Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 29, 30, 31  Następny
Chcę zostać maszynistą
Autor Wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 20-07-2015, 12:07    Odpowiedz z cytatem

Na egzaminie na licencję aż takich ciężkich pytań nie ma dotyczących ruchu. Z tego co pamiętam, to pytanie wyglądały między innymi tak: co oznacza taki sygnał na semaforze. Jak się jeździ na SZeta. itd. prosto sformułowane pytania na które masz znać odpowiedź. Do którego momentu możemy dojechać z uszkodzonym radiem czy predkosciomierzem itd.itd.;-)

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ziber Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2015

PostWysłany: 20-07-2015, 12:48    Odpowiedz z cytatem

siwiutki91 napisał/a:
Na egzaminie na licencję aż takich ciężkich pytań nie ma dotyczących ruchu. Z tego co pamiętam, to pytanie wyglądały między innymi tak: co oznacza taki sygnał na semaforze. Jak się jeździ na SZeta. itd. prosto sformułowane pytania na które masz znać odpowiedź. Do którego momentu możemy dojechać z uszkodzonym radiem czy predkosciomierzem itd.itd.;-)



Dzięki wielkie kolego. Na taką odp czekałem. Prosto zwięźle i na temat. Jednak nieuniknione było wtrącenie nie na temat, jakiegoś WIELKIEGO KOLEJARZA eksperta w dziedzinie której siedzi od X lat. Pozdrawiam odłam normalnych ludzi na których właśnie takie cenne komentarze można liczyć, a jest ich naprawdę mało. Śledząc te forum od dłuższego czasu można dostrzec nie pomoc tylko zawiść i negatywne nastawienie do użytkownikówSmile

PS. Taurus czy jak Ci tam nikt nie pisał o sprzedaży tylko o negocjacjach i odp na moje pytania z których nie skorzystałem. Ciekawe skąd wiesz o sprzedaży testów czyżby z własnej autopsji? Jak nie jesteś w temacie to po prostu oszczędź klawiatury na zbędne komentarze nie na temat i naucz się czytać ze zrozumieniem co już pisałem wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 20-07-2015, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Skoro nie skorzystałeś to skąd wiesz jakie negocjacje były zaproponowane ?

Sorry ale ciężko przejść obojętnie obok tego że kandydat na maszynistę nie wie jak ma się uczyć podstawowych instrukcji. Toż to podstawa podstaw którą pomocnik maszynisty powinien znać obudziwszy się o 7:00 po ciężkiej nocce. Co to za filozofia z instrukcją sygnalizacji ? Na szlaku będziesz zatrzymywał pociągi i pytał na radiu jak masz zareagować na X wskaźnik ? Życzę trochę samodzielności, wyobraźni i rozumienia prostych rzeczy, wtedy nie trzeba się logować na komputerze w poszukiwaniu oczywistości.
A dorabianie teraz sofizmatów i udając że wpis siwiutkiego91 cię wielce oświecił... Happy nic nie zmieni.

P.S. Nie jestem kolejarzem, tym bardziej wielkim.

P.S.2. To tak jak wspomniany przez Pako kandydat na lekarza, szukałby w internecie przykładowych pytań z Kodeksu Etyki Lekarskiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

en57-2000 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Mar 2011

PostWysłany: 20-07-2015, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Dajcie chłopakowi spokój, napiszę sobie ściągi na rękach, będzie jeździć powoli i wszystko,będzie dobrze... Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 20-07-2015, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Potem będzie stał bez sensu na S1 i blokował szlak.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 22-07-2015, 09:11    Odpowiedz z cytatem

Sami wielcy kolejarze tutaj.
Koledze chodziło raczej o to, jakiego typu pytań się spodziewać na egzaminie. Ja gdy zdawałem egzamin na licencję też byłem ciekaw, czego możemy się spodziewać. Może nie tyle z instrukcji, bo te trzeba było już "w miarę" znać, ale choćby z budowy taboru, która to na szkoleniu na licencję nie była jakoś specjalnie wykładana poza ogólnikami, ale jednak straszyli wszyscy, że będzie budowa tylko nikt nie mówił, że będzie pytanie typu "ile pantografów ma SM42".

Więcej pokory, panowie kolejarze dla młodych adeptów tej sztuki.

Sygnalizacja musi być w małym palcu, prowadzenie ruchu... Na egzaminie na licencję raczej nikt Cię nie będzie pytał o wszystkie przypadki rozkazu S. Niemniej trzeba mieć pojęcie, czym jest rozkaz i w jakich podstawowych przypadkach się go otrzymuje.

_________________
http://maszynista.eu - moja droga do spełniania marzeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 22-07-2015, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Tak na poważnie:

-Sygnalizacja pytania typu co oznacza ten sygnał, jeśli semafor/tarcza pokazuje taki sygnał to tarcza/semafor pokazuje.
- Typowe wskaźniki i sygnały po symbolu S-1,2,3 w-1,2, 18,24 D- 0,1,6,8, Napewno sygnały alarmowe, i te rzadko stosowane (popychy i hamowanie bez hamulca zespolonego)
- Ruch Wyjazdy na tor lewy, jazda po zamkniętym torze/przez zamknięty posterunek, typowe przypadki rozkazów Zasady prowadzenia manewrów.
- Hamulec ogólna budowa, zbiorniki, ciśnienia, dopuszczalne nieszczelności, próby, hamowania kontrolne, eksploatacja w zimie, skoki cylindra na poszczególnych nastawach.
- Co do budowy to u każdego inaczej.
- Instrukcja jakaś tam określa.......
- Typowe zagadnienia z maszynistowskiej i pomocnikowskiej, skład drużyny trakcyjnej osoby w kabinie znajomość szlaków.
- Dział organizacja przedsiębiorstw kolejowych (tu szczerze nie pamiętam jakiego typu miałem pytania)
- BHP Napięcia bezpieczne, odległości od sieci, pierwsza pomoc.

Więcej grzechów nie pamiętam

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ziber Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2015

PostWysłany: 22-07-2015, 11:37    Odpowiedz z cytatem

cinekcool, Borys_q, Bardzo dziękuje za merytoryczne odpowiedzi w szczególności Borys_q, . Co do E1 opanowana, głównie chodziło mi o takie przykładowe pytania padające z R1. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 22-07-2015, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Z ciekawszych pytań : Zezwolenie na jazdę manewrową ważne jest do.....
Definicja S-3(chyba co każda poprawkę do IE-1 się zmienia), przykład rozkazu S na torze lewym, lub N na prawym. Oczywiście zależy kto robi testy z tego co wiem to testy IC są ciężkie, jak to jest u innych to nie wiem.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.


Ostatnio zmieniony przez Borys_q dnia 22-07-2015, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 22-07-2015, 12:46    Odpowiedz z cytatem

@Cinekool
Pragnę tylko zauważyć że jakkolwiek (w granicach logiki) zadane pytanie z przepisów nie powinno zaskoczyć tego kto rozumie te instrukcje. No chyba że są zadane w innym języku na przykład chińskim.
Od tego maszynista ma mieć głowę na karku żeby nawet na podchwytliwych pytaniach nie dać się zaskoczyć. To są fundamenty wiedzy tego zawodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ziber Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2015

PostWysłany: 22-07-2015, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Taurus, A Ty dalej swoje i swoje....Smile Daj boże nie trafić na takiego w życiu zawodowym. Ciekaw jestem czy byłbyś taki mądry ogarniając materiał w 3 miesiące weekendowo do tego pracując na 3 zmiany i nie mając wcześniej styczności z koleją. Uważam że jest to nie realne tak jak nie realne jest być dobrym kierowcom po 30h jazdy. Jesteś NOWOCZESNYM pracownikiem kolei przed którymi nas przestrzegali na kursie. Po prostu Cię zignoruję i będzie to ostatni post do Twojej osoby.

Borys_q, Dzięki wielkie, nie są to testy ani do IC, ani do innego przewoźnika - prywatny kurs. Jednak Są to bardzo pomocne zagadnienia które podałeś. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 22-07-2015, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Po prostu Cię zignoruję i będzie to ostatni post do Twojej osoby.


Płakał nie będę Smile
Szkoda tylko że nie uświadomiła ci ta "dyskusja" powagi tego co masz zamiar robić w życiu.

A egzamin... skoro prywatny to... zdasz. Nic się nie martw.

Dla mnie to wygląda w uproszczeniu tak:
Przychodzi na forum ziber i pyta:
"Dajcie mi przykładowe pytania z instrukcji bo nie wiem czego się spodziewać na egzaminie"
Ktoś odpowiada: (w uproszczeniu)

Pytanie: co oznacza sygnał XX ?
1. Stój
2. Vmax 40 km/h, następny stój
3. V max

itp...

Po czym ziber czyni pokłony za wielką pomoc, teraz już wie czego się spodziewać. No kuźwa !
Ok ja też już kończę, ignoruj mnie. Wbij sobie tylko do głowy że nie jestem kolejarzem. Powodzenia życzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 23-07-2015, 10:14    Odpowiedz z cytatem

Taurus napisał/a:
@Cinekool
Pragnę tylko zauważyć że jakkolwiek (w granicach logiki) zadane pytanie z przepisów nie powinno zaskoczyć tego kto rozumie te instrukcje. No chyba że są zadane w innym języku na przykład chińskim.
Od tego maszynista ma mieć głowę na karku żeby nawet na podchwytliwych pytaniach nie dać się zaskoczyć. To są fundamenty wiedzy tego zawodu.


To jest egzamin na licencję, która Cię do NICZEGO nie uprawnia. Ot papierek, dzięki któremu przyszły pracodawca może Cię zatrudnić i szkolić dalej. Dlatego też są tam najbardziej podstawowe podstawy. Zanim siądziesz za nastawnikiem pod nadzorem maszynisty szkolącego - minie jakiejś pół roku. Masz czas, żeby się uczyć dalej. Zanim podejdziesz do egzaminu na świadectwo maszynisty (które to już upoważnia Cię do samodzielnej jazdy u danego przewoźnika) - minie kolejny rok (jak nie dłużej). Jest czas na dokładne zapoznawanie się z instrukcjami.

Aha - i znam też takich, co prywatnego kursu nie zdali. Więc to nie jest tak, jak za "starych dobrych czasów", że wystarczy zapłacić i mieć wszystko w dupie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 28-07-2015, 15:29    Odpowiedz z cytatem

@ziber

W tym zawodzie musisz się uodpornić na takie "psztyczki" jak tu na forum, w pracy możesz spotkać się z jeszcze większymi Laughing Najlepiej mieć twardą skórę i je ignorować. Doświadczysz tego zaraz gdy zdobędziesz uprawnienia, młodzi mają zawsze trudno. Egzamin na licencję jest prosty, ma formę testu gdzie spośród kilku zaznaczasz prawidłową odpowiedź. Trudno dodać coś więcej do tego co już niektórzy koledzy napisali. Instrukcje a zwłaszcza ich prawidłowe zrozumienie w naszym zawodowym zakresie jest bardzo ważne, bo to pozwoli ci panować w przyszłości nad całą sytuacją, czy na manewrach, czy na szlaku kolejowym. To właśnie od ciebie będzie wymagana decyzyjność w razie jakichkolwiek problemów z taborem. Na etapie szkolenia nawet sprawy sobie nie zdajesz za co będziesz odpowiadał. Musisz zawsze wiedzieć czy możesz, kiedy możesz i jak możesz jechać, to są kwestie bezpieczeństwa i tu nie ma zmiłuj. To od ciebie wszyscy będą wymagać prawidłowej reakcji i z tego będziesz bardzo dokładnie rozliczany.
Słyszałem kiedyś takie ciekawe powiedzenie od jednego z instruktorów, że "dobry maszynista to ten, o którym oni nigdy nic nie słyszą" czyli taki co nie ma żadnych zdarzeń, usterek i jak należy wykonuje swoją pracę. Moim zdaniem coś w tym jest co daje do myślenia, np. to że trzeba się uczyć taboru cały czas aby w razie usterek umieć się samemu naprawić i nie zawracać głowy instruktorom. Czytać od czasu do czasu instrukcje bo jest to wiedza wbrew pozorom ulotna, szczególnie dotyczy to przypadków, z którymi nie ma się do czynienia na co dzień. Tą wiedzę którą zdobędziesz na obu kursach trzeba co jakiś czas przypominać i utrwalać - wtedy idziesz do pracy z odpowiednim nastawieniem Cool
Dlatego testy-testami, egzaminy-egzaminami, ale tak naprawdę liczy się to co zostaje ci w głowie. Trzeba robić tak, aby zostało tego jak najwięcej Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 29-07-2015, 11:17    Odpowiedz z cytatem

buballo napisał/a:
@ziber

W tym zawodzie musisz się uodpornić na takie "psztyczki" jak tu na forum, w pracy możesz spotkać się z jeszcze większymi Laughing Najlepiej mieć twardą skórę i je ignorować. Doświadczysz tego zaraz gdy zdobędziesz uprawnienia, młodzi mają zawsze trudno.


A nawet doświadczysz już podczas jazdy za "trzeciego".

"Bo bez szkoły kolejowej, bo nowy system szklenia jest do dupy, niczego się nie nauczycie, po co przyszedłeś do tej firmy" i takie tam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 21 z 31 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 29, 30, 31  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl