Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Koniec PR na Śląsku
Autor Wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 26-10-2012, 20:33    Odpowiedz z cytatem

@mike_sc3 przecież zawsze tak było, żre góra dziadostwo robiła, a na podróżnych i na nas na dole się to skupiało.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 27-10-2012, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Witam nie można szukać winy na górze pracownicy na dole są odpowiedzialni za pracę,to co widzimy obecnie co się dzieje na kolei to szok. Dlatego kolej straciła bezpowrotnie podróżnych. Poczekalnie zostały zamknięte jak traktowany jest podróżny, ile pieniędzy było wydane z naszych podatków na dworce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 29-10-2012, 11:30    Odpowiedz z cytatem

@Rover powiedz mi, czy to ja jako konduktor zamknąłem poczekalnie na dworcach i kasy?
Z Twojego wpisu wnioskuję, że kasjerki poszły sobie do domu na kawę, pozamykały poczekalnie. No tak. Przecież jak zawsze to wina pracownika tego na dole.
Mądre wiesz. B. mądre stwierdzenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 29-10-2012, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne chcą konkurować z Kolejami Śląskimi o dziwo nie pociągami a autobusami (Przewozy Regionalne=Autobusy regionalne [sic!]). Planują obsługiwać następujące relacje:
- 314 kursów na trasie Katowice – Pszczyna – Bielsko-Biała – Bystra – Buczkowice – Szczyrk,
realizowanych w terminach pomiędzy 09.12.2012 a 14.12.2013, przy czym nie więcej niż jedna
para kursów dziennie;
- 314 kursów na trasie Szczyrk – Buczkowice – Bystra – Bielsko-Biała – Pszczyna – Mikołów –
Katowice, realizowanych w terminach pomiędzy 09.12.2012 a 14.12.2013, przy czym nie więcej
niż jedna para kursów dziennie
PS Koleje Śląskie powinny pomyśleć także o uruchomieniu komunikacji do Szczyrku ale nie autobusowej a kolejowej najlepiej do Łodygowic a potem z przesiadką do wygodnego autokaru do Szczyrku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-10-2012, 18:12    Odpowiedz z cytatem

prapak, przecież identyczne rozwiązanie zaproponowali kilka miesięcy temu. Szukają chętnego lokalnego przewoźnika...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 29-10-2012, 18:14    Odpowiedz z cytatem

mój przedmówca (prapak)chyba zupełnie nie zna się na prawach rynku i nie wie co to konkurencja.

Autobus w relacji Katowice - Szczyrk to uzupełenienie oferty interREGIO, dzięki czemu pasażerowie mogą się przesiadać do autobusu, nie ponosząc dodatkowych opłat zwiazanych z płaceniem za przejazd od nowa, poniewąż mają mozliwość wykupienia biletu na całą relację

Dzięki interREGIO busom podróżni np. z Rzeszowa czy Krakowa mogą korzystać z pociągu interREGIO BOLKO (nie martwiąc się, że nie zmieszczą się do busa do Katowic.

Żenujące jest ujadanie na PRy. PRy są źle zarządzane.. ale nie konkuruja z Kolejami Śląskimi. Jak mozna konkurować w segmencie rynku usług w ramach służby publicznej, które są dotowane ogromnymi milionami? Konkurować to sobie może Linkbus z Lajkonikiem, czy Unibus z interbusem.

Kolej Regionalna to droga sprawa. Ani pociągi Gliwice - Częstochowa nie są rentowne, ani te z Katowic do Wisły, bo inaczej Koleje Ślaskie nie potrzebowałyby na to aż 40 mln zł dotacji. Przewozom Regionalnym wmawiano, ze to to dochodowa linia... sama propaganda. Koleje Ślaskie ocenimy jak przejmą cały ruch i zobaczymy czy są tańsze w utrzymaniu od PRów. Mój proroczy mózg (patrząc na przetargi taborowe) podopowiada mi, że to będzie defraudacja wielu milionów śląskiego podatnika. Koleje Ślaskie przejadą sie na ratach leasingowych i ogromnych kosztach utrzymania taboru. Szynobusy PESY i ich ezety są znacznie droższe w utrzymaniu od starego EN57 (ktore są naprawiane przez mechaników w PR). A w przypadku wszystkich elektronicznych zabawek kasiorę będzie doiła PESA i NEWAG.

Pośpiech sporo kosztuje. Buta i gniew również. Podpatrując profesjonalistów - ciekawe czemu DB zamawia w PESIE tak ogromną serie pociągów spalinowych? Żeby po upływie okresu gwarancji naprawiać je we własnym zakresie.

Koleje Ślaskie na razie rewolucji nie uczyniły. Taborem podarowanym przez marszalka każdy sobie może jeździć i mówić, ze jest najlepszy. Jedyny "sukces" KŚ na razie to rozwalone skomunikowania i odstraszenie pasażerów korzystających z połączen KŚ-PR od jazdy pociągiem.

W grudniu ocenimy KŚ za całokształ Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 29-10-2012, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Ja nie znam się na prawach rynku? Kolej ma przwozić pociągami, a nie autobusami. A twoje przykładuy są głupie, pociągi interregio powinny dojeżdżać do Łodygowic. Ustawowo powinno się zabronić PRom uruchamiania busów chyba że w ramach KKA. Do Rzeszowa czy Krakowa są tory (podkreślam tory) i mają jeździć pociągi nie buso regio!!!A oferta z Bolko jest głupia bo i tak te ich busiki spóźniają się godzinami i nikt na tego Bolko nie zdąża, więc ludzie na trasie z Rzeszowa do Katwic czy Wrocławia wybierają ICKA zresztą podobnie z Krakowa do Wrocławia, woląjechać dłużej, ale z przedziałami i większym komfortem.A PR skoro chce autobusy uruchamiać to niech sprzeda EZTY i sru na Malediwy. Podkreślam, że do Jasła też są tory po cholerę PRy uruchamiają te autobusy, chyba tylko po to by kolejne linie kolejowe zlikwidowano, banda jedna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-10-2012, 20:52    Odpowiedz z cytatem

prapak, mylisz KKA i KKZ. To zupełnie różne rzeczy. Przyjmij do wiadomości, że KKA stosują np. w Austrii czy Niemczech. Zobaczysz autobusy w malowaniu i z logami ÖBB czy DB. Ba, te autobusy kursują w ramach IC, mają nawet różne klasy...
Dlaczego chcesz ustawowo zabronić PR uruchomienia połączenia do Szczyrku? Kilka miesięcy temu, gdy wyciekły informacje o poszukiwaniach przez KŚ przewoźników chętnych do nawiązania współpracy i umożliwienia pasażerom z biletem KŚ wygodnego dojazdu do Szczyrku, jakoś nikt się nie oburzał. Wręcz przeciwnie - wszyscy chwalili, twierdząc, że jeśli się to uda, będzie to doskonałe rozwiązanie. Podobnie rozwiązanie ze sprzedażą skipassów na pokładzie pociągu - też jakoś nikt nie protestował. Czyżby byli równi i równiejsi?

tomasso86, mylisz się co do Wisły. PR twierdziły cały czas, że ta relacja powoduje olbrzymie straty. Dopiero, gdy KŚ przejęły całość ruchu do Wisły, PR zaczęły twierdzić, że zabrano im dochodową linię. Widzisz różnicę? Nikt PR nie wmawiał, że to dochodowa linia - zresztą jak mógłby to zrobić, skoro PR na tej linii jeździły i lepiej od marszałka znały stosunek wpływów do wydatków.
Głupie porównanie z DB - ani KŚ, ani nawet PR nie stać na odpowiednio duże zamówienie, które pozwoliłoby wymusić na Pesie udostępnienie dokumentacji technicznej.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 30-10-2012, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Najprościej zbudować odcinek Łodygowice-Szczyrk inwestycja na pewno opłacalna. Planowano to już w okresie II RP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 30-10-2012, 18:12    Odpowiedz z cytatem

@conen ,
tak tyle że w okresie II RP nie było tak gestej zabudowy w Szczyrku...obawiam się że teraz to d...a zbita:(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 31-10-2012, 14:13    Odpowiedz z cytatem

@conen do Szczyrku miało się odbijać w Wilkowicach-Bystrej. Stacja już była przygotowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 31-10-2012, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Tak @Rademenes, słyszałem od kolejarzy że podobno facet szybko zasiał drzewka owocowe żeby bardzo podnieść cene gruntów na nowym szlaku do Szczyrku:)
Cwana bestia...
Apropo mam nadzieje że u Ciebie wszytko OK bo wiem że jesteś knduktorem w PR , planujesz może aplikować do KŚ że tak zapytam -jak coś to odpisz na priva jak chcesz...serdecznie Cie pozdrawiam i 3maj sięSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

RebelliouS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2012
Skąd: Śląsk :)

PostWysłany: 31-10-2012, 17:48    Odpowiedz z cytatem

Spółki PKP będą mogły ogłosić upadłość



Są założenia projektu, które dają spółkom PKP możliwość ogłoszenia upadłości. Dotarła do nich nasza reporterka Agnieszka Burzyńska. W tej chwili jeszcze, zarówno PKP Intercity, Cargo jak i Przewozy Regionalne są wyłączone z procedury upadłościowej, bo wykonują służbę publiczną i nie mogą być traktowane jak zwykłe firmy komercyjne.

Założenia projektu ustawy dają spółkom możliwość ogłaszania upadłości /Archiwum RMF FM
Już raz rząd - bez powodzenia - forsował podobny projekt ustawy. Teraz znów wraca do tego pomysłu. Oficjalnie minister transportu zasłania się wymogami unijnymi. Uściślając, chodzi o wytyczne Komisji Europejskiej, która twierdzi, że brak możliwości upadłości to to samo, co nieograniczona pomoc państwa, która jest niezgodna z prawem UE. Nieoficjalne tłumaczenia mówią zaś o próbie pozbycia się balastu, czyli nierentownych spółek i otwarciu drogi do komercjalizacji i prywatyzacji. Chodzi tu zwłaszcza o PKP Przewozy Regionalne, które znajdują się w fatalnej kondycji finansowej.
Projekt założeń już zyskał akceptację Tomasza Arabskiego, który zarekomendował skierowanie go na posiedzenie stałego komitetu z pominięciem konsultacji międzyresortowych. To oznacza, że dokument ma szanse na ekspresowe przejście ścieżki legislacyjnej.

Związki zawodowe grożą wielkim strajkiem na kolei

Ujawnione przez reporterów RMF FM plany umożliwienia PKP ogłoszenia upadłości spotkały się z nieprzychylną reakcją związkowców. Twierdzą oni, że jest to prosta droga do zniszczenia kolei w Polsce. Samo wprowadzenie trybu upadłości kolei im nie przeszkadza, ale martwi ich fakt, że oprócz tej ustawy rząd nie planuje żadnych zmian, które poprawiłyby sytuację przewoźników. Ta jest w naszym kraju teraz fatalna - zwłaszcza jeśli chodzi o Przewozy Regionalne. Niektóre pociągi zostały przekazane samorządom, a te między sobą nie potrafią się dogadać. Podróżny już dziś nie wie, na jaki pociąg ma kupić bilet. Dzisiaj granica województwa jest granicą nie do przebicia. To prosta droga do finansowej ruiny przewoźników - tak mówi Leszek Miętek, szef Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. Dlatego, jeśli ustawa o upadłości kolei będzie głosowana, związkowcy chcą zatrzymać pociągi.
POLSKA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 31-10-2012, 21:30    Odpowiedz z cytatem

RebelliouS napisał/a:

Chodzi tu zwłaszcza o PKP Przewozy Regionalne, które znajdują się w fatalnej kondycji finansowej.


Znowu media nie umieją nawet dobrze podać nazwy spółki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 01-11-2012, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Skoro do Wisły nie potrafią zorganizować dobrej oferty, jak i do innych miejsc wypoczynku, to myślicie, że ze Szczyrkiem byłoby inaczej? Ja bym był wielce rad z kolei ale nie wierzę w budowanie torów teraz, a nawet jeśliby były, obawiam się, czy jeszcze by tam coś jeździło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl