Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Wypadek w Ostrowie Wielkopolskim
Autor Wiadomość

kamkat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2011

PostWysłany: 27-05-2012, 21:44    Odpowiedz z cytatem

W ponizszym linku material z dzisiejszych Faktow TVN
http://www.tvn24.pl/28377,1745841,0,1,kolej-na-szkolenia,fakty_wiadomosc.html

Worms napisał/a:
Jaro, Jakby kolej była jedną firmą to by nie była w takim stanie jakim jest a podział na spółeczki ma duuuże znaczenie.Anglia to przerabiała.

Jakos na wiekszosci lotnisk jest po kilkadzisiat spolek i spoleczek i nic zlego sie nie dzieje. To nie jest kwestia ilosci spolek tylko tego ze obecny burdel jest na reke wszystkim zainteresowanym stronom. Politycy maja gdzie upychac rodziny i znajomych, zwiazkowcy maja spokoj bo sie ich nikt nie czepia, a i zaprzyjaznione firmy moga ciagle robic remonty ktore za chwile trzeba poprawiac.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 27-05-2012, 21:48    Odpowiedz z cytatem

Nie mogę pojąć przerzynania semaforów. Usnął?

Co do systemu: urządzenie zatrzymujące pociąg na S1 można w dobie elektroniki zrobić bardzo prosto - obwód kontrolujący żarówkę czerwoną (czy świeci), rodzaj identyfikacji, że przerżnął (jak bramka w markecie) i modulik w SHP uruchamiany radiowo. Z tym że to nie jest bezpieczne. Na kolei coś musi być pewne - albo oparte o obwody, przekaźniki, albo bardzo drogą, pewną elektronikę - ETCS właśnie. A budowa i działanie jego to wyższa szkoła jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 27-05-2012, 22:48    Odpowiedz z cytatem

A Miętek znowu piep... o systemie szkolenia. Co ma szkolenie do zasypiania za nastawnikiem?

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-05-2012, 22:53    Odpowiedz z cytatem

klimeu44, sugerujesz, że system szkolenia jest doskonały?

[ Dodano: 28-05-2012, 02:14 ]
http://niepoprawni.pl/blog/2334/druga-katastrofa-kolejowa-w-tym-tygodniu

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 28-05-2012, 06:33    Odpowiedz z cytatem

Nie jest doskonały, bo nic nie jest doskonałe.
Tylko, jeżeli się wypowiada na temat szkolenia, to powinien być precyzyjny, ponieważ ci maszyniści, którzy obecnie jeżdżą są jeszcze wyszkoleni według starego systemu, a według nowego są dopiero w trakcie szkolenia (licencje i świadectwa) - żaden z nich nie jeździ samodzielnie.
Poza tym, jeżeli jedzie dwóch na lokomotywie, w tym jeden śpi, a drugi zasypia przed semaforem, to żadne szkolenie nie pomoże.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-05-2012, 08:02    Odpowiedz z cytatem

Rzeszowianin napisał/a:
Tak sobie mysle po glebszym przemysleniu ze za szybko wieszamy psy na maszynistach i infrastrukturze . Nikt nie wspomnial o innej mozliwosci : awaria lokomotywy ..


Opisz mi chociaż jeden przykład, jakby do tego mogło dojść ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mpuchatek Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Mar 2012

PostWysłany: 28-05-2012, 08:25    Odpowiedz z cytatem

kamkat, Na lotniskach nie jest tak pięknie, tyle, że tam pieniądze są inne i przepisy znacznie bardziej restrykcyjne. I dodatkowo, żaden pilot, ani dyspozytor (przydziela godziny w powietrzu - też stanowisko licencjonowane) nie pozwoli sobie na ryzyko utraty licencji, za którą jego pracodawca, a często i on sam w modelu praca za szkolenie zapłacili bywa, że i pół miliona złociszy polskich.
Wypadki tam też się zdarzały z przyczyn przemęczenia ludzi (mechaników), ale to o klasę inny system i i parę rzędów wielkości inne pieniądze i skutki błędu (nie mówiąc o efektach medialnych i tym, że państwa tam jest stosunkowo niewiele).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 28-05-2012, 13:12    Odpowiedz z cytatem

Tak się zastanawiam, czy rutyna nie jest też jednym z elementów problemu. Odnoszę wrażenie, że nawet zasypiający mechanik wciśnie czuwak, tylko nie zareaguje na sygnał stój.
Przynajmniej mnie tak się zdarzyło, gdy wracałem z bardzo długiej delegacji samochodem. Widziałem wszystko dobrze, samochody z przeciwka, wysepki, ale ich omijanie wymagało coraz większej walki. Na szczęście szybko powiedziałem sobie dość, bo skutek mógłby być podobnie opłakany, jak w Ostrowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 28-05-2012, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Od tej tragedii koło Szczekocin sypią się kolejne zderzenia pociągów i to już zaczyna być plagą na polskiej kolei. To chyba jest jakieś fatum, a tragedia na Śląsku powinna dać pracownikom kolei i maszynistom wiele do myślenia, ale nie do końca tak jest. Naprawdę po kilku takich zderzeniach podróżni zaczynają się trochę obawiać podróżowania koleją. Sam ostatnio sobie myślałem o mojej podróży pociągiem, którym będę jechał w przyszłym miesiącu, "czy maszyniśći tego pociągu będą trzeźwi...?, czy nie popełnią żadnego błędu podczas jazdy...?". Myślę, że chyba każdy pasażer ma takie obawy przed podróżą i nie ma się czemu dziwić?

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 28-05-2012, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
tym, że państwa tam jest stosunkowo niewiele).


To może na kolei pora na to samo?

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 28-05-2012, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Ale koleje są uważane za najbezpieczniejszy środek transportu lądowego, co nie znaczy, że wypadki kolejowe się nie zdarzają. Wprawdzie należą do rzadkośći, ale w przeszłośći już się zdarzały tragedie na kolei i to nie tylko w Polsce. Ale i tak za wypadki kolejowe odpowiadają ludzie pracujący na kolei (no chyba że zdarzą się jakieś usterki w lokomotywie, w wagonach, w torach kolejowych lub w trakcji elektrycznej?) Tylko wszystkie urządzenia i elektryczność powinny być szczegółowo sprawdzane przez fachowców, by móc uniknąć usterek.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rzeszowianin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Kwi 2012
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: 29-05-2012, 01:15    Odpowiedz z cytatem

Taurus to takie wynaturzenie mikola . Jestem laikiem czlowiekiem ktory lubi ogladac fotografowac pociagi . Szukam innych przyczyn bo ciezko mi uwierzyc jak mozna przerznac czerwone swiatlo . Na drodze jest czasem nadzieja ze bedzie bez konsekwencji a na kolei ? Cud wielki cud ze nikt nie zginal ale kiedys cud moze sie nie zdarzyc i co ? Drugi Otloczyn ? (odpukac !) Nie chce nic jeczec ale to juz 3 lub 4 wypadek na polskiej kolei niedlugo trzeba bedzie zamiast ksiazki gazety piwa trzymac w reku rozaniec i goraco sie modlic by mechanik nie zasnal by go nieoslepilo slonce itp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 29-05-2012, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Rzeszowianin, usterka lokomotywy raczej nie wchodzi w grę, no chyba że w jednym momencie przestał działać CA+SHP i jeszcze zasanął maszynista. Awaria hamulca w tym przypadku, wielce nieprawdopodobna.
Swoją drogą interesuje mnie bardzo protokół ustaleń końcowych na który jeszcze trzeba poczekać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rzeszowianin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Kwi 2012
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: 29-05-2012, 08:33    Odpowiedz z cytatem

Taurus dzieki za pojasnienie choc w kwestiach technicznych jestem laikiem. Z tego co piszesz mozna juz wysnuc smiala hipoteze ze wina raczej lezy po stronie maszynisty towarowego .. Teraz tak z czystej ciekawosci ile zarabia maszynista w jednej tylko spolce i jaki jest system pracy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 30-05-2012, 17:38    Odpowiedz z cytatem

Bardzo cicho o wypadku. Nikt nic nie wie.
Jaskółki ćwierkają, że sprawa jest bardzo poważna i dzisiaj jej ujawnienie może poważnie decydentom zaszkodzić.
Co jeszcze musi się stać, żeby było normalnie? Embarassed

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl