Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Następny
Kolejarze od Balcerowicza
Autor Wiadomość

Bunia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Paź 2013
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-03-2014, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Czy kolejarze od Balcerowicza są jedynymi rzuconymi na nowy odcinek zawodowy? Ostatnio zacnie wyglądający kolejarze "pod krawatem" w pociągu klasy EIC deliberowali o tym, że w PKP i spółkach działa też zakon byłych funkcjonariuszy BOR (domyślam się że z emeryturą mundurową w tle). Z tego co pamiętam to w tej służbie też była jakaś "czystka" po sprawie Smoleńska, więc może kolej też na otarcie łez podobnie jak bankowcom kolej miast OFE?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-03-2014, 01:39    Odpowiedz z cytatem

Petru nie umrze za PKP

Fatum Pendolino wisi nad PKP. Poprzedni szef rady nadzorczej, Krzysztof Opawski, umarł kilka miesięcy po przyjeździe Pendolino do Polski. Nowy szef, Ryszard Petru, wytrzymał na posadzie tylko jeden dzień. Widać, że ma zdrowy instynkt samozachowawczy.

Ryszard Petru jest jeszcze młodym człowiekiem i widać nie chce umierać młodo, a do tego jeszcze za PKP. Tzw. "niewidzialna ręka rynku" namaściła niedawno tego makroekonomistę na szefa rady nadzorczej PKP ale Petru wytrzymał na posadzie tylko jeden dzień.

Czytaj dalej...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 20-03-2014, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Ależ bzdury. A może warto by było zajrzeć do kryteriów, jakie MSP stawia kandydatom do rad nadzorczych? Oto pierwszy z brzegu przykład, ogłoszenie o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej Spółki PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Oprócz kryteriów formalnych można znaleźć i takie wymagania:

2. Kandydaci na członka Rady Nadzorczej zobowiązani są w szczególności do:

1) Nie prowadzenia aktywności społecznej, zarobkowej lub politycznej, które mogą powodować konflikt interesów z uwagi na przedmiot działalności Spółki, której dotyczy postępowanie.

2) Wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata dla celów postępowania kwalifikacyjnego o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów postępowania kwalifikacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.)”.

3) Przedstawienia oświadczeń stanowiących załącznik do niniejszego ogłoszenia. *)

4) Ponadto osoba wskazana przez Ministra Skarbu Państwa na członka rady nadzorczej spółki handlowej z udziałem Skarbu Państwa, urodzona przed 1 sierpnia 1972 r., przed powołaniem do rady nadzorczej, zobowiązana będzie do złożenia Ministrowi Skarbu Państwa oświadczenia lustracyjnego, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, Nr 83, poz. 561, Nr 85, poz. 571, Nr 115, poz. 789 i Nr 165, poz. 1171) albo informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ust. 3a tej ustawy.


http://nadzor.msp.gov.pl/download/6/10452/PGEPolskaGrupaEnergetycznaSAzsiedzibawWarszawie-ogloszeniezdnia10lutego2014r.pdf

*) Załącznik można znaleźć TU

Wprawdzie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie publikowało ogłoszeń o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej PKP S.A. i szukało ich wśród znajomych oraz znajomych znajomych, to jednak powyższe zasady Bieńkowską i Klepackiego też obowiązują. MIiR sprawuje przecież nadzór nad PKP S.A. w imieniu MSP.

Ps. Nawiasem mówiąc, wyraz nieprowadzenie jest rzeczownikiem i przedrostka nie nie pisze się osobno. W naszych urzędach nastała nowa moda. Ostatnio urzędnik w UTK, a za nim redaktorzy "Ryneku Kolejowego" i "Kuriera Kolejowego" też z błędem podobne rzeczowniki odczasownikowe napisali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-06-2014, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Skandal z pendolino – ucieczka władz PKP

Uciekają jak szczury z tonącego okrętu – mówi „Codziennej” osoba dobrze zorientowana w sprawach rynku kolejowego. Chodzi o władze spółek PKP, które w popłochu szukają nowych stanowisk. – To ewakuacja przed skandalem, jaki wybuchnie w związku z pendolino, który w grudniu ma wjechać, ale nie wjedzie na polskie tory – tłumaczy nasz informator.

Powiedzenie, że władze spółek grupy PKP „uciekają jak szczury z tonącego okrętu”, jest o tyle celne, że ich prezes Jakub Karnowski ma wśród kolejarzy przezwisko „szczur”. Mówi się, że niebawem odejdzie z PKP i zacumuje w zarządzie PGNiG.

Kilka dni temu wszedł do rady nadzorczej Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń, za co będzie pobierał 10 tys. zł miesięcznie. Do tej kwoty dochodzą wynagrodzenia z tytułu zasiadania w kilku innych radach nadzorczych oraz oczywiście wynagrodzenie za szefowanie na kolei, czyli 59 tys. zł miesięcznie. Co znamienne, Sławomir Nowak, pełniąc jeszcze funkcję ministra infrastruktury, tłumaczył się w 2012 r. z tak wysokiego kontraktu dla Karnowskiego, argumentując, że ustawa kominowa powoduje, iż „dobrzy menedżerowie dorabiają sobie do marnych pensji zasiadaniem w radach nadzorczych”.

Pracy mają też szukać szefowie odpowiedzialnej za infrastrukturę kolejową „peelki”. W środowisku mówi się, że prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz ma podobno wrócić do Orlenu albo na intratną posadę w Anwilu.

Cały tekst:
http://gpcodziennie.pl/31165-skandal-z-pendolino-ucieczka-wladz-pkp.html

---

W dzisiejszym Alternewsie krytyka "bankomatów", czyli władz Grupy PKP z nadania ex ministra Nowaka (od 12:35).


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 01-07-2014, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Fantazja pismaków nie zna granic, ale jakoś na chleb wierszówkami trzeba zarobić. Romana Giertycha przed eurowyborami widzieli w Strasburgu, dzisiaj obsadzają go na stanowisku ministra spraw wewnętrznych, gdy prawdziwe pieniądze zarabia jako wzięty adwokat. To nie pendolino zdecyduje o odejściu ekipy Nowaka z PKP, lecz czas trwania koalicji PO+PSL. A zabezpieczyć się nie zawadzi, krytycy z PiS nogami przebierają. Ciekaw jednak jestem, czy gdy Warsewicz osiągnie to, co sobie wymarzył, to wybuduje nam KDP i za co? W swoim czasie przypomnę jego krytykę decyzji o zaniechaniu realizacji marzenia Grabarczyka, inspirowanego wyborczymi obietnicami PiS budowy polskiego TGV jeszcze przed EURO 2012.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 01-07-2014, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Romana Giertycha przed eurowyborami widzieli w Strasburgu, dzisiaj obsadzają go na stanowisku ministra spraw wewnętrznych

To było do przewidzenia. Nie bez powodu ciągle i nieustannie w telewizorni lizał 4 litery PO. To było zaplanowane działanie. A jego patriotyzm? Cóż kiedyś głosił tezę, że pewne zasady obywatele mogą mieć tylko wtedy gdy wyssą je z mlekiem matki. Dzisiaj ten adwokat (w przeszłości lider ruchu patriotyczno-narodowego) zajmuje się w stolicy odzyskiwaniem mienia diaspory żydowskiej.
Szkoły do zwrotu?

[ Dodano: 01-07-2014, 21:35 ]
A odnośnie Warsewicza, cóż szansę (chyba ostatnią) na bycie dobrym profesjonalnym prezesem jednej ze spółek PKP (prawdopodobnie przyczaił się na PKP S.A.) nadal ma. Pod warunkiem, że nie obstawi się rodzinką - krewnymi bliskimi i dalszymi oraz nie będzie podatny na sugestię teściowej w zakresie spraw personalnych. Wariant z obsadzaniem szwagrów i szwagierek oraz innych pociotów zaszkodził mu w ten sposób, że po wywaleniu go z PKP Intercity nigdzie chłopina nie mógł znaleźć roboty, nawet obrotowi z PSL nie chcieli go widzieć w KM. Jeśli takiego wariantu nie będzie znów praktykował to może coś pozytywnego z niego dla kolei wyniknie. Warunek konieczny: grunt to nie rodzinka a kompetencje i profesjonalizm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-07-2014, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Władzom Grupy PKP polecam ten oto artykuł:

Jak zarządzać firmą, żeby stracić najlepszych pracowników?

Czy właśnie nie tak wygląda polityka kadrowa na kolei w wykonaniu tzw. "bankomatów"?

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 06-07-2014, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź jest chyba oczywista - TAK !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2014, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Arek, przed "bankomatami" było tak samo. Jedna sitwa zastąpiła drugą. Wcześniej rozgrywającym był beton związkowy wespół z postkomunistycznym betonem dyrektorskim. Teraz rozgrywają finansiści ze stajni Balcerowicza. Z dwojga złego wolę młodych "bankomatów".

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 07-07-2014, 07:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z dwojga złego wolę młodych "bankomatów"

Wróć na kolej - zmienisz zdanie. Smile

Moim zaś, betony były "społecznie" mniej szkodliwe. Z dwu powodów:
1. Mieli mniejsze środki do rozkradzenia.
2. Mając jako takie pojęcie w rozdupcanym temacie, robili to bardziej precyzyjnie - trochę jak chirurdzy.
Metoda bankomatów - "na Macajewa" - się uda albo nie. Jak nie - ktoś podskoczy?
A jaką przy tym wysoką samoocenę mają!?... Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09-07-2014, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Cieszcie się (zwracam się do kolejarzy ze spółek PKP), że koleją rządzą ekonomiści a nie ludowcy od Piechocińskiego. Ministerstwem Gospodarki trzęsie PSL i kopalnie padają jak muchy, nie płacą składek ZUS, zaś węgiel sprowadzany jest zza granicy (Rosja, Kazachstan). Gdyby PSL dostał Ministerstwo Infrastruktury to po 7 latach patologicznych rządów Tuska z polskiej kolei nie byłoby chyba co zbierać. PO jaka jest każdy nieleming widzi, ale najbardziej szkodliwą zarazą na polskiej scenie politycznej jest PSL (nazywany polityczną prostytutką), który kręci lody i doi podatników nieprzerwanie od czasów PRL, gdy był jeszcze ZSL-em, czyli chłopską satelitą komunistycznej PZPR.

Polecam artykuł o kopalniach opanowanych przez sitwy z PSL, w odniesieniu do afery taśmowej:
http://polskiepiekielko.pl/2014/07/afera-tasmowa-czyli-smiertelna-walka-o-ogromne-pieniadze.html

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 11-07-2014, 11:30    Odpowiedz z cytatem

Granda w biały dzień < kliknij tu

Koszty działalności PKP S.A. wzrosły ponieważ wzrosły pensje członków zarządu, dyrektorów i naczelników, których zatrudnił niekolejarz - prezes J.Karnowski.
Koszty chcą ograniczyć zlecając część prac na zewnątrz zaprzyjaźnionym firmom i firemkom kolesi.
A zwolnieni zostaną ci, którzy w PKP pracowali przed objęciem stanowiska prezesa przez J. Karnowskiego.
Jeśli nie ma oczekiwanej efektywności to oznacza, że prezes nie wywiązał się z zobowiązań wynikających z pełnionej funkcji od 2012r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bunia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Paź 2013
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-07-2014, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Ja czegoś tu nie rozumiem. W jednym miejscu czytam o ograniczaniu kosztów PKP, zwolnieniach i PDO, a w innych miejscach pojawiają się liczne ogłoszenia poszukuje kandydatów do pracy w PKP (praktycznie w każdym tygodniu na portalach rekrutacyjnych jest kilka ogłoszeń). Więc jak to jest? Zwalniać po to, żeby zatrudniać? A może podliczając do kupy koszty zwolnienia, PDO, rekrutacji, zatrudnienia, adaptacji, ect. łatwiej byłoby przekwalifikować tych co trzeba zwolnić żeby spełniali wymagania na stanowiska na których trzeba zatrudniać. Rekrutacja wewnętrzna zawsze jest tańsza.


Ogłoszenie 1

Ogłoszenie 1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 13-07-2014, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Czasem jednak rekrutacja wewnętrzna jest zwyczajnie śmieszna. Taki przykład : Centrala w Warszawie ogłasza rekrutację wewnętrzną na stanowisko XX i rozsyła maila przez pocztę służbową do zakładów w całym kraju....Miejscem pracy ma oczywiście być w Warszawie. Jaki więc sens takiej rekrutacji ? Mało kto ma ciocię w Warszawie która udostępni pokój a szeregowego pracownika nie stać na wynajęcie mieszkania. No chyba, że będzie naczelnikiem wydziału lub menedżerem ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bunia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Paź 2013
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-07-2014, 12:10    Odpowiedz z cytatem

leo1407 - masz oczywiście rację, aczkolwiek nie można z góry zakładać że ktoś z firmy, zwłaszcza tak dużej jak PKP, akurat nie chce zmienić miejsca swojego zamieszkania - z różnych przyczyn: zawodowych, osobistych lub innych.
Zwłaszcza, że jak sobie przypominam z informacji jakie pojawiały się m.in. na RK, PKP chwaliło się uruchamianiem "wewnętrznych" narzędzi HR takich jak "zarządzanie talentami" czy "mentoring".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl