Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sygnał wątpliwy - maszynista zatrzymał pociąg
Autor Wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 12-07-2013, 18:40    Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś orientuje się jak teraz wygląda sytuacja z USRK w okolicach Wałbrzycha? Bo jak jechałem tą linia jeszcze jakieś 2-3 lata temu to cyrki zaczynały się bodaj od Świebodzic a dopiero chyba w Sędzisławie był podany normalny wjazd. Pamiętam doskonale wygaszony semafor wjazdowy do Boguszowa Gorce Zachód przed którym pociąg zatrzymał się na ostatnią chwilę. Wjazd i wyjazd praktycznie wszędzie na sygnał zastępczy. A tarcze ostrzegawcze i powtarzacze przed prawie każdą stacją były wygaszone a gdzieniegdzie całkiem zniszczone.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 12-07-2013, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Jechałem rok temu z Wałbrzycha do Jeleniej Góry. Ciągle Sz albo rozkaz. Szczególnie od strony Wałbrzycha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 12-07-2013, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Taurus, Wałbrzych to kraina wygasłych semaforów Smile

Tam wietrznie coś ginie - od kabla łaczności po semafory i wskażniki. Swoją drogą teraz w okolicach Węglińca, Pieńska i Zgorzolca grasują kolekcjonerzy kolejowych pamiatek. Ostatnio pożyczyli Top-a Smile a teraz na rozkazach wypisują zwolnienie do 20 km/h na przejeździe...

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-07-2013, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Nawiązując jeszcze do tego zdarzenia, okazało się, że jak na Baby, to powoli, acz sukcesywnie wprowadzany, standard - S2 na ostatnim sbl, S10 na wjazdowym.

PLK wypuściła informację, jakoby winny był błąd w połączeniach obwodów.
Nie wiadomo - zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej czy później, przy wymianie tzw. przekaźników zaciskowych, w ramach legalizacji, gdzie faktycznie na tyle nietrudno kopnąć się w drutologii, że kiedyś obowiązywał nakaz obecności naczelnika sekcji przy tej czynności.
Nie wiem jak jest dziś.

W zaleceniach "po" i "przeciw" oczywiście: pouczanie, sprawdzanie, uczulanie (ciekawe co na to alergolodzy?), ale i dwa niestatndardowe, dające do myślenia nie tyle o marcowym incydencie, co o katastrofie sprzed lat dwu, a mianowicie:
- poprawić jakość energii elektrycznej.
Czyli coś tam nie tak z prądem. Z zasilaniem znaczy. A, że przypomnę, w dniu katastrofy elektrycy też tam grzebali. A że nasze wspaniałe obwody śwateł semaforów są bardzo, ale to bardzo napięciozależne, to już nawet nie muszę wspomniać,
- uzależnić na drodze elektrycznej wskazania semaforów wjazdowych od położenia rozjazdów.
Aż się nie chce wierzyć, że tego tam dotąd nie było. Stąd treść tego zalecenia potraktować należy raczej jako przekłamanie.
Może chodzi o wskazania ostatnich semaforów sbl, albo o dodatkowe uzależnienie - zdublowanie istniejącego powiązania w innych obwodach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 18-07-2013, 20:55    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:
zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej


Nie wierzę, żeby istniały na kolei jeszcze jakieś obwody elektryczne sprzed 24 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 19-07-2013, 06:31    Odpowiedz z cytatem

He, he, he, Henryk. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 19-07-2013, 12:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie wierzę, żeby istniały na kolei jeszcze jakieś obwody elektryczne sprzed 24 lat.


Człowiek małej wiary:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 21-07-2013, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Henryk napisał/a:
wodkangazico napisał/a:
zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej


Nie wierzę, żeby istniały na kolei jeszcze jakieś obwody elektryczne sprzed 24 lat.


Sprzed 24 to nie, ale sprzed 30 to całkiem możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 23-07-2013, 13:57    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:
Nawiązując jeszcze do tego zdarzenia, okazało się, że ...
PLK wypuściła informację, jakoby winny był błąd w połączeniach obwodów.
Nie wiadomo - zrobiony przez Budowniczych Polski Ludowej czy później, przy wymianie ....
W zaleceniach "po" i "przeciw" oczywiście: pouczanie, sprawdzanie, uczulanie (ciekawe co na to alergolodzy?), ale i dwa niestatndardowe, dające do myślenia nie tyle o marcowym incydencie, co o katastrofie sprzed lat dwu, a mianowicie:
- poprawić jakość energii elektrycznej.
Czyli coś tam nie tak z prądem. Z zasilaniem znaczy. A, że przypomnę, w dniu katastrofy elektrycy też tam grzebali. A że nasze wspaniałe obwody śwateł semaforów są bardzo, ale to bardzo napięciozależne, to już nawet nie muszę wspomniać,
- uzależnić na drodze elektrycznej wskazania semaforów wjazdowych od położenia rozjazdów.
Aż się nie chce wierzyć, że tego tam dotąd nie było. Stąd treść tego zalecenia potraktować należy raczej jako przekłamanie.
...

"Błąd połączeń" i to nie jeden, mamy błędne wskazania semaforów i błędne położenia rozjazdów. Rozjazdy nie wykazują na pulpicie braku dolegania, rozjazd na gruncie w "- "na pulpicie w "+".
Pół kolei w 1 dzień na gwizdek, na polecenie centrali, wdrożyło V40 na niektórych rozjazdach (z napędem EEA5), bo nieprawidłowo podłączone druciki Very Happy
Ograniczenie miało być na okres sprawdzenia - wiesz ile czasu to może trwać/trwa??? bo nadal trwa - to sprawdzenie? Nie dni, tygodnie, a miesiacami. I nie ma odważnego, który wskaże jak prawidłowo dokonać poprawek przy tych rozjazdach Wink

Ostatnie piśmidła dotyczą wykolejeń, bo rozjazdy nie pracują jak należy i dyżurny ma kontrolę, podał się semafor, ale rozjazd się na gruncie nie przełożył Embarassed

Tak skutkują zalecenia typu sprawdzić.

Uwierz w cuda, bo się zdarzają. Po katastrofie w raporcie Pelikana zapis o wdrożonym telefonicznym do czasu ustalenia przyczyny. O raporcie już nikt nie pamięta, a telefoniczne dalej wisi, bo urządzenia do (_i_) są nadal i nie pracują prawidłowo. Wszystko po cichutku, żeby o urządzeniach już nie mówić.
Ludzie zginęli, maszynisci i druzyny konduktorskie nie żyją, dyżurni zwolnieni, dyrektor posadzony w Warszawce w biurze automatyki (pewnie współpraca z firmami robiacymi urzadzenia srk się rozwija), naczelnik ISE fałszujący dokumentację uciekł na zwolnienie i "S" walczy od miesięcy o uratowanie tego tyłka....

Po co zalecenia pouczyć, przypomnieć, przeczytać, stosować??? Albo uczulić - czyli co konkretnie?
Dziwna forma egzekwowania prawidłowej pracy ludzi na różnych stanowiskach.
Czy to coś zmienia, że jest więcej makulatury pt. "pouczyć, omówić, zwrócić uwagę, spawdzić..." A najlepiej podac ile kontroli było z każdego szczebla, bo i ilość kontroli zrobiono prawie 3 krotnie w częściej. Tylko co na tej kontroli podlegało kontroli? Wystarczy poczytać protokół i sprawozdanie z kontroli - szkoda czasu i papieru. ale kontrola się odbyła. W tabelce cyferek mnogo, więc warszawka zadowolona, bo numerków nazbierali w tysiącach i w ten sposób poprawiło sie bezpieczeństwo. Rolling Eyes
I tylko tyle w strukturach PLK się zmieniło po katastrofie.

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl