W ostatnich dniach Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych dowiedziała się o planie Przewozów Regionalnych dotyczącym sprzedaży EZT Kolejom Śląskim. Konfederacja stanowczo sprzeciwia się tego typu praktykom, tym bardziej, że działanie marszałka województwa śląskiego polegające na przekazywaniu obsługi połączeń własnej spółce (bez przetargu!) bezpośrednio ogranicza konkurencyjność rynku i grozi utratą miejsc pracy Koleżankom i Kolegom zatrudnionym w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych. Postępowanie PR bezpośrednio uderza w interesy pracowników, dlatego KKZZ wystosowała dnia 14 czerwca pismo do pani prezes Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski, w którym informuje, że tego typu działania będą zerwaniem porozumienia zawartego w ramach sporu zbiorowego z dnia 24 sierpnia 2011r. W w/w porozumieniu była mowa o braku zgody nawet na wydzierżawienie taboru Kolejom Śląskim, nie mówiąc już o jego sprzedaży. Wobec powyższego – sprzedaż taboru PR Kolejom Śląskim spowoduje natychmiastowe odwieszenie strajku!
Związkowcy mają chyba coś z głową. Lepiej by zarobiła inna spółka niż własna. Tak się zastanawiam czy chociaż części z tych nierobów nie dałoby się zwolnić?
KKZZ chcą za wszelką cenę pokazać kto rządzi na kolei. ŚZPR idzie na dno, a oni dalej swoje. A może przedstawiciele ZZKK mieliby odwagę udać się do ŚZPR i przedstawić swoje stanowisko zwalnianym pracownikom. No, śmiało panowie...
Zarząd spółki Przewozy Regionalne podjął decyzję o likwidacji swojego zakładu na Śląsku - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka przewoźnika Katarzyna Mirowska. Jak wyjaśniła, Przewozy Regionalne będą realizowały przewozy w województwie do końca roku.
ofelia, Dziś wiemy że będzie i mowa oraz fizyczna likwidacja ŚZPR w Katowicach, "dziełem" tym które zaczęli związkowcy na długo przed powstaniem KŚ trudnił będzie się likwidator.
- Sytuacja na Śląsku jest efektem fatalnie przygotowanego i wdrożonego tzw. usamorządowienia Przewozów Regionalnych. Totalne niedofinansowanie przewoźnika gasi się tak, jakby pożar gasiło się benzyną – pisze w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek.
Kuczewska-Łaska: Blisko 2000 osób do zwolnienia na Śląsku
- Jesteśmy zmuszeni do zwolnienia 1874 osób. Cała realizacja przewozów w woj. śląskim zamawianych przez urząd marszałkowski zostanie przekazana Kolejom Śląskim. W następstwie tej decyzji zarząd zmuszony jest podjąć jedyną słuszną decyzję ekonomiczną, czyli likwidację Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych - powiedziała prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewskaj-Łaska.
PR chcą rozmawiać o przekazaniu zasobów śląskiego zakładu
Jesteśmy gotowi do rozmów z marszałkiem województwa śląskiego na temat przekazania pracowników i części zbędnej bazy technicznej Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych – poinformowała na dzisiejszej konferencji prasowej Elżbieta Grudzień, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych Przewozów Regionalnych. Samorządowy przewoźnik wysłał dziś do śląskiego marszałka Adama Matusiewicza pismo w tej sprawie.
Pani prezes niech tylko teraz nie rozdziera szat bo jeszcze ktoś uwierzy. Już w marcu pani prezes wyprzedawała środki trwałe i zaplecze w takim np. Bielsku Białej.
Stosując ordynarny szantaż i prowokacje przelicytowała, dziś pracownicy dowiadywali się od dziennikarzy którzy zjawili się na konferencji prasowej o likwidacji ich zakładu pracy.
Byli bardzo zaskoczeni i nie mogli uwierzyć że to jest prawda.
Aby osłodzić reszcie pracowników PR w kraju tę stypę przykryto tę wiadomość wynikami z 2011 roku gdzie wyprzedawano wszystko co popadnie. Ten majątek który spółka otrzymała w ramach usamorządowienia.
Dzisiaj odbyło się spotkanie załogi Śl.ZPR z p. prezes Kuczewska-Łaska. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się że spółka PR gwarantuje nam pracę tylko do 31.12.2012.
Co będzie dalej okaże się potem.
P.S.
nagrania audio z tego spotkania wysłałem do admina.Może je umieści.
Jednocześnie przepraszam za jakość wszak to tylko komórka
Wysłuchałam nagrań ze spotkania z prezeską PR i powiem jedno. Na Tomka Materę (przewodniczącego "S" w PR i członka rady nadzorczej PR niby z wyboru załogi), który tak aktywnie udzielał się na tym spotkaniu, absolutnie nie liczcie. On trzyma sztamę z marszałkiem, który postawił krzyżyk na waszym zakładzie. Wszak rodzona żona Matery (notabene urlopowana bezterminowo wicedyrektorka PR Katowice, którą dobrze znacie, bo spektakularną karierę w PR zaczynała jako konduktorka) zajmuje kierownicze stanowisko w instytucji podległej marszałkowi.
Ciekawe czy Sabinę Materę też obejmie grupowe zwolnienie, czy może ślubny tradycyjnie załatwi jej wygodną posadkę w centrali PR, aby miała dokąd się ewakuować z częstochowskiego WORD w razie potrzeby?
matera1.jpg
Plik ściągnięto 251 raz(y) 98.14 KB
matera2.jpg
Plik ściągnięto 222 raz(y) 97.28 KB
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Pani prezes niech tylko teraz nie rozdziera szat bo jeszcze ktoś uwierzy.
Jak długo jeszcze @pospieszny będzie prezentować na tym forum swoje fobie wobec PR? Zapewne oczekiwał, że PR zwiększą koszty i na Śląsku swoje bazy zaczną rozbudowywać ? Teraz no cóż PR zaczną na Śląsku sporo zarabiać na wynajmie taboru. Spokojnie na modernizację zakupionych siódemek z PKP IC powinno wystarczyć, na wagony też powinno zostać. Karty- o czym nie chce lub tez nie potrafi pamiętać gadatliwy pospieszny- rozdaje tutaj Marszałek województwa. KŚ powinny zatrudnić liniowych pracowników PR, natomiast pracownicy biur powinni rozglądać się za nową pracą.
Śląscy kolejarze protestują u prezes PR w sprawie likwidacji zakładu
Zarząd Główny Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich, złożył na ręce prezes Przewozów Regionalnych protest w związku z decyzją o likwidacji Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, podjętą przez zarząd spółki. - Decyzja ta jest wyrazem braku determinacji w dostosowaniu się do obecnej, dynamicznej sytuacji panującej na rynku regionalnych przewozów pasażerskich - uważają.
- Zakład powinien zostać poddany głębokiej restrukturyzacji i przekwalifikowany do wypełniania innych zadań, co jest możliwe, gdyż jest cenionym wykonawcą napraw posiadanego przez Spółkę taboru. PR Katowice zatrudnia blisko 2 000 pracowników, w większości są to osoby powyżej pięćdziesiątego roku życia, osoby, które mają bardzo długi staż pracy na kolei, których stan zdrowia nie pozwoli znaleźć na rynku pracy żadnego zajęcia. Pozostawienie tych ludzi samym sobie, bez godnego odszkodowania za utratę środków do życia jest karygodne. Zwracamy także uwagę, że Uchwała Zarządu Spółki bez konsultacji z Radą Nadzorczą oraz Zgromadzeniem Wspólników nie wydaje nam się prawomocnym dokumentem - napisał w proteście do prezes Przewozów Regionalnych Jan Lalik, przewodniczący zarządu głównego Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich.
Kolejną decyzją, która budzi nasz stanowczy protest jest wprowadzenie do PR Katowice likwidatora. Wnioskujemy o okazanie nam pełnomocnictw posiadanych przez wskazanego przez Zarząd Spółki pełnomocnika ds. likwidacji PR Katowice. Wyrażamy swoje duże zdziwienie faktem powołania likwidatora w lipcu 2012r., gdy Zakład ma prowadzić pełną pracę przewozowa do końca roku. Jest to w naszej ocenie, co najmniej niezrozumiałe - uważają związkowcy.
Co Zarząd Spółki zamierza likwidować przez pół roku, w sytuacji zapotrzebowania na 100% załogi i taboru? Do przeprowadzenia zwolnień pracowników likwidator jest zbędny. Obecność likwidatora w Zakładzie powoduje u pracowników dodatkowy stres i uzasadnione obawy. Już dzisiaj mocno zwiększyła się absencja chorobowa wśród kluczowych dla ruchu pociągów stanowisk pracy. Według naszej opinii likwidator powinien wejść na teren Zakładu najwcześniej w grudniu bieżącego roku a zespół ds. likwidacji powinien zostać powołany w Spółce, by przygotować niezbędny do czynności harmonogram. Ważnym argumentem w tej sprawie wydaje nam się również kwestia prowadzenia prawidłowej działalności Zakładu, co jest mocno zagrożone przy postawieniu likwidatora na stanowisko dyrektora PR Katowice. W sytuacji, gdy poprzedni dyrektorzy byli mocno nieobiektywni w ocenie pracowników, nie potrafili porozumieć się z działającymi na terenie zakładu organizacjami związkowymi, obecna Pani Dyrektor jest jedynym gwarantem utrzymania mobilizacji i wypełniania bieżących zadań przez pracowników. Obawiamy się, że w przypadku odwołania obecnego Dyrektora Zakładu, niepokoje społeczne będą narastać, co spowoduje realne zagrożenie załamania bieżącej pracy PR Katowice - piszą związkowcy.
Liczymy na zrozumienie i zdrowy rozsądek pani Prezes oraz decyzje, które przywrócą, mocno już nadwyrężone, zaufanie pracowników Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych do członków zarządu Przewozów Regionalnych - kończy list Jan Lalik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum