Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Wypadek w Ostrowie Wielkopolskim
Autor Wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 31-05-2012, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Wszczęto śledztwo
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 31-05-2012, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Ponoć, w firmie Lokomotiv w organizacji przewozów, pracuje ekipa, ta sama która pracowała i została wywalona z CTL Express, zaraz po bardzo podobnym wypadku w Brzegu Dolnym (najechanie pociągu CTL Express z szynami na cysterny DB Schenker).

No to ciekawe, czekam z ciekawością na ujawnienie przyczyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czytelnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Mar 2012

PostWysłany: 01-06-2012, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Oznacza tyle, że w/g powyższych wpisów oni już zostali skazani jako jedynie winni i ich los nie powinien nikogo interesować.
Uważam, że w ponad 90% wypadków zawiodła komunikacja radiowa, wyprzedzająca zdarzenie wymiana informacji dyż. ruchu - maszynista mogąca zapobiedz wypadkom. Wynika to z wykreślenia zapisów obligujących dyż. ruchu do wyprzedzającego powiadomienia m-sty w wielu "nietypowych" sytuacjach ruchowych a obsługa nastawni nie kwapi się do robienia czegoś więcej niż to konieczne, żeby dotrwać do końca zmiany (z bardzo, bardzo niewielu nastawni obserwuje się dziś przejeżdżający pociąg), poza tym to inni jadą więc niech uważają, to zwyczajny "grzech zaniechania" i brak wyobrażni.
Klimeusz, skromnie radzę nie przesadzać z przyprawami - nie są zdrowe i mogą zakłócać możliwość trzeżwej oceny rzeczywistości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 01-06-2012, 18:41    Odpowiedz z cytatem

W tym przypadku nie zawidła żadna komunikacja, bo jej nie mogło być. Jeżeli ktoś zasypia za nastawnikiem, a ma wyłaczone urządzenia czujności, to jest to potencjalny morderca.
Tak na marginesie, to jeżeli znałbyś przepisy obecnie obowiązujące, to może bys wiedzial, że jeżeli semafor wjazdowy jest na stój, to maszynista ma obowiązek skontaktowania się z dyżurnym posterunku, do którego sie zbliża, .... ale jak śpi...... Confused

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czytelnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Mar 2012

PostWysłany: 04-06-2012, 20:34    Odpowiedz z cytatem

.... i "spokojnie" t/j bez reakcji z zewnątrz przejeżdża obok dwóch nastawni w których czuwają czyjne obsady, przejeżdża kilkaset !!! metrów (może nawet ponad kilometr!) ... i co?....i nikt nie reaguje!!! I czytam, że tym razem to ... maszynista...!?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 04-06-2012, 20:44    Odpowiedz z cytatem

I patrzcie jak cicho, tak cicho, że nawet słychać jak bąk puszcza b..a! Śmiech
Takie to zdarzenie "apolityczne" i nie po linii euro - koko - spoko. Embarassed

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 04-06-2012, 21:28    Odpowiedz z cytatem

wpadłeś na to, że cicho, bo prywaciaż? Nie od dziś znane są "sympatie" niektórych panów nie tylko z komisji do prywatnych przewoźników.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czytelnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Mar 2012

PostWysłany: 05-06-2012, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Natężenie w/w "sympatii" zależy w prostej linii od listy nazwisk figurujących w spisie udziałowców danej spółki.
Gdyby to ktoś z grupy PKP, temat byłby nadal aktualny medialnie i propagandowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-06-2012, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak na marginesie, to jeżeli znałbyś przepisy obecnie obowiązujące, to może bys wiedzial, że jeżeli semafor wjazdowy jest na stój, to maszynista ma obowiązek skontaktowania się z dyżurnym posterunku, do którego sie zbliża, .... ale jak śpi.

To jakieś oficjalne przepisy czy po prostu zalecania które mają ułatwić jazdę- brak postoju pod wjazdem itd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 05-06-2012, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Sorry, ale tak. CHRUM< CHRUM< CHRUM<,piąta raaaaaaaaaaanooo, CHRUM, i .............BUM!

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 03-07-2012, 19:11    Odpowiedz z cytatem

mateusz123 napisał/a:
Cytat:
Tak na marginesie, to jeżeli znałbyś przepisy obecnie obowiązujące, to może bys wiedzial, że jeżeli semafor wjazdowy jest na stój, to maszynista ma obowiązek skontaktowania się z dyżurnym posterunku, do którego sie zbliża, .... ale jak śpi.

To jakieś oficjalne przepisy czy po prostu zalecania które mają ułatwić jazdę- brak postoju pod wjazdem itd?

oficjalne instrukcje obowiązujące maszynistów i dyżurnych ruchu regulują właśnie w ten sposób komunikację przy semaforze wjazdowym na czerwono - maszynista nawiązuje kontakt pierwszy. natomiast w sprawie zmiany toru wjazdowego, nieplanowego postoju dyżurny zaczyna rozmowę pierwszy.

Co jednak nie zmienia faktu, ze maszynista mógł spać, przejechał "Stój" na wjazdowym, ale jedna z nastawni powinna użyć radio-stop jeśli przerżnął wjazdowy i nie zgłosił się na radio. Tak więc winnych mamy 2ludzików - czyżby obie osoby spały?

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-07-2012, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Są gdzieś w necie dostępne owe instrukcje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 07-07-2012, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Tu masz instrukcje:
http://kolej.krb.com.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-07-2013, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Wypadek na stacji w Ostrowie Wielkopolskim z winy maszynisty?

Jak informuje PAP, maszynista pociągu towarowego, który w maju 2012 roku najechał na tył pociągu osobowego na stacji Ostrów Wielkopolski został oskarżony o nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej. Mężczyźnie grozi pięć lat więzienia.

W niedzielę, 27 maja 2012 roku o godzinie 4.35 na stojący na stacji w Ostrowie Wielkopolskim skład Przewozów Regionalnych (EN57), szykujący się do odjazdu o godzinie 4.56, najechał pociąg towarowy prowadzony lokomotywą EU07 należącą do firmy PHU Lokomotiv. Podczas zdarzenia ostatni czlon ezt uległ zniszczeniu. W wyniku zdarzenia maszynista i kierownik pociągu pasażerskiego zostali hospitalizowani.

Jak informuje PAP, w trakcie śledztwa uzyskano m.in. opinię biegłego z dziedziny kolejnictwa oraz opinię Instytutu Kolejnictwa. - W ocenie biegłego pierwotną przyczyną katastrofy było wyłączenie systemów kontroli czujności maszynisty na lokomotywie, a w konsekwencji niezatrzymanie pociągu przed semaforem wjazdowym wskazującym sygnał +stój+ - wyjaśnia PAP Janusz Walczak, zastępca Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wlkp.

Według prokuratury, mężczyzna, obsługując lokomotywę ze składem pociągu towarowego, jechał z wyłączonymi urządzeniami kontrolującymi czujność maszynisty. Dojeżdżając do stacji PKP, pominął on semafor wjazdowy wskazujący mu sygnał "stój" i najechał na tył stojącego pociągu osobowego relacji Ostrów Wlkp. – Wrocław – podaje PAP.

źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/46322/wypadek_na_stacji_w_ostrowie_wielkopolskim_z_winy_maszynisty.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 03-07-2013, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Jak mam to rozumieć? Na lokomotywie nie było CA i SHP? To kto dopuszcza takie pojazdy do wyjazdu na szlak? Bronek w ramach oszczędności sobie to wyłączył czy jak? Bo dla mnie to jest nie pojęte, że lokomotywa może mieć wyłączone podstawowe środki zabezpieczające na szlaku.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl