Nie każdy lubi gnić w puszcze 6 x 3 m, gdzie nawet WC nie ma. Uwierz mi że 3/4 ludzi jeżdżących busami, korzysta z nich z przymusu, bo nie mają wyboru.
W Listopadzie 2012 na trasę Katowice - Bielsko Biała weszła firma prywatna. Kursy co godzinę itd.
Wytrzymał 2 tygodnie. Dlaczego ? Bo nie miał szans z często i równomiernie jeżdżącymi pociągami.
W Listopadzie 2012 na trasę Katowice - Bielsko Biała weszła firma prywatna. Kursy co godzinę itd.
Wytrzymał 2 tygodnie. Dlaczego ? Bo nie miał szans z często i równomiernie jeżdżącymi pociągami.
DANIO odpowiedź jest prosta na odcinku Katowice -Bielsko pracuje zakład Koleje Sląskie .
Jak wiemy z UPADAJĄCYMI Przewozami Regionalnymi każda firma sobie da rade.
Szwagropol od 8.01 znacząco obniżył ceny biletów. Czyżby jednak liczyli się jeszcze z koleją, wobec PWDC Przewozów Regionalnych oraz Biletu Relacyjnego PKP IC? Ciekawe, że teraz im się opłaca jeździć za 15,- PLN wobec 20,- PLN (jeśli dobrze pamiętam) sprzed miesiąca. Czyżby zauważono wzrost zainteresowania koleją i/lub zmniejszenie autobusami?
Zakończyła się budowa mostu kolejowego w Dąbrówce w powiecie wadowickim. Obiekt o długości 234 m powstał w ramach przekładania linii kolejowej przy zbiorniku wodnym Świnna Poręba. Wybudowała go Skanska na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie.
Nim jednak nowym mostem pojedziemy do Zakopanego, muszą zostać ukończone pozostałe prace związane z inwestycją.
Protest kolejarzy w Rabce. Zablokują „zakopiankę”.
Dziś, o 13.30 kolejarze zablokują ruch na popularnej „zakopiance”, czyli drodze krajowej nr 7. Chcą w ten sposób zaprotestować przeciwko spodziewanej przez nich likwidacji miejsc pracy po tym, jak zawieszono ruch pociągów na linii z Krakowa do Zakopanego.
– Choć oficjalnie nikt nam tego nie powiedział, wszyscy spodziewamy się zwolnień. Wątpię w to, by dyrekcja PKP przez prawie rok płaciła pensje ludziom, którzy faktycznie nie będą nic robić – powiedział w rozmowie z „Gazetą Krakowską” jeden z kolejowych dyżurnych ruchu. Jak wyliczył dziennik, obecnie na odcinku z Suchej do Zakopanego pracuje mniej więcej 65 dyżurnych ruchu i 25 dróżników, nie licząc innych pracowników obsługi.
Rozumiem rozgoryczenie pracowników bo każdy chce z czegoś żyć,ale dziewięćdziesięciu pracowników pracujących na linii po której jeżdżą pociągi liczone na palcach jednej ręki to czysta przesada. Przy obecnym zapotrzebowaniu na przewozy osobowe do Zakopane wydaje się konieczne zamknięcie stacji Poronin,Biały Dunajec i Lasek. Zakopane na własne życzenie straciło już taki blask jak kiedyś i poza sezonem letnim i zimowym wątpliwe jest zapotrzebowanie na przewozy dalekobieżne. Dużą sympatię turystów zyskują mniejsze miejscowości takie jak Małe Ciche czy Bukowina,a tam pociągiem nie dojedziemy. Protest mieszkańców o którym mówili w radio test jest trochę na wyrost.Jeżdżąc wielokrotnie "na siłę" z Krakowa do Zakopanego w listopadzie zeszłego roku pasażerów jadących z Suchej do Zakopanego było kilku.
Przy obecnym zapotrzebowaniu na przewozy osobowe do Zakopane wydaje się konieczne zamknięcie stacji Poronin,Biały Dunajec i Lasek.
Nie tak, proszę Pana. Takie linie powinno się automatyzować i komputeryzować. Tutaj jest problem. Wajchy i ręczne przekładanie powodują duże koszty osobowe.
[ Dodano: 14-03-2014, 21:10 ]
sympatyk napisał/a:
Jak wyliczył dziennik, obecnie na odcinku z Suchej do Zakopanego pracuje mniej więcej 65 dyżurnych ruchu i 25 dróżników, nie licząc innych pracowników obsługi.
A kto kazał przewoźnikom zawieszać ruch od Suchej do Zakopca? Tam też będą prowadzone roboty? OIDP to nie. W czym problem?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2014, 21:33
Cytat:
Nie tak, proszę Pana. Takie linie powinno się automatyzować i komputeryzować. Tutaj jest problem. Wajchy i ręczne przekładanie powodują duże koszty osobowe.
Małe LCS ale nie duże bo potem jest problem. Problem z kasą.
Cytat:
A kto kazał przewoźnikom zawieszać ruch od Suchej do Zakopca? Tam też będą prowadzone roboty? OIDP to nie. W czym problem?
Jako "praktykujący elektronik" jestem za zdalny sterowaniem kilku stacji z jednego posterunku.Problemem są względy ekonomiczne.Nikt nie założy automatyki na szlaku dla kilku pustych pociągów. Przy niezłej szlakowej z Nowego Targu do Zakopanego, gdzie jest tylko 20km odległości trzy stację to paranoja.Chociaż z drugiej strony PLK wykazuje się czasami dziwną logiką. Mamy takie linie jak Sucha -Żywiec oraz Bielsko-Cieszyn gdzie
są zamontowane nowe sygnalizację przejazdowe a na tych liniach samobójca umiera z głodu. Z drugiej strony na ważnych stacjach pierwszorzędnych pociągi kwalifikowane telepią się pod mechanicznymi semaforami...
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-03-2014, 10:09
Prosty przykład na LK 274 stacje Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto, Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce Wschód, Boguszów Gorce , Boguszów Gorce Zachód (o ile nic nie pomyliłem) i Czarny Bór powinny być połączone w LCS Wałbrzych. Dlaczego nie są? Opór pracowników PLK, którzy stracili by robotę.
Prosty przykład na LK 274 stacje Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto, Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce Wschód, Boguszów Gorce , Boguszów Gorce Zachód (o ile nic nie pomyliłem) i Czarny Bór powinny być połączone w LCS Wałbrzych. Dlaczego nie są? Opór pracowników PLK, którzy stracili by robotę.
Sorry ale to bzdura. Jedynym "miernikiem" są dość znaczne koszty urządzeń srk. Linie typu Zakopianka czy Kryniczanka aż się proszą o LCS-y
Prace przy przenoszeniu toru wokół zbiornika Świnna Poręba wykonywane przez Skanska idą pełną parą. Stary odcinek linii nr 97 znajdzie się wkrótce pod wodą. W grudniu otwarte ma zostać nowe torowisko - donosi portal Wadowice Online.
Od marca do czerwca oraz od września do grudnia linia kolejowa nr 97 na odcinku Kalwaria Zebrzydowska-Sucha Beskidzka jest wyłączona z eksploatacji z powodu prac przy budowie zbiornika Świnna Poręba. Twa budowa nowego fragmentu linii: część starego odcinka linii znajdzie się pod wodą i konieczne jest przełożenie 8,5 km trasy między Stryszowem a Suchą Beskidzką.
Prace przy przełożeniu linii idą pełną parą: wzdłuż zachodniej części przyszłego zbiornika powstaje nowy tor.. Pociągi będą po nim poruszać się z prędkością 90 km/h, co skróci podróż o 10-15 minut. Jak informuje Skanska, którą buduje trasę na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, przy przełożeniu nowej linii pracuje codziennie 50 osób.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum