Bardziej obstawiam że to pomysły Pana pełnomocnika zarządu PLK ds. optymalizacji procesów, fachowca z EY (Ernst & Young). Zresztą co ciekawe, mimo jego pracy w PLK nadal figuruje na stronie www EY jako ekspert Piotr[...]
Pudło, szukajcie dyrektora z Castoramy.
Cytat:
A drugie pytanie czy dyrektor zakładu nie będzie już mógł zatrudniać pracowników tylko dostanie takowych
Czy po pracę w PLK trzeba będzie jechać do Warszawy lub na Śląsk?
Jeśli pracujesz w kadrach czy rachunkowości to tak.
Cytat:
Czy w obliczu wysoce prawdopodobnej utraty dotacji unijnych do infrastruktury koilejowej komukolwiek jest potrzebna taka restrukturyzacja zakładów?
To jest restrukturyzacja zakładów, wydzielają jednostkę zajmującą się tym co po 20 ludzi w każdym z 23 zakładów. A etatów będzie tam zdecydowanie mniej. Mówi się o około 200. Podlegać CUW będzie pod dyrektora biura Rachunkowości w centrali.
Co w tym odrażającego, że zaczynał w AVON. Każdy na początku kariery zaczynał od prostszych mało ambitnych prac lub kiepskich firm. Wolałbyś takiego kumotra, który od razu po studiach zostaje zatrudniony jako kierownik. To by było niewłaściwe.
Sęk w tym, że nie zaczynał w AVON swojej przygody zawodowej, bo wystarczy sprawdzić jego wiek, żeby przekonać się, że w latach 2005-2008 nie był absolwentem dopiero co ukończonych studiów. Ale w branży HR czy zarządza się 5 tyś czy 38 tyś głów to chyba wszystko jedno
To tak jakby powiedzieć, że w dużej firmie spożywczej zarządzało się flotą 5 tyś samochodów rozwożących towar po całym kraju to tak samo można zarządzać ruchem kolejowym A zaręczam, że jeden z dyrektorów, który trafił na kolej z takiej branży właśnie w ten sposób publicznie rekomendował swoje doświadczenie zawodowe
Centralizacja ostatnio modna - w IC przecie też
koncentracja księgowości i kadr w Warszawie.
Główną przyczynę widzę w konieczności /?/ zatrudnienia
pociotków w Warszawie /już chyba wnuczków dostojników z byłej Dyrekcji Generalnej ?
Utworzenie Centrum Usług Wspólnych oraz nowych oddziałów Centrum Realizacji Inwestycji nie poprawi stanu technicznego infrastruktury kolejowej, ani nie zmieni Polskich Linii Kolejowych na skuteczniejszą w zadaniach inwestycyjnych i utrzymaniowych – uważa Rada Branżowa PKP PLK Federacji Związku Zawodowych Pracowników PKP.
Utworzenie Centrum Usług Wspólnych oraz nowych oddziałów Centrum Realizacji Inwestycji nie poprawi stanu technicznego infrastruktury kolejowej, ani nie zmieni Polskich Linii Kolejowych na skuteczniejszą w zadaniach inwestycyjnych i utrzymaniowych
Za to pomysł spotka się z aplauzem i do kieszeni tymczasowych zarządzających PLK trafi dodatkowe kilkaset tysięcy w ramach premii kwartalnych
A w jednostkach dojdzie do niewyobrażalnego burdelu.....
Tworząc nową jednostkę organizacyjną pod nazwą CUW trzeba będzie niektórych ludzi zwolnić, nowych (przede wszystkim znajomych króliczka) zatrudnić, wydać kasę na organizację struktury, przy okazji narobi się trochę bałaganu... aaa i jeszcze menager na kontrakcie będzie potrzeby żeby takimi usługami zarządzać. Przecież CUW można powołać jedną decyzją organizacyjną bez zbytniej biurokracji. Wystarczy pozwolić dyrektorom zakładów linii żeby skupili się na utrzymaniu drogi kolejowej i zarządzaniu ruchem a kadry, finanse i inne pomocnicze działalności podporządkować pod pionowe biuro w centrali. I tak biuro spraw pracowniczych będzie świadczyć wspólne usługi kadrowe dla zakładów, a biuro rachunkowości takie same usługi księgowe. Dyrektor zakładu nie będzie zawracać sobie tym głowy natomiast chcąc zatrudnić nowego pracownika złożą stosowny wniosek w pokoju obok... biura spraw pracowniczych
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP na prośbę „Rynku Kolejowego” odniosła się do zasad restrukturyzacji w PKP PLK. Związkowcy nie zostawiają suchej nitki na Centrum Usług Wspólnych i zmianach w Centrum Realizacji Inwestycji.
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP nie zostawiła suchej nitki na Centrum Usług Wspólnych i zmianach w Centrum Realizacji Inwestycji. PLK odpowiada, że plan restrukturyzacji przyjęto w czerwcu 2013 roku i uwzględnia on część postulatów zgłaszanych do niego przez organizacje związkowe.
Ja dziękuję za tą wersję zarządu że nie będą przyjmowani nowi pracownicy. No tak, np, pracownicy IZ Rzeszów zostaną wysłani do biura w Warszawie lub Katowicach (300-400 km do pracy?)
Czy zarząd PLK przygotował możliwości zakwaterowania???
Ta "restrukturyzacja" obarczona jest dużym ryzykiem niepowodzenia. Popełni się nieodwracalny błąd, za który co najwyżej poleci jakiś urzędas a skutki dla firmy będą dramatyczne. Nikt nie wierzy że chodzi o oszczędności i usprawnienie obsługi.
Chodzi o stołki dla matek, żon i kochanek platfoosów a w terenie pogłębia się bieda i wyludnienie. Noie wierzę że zarząd nikogo nie zwolni. Zwolni setki pracowników które odmówią dojazdu do pracy przez pół Polski
Związkowcy są oburzeni niedawną wypowiedzią przedstawicieli PKP PLK dla "Rynku Kolejowego". PLK informuje, że związkowcy brali udział w dyskusji o zmianach w spółce. Według nich to manipulacja bo wprawdzie brali udział... ale głosowali przeciw zmianom.
Biuro Komunikacji i Promocji PKP PLK przygotowało dokument "Standardy zachowań w Internecie", który szczegółowo opisuje jak pracownik tej spółki powinien prezentować się w Internecie:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum