maksymalnej 160 km/h. Vectron, przy tej klasie lokomotywy, charakteryzuje się małą masą własną, a tym samym małym naciskiem na oś, bo ok. 20 ton. Umożliwia to uzyskiwanie wyższych prędkości i obsługę pociągów na liniach kolejowych niższych klas. Siła pociągowa lokomotywy wynosi 300 kN, przy masie 80 t i mocy 5 200 kW.

Lokomotywa Skody, która prowadzić będzie pociągi PKP Intercity, to lokomotywa w trzysystemowej wersji zasilania i prędkości maksymalnej 200 km/h. Producent oferuje ten typ lokomotyw w kilku wersjach, jednak model 109E przeznaczona jest do obsługi szybkich pociągów pasażerskich. Lokomotywa może być zasilana prądem o napięciu 3 kV DC, 25kV / 50 Hz AC oraz 15 kV / 16,7 Hz AC, a jej siłą pociągowa wynosi 275 kN, przy masie 87,6 t i mocy 6 400 kW.

Układ osi obu lokomotyw jest typu „Bo Bo” tzn. są one czteroosiowe z silnikami trakcyjnymi na wszystkich osiach. Obie lokomotywy wyposażone są również w obowiązujące w Polsce systemy czujności i radiołączności pociągowej.

- Jeżeli testy przejdą pomyślnie i obie strony będą z nich zadowolone, nie wykluczmy możliwości przedłużenia umów. Na razie jednak trudno powiedzieć na jakich warunkach mogłaby ta współpraca być realizowana. Wszystko zależy jak lokomotywy sprawdzą się w polskich warunkach – zaznacza Janusz Malinowski.


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-04-2012, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nagrałem jego manewry, odjazd i dwie próby hamulca (z aż trzech, ale tej ostatniej nie było sensu nagrywać - pociąg był za daleko od peronu)


Raczej nie nagrałeś prób hamulca, tylko prawdopodobnie wyzwalanie hamowania od czuwaka aktywnego Smile który tu jest - oczywiście - niemiecki (no bo jaki ma być, niemieckie firmy nie chcą wprowadzać modyfikacji za nic w świecie), czyli trzeba trzymać nogą pedał i po zaświeceniu małego piktogramu na terminalu operatorskim trzeba pedał zwolnić i znowu nacisnąć. Jak się nie trzyma wciśniętego pedału (ktoś wstanie) - to samo... Maszyniści przyzwyczajeni do starego, jarego czuwaka polskiego (obecnie produkcji Bombardiera) na początku miewają z tym kłopoty i wręcz mówią niektórzy, że bardziej skupiają się na tym, żeby im nie zareagował czuwak, niż na samej jeździe. Ale ponoć da się przyzwyczaić, choć czasem dochodzi do śmiesznych sytuacji, że trzeba cokolwiek zrobić na tylnym panelu, na chwilę się odwrócisz i jesteś ugotowany Smile

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 04-04-2012, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Wiem co mówię, bo słyszałem rozmowy maszynistów z serwisantami przed odjazdem Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-04-2012, 13:34    Odpowiedz z cytatem

No to bardzo ciekawe miejsca na "próbę hamulca" i w bardzo ciekawych prędkościach. Ciekawe, co było powodem.
Standardowo próbę tu robi się z 60km/h, prędkość tą uzyskuje się za p.o. Stadion (obecnie może być kłopot, bo na torze nr 1 jest ograniczenie do 30km/h w pobliżu budowy Metra.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-04-2012, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Wskazanym byłoby w tym miejscu mówić o hamowaniu kontrolnym Rolling Eyes

Próbę hamulca na pociągu nawet z Vectronem odbywa się stacjonarnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 11-04-2012, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj Vectron pojechal do Krakowa z EIC Kosciuszko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 11-04-2012, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
czyli trzeba trzymać nogą pedał i po zaświeceniu małego piktogramu na terminalu operatorskim trzeba pedał zwolnić i znowu nacisnąć. Jak się nie trzyma wciśniętego pedału (ktoś wstanie) - to samo...



Jeszcze nie powstały konstrukcje z cegłą na sznurku? Śmiech

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 11-04-2012, 17:16    Odpowiedz z cytatem

KolejTakPkpNie, A wczoraj wracał z Krakowa z Małopolską na haku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 11-04-2012, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
(no bo jaki ma być, niemieckie firmy nie chcą wprowadzać modyfikacji za nic w świecie),


A jakoś lotos ma traxy z polskim czuwakiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl