Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 85, 86, 87  Następny
Ulgi przejazdowe 2013
Autor Wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 28-08-2012, 15:24   Ulgi przejazdowe 2013 Odpowiedz z cytatem

Witam,
czy wiadomo już jakie będą ulgi przejazdowe dla kolejarzy w roku 2013?

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inż. Mamoń Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2010
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 28-08-2012, 17:07    Odpowiedz z cytatem

Wiadomo od dawna, duże zmiany. Wiecej : http://infokolej.pl/docs/ulgi_przejazdowe.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 29-08-2012, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Czyli koniec z ulgami dla rodzin. To na 100% będzie od 2013 czy są jakieś pogłoski o zmianach Smile ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr767 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Maj 2008

PostWysłany: 29-08-2012, 13:50    Odpowiedz z cytatem

inż. Mamoń, to porozumienie o którym mówisz zostało wypowiedziane przez ZPK i obecnie toczą się rozmowy nad nowa treścią porozumienia, niestety znacznie mniej korzystną szczególnie dla emerytów. Poza tym do rozmów nie przystąpiła Spółka Przewozy Regionalne wiec w ich pociągach ulgi nie będą obowiązywać. Także pracownicy PR stracą uprawnienia do ulg przejazdowych. W piątek ma się odbyć ostateczne spotkanie w tej sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 29-08-2012, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Piotr767 - czy wiadomo jakie są przyczyny wypowiedzenia dotychczasowego porozumienia i jakie sa propozycje nowych zasad ulg?

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 30-08-2012, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Piotr767 nie wiem czy nie wprowadzasz w bład forumowiczów. Nie znam dokumentu, który mówiłby o wypowiedzeniu porozumienia z grudnia 2011 w sprawie ulg przejazdowych na lata 2012 i 2013. Porozumienie to zostao zawarte po wypowiedzeniu PUZP, w którym były zawarte zasady korzystania z ulg przejazdowych. Na 2013 zmiany są duże w porównaniu z dotychczasowymi zasadami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 30-08-2012, 11:45    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj o 12 jest spotkanie ws ulg przejazdowychna rok 2013, może spowodowane jest ono wypowiedzeniem porozumienia? http://federacja.info/

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-08-2012, 19:01    Odpowiedz z cytatem

Kolejowi emeryci sami zapłacą za ulgi przejazdowe

Zmieniają się zasady wykupu uprawnień do ulg przejazdowych dla emerytów z Grupy PKP. Od 2013 roku, aby uzyskać 80-procentową zniżkę, będą musieli zapłacić 140 zł. Do tej pory robili to za nich pracodawcy. Dla spółek z Grupy PKP oznacza to oszczędność w wysokości 27 mln zł.

Zmiana dotyczy ok. 100 tys. emerytowanych pracowników spółek z Grupy PKP, którzy do tej pory korzystali z ulgowych przejazdów. Od 1 stycznia 2013 r. roczna opłata za uprawnienie do ulgi w klasie 2 wyniesie 140 zł, natomiast dopłata do klasy 1 wyniesie 160 zł. – Nie likwidujemy emerytom kolejowym dotychczasowego prawa do ulgowych przejazdów. Nadal będą mieli prawo do podróży z 80-procentową bonifikatą – zaznacza Krzysztof Mamiński, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. dialogu z pracownikami. – Dla emeryta opłata roczna wyniesie 140 zł, a więc 12 zł miesięcznie – dodaje.

Z szacunków PKP SA wynika, że dla wszystkich spółek grupy zmiana ta oznacza oszczędność rzędu 27 mln zł. – Pieniądze są nam potrzebne, by móc inwestować, rozwijać się – mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy Grupy PKP.

Ulgowe przejazdy dotyczyć będą od 2013r.: Intercity, Kolei Mazowieckich, SKM Trójmiasto i WKD. Do tej pory zniżki obowiązywały również w Przewozach Regionalnych, ale te nie przystąpiły do tego projektu i planują przedstawić własną ofertę handlową tylko dla pracowników. - Grupa PKP nie ma wpływu na decyzję Przewozów Regionalnych o odstąpieniu od projektu. Mimo licznych rozmów z Przewozami Regionalnymi, tak zadecydował zarząd samorządowego przewoźnika – wyjaśnia pełnomocnik zarządu PKP SA ds. dialogu z pracownikami.

PKP SA zapewnia, że wszyscy pracownicy i emeryci Grupy PKP dostaną indywidualną informację na ten temat.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kolejarz100 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sty 2009

PostWysłany: 30-08-2012, 19:43   Dobzre to już było Odpowiedz z cytatem

Jak kilkadziesiąt lat temu rozpocząłem pracę na PKP za tz. komuny to miałem darmowe lekarstwa, opiekę lekarską resortową, mundury, deputat węglowy, deputat drzewny, 13 tą pensje, nagrodę na dzień kolejarza, darmowe 12 biletów na przejazdy dla siebie i 3 dla rodziny, darmowy bilet na dojazd do pracy.
Za tz. demonokracji z tego wszystkiego pozostało tylko wspomnienie, a to wszystko wywalczyła "solidarność" z Kogutem i Mamińskim na czele.
Funkcjonariusze związkowi mają wszystko, a ja po 45 latach pracy za marne pieniądze i w fatalnych warunkach będąc na emeryturze tracę nawet ulgi na przejazdy.
Te wyliczone 27 milionów złotych na pewno uratuje spółki pkp , w szczególności zapewni działaczom związkowym dostatnią egzystencję.
Mam nadzieję, że uda się mi dożyc chwili, że te hieny związkowe będą finansowane ze składek członkowskich i swoją działalność będą prowadzili poza zakładem pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

slavkoss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Maj 2011

PostWysłany: 30-08-2012, 19:47    Odpowiedz z cytatem

Od nowego roku zmieniają się zasady wykupu uprawnień do ulg przejazdowych dla emerytów kolejarzy. Do tej pory za wykup tych ulg dla emerytów płacił pracodawca, u którego zatrudniony był kolejarz przed przejściem na emeryturę. Teraz emeryt będzie musiał tę ulgę wykupić sam. Roczna opłata za uprawnienie do 80-procentowej zniżki przy zakupie biletów na przejazdy kolejowe wyniesie 140 zł w 2 klasie, a dopłata do klasy pierwszej – 160 zł.

– Nie likwidujemy emerytom kolejowym dotychczasowego prawa do ulgowych przejazdów. Nadal będą mieli prawo do podróży z 80-procentową bonifikatą – podkreśla prezes Związku Pracodawców Kolejowych Krzysztof Mamiński.

– Dla spółek z Grupy PKP jest to oszczędność rzędu 27 mln zł rocznie, które są nam potrzebne, by móc inwestować, rozwijać się – dodaje Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy Grupy PKP.

W innych krajach te przywileje są dużo skromniejsze. Przykładowo, emerytowani kolejarze ukraińscy mają prawo tylko do jednego darmowego przejazdu w roku.

Ulgowe przejazdy dotyczyć będą od 2013 r.: PKP Intercity, Kolei Mazowieckich, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Do porozumienia nie przystąpiły Przewozy Regionalne, dlatego też emerytowani kolejarze – ale też i pracownicy – nie będą mogli z ulgi (odpowiednio: 80-procentowej i 99-procentowej) korzystać w pociągach tego przewoźnika. Jak zapewnia Krzysztof Mamiński, Grupa PKP nie ma wpływu na decyzję Przewozów Regionalnych o odstąpieniu od projektu. Mimo licznych rozmów z Przewozami Regionalnymi, tak zadecydował zarząd samorządowego przewoźnika: spółka wycofała się z porozumienia i planuje przedstawić ofertę handlową dla pracowników.

Zapytane o tę kwestię Przewozy Regionalne ripostują.

– To Związek Pracodawców Kolejowych wypowiedział nam umowę. Bardzo tego żałujemy, ponieważ zawieraliśmy ją w dobrej wierze, a warunki umowy były korzystne zarówno dla spółki, jak i pracowników – podkreśla Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – Gdyby Związek wycofał się z wypowiedzenia umowy i zostały zachowane dotychczasowe warunki, to Przewozy Regionalne bardzo chętnie nadal kontynuowałyby współpracę ze wszystkimi podmiotami ją realizującymi – dodaje

źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-08-2012, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
– To Związek Pracodawców Kolejowych wypowiedział nam umowę. Bardzo tego żałujemy, ponieważ zawieraliśmy ją w dobrej wierze, a warunki umowy były korzystne zarówno dla spółki, jak i pracowników – podkreśla Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

Czyżby pani prezes? Ja mam inne informacje, a mianowicie, że to Przewozy Regionalne wystąpiły ze Związku Pracodawców Kolejowych.

Oto dowód:

pr-zpk.JPG
Plik ściągnięto 284 raz(y) 56.48 KB


_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-08-2012, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Victoria, pięknie przyłapałaś prezeskę PR na kłamstwie. Brawa

kolejarz100 napisał/a:
Te wyliczone 27 milionów złotych na pewno uratuje spółki pkp

Te 27 mln zł to ponad połowa zysku Grupy PKP za 2010 rok.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Caryca Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 16 Lis 2011

PostWysłany: 30-08-2012, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Czy ten ZPK, czy Mamiński muszą istnieć? Samo zlikwidowanie ZPK i obsady dałoby ...zmianę klimatu.
Jak długo będzie takie dymanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-08-2012, 22:37    Odpowiedz z cytatem

No właśnie. Tu też jest parę milionów do zaoszczędzenia.
A przy okazji jakie wykształcenie posiada p. Mamiński? Czyżby w Polsce brakowało ludzi kompetentnych?
Czy do pełnienia funkcji pełnomocnika zarządu PKP SA ds. dialogu z pracownikami wystarcza szkoła zawodowa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-08-2012, 22:51    Odpowiedz z cytatem

myszka, Mamiński ma średnie wykształcenie (może później zrobił jakieś studia?), ale nie wykształcenie jest najważniejsze. W PKP liczy się poparcie związkowe i polityczne.

Zresztą studia o niczym nie świadczą. Dziś każdy debil może zrobić magistra czy licencjat. Z inżynierem to już znacznie trudniej, bo trzeba zakuwać wiedzę techniczną, a nie dyrdymały na uniwerku czy na jakiejś prywatnej uczelni, gdzie liczy się tylko frekwencja i czesne. Znam totalnych idiotów z tytułem magistra (tzw. MWzWM) i ludzi kumatych po maturze. Tak jak wiek nie idzie do pary z rozumem, tak samo jest z wykształceniem, które jest tylko papierkiem.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 87 Idź do strony 1, 2, 3 ... 85, 86, 87  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl