Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Cztery nowe pociągi na trasie Malbork-Grudziądz
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-06-2012, 18:35   Cztery nowe pociągi na trasie Malbork-Grudziądz Odpowiedz z cytatem

Za dwa lata na trasie kolejowej Malbork-Grudziądz kursować będą cztery nowe pociągi. Zakup taboru o wartości prawie 42 mln zł współfinansuje Szwajcarski Program Współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

W czwartek w Gdańsku umowę na zakup pociągów podpisali marszałek województwa Mieczysław Struk i dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Anna Siejda.
Władze województwa podkreślają, że dzięki wprowadzeniu do eksploatacji nowego taboru m.in. koszty eksploatacji spadną o ok. 20-40 proc., zwiększy się udział transportu kolejowego w obsłudze mieszkańców regionu oraz odsunięta zostanie groźba likwidacji lub ograniczenia przewozów kolejowych w regionie.

Projekt obejmuje trzy powiaty woj. pomorskiego: malborski, sztumski, kwidzyński oraz powiat grudziądzki z woj. kujawsko-pomorskiego.

Marszałek województwa Mieczysław Struk podkreślił podczas spotkania, że "władzom regionu bardzo zależy na tym, aby rozwijać transport w oparciu o kolej, przyjazną dla środowiska i bezpieczną dla podróżnych".

Uważa, że tabor będzie efektywnie wykorzystywany. "Chcemy kompleksowo rozwiązać problem komunikacji na tej linii i te 4 pojazdy będą wykorzystywane tylko na tej trasie" - zapewnił.

Heinz Kaufmann ze Szwajcarskiego Programu Współpracy zwrócił uwagę, że "bardzo ważne jest, aby coraz więcej osób korzystało z transportu publicznego, aby ograniczyć ruch na drogach". "To jest bardzo przyszłościowe podejście i jestem pewien, że bardzo pomoże regionowi" - dodał.

Dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Anna Siejda powiedziała, że o pieniądze z programu "walczyło 11 projektów, z których trzy otrzymały dofinansowanie". Poinformowała, że oprócz Pomorskiego pieniądze otrzymają też dwa projekty z woj. mazowieckiego.

Pojazdy będą mogły jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h, będą wyposażone w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, klimatyzację oraz będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

Zespoły trakcyjne będą własnością samorządu województwa pomorskiego i zostaną wydzierżawione przewoźnikowi posiadającemu licencję na wykonywanie kolejowych przewozów regionalnych. Przetarg na wybór przewoźnika zostanie ogłoszony w przyszłym roku.

Na trasie Malbork-Grudziądz od marca 2008 r. przewozy pasażerskie realizuje spółka Arriva RP.

Obecnie na odcinku linii nr 207 Malbork-Grudziądz kursuje 16 pociągów; po włączeniu nowych maszyn liczba połączeń ma wzrosnąć do 18, z czego 15 pociągów ma kursować w relacji Grudziądz - Malbork - Grudziądz, z możliwością wydłużenia relacji do Torunia i Trójmiasta.
Wicedyrektor departamentu infrastruktury pomorskiego urzędu marszałkowskiego, Eugeniusz Mańkowski poinformował, że linia kolejowa nr 207 na odcinku Malbork-Grudziądz zostanie zrewitalizowana. W lipcu władze województwa mają podpisać umowę z PKP PLK SA ws. remontu linii.

Burmistrz miasta i gminy Sztum Leszek Tabor (Sztum jest jedną z ważniejszych stacji na trasie) uważa, że dzięki nowym pojazdom "zwiększy się dostępność komunikacyjna regionu. (...) Rozwój komunikacji publicznej ma ogromne znaczenie w rozwoju mobilności społecznej na rynku pracy" - tłumaczył. "W powiecie sztumskim bezrobocie wynosi 24 proc. i często barierą w dostępie do rynku pracy jest brak komunikacji publicznej" - dodał.

Wartość projektu wynosi prawie 42 mln zł, z czego wkład własny samorządu województwa wynosi ok. 16,3 mln zł. Pozostałą kwotę wpłaca Szwajcarski Program Współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej.

Szwajcarski Program Współpracy, czyli tzw. fundusz szwajcarski, jest formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Szwajcarię Polsce i 9 innym państwom członkowskim Unii Europejskiej, które przystąpiły do niej 1 maja 2004 r. Do dziesięciu nowych państw członkowskich ma trafić ponad 1 mld franków szwajcarskich. Dla Polski program szwajcarski przewiduje niemal połowę środków (ok. 489 mln franków).

źródło:wnp.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CowboyFromHell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2011
Skąd: Wszędzie

PostWysłany: 15-06-2012, 01:36    Odpowiedz z cytatem

Fajnie, że coś się dziej w końcu na tej linii. Jeszcze niech przywrócą połączenie Kwidzyn-Prabuty albo wydłużą tą relację np. do Iławy i też będzie pięknie. (marzenie ściętej głowy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 08-07-2012, 15:04    Odpowiedz z cytatem

Raczej wątpliwy powrót połączeń Kwidzyn - Prabuty. Od lat temat dyskutowany i nic poza tym. Ktoś coś tam napisze i na tym koniec. Czy ta linia miałaby obłożenie? Napewno Kwidzyn jest miastem rozwojowym i przemysłowym, tylko czy z Prabut potrzeba pociągów, bo z tego co wiem, sporo zakładów pracy oferuje własne przewozy pracownicze autobusami i to za grosze. Kolej miałaby ciężko powalczyć z tymi pracowniczymi przewozami, tymbardziej, że autobusy odjeżdżają często spod bram zakładów. Setki ludzi korzysta z własnych samochodów, jeżdżą busy, dlatego moim zdaniem temat powrotu kolei do Prabut będzie długo odwlekany jeśli w ogóle powróci. Kwidzyn powinien walczyć o większą ilość połaczeń z Malborkiem, bo obecnie są zbyt długie przerwy godzinowe i dojazd na trasie Kwidzyn - Malbork - Gdańsk pozostawia wiele do życzenia. Od lat wiele osób przerzuciło z PKP na własne samochody jadąc z KW do Trójmiasta. Niestety, siatka połączeń i nie zawsze dobre skomunikowania w Malborku odstraszają. Nowe pociągi powinny ożywić trasę, choć zawsze szkoda, że nie ma bezpośrednich relacji Kwidzyn - Gdańsk(dawne Bursztyn, Liwa)

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomaszo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010

PostWysłany: 09-07-2012, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Nie zawsze liczba pasażerów decyduje o tym czy połączenia są utrzymywane/wznawiane. Liczy się stan techniczny torowiska, a przede wszystkim to jak zależy samorządowi wojewódzkiemu na utrzymaniu danej linii.

_________________
http://www.stacjekolejowe.pl/
http://www.galeria.torami.info/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CowboyFromHell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2011
Skąd: Wszędzie

PostWysłany: 09-07-2012, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Dużo ludzi z Kwidzyna, głównie studenci, jeżdżą chociażby do Olsztyna, by studiować, pracować itp. Uciążliwe jest to, jak trzeba do Prabut dostać się PKS-em, później przesiadka na pociąg do Iławy, a stamtąd do Olsztyna. Zastanawia mnie to, czemu nie ma żadnego lobby czy jakichkolwiek działań, by Kwidzyn uzyskał połączenie z Prabutami/Iławą. Świat się nie kończy na trasie Malbork - Grudziądz/Toruń Główny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 10-07-2012, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Pewnie temat reaktywacji lini do Prabut rozbije o kasę. Nie mówie że to zły pomysł, bo Prabuty mają dalekobiezne połączenia i szybciej dostaniesz do Iławy czy Warszawy tamtędy niż jadąc do Malborka i tam przesiadając. A tak przy okazji, szkoda, że z Grudziądza brak otwarcia na świat, bo to że brak pociągów do Warszawy, Krakowa czy Wrocławia to wstyd. Miasto z taką liczbą ludności a od lat problem połączeń krajowych. Tutaj trzeba coś zmienić a co do lini Kwidzyn - Prabuty, miejmy nadzieję, temat kiedyś zostanie podjęty. Były czasy ale to już niemal wiekowe, że pociągi bezpośrednie leciały z Katowic i Częstochowy do Gdyni przez Toruń, Grudziądz i to nie żarty panowie, to historia i niestety pewnie juz na zawsze.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-07-2012, 16:00   

Jeśli PKP IC nie zmieni swojej polityki odchodzenia z linii spalinowych to oczywiście będzie to tylko historia .Ale mnie osobiście szlag trafia jak piszę do posła notabene znanego Pana Dzięcioła który wywodzi się z Grudziądza i on nawet nie pofatygował się o jakąkolwiek odpowiedz ,następny Poseł to Pan Piechociński który odpowiedział mi w sprawie grudziądzkiego węzła ot tak na odpi...się facet !No to tak pozostanie skoro wszyscy poza garstką ludzi mają to w d...
Powrót do góry

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 12-07-2012, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Głupotą jest myślenie o tym, żeby najważniejsze linie były super, a o tych mniej ważnych się nie myśli. Przecież wydajemy 4 % unijnych funduszy, a jest na co wydać pozostałe 90 %. A wystarczyło by lekko zmodernizować trasę przez Grudziądz i tamtędy na czas remontu E65 puścić część pociągów (a resztę przez Bydgoszcz).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-07-2012, 21:10   

Lord W Dokładnie myślimy w ten sam sposób ale widzę że na forum jesteśmy w bardzo nielicznej grupie ile ja już na ten temat rozpisywałem się m.in. do Posłów to głowa mała ale każdy ma to gdzieś ,takie są realia
Powrót do góry

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 14-07-2012, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Jakby co, to ja się dopisuję do tej grupy Smile Uważam, że kolej należy budować od dołu - fundamentem jest gęsta sieć połączeń regionalnych i aglomeracyjnych, na to powinna być nakładana sieć współpracujących z nimi połączeń międzyregionalnych, zaś przewozy międzyaglomeracyjne i różne kadepy powinny być wisienką na torcie. Niestety, to te dwa ostatnie rodzaje są najbardziej medialne. Fotka wyborcza na tle kibelka... no cóż.

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-07-2012, 19:24   

Więc proponuję zorganizować się przez PW i pomyśleć nad strategią dla wznowienia przewozów dalekobieżnych na liniach 207 oraz 208 no trzeba coś robić w końcu Grudziądz to nie jakaś wiocha tylko 100tyś miasto im będzie nas więcej tym lepiej
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 25-07-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie popieram przywrócenie relacji dalekobieżnych przez Grudziądz, Kwidzyn i Malbork do Trójmiasta. Za dawnych lat, niektóre pośp jechały od Torunia do Gdańska, właśnie na Grudziądz, Kwidzyn.
Potem wszystko na Bydgoszcz kierowano, zapominając, że trasa "grudziądzka" tez ma potencjał, a licząc mieszkańców Grudziądza, Kwidzyna, Sztumu i Malborka wyjdzie od 180 tys do 190 tys(około)
Ale zostawmy liczby mieszkańców, po prostu jest potrzeba żeby mniejsze miasta miały dostęp do dalekobieżnego ruchu kolejowego. Ile razy widywałem spore grupy pasażerów przesiadające w Malborku na Ex/TLk do Warszawy, wszystko przyjeżdżało AR, wcześniej osobowymi PR od strony Kwidzyna. Myśle, że każdy TLK jadący z Gdyni do Warszawy p. Malbork, Kwidzyn, Grudziądz, miałby dobrą frekwencję, chodzi tu o jeden - dwa pociągi na dzień max. Szkoda, że remont E65, nie spowodował przynajmniej częściowego przerzucenia ruchu na tą trasę. Pewnie w PKP IC przestraszyli, że trzeba spalinówkami jeżdzić na tym odcinku a to już liczenie kosztów, wypożyczenie loków itp.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 25-07-2012, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Przez Grudziądz powinny jechać całoroczny Kołobrzeg - Kraków i całoroczny Łódź - Gdynia.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-07-2012, 23:52    Odpowiedz z cytatem

Koszty związane z przeciąganiem na tym odcinku spalinówkami to jedno, i też jest to ważne. W końcu PKP musi zrozumieć, że czasy centralnego rozdzielnictwa już się skończyły. Ale drugie to na puszczenie pociągów tą linią nie pozwala raczej słaby czas przejazdu, a co za tym idzie ile taki pociąg musiałby jechać z Gdyni do Warszawy. Pominę fakt, że na odcinku Działdowo-Brodnica ruch pociągów jest wstrzymany, nie wiadomo na jak długo. To doszłaby podwójna zmiana lokomotywy, w Malborku i Działdowie. Niewykluczone, że zmiana gdzieś po drodze kierunku jazdy a to wszystko biorąc pod uwagę niską prędkość szlakową bardzo wpłynęłoby na czas jazdy i raczej niską frekwencję. Ale to nie zmienia faktu, że tą linię powinno się wyremontować, bo na elektryfikację nikt nie liczy, i wtedy ewentualnie puszczenie tą linią pociągów dalekobieżnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 26-07-2012, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Jak z Malborka do Działdowa to zmiana czoła w Grudziądzu. Spalinówki drogie... pociągi mają wozić ludzi w pierwszej kolejności a nie zarabiać kasę. Kasa to element drugorzędny i należy po spełnieniu pierwszego warunku robić tak żeby nie było deficytu, jak już to żeby był jak najmniejszy a jak jest in plus to super... Czasy przejazdów nie zachęcają na chwilę obecną, potrzebny jest remont dwóch linii tj 207 i 208. Linia 207 na całej długości czyli Malbork - Toruń, linia 208 na odcinku Wierzchucin - Grudziądz. Żeby tam była prędkość minimalna 80 km/h to już są jakieś możliwości, jakby było 100 km/h to już w ogóle nic tylko puszczać pociągi. Co się tyczy zmiany lokomotyw na spalinowe z elektrycznych i na odwrót... można przecież machnąć jakiegoś Traxxa czy Vectrona w hybrydzie czy jako dwu systemowa (czy jak tam to się fachowo nazywa) i można jedną lokomotywą z jedną ekipą pokonywać długie relacje. Gdynia - Malbork pod drutem więc jedzie na patykach, w Malborku opuszcza, załącza silniki i grzeje przez Grudziądz do Działdowa, tam gasi silnik i do Wawy Wschodniej grzeje dalej na patykach. I mamy fajną przykładową relację. Ale tego się nie doczekamy bo PR grzeje albo na starych złomowatych EN57 albo PESY + brak kasy i ogólne Kongo, zaś PIC to PIC, słabe zarządzanie i zajmowanie się bzdetami. Do tego dochodzi 150 milionów innych spółek: PKP PLK które olewają infrę, Dworzec Polski który olewa dworce, PKP Nastawnie, PKP Dróżnicy, PKP Kable, PKP Śrubki i PKP SA które jest bo jest i na ten burdel zezwala. A cierpi na tym bardzo fajne 100 tysięczne miasto...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl