Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
[PKP PLK] Ważne informacje i dokumenty
Autor Wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 18-05-2014, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie zapisy "Standardy..." to po prostu zastraszanie pracowników, by nie komentowali coraz głupszych decyzji. A jeśli już, to tylko pozytywnie. Made in China...

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 29-05-2014, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Prezentacja ze spotkania pracodawcy z organizacjami związkowymi w dniu 31.03.2014 r. nt. „Zasad rozdziału środków na podwyżkę wynagrodzeń od 1 czerwca 2014 r. w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.".

A poniżej wrzucam treść prezentcji aktualniejszej bo z 21.05.14
Cytat:
Slajd 1.
Spotkanie ze związkami zawodowymi Warszawa, 21 maja 2014 r.
Slajd 2.
Szacunkowa wysokość podwyżki w 2014 roku
Podwyżka od 1 czerwca 2014 roku ____________________________________________ dla ZUZP
szacowane wynagrodzenie zasadnicze (na podstawie danych na dzień 30.04.2014 roku)* 1976,22
inflacja za 2013 rok (w %) __________________________________________________0,9
wzrost wynagrodzenia zasadniczego (w %) ___________________________________1,9
wysokość podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym _____________________________37,55
pochodne (na podstawie 2013 roku - 72,60%) ________________________________27,26
Razem podwyżka ________________________________________________________64,81
Slajd 3.
Porozumienie w sprawie podwyżek od 01.06.2014
Proponowane zmiany w Porozumieniu w sprawie podwyżek od 01.06.2014 r. w stosunku do Porozumienia z roku ubiegłego:
Ad. 2 Jednostki organizacyjne Spółki otrzymają środki na wzrost wynagrodzenia zasadniczego średnio ......  zł na każdego pracownika wynagradzanego wg ZUZP, wraz z pochodnymi od wzrostu tego wynagrodzenia, na stan zatrudnienia ( w przeliczeniu na pełne etaty) w dniu 01 czerwca 2014 r.
Ad 4. Wysokość podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym wynosi nie mniej niż 25 zł dla każdego pracownika, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6.
Ad 5. Wysokość podwyżki może być mniejsza jeżeli pracownik posiada szczebel wynagrodzenia zasadniczego wyższy niż 52 (wykreślenie punktu)
Ad. 6 - znajdujących się w okresie wypowiedzenia, z którymi zostało zawarte porozumienie o rozwiązaniu umowy o pracę oraz objętych PDO w 2014 r. posiadających w przyznanej kategorii zaszeregowania ostatni szczebel wynagrodzenia zasadniczego (dodanie podpunktu)

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 31-05-2014, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Nie było tam znów jakiegoś tajnego załącznika dla zamknięcia mo... tj. ust tym protestującym przeciw zmianom w PLK "partnerom społecznym"?

Z tego, co słyszałem, zmiany w CRI również nastąpią od jutra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 02-06-2014, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Od dzisiaj.
Cytat:
Zgodnie z decyzją Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., od 1 czerwca 2014 roku weszła w życie nowa struktura organizacyjna Centrum Realizacji Inwestycji (CRI). Likwidacji uległy oddziały, a powołanych zostało 5 samodzielnych Regionów Inwestycyjnych: Północny, Centralny, Południowy, Śląski, Zachodni oraz Region Technologiczny.
Reorganizacji ulega również centrala CRI, w ramach której wydzielona została część wsparcia dla zadań inwestycyjnych. Komórki te będą centralnie koordynowały i wspierały procesy około- inwestycyjne, w celu odciążenia zespołów realizujących projekty w terenie.
Od 1 czerwca 2014 roku pełniącym obowiązki dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji jest pan Michał Federowski, a jego zastępcą ds. wspierania procesów jest pan Jarosław Antoniuk.
W załączeniu przekazujemy listę dyrektorów Regionów Inwestycyjnych oraz ich zastępców. W najbliższych dniach planowane są spotkania organizacyjne dyrektorów regionów z pracownikami w celu przekazania szczegółów wdrażanych zmian. W ramach sprawnego zarządzania zmianą planowane są szerokie działania komunikacyjne zarówno wewnątrz naszej organizacji jak i wśród kontrahentów i interesariuszy.

Wysłałem mail z prezentacją na adres forum żeby tu wrzucono.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2014, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Nowa struktura organizacyjna Centrum Realizacji Inwestycji:

http://infokolej.pl/docs/plk/cri.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 02-06-2014, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A poniżej wrzucam treść prezentcji aktualniejszej bo z 21.05.14

Jej! Po odciągnięciu podatków będzie jakieś 30 zł netto. Co ja z takim majątkiem zrobię? Neutral

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 03-06-2014, 19:52    Odpowiedz z cytatem

To już nie nasza wina, że związki nie przewidziały inflacji na niskim poziomie;p Więc i walczyć o co nie mają bo podpisały i zgodziły się w 2012 roku na takie podwyżki. w tamtym roku było ok a w tym już gorzej. Jeszcze za rok mamy zagwarantowaną na tej zasadzie podwyżkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 18-06-2014, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Pracownicy PKP PLK wynegocjowali podwyżki wynagrodzeń

Zawarto porozumienie pomiędzy zarządem PKP Polskich Linii Kolejowych a ponadzakładowymi organizacjami związkowymi działającymi w spółce ws. podwyżek. Zgodnie z umową, od 1 czerwca 2014 r. płace pracowników zarządcy infrastruktury wzrosną o 37,5 zł.

Podwyżka objęła pracowników wynagradzanych według Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Porozumienie w tej sprawie mówi o tym, że jednostki organizacyjne PKP PLK otrzymają środki na wzrost wynagrodzenia zasadniczego średnio 37,52 zł na każdego pracownika wynagradzanego wg ZUZP, wraz z pochodnymi od wzrostu tego wynagrodzenia, na stan zatrudnienia (w przeliczeniu na pełne etaty) w dniu 1 czerwca 2014 r. Wysokość podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym wyniesie nie mniej niż 25 zł dla każdego pracownika.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19963/Pracownicy-PKP-PLK-wynegocjowali-podwyzki-wynagrodzen.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 02-07-2014, 15:12   Ruszają konsultacje społeczne - zmiana struktury ISE Odpowiedz z cytatem

Szanowni Państwo,
Informujemy, że ruszają konsultacje społeczne dotyczące zmian struktury organizacyjnej sekcji eksploatacji.
Wprowadzenie tych zmian to dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. lepsza i efektywniejsza organizacja działań. Dla Pracowników zmiany organizacyjne nie spowodują negatywnych skutków, a liczba etatów nie zostanie zmniejszona. PLK dzięki tym zmianom dołączy do standardów organizacyjnych znanych z największych europejskich zarządców infrastruktury.
Szczegółowe informacje dotyczące opracowanej koncepcji odnajdą Państwo tutaj
Z poważaniem,
Biuro Komunikacji i Promocji
Cytat:
Dziś ruszają 30-dniowe konsultacje społeczne dotyczące koncepcji zmiany struktury sekcji eksploatacji. Wprowadzenie tych zmian to dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. lepsza i efektywniejsza organizacja działań. Dla Pracowników zmiany organizacyjne nie spowodują negatywnych skutków, a liczba etatów nie zostanie zmniejszona. PLK dzięki tym zmianom dołączy do standardów organizacyjnych znanych z największych europejskich zarządców infrastruktury.
Naszą koncepcję zmian poprzedziła wielomiesięczna analiza działalności sekcji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania kierownictwa Zakładów Linii Kolejowych i sekcji eksploatacji. Warto przypomnieć, że część Zakładów w przeszłości już dokonywała podobnych zmian. Ta koncepcja to część programu zwiększenia efektywności utrzymania infrastruktury oraz największego programu modernizacji linii. Przypomnijmy, że w ramach tych działań PLK zwiększa o ponad 1.100 osób zatrudnienie na stanowiskach podstawowych.
Dotychczasowe kryteria organizacji sekcji eksploatacji stały się nieadekwatne do zadań realizowanych przez jednostki wykonawcze. Warto zauważyć, że nasi koleżanki i koledzy zarządzający największymi sieciami kolejowymi w Europie już dawno zoptymalizowali swoje struktury organizacyjne. PLK idzie tą samą sprawdzoną i bezpieczną drogą. Utworzenie 76 sekcji z istniejących 125, pozwoli na zwiększenie potencjału utrzymaniowego jednostek wykonawczych i powołanie specjalistycznych zespołów, maksymalnie wykorzystujących możliwości pracowników i sprzętu. Zmiany przewidziane są do wdrożenia w skali całego kraju w drugiej połowie 2014 r.
Organizacja sekcji z podobnym potencjałem pozwoli na skuteczne wprowadzenie i egzekwowanie jednolitego standardu utrzymania linii. Ograniczenie liczby podległych jednostek usprawni także komunikację oraz zarządzanie procesami między sekcjami a zakładem. Wzrośnie jakość zarządzania wewnątrz sekcji m.in. dzięki lepszej możliwości współpracy między naczelnikami i zawiadowcami. Większa obecność personelu kierowniczego w te- renie pozwoli na sprawne działania zespołów odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury, a także podwyższenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Wprowadzane zmiany organizacyjne w 2014 r. nie wiążą się ze zmniejszeniem liczby etatów pracowników szczebla podstawowego oraz etatów personelu nadzoru i kierownictwa.
Dyrekcje Zakładów z przyjemnością odpowiedzą na Państwa pytania. Konsultacje społeczne trwają 30 dni. Już niebawem prześlemy Państwu szczegółową informację (w formie odpowiedzi na najważniejsze pytania) co zmiana oznacza dla pracowników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-07-2014, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy grożą sporem zbiorowym w PKP PLK

Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP domaga się ekonomicznego uzasadnienia proponowanych przez zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych zmian w strukturze spółki, bilansu zatrudnienia przed zmianami i po zmianach oraz przeprowadzenia gruntownej inwentaryzacji poszczególnych sekcji. W przeciwnym razie grozi rozpoczęciem sporu zbiorowego.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-08-2014, 18:54    Odpowiedz z cytatem

FZZP PKP: wkrótce może dojść do sporu w PLK

19 sierpnia Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP przesłała władzom Polskich Linii Kolejowych listę 11 postulatów. To efekt planów zarządu spółki dotyczących likwidacji 49 sekcji, zatrudniających 30 tys. pracowników. Jeśli żądania związku nie zostaną spełnione to 23 sierpnia rozpocznie się spór zbiorowy, który otworzy drogę do strajku.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20797/FZZP-PKP-wkrotce-moze-dojsc-do-sporu-w-PLK.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 21-08-2014, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Wśród innych żądań znalazły się także te dotyczące:
Wstrzymania przyjęć nowych pracowników z zewnątrz do Centrali Spółki i innych jednostek organizacyjnych obsługiwanych przez Centralę.

Bardzo interesujące, dopiero teraz związki zawodowe zareagowały kiedy poupychano w Centrali na maxa ludzi z rekomendacji PO-PSL oraz ich krewnych i znajomych królika i króliczka. A może zrobić odwrotnie i zlikwidować tą hermetyczną sitwę otwierając się na byłych, dobrze wykwalifikowanych kolejarzy zwolnionych ze spółek PKP przez "banksterów" ? Co powiecie na tą propozycję związkowcy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2014

PostWysłany: 26-08-2014, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie ile dziś zatrudnia centrala na Targowej? Podobnież jest to liczba przekraczająca 1000 z czego 70% to dyrektorzy, naczelnicy, specjaliści i radcy czyli najwyżej opłacana elita specjalistów od niczego, za to mająca wiele wspólnego z rządzącą klastrą z Partii Oszustów (PO) i jej dziwki PSL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 26-08-2014, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Związki zawodowe nie akceptują zmian organizacyjnych w PKP PLK i zagroziły wszczęciem sporu zbiorowego. Zarząd spółki odpowiada, że nie ma podstaw do takich działań.

Pełna treść odpowiedzi PKP PLK:

http://www.fzzk.pl/strona-gs-mainmenu-1/artykuly/item/424-odpowiedz-plk-na-zgloszenie-sporu-zbiorowego

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 26-08-2014, 17:09   Mini Infrator 25 sierpnia Odpowiedz z cytatem

KOLEJ NA LUDZI, KOLEJ NA ZMIANY
Rozmowa z Grzegorzem Sokołowskim, Dyrektorem Biura Spraw Pracowniczych, o najważniejszych wyzwaniach stojących przed PLK
Cytat:
Panie Dyrektorze, co z punktu widzenia Pana biura jest największym wyzwaniem dla naszej spółki?
Jest kilka kluczowych spraw, którymi musimy zająć się w najbliższej perspektywie, aby nasza firma mogła lepiej funkcjonować i zapewnić sobie na kolejne lata mocną pozycję na rynku. Sprawą priorytetową jest na pewno problem luki pokoleniowej, która objawia się w naszej firmie coraz wyraźniej. Spotykamy się z sytuacją, w której duża część załogi, ze względu na wysoką średnią wieku, niedługo odejdzie na emeryturę.
Musimy w tym czasie wykształcić następne pokolenie kolejarzy, a tego nie da się zrobić w 3 miesiące,
ani w pół roku. Musimy poradzić sobie z tą sytuacją i w bezpieczny sposób przeprowadzić spółkę do nowej rzeczywistości, w której ta sprawa przestanie być istotnym problemem.
Co w takim razie należy zrobić, aby wyeliminować w PLK lukę pokoleniową?
Ponieważ świadomość tego problemu istnieje od dłuższego czasu, już dawno podjęliśmy szereg działań zmierzających do zmiany tej sytuacji. Jednym z nich jest poprawa wizerunku PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na rynku pracy. Niezbędne są zmiany w systemie wynagradzania, pensje naszych pracowników muszą być konkurencyjne. Kwestia wynagrodzeń związana
jest ze zmianami w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy (ZUZP). Najbardziej racjonalny i motywujący system wynagradzania, to taki, który spełnia trzy kryteria: jest sprawiedliwy, spójny i konkurencyjny. Powinien być także prosty. W spójnym i sprawiedliwym systemie na tych samych stanowiskach powinniśmy zarabiać tyle samo, ponieważ w taki sam sposób przyczyniamy się do sukcesu firmy i ponosimy taką samą odpowiedzialność. Jednakże ludzie pracują różnie - sprawiedliwym jest, aby osoba, która lepiej wykonuje obowiązki, mogła dostać wyższą premię od osoby, która wykonuje je gorzej. Dążymy w kierunku prostego systemu wynagradzania: będziemy mieli pensję i do tego premię, promującą tych, którzy pracują lepiej. Wszyscy pracownicy będą oceniani przez przełożonych na podstawie jasno określonych wskaźników efektywności.
W jaki sposób dokładnie będzie wyglądała ta ocena?
System oceny pracowników, z którego korzystamy, tzw. zarządzanie poprzez cele, funkcjonuje w bardzo wielu firmach i znakomicie się tam sprawdza od wielu lat. Przełożeni na początku każdego roku wyznaczają swoim podwładnym cele do realizacji, a na koniec roku rozliczają pracowników z ich wykonania. To nie jest ocena subiektywna, chodzi nam o sprawiedliwy system. Ocena pracy każdej osoby będzie opierała się na wcześniej ustalonych wskaźnikach efektywności, np. zadanie, które do tej pory robiłem przez określony czas, dzięki lepszej organizacji pracy teraz realizuję szybciej. Chodzi o wskaźniki, które są w pełni mierzalne i nie podlegają dowolnej interpretacji. Oprócz realizacji celów, dodatkowo będą oceniane także kompetencje pracownika, tzn. jak się rozwinął w ciągu roku, jak to wpłynęło na efektywność jego pracy itd. Kryteria tej oceny również będą dokładnie określone, aby finalna ocena oddawała prawdziwy stan rzeczy. To ważne, ponieważ nasi pracownicy będą otrzymywali premię obliczoną na podstawie tej oceny. Dzisiejsza premia regulaminowa nie pełni żadnej funkcji motywacyjnej, a jedynie karzącą. Jeżeli pracownik coś przeskrobie to jest karany poprzez zmniejszenie lub zabranie premii. Taki system nie jest motywujący, a demotywujący. Czy nie powinno być tak, że pracownik osiągający lepsze efekty, bądź wykonujący swoją pracę lepiej jakościowo powinien dostawać wyższą premię od tego pracownika, który nie osiąga takiego poziomu? Odpowiedź jest oczywista, ale przed nami długa droga zmiany systemu wynagradzania, co oznacza wypracowanie ze związkami zawodowymi nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który będzie prosty, nowoczesny, motywujący do osiągania wyników, a zarazem jego wprowadzenie zagwarantuje, że pracownicy nie będą pokrzywdzeni (nie będą zarabiali mniej).
Jakie jeszcze wyzwania stoją w najbliższym czasie przed firmą?
Oprócz dobrego wizerunku firmy na rynku pracy i konkurencyjnego wynagrodzenia, ważnym elementem w naszej branży jest przywrócenie etosu kolejarza. Kiedyś zawód kolejarza związany był z ogromnym szacunkiem, był respektowany. Dziś obraz kolei jest daleki od takiego, jaki byśmy chcieli, dlatego musimy popracować nad jego poprawą. Przede wszystkim musimy odbudowywać w naszej spółce pewne zasady. Firma powinna być organizmem, zbiorem ludzi, którzy reprezentują i szanują podobny zakres wartości, np. szacunek dla drugiego człowieka obejmujący zarówno relację przełożony-podwładny, jak i między kolegami. Powinniśmy wyeliminować z naszej firmy szkodliwe zachowania. Inną sprawą jest stosunek ludzi do własnego stanowiska pracy. Wszędzie zauważam dwa rodzaje pracowników: jedni traktują to miejsce jako swoje i dbają o nie, starając się, by było przyjazne; drudzy traktują je jako robotę, do której przychodzą i z której wychodzą. Widać u nich brak gospodarskiego podejścia. Musimy zdać sobie sprawę, że w pracy spędzamy ponad połowę świadomego życia. Nie możemy spędzić tyle czasu w warunkach słabych, w kłótliwej atmosferze. To jest marnowanie życia. Chciałbym, abyśmy znowu stali się gospodarzami naszego miejsca pracy, abyśmy myśleli w kategoriach to są moje tory, moja nastawnia, ja jestem odpowiedzialny za ten kawałek torów i tu będzie wszystko świetnie funkcjonowało. Ten system wartości należy moim zdaniem od nowa zdefiniować, zakomunikować i wymagać. A także brać go pod uwagę przy naborze nowych ludzi. Chcemy, aby 99,9% pracowników firmy było kolejarską rodziną, która wierzy we wspólne wartości i cele.
Jaką rolę we wprowadzanych zmianach odgrywają związki zawodowe?
PLK posiada wieloletnią tradycję współpracy ze związkami zawodowymi. Najważniejszą kwestią jest to, abyśmy pamiętali, że wszystkim nam zależy na tym samym aby PLK była solidną, rozwijającą się firmą, w której praca jest źródłem satysfakcji i stanowi powód do dumy. Każdy z nas, bez względu na to czy pracuje w centrali, w terenie czy w związkach zawodowych, powinien w swoim zakresie dążyć do tego wspólnego celu. Związki zawodowe reprezentują grupy pracowników i są dla nas partnerem dialogu i dyskusji w sprawach społecznych. Dyskusja oznacza czasami różnicę zdań, ale powtórzę to jeszcze raz mamy wspólny cel, aby wybrać najlepsze w danej sytuacji rozwiązanie, godzące tę różnicę poglądów. Aby było to możliwe konieczne są: szacunek dla partnera dialogu, chęć zrozumienia argumentów drugiej strony i umiejętność dochodzenia do porozumienia. Rozwiązaniem najgorszym, które nie posuwa nas do przodu, jest wzajemne straszenie i szantażowanie.
Dlaczego część pracowników podchodzi do zmian w firmie sceptycznie?
Myślę, że jest to typowy schemat psychologiczny zmiana może przynieść coś dobrego, ale strach przed utratą obecnej, znanej sytuacji jest tak duży, że w zasadzie blokuje nas na nowe rozwiązania. Pamiętajmy jednak, że aby firma, a my wraz z nią, mogła się rozwijać, musimy podejmować pewne ryzyko i strach przed zmianą pokonywać. Gdy wynaleziono elektryczność większość ludzi bała się tego, podejrzewając, że sprowadzi to coś złego, a dzisiaj nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez energii elektrycznej. Każda nowość budzi strach, ale jest przede wszystkim szansą na lepszą przyszłość.
Jak zamierza Pan przekonać pracowników do wprowadzanych zmian?
To nie jest kwestia przekonywania. Każdy może ocenić obecną sytuację i zobaczyć, że jest wiele obszarów, które wymagają poprawy. Obowiązkiem mojego biura jest zatem pokazanie pracownikom, że to, co planujemy będzie miało realny i pozytywny wpływ na jakość codziennej pracy nas wszystkich. Chciałbym, aby 2015 był rokiem nowej jakości w naszej firmie. To oznacza, że czasu jest mało. Ale wierzę, że to jest możliwe, jeśli wszyscy zaangażujemy się w proces zmian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl