Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Zakup biletu u konduktora
Autor Wiadomość

greg007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 23-08-2012, 20:08    Odpowiedz z cytatem

mnie sie zdarzyło kilka jechać ze Szklarskiej Por. do W-cha i nigdy nie było problemów z adnotacją 'dalej' w Kolejach Dolnośląskich (przesiadka na regio w Jeleniej G. najgorsze były kolejki w kasie w Jeleniej, szkoda że PR nie honorują biletow KD)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-08-2012, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tydzień temu jechałem właśnie ze Szklarskiej Poręby Górnej do Wałbrzycha. Bez żadnych problemów w szynobusie Kolei Dolnośląskich dostałem bilet z adnotacją dalej, nawet sam konduktor mi zaproponował nim zdążyłem poprosić. Później w kasie w Jeleniej Górze zrobiłem tylko dopłatę. I też potwierdzę słowa greg007 kolejki i tempo obsługi pasażera na tej stacji to jest nie do przyjęcia. Ale na szczęście ze zrobieniem dopłaty nie było żadnych problemów. O dziwo, to kasjerka wiedziała jak się robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 24-08-2012, 20:05    Odpowiedz z cytatem

>rumburak< - bo nie każdy jechał "w poprzednim pociągu",kto się przesiada i nie zawsze jest mniej niż 30 min.

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 24-08-2012, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Brajdak, a jak masz nadruk "DALEJ" to ten nadruk znika po 30 minutach od opuszczenia poprzedniego pociągu? Twój argument nie przekonuje mnie wcale. Już lepszy jest argument kolegi atm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 25-08-2012, 19:30    Odpowiedz z cytatem

>rumburak< czytaj to co napisane, nie wymyślaj ! "Dalej w PKP IC" dotyczy przejazdu dalszego w IC ( w ciągu 24 h od wystawienia biletu z tą adnotacją), a 30 min. dotyczy czasu gdy trzeba dokonać przesiadk np. z PR do IC czyli "Zmiana przewożnika". Happy

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 25-08-2012, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Te zasady są opresyjne i powodują odpływ klienteli od transportu szynowego!

Czy naprawdę ryzyko, że kolej będzie traciła na przedłużkach biletów znalezionych w koszu na śmieci jest tak duże, że utrudnia się ludziom życie?

W Przewozach w dowolnym pociągu można od razu kupić bilet na całą podróż.

W PICu ponoć już też, ale zdaje się że większość załóg nadal wystawia tylko na swój pociąg, a pasażer nie zawsze kuma że należy mu się przedłużka a nie nowy, drogi bilet.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 30-08-2012, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Z tą adnotacją "Dalej" bywa różnie.

Mój przykład: jechałem w styczniu EIC Prus ze Szczecina Głównego do Poznania Głównego a następnie TLK Lubuszanin do Babimostu. Wg rozkładu na Lubuszanina powinienem nie zdążyć, ale że zimą miał zawsze ok. +10, a mi brakowało 2 minut - zdążyłem. Ale oczywiście bez biletu. Zgłosiłem do obsługi - konduktorka oczywiście skasowała ode mnie 10zł za wydanie biletu, nic nie dało tłumaczenie że mogłem poczekać na Regio do Zbąszynka i zadzwonić do domu po samochód (10km).

Zapytałem później z COK PKP IC - oczywiście "konduktorka postąpiła prawidłowo". Jedyne co mi polecili to że można poprosić w pociągu poprzednim o adnotację "Dalej" na bilecie wydanym w kasie.

W lutym znów jechałem w identyczny sposób. Poszedłem do obsługi Prusa i powiedziałem że TLK jest spóźniony i że chcę się przesiąść - powiedzieli mi że gdybym miał wg rozkładu zdążyć to mogliby dać mi poświadczenie na bilecie nawet Last Minute wydanym w kasie, ale tak "nie mogą". Na TLK zdążyłem i poszedłem do obsługi. Mówię że teoretycznie powinienem nie zdążyć ale zdążyłem i czy da radę bez opłaty za wydanie, adnotacji nie mam. Na co kierownik rzekł, że oczywiście nie będzie żadnej opłaty za wydanie, poprosił tylko o bilet. Chciał nawet zrobić dopłatę różnicy, z tym że w przypadku Last Minute wyszło drożej, więc sprzedał sam bilet na dalszą część podróży, a w rubryce "Opłata za wydanie" wpisał: "ważny z biletem ......".

Ot, jak się chce to wszystko można, a nie sztywno trzymać się tego co beton powie bo w ten sposób tylko się klientów traci, na szczęście co niektórzy zaczynają to dostrzegać.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 31-08-2012, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Samodzielnie można dopisać "dalej" jak nie ma i po sprawie.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 11-09-2012, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Jakie są kody zakupu biletów turystycznych i regio karnetów. Po ostatniej przygodzie, gdy nikt z obsługi regio nie wiedział jak wystawić turystyk PR za 37zl, dopiero maszynista uratował sytuację, dzwoniąc do dyżurnego ruchu o podanie kodu, teraz wolałbym wiedzieć i pomóc obsłudze w razie problemów.
Planuje zakup regio karnetu na IR/R. Nie mam kasy biletowej, od razu lece do konduktora po bilet, ale jak przekonałem, bywają czasem problemy. Czy możecie podać kody na:
regio karnety pociągi regio, regio karnety na wszystkie R/IR
turystyki regio, turystyki wszystkie pociągi

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 11-09-2012, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dzwoniąc do dyżurnego ruchu

a dyżurny ruchu z PLKi skąd może znać oferty przewoźników ?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 11-09-2012, 11:36    Odpowiedz z cytatem

47 to jest kod biletu Turystycznego PR tylko i wyłącznie na pociągi REGIO bez zagranicznych pociągów. 71 to jest zniżka uczniowska, 99 to jest zniżka studencka(jakbyś kupował jednorazowe bilety, bo Turystyk nie ma zniżek i jego cena jest zryczałtowana). Sprawdzaj na stronie PR-ów czy nie zrobili podwyżki, na razie bilet taki kosztuje 37zł chyba że Ciebie interesuje wariant IR+ RegioEkspress albo zagranica to Ci nie podam kodu bo nie znam.

Połączenie w Dobrej Cenie kod 506 jest taki sam dla każdej relacji. Ja się spotkałem kiedyś że nawet podałem wszystko i kod PWDC 506 i kondi chciał mnie naciągnąć i sprzedać normalny bilet, no to go opieprzyłem, że co on robi a on trzasnął drzwiami i pojechałem bez biletu Very Happy

Kod jak się jedzie jako jedna osoba na totalnie jednorazowym bilecie bez jakichkolwiek zniżek wynosi 1
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 11-09-2012, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Tomasz, a czy kod oferty to nie przypadkiem co innego niż kod ulgi?
Można przecież kupić bilet na ofertę 506 z jakąś ulgą ustawową, lub bilet na ofertę 1 z ulgą ustawową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 11-09-2012, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Sebcio oczywiście że tak, ale co to za różnica jak kupuje bilet u kierpocia? Przecież po pierwsze pasażer nie ma obowiązku znać kodów ani wiedzieć czy jest to oferta ustawowa czy inna itp. Mało tego kierpocie też tego nie rozróżniają, myślę że jakby powiedział bilet studencki kod 99 to bez problemu zakumają(71 w przypadku szkolnego). A najlepiej jak od razu poprosi o studencki czy szkolny(oczywiście nie dotyczy to turystyka). Na bilecie tym drukowanym w pociągu(oraz na bilecie w kasie biletowej)jest nawet miejsce na ewentualne zniżki, przecież taki kierpoć wypisuje dziennie ileś tam biletów zniżkowych więc zapewne będzie wiedział. Ja osobiście nie spotkałem kierpocia żeby były problemy ze zniżkami na biletach szkolnych i studenckich, także nie martw się proszę, bo nie ma o co Smile Nawet ten kondi z Sącza co nie chciał mi sprzedać PWDC wziął pod uwagę zniżkę szkolną.

Te kody dobrze znać jeśli np. nasz kolega z Forum wygląda jak osoba znacznie starsza na swój wiek(lub odwrotnie). Ja tak właśnie wyglądam i zawsze nie sprawdzają mi legitymacji i wciskają studenckie(jak mi się skończy szkolny we wrześniu).Very Happy

A co, myślałeś, że mi chodzi o promocję Przewozów Regionalnych z kodem 71 lub 99? Przecież to są właśnie te zniżki tylko one są tak "wklepane" a kasach i terminalach. I za pewne w nich nie da się wpisać ich w innym miejscu niż w tym gdzie powinny być(bo w sumie to oprogramowanie jakie tam mają jest nawet spoko), żeby nie było właśnie takich jaj o których myślałeś.

Pozdrawiam i dzięki za mądre pytanie, bo w sumie nie poruszyłem tej kwestii, myślałem że to jest jasne dla wszystkich : )

No chyba że trafi na kierpocia, który nie ma terminala(można jeszcze takich spotkać)albo jedzie w czasie kiedy terminale są przeprogramowywane(tak było 31 maja jak zmieniali ceny, to babka mi wypisała bilet na jednorazowym a także dzień wcześniej).

PS: Rumburak, fajny masz awatar : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 11-09-2012, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo Smile

TURYSTYCZNY REGIO kod 47
TURYSTYCZNY R + IR kod 77
REGIO KARNET REGIO kod 43
REGIO KARNET R + IR kod 73

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
12130520

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 11-09-2012, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Konduktorzy na pewno mają mnóstwo kodów do zapamiętania i nie jeden może zapomnieć, ale dlaczego nie zapiszą sobie gdzieś tych kodów to mnie zaskoczyło najbardziej. Proszenie maszynisty o pomoc i jakieś telefony do osób zaznajomionych w temacie oraz zdziwienie, że do turystyka trzeba danych pasażera, nie wystawia dobrej opini obsłudze składu regio którym jechałem. Ale mam nadzieję, to był sporadyczny przypadek, jednak na wszelki wypadek kody sobie zapisze i wspomoge w razie czego kondiego Smile
Na forum jak zawsze, wszystkiego można dowiedzieć i dzięki za kody.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl