Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
111arow - układ miejsc
Autor Wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 14-09-2012, 23:38    Odpowiedz z cytatem

To zacznijmy od wagonów typu XB Smile. Nowy wątek założony: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=265658#265658
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pako Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2012

PostWysłany: 15-09-2012, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Tomasz B. faktycznie XBrow 505184-70xxx pomyłka z mojej strony.
Co do ilości Newagowych 111Arow to napisałem „… najprawdopodobniej 12 sztuk..”
Ilości nie jestem powinien, być może rzeczywiście jest 10 sztuk , ale równie dobrze PKPIC mogło przejąć tylko 10 , nie wiem – sprawa otwarta. Co do numerów to w moich zapiskach (widzianych na żywo bądź w Internecie) mam nr: 505184-70003, 004, 007, 009 oraz 515184-78001, 003, 004, 005.

[ Dodano: 19-09-2012, 11:44 ]
Jeśli chodzi o układ miejsc w 111ArowIV, czyli wersji 66 miejscowej to nie mają one już stolików w połowie długości wagonu. Siedzenia zwrócone są od środka wagonu "plecami" tak że pasażerowie zwróceni są od połowy długości wagonu w stronę przedsionka. Odwrotnie niż ma to miejsce w poprzednich wersjach 111ArowI, II, ( niestety III nie jestem pewien ale najprawdopodobniej też).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 16-02-2013, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Niektórzy z was często jeżdżą składami dalekobieżnymi, szczególnie wagonami typu 111Arow, dość powszechnie spotykanymi w Ex, TLK i jak zauważyłem, nawet w EIC.
Czy waszym zdaniem, 111Arow są na tyle komfortowe, że powinny być w obsłudze kategori EIC?
Odnosze się tutaj, do składu dzisiejszego "Górnika" do Warszawy, gdzie 2 klasa to aż 3 x 111Arow.
Czy ten typ wagonu powinien być stałym w EIC, bo jak widać po Górniku, jest to więcej jak połowa zestawienia 2 klasy: 3 x 111Arow i 2 x Z2B.
Kilka lat temu, spotykałem na Górniku zestawienia typu 3 x 154a, ale to dość odległe czasy, inny typ wagonów, inny układ siedzeń. Teraz powraca się do większej ilości bezprzedziałówek, ale 111Arow.
Nie wiem czy to dobry kierunek, aż tyle wagonów tego typu na kat. EIC?

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leewy1994 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2011
Skąd: Chorzów/Katowice

PostWysłany: 17-02-2013, 00:40    Odpowiedz z cytatem

Zależy, która wersja Arowa, z klimatyzacją czy nie. Bowiem są dwa typy tych wagonów. Te z prostokątnymi oknami absolutnie nijak pasują do EIC, co najwyżej do EX. Poza tym Arowy z kwadratowymi oknami nie mają klimatyzacji tylko wywietrzniki nad siedzeniami. Te z zaokrąglonymi rogami jak dla mnie pasują zarówno do TLK, EX jak i EIC Smile One mają klimatyzację i w ogóle ładniej prezentują się od tych z kwadratowymi oknami. Ale co za dużo to niezdrowo i uważam, że aż 3 Arowy na EIC to za dużo, jeden spokojnie wystarczy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-02-2013, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Nie chciałbym generalizować, ale osobiście uważam, że do składów EIC powinny być stosowane wyłącznie wagony typy Z, posiadające odpowiednio mocniejszą konstrukcję pudła, wózki z kołami monoblokowymi i hamulcami tarczowymi, klimatyzację i odpowiednio wyciszone wnętrza.
111Arow choć są komfortowe, są efektem modernizacji niezbyt młodych już wagonów 111A, więc moim zdaniem nie spełniają wymogów taboru na najlepsze pociągi. Ich utrzymanie jest tańsze, niż wagonów Z, stąd pokusa, aby je stosować, zamiast tego, co być powinno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BartekD1986 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2012

PostWysłany: 17-02-2013, 22:29    Odpowiedz z cytatem

a 111Arow nie powstały przypadkiem z 110Ac?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-02-2013, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Nawet nie przypadkiem, a celowo Śmiech Ale tylko pierwsza seria 30 sztuk. Potem szły już 111A.
A tak przy okazji, to najnowsze sztuki z tego roku też będą z modernizacji 111A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 18-02-2013, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Wagony 111 Arow, jakoś nie bardzo mi pasują do składów EIC. Powiedzmy, że raz na czas, zastępczo itp. sytuacje, ale jak zauważyłem, Górnik i Ondraszek, regularnie jeżdżą z tymi wagonami.
Czy warto płacić 120zł za przejazd Arowem, czy lepiej wybrać bezprzedziałowy wagon w RE Chemik za połowę ceny. Oczywiście każdy ma swoje zdanie, ale dziwi mnie brak bezprzedziałowych 154a na EIC.
Czy wszystko poszło do modernizacji i stąd widok EIC z samymi Arowami.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-02-2013, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Akurat porównanie foteli w obu przytoczonych wagonach na pewno udowodni Ci, który z nich może jeździć w EIC. 111Arow mają na prawdę wygodne fotele, 161A ma typowe deski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pako Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2012

PostWysłany: 13-05-2013, 10:54    Odpowiedz z cytatem

Tak więc mamy kolejna wersję rowerówki 111Arow (na potrzeby dyskusji oznaczonej prze zemnie jako 111Arow V)
http://www.rynek-kolejowy.pl/45120/Zmodernizowane_wagony_PKP_Intercity_z%C2%A0Bydgoszczy_%E2%80%93_fotogaleria.htm
Docelowo 10 sztuk zmodernizowanych przez Pesę 111Arow z numerami z zakresu prawdopodobnie 615184-70068 do 077 . Kolejna wersja posiada 60miejsc w odróżnieniu od już eksploatowanych z 72 ( I , II, III serii) i 66 ( IV serii) miejscami do siedzenia. Nie pamiętam tylko ile mają mieć wieszaków na rowery, chyba 12. Poprzednie seria I i II - 3 wieszaki, III - 6 wieszaków, IV 12- wieszaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 13-05-2013, 12:48    Odpowiedz z cytatem

W SIWZ wymagana ilość miejsc na rowery lub narty wynosiła 12 sztuk.
Wagony piękne, ale tak szczerze mówiąc nieco badziewnie wyszły niektóre rozwiązania, np. okno pomiędzy przedziałem pasażerskim i rowerowym (trochę tandetne, można było zastosować podobną zabudowę jak w oknach zewnętrznych)

http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/394d50ac97c7738244e9744f2b85aa32.jpg

oraz miejsca w ostatnich rzędach z widokiem na ścianę (lub okno do rowerowni)

http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/074c31b730527aa79944fde202bb1661.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/87591b72b8904279eac20566e191811b.jpg

Podobna sytuacja wystąpiła ostatnio w przetargach na EZT i tam zdecydowano o montażu ostatnich rzędów na przeciw siebie, a tutaj tak dość nie ciekawie będzie patrzeć sobie w ścianę.

Tak może przy okazji - jak będzie wyglądała numeracja 140A po modernizacji, bo teoretycznie mogą zostać przy swoich numerach, jedynie ze zmianą początku z 51 na 61, lub będą zupełnie nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 14-07-2013, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Czy w tych wagonach jest klimatyzacja i gniazdka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 14-07-2013, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Tak wagony 111Arow zmodernizowane przez Pesę posiadają klimatyzację i gniazdka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pako Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2012

PostWysłany: 19-07-2013, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak może przy okazji - jak będzie wyglądała numeracja 140A po modernizacji, bo teoretycznie mogą zostać przy swoich numerach, jedynie ze zmianą początku z 51 na 61, lub będą zupełnie nowe.


Oryginalnie 140A nie miały w oznaczeniu 51, tylko 57. ( 575119-78XXX-X ), więc po tym jak dorobią się klimatyzacji nie koniecznie muszą mieć numery od 61 ale również 50 (komunikacja wewnętrzna ) - nie wyklucza wyposażenia w klimatyzację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 27-07-2013, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji odnalazłem ten wpis, dotyczący miejsc z widokiem na ścianę:

Cytat:
W karcie UIC 567 widnieje zapis, który informuje, że miejsca siedzące na końcach powinny być tak rozmieszczone, aby pasażerowi nie siedzieli twarzą do ściany.


A teraz fragment z SIWZ:

Cytat:
Przeznaczenie wagonu
Wagon osobowy kursujący w pociągach IC w ruchu krajowym i zagranicznym spełniający normy kart UIC.
Dostępne wagony do przebudowy – przedziałowe
Przebudowa na wagon bezprzedziałowy klimatyzowany z zamkniętym obiegiem WC przystosowanym do
przewozu sprzętu sportowego oraz z drzwiami bocznymi odskokowo-przesuwnymi
Prędkość konstrukcyjna i eksploatacyjna 160 km/h


No i czy w związku z powyższym wszystko jest ok, z tymi nowymi Arowami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl