Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ciężarówki wypierają kolej z portów
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-04-2012, 22:38   Ciężarówki wypierają kolej z portów Odpowiedz z cytatem

Jeszcze kilka lat temu w obsłudze transportowej portów w Szczecinie i Świnoujściu decydujące znaczenie miał transport kolejowy. Jednak światowy kryzys gospodarczy spowodował, że operatorzy logistyczni częściej korzystają z ciężarówek niż pociągów.

Oba miasta mają dogodne połączenia z zapleczem krajowym i zagranicznym. Dlatego są nie tylko miejscem przeładunkowo - składowym, lecz również centrum dystrybucyjno - rozdzielczym.

Niekorzystną tendencję ma szansę zniwelować nowo otwarty szczeciński Terminal Kontenerowy, którego operatorem jest DB Port Szczecin.

Jest też nadzieja, że udział transportu kolejowego w obsłudze portu w Szczecinie, jak również w Świnoujściu zwiększy się, gdy zakończona zostanie przebudowa znajdującej się tam infrastruktury kolejowej. Wykonawca prac, firma Schweerbau od sierpnia 2011 r. przeprowadza wymianę 50 proc. wszystkich torowisk znajdujących się w obu portach.

Rozebranych zostanie 25 km już istniejących torów, a w ich miejsce Schweerbau wybuduje 26 km nowych torowisk. Dziewięć kilometrów torów poddanych zostanie renowacji. Stare rozjazdy zostaną zastąpione nowymi. Dzięki tym działaniom zwiększy się udział transportu kolejowego w obsłudze portów. Infrastruktura kolejowa zostanie dostosowana do wymogów obowiązujących na międzynarodowych liniach kolejowych.

Koszt prac wyniesie prawie 65,5 mln zł, z czego ok. 45 mln zł stanowi dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej. Pozostałą część kwoty pokrywa Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Inwestycja zakończy się w 2014 r.

Niewykluczone, że w przyszłości infrastruktura kolejowa zostanie rozbudowana. To jednak zależy od tego czy znajdą się nowi inwestorzy.

- Na terenie portu w Szczecinie znajduje się wiele terenów rozwojowych. Z czasem będziemy je zagospodarowywali. Tym samym rozbudowana zostanie sieć dojazdowa, zarówno drogowa jak i kolejowa – mówi Siergiej.

Port w Szczecinie nie jest znaczącym portem kontenerowym, w przeciwieństwie do portów w Trójmieście. Szczyt przeładunków kontenerów port w Szczecinie osiągnął w 2008 r. Wyniósł on wówczas 62 tys. TEU. Światowy kryzys gospodarczy spowodował, że obroty kontenerowe systematycznie spadają. W zeszłym roku przeładunki sięgnęły 56 tys. TEU.

- Obecny potencjał przeładunkowy kształtuje się na poziomie 60 tys. TEU. Według prognoz DB Port Szczecin, otwarcie nowego terminala i jego wyposażenie pozwoli osiągnąć 120 tys. TEU w ciągu dziesięciu lat. Niektórzy branżowi eksperci szacują, że możliwości terminala sięgają nawet 200 tys. TEU rocznie – zaznacza prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.


źródło: Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl