Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Maszyniści Arrivy byli zbyt krótko szkoleni
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-12-2013, 17:35   Maszyniści Arrivy byli zbyt krótko szkoleni Odpowiedz z cytatem

Rada Krajowa Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce kategorycznie protestuje przeciwko dopuszczeniu do prowadzenia pociągów przez maszynistów m.in. firmy Arriva RP, których czas szkolenia na licencję i świadectwo maszynisty nie przekroczył 6 miesięcy.

„Z ustaleń Komisji Bezpieczeństwa minimalny okres szkolenia określony w projekcie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz w opublikowanych przez UTK „zasadach dobrych praktyk” wynosi nie mniej niż 18 miesięcy. Ta sytuacja stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego” – czytamy w uchwale Rady Krajowej ZZMK w sprawie zagrożeń bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

„Niestety pomimo wielokrotnych wystąpień do różnych organów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu kolejowego nie zablokowano skrajnie nieodpowiedzialnego działania przewoźników” – napisał Leszek Miętek, prezydent związku zawodowego maszynistów, który zaznaczył, że zgodnie z art. 210 Kodeksu Pracy maszynista ma prawo odmówić wykonywania pracy w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia, a „z taką sytuacją obecnie mamy do czynienia”.

Rada Krajowa ZZMK zapelowała do Elżbiety Bieńkowskiej, wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju oraz Krzysztofa Dyla, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o przywrócenie elementarnych zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego na sieci PKP PLK, a szczególnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, gdzie jeździ Arriva RP.

źródło: Kurier Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 15-12-2013, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Nasz kraj to kraj bezprawia i taniej sily pracowniczej. A firmy (np.Arriva) to wykorzystuja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 16-12-2013, 06:27    Odpowiedz z cytatem

dalej nich działają takie wytwory do szkolenia jak Hagans, ops, teraz to chyba się nazywa Cargo Master, Boczkowska, CS, etc. Będzie dobrze - bez własnych instruktorów, taboru itd.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

veinte Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2006

PostWysłany: 16-12-2013, 09:31    Odpowiedz z cytatem

Nie siedze gleboko w temacie szkolen maszynistow ale znajac postep nauki i techniki moge zrozumiec, ze kurs szkolenia maszynisty jest skrocony z 18 miesiecy do 5-6 miesiecy.
Wg mnie nie ma sensu tak dlugo szkolic maszynistow (koszty) a mozna wykorzystac do tego rowniez symulatory, ktore jeszcze lepiej szkola (duza ilosc roznych scenariuszy). Po ukoczeniu kursu maszynista ciagle nabiera wiedzy i doswiadczenia. Wazne aby egazmin panstwowy na maszyniste byl zaliczony w sposob bezbledny i wlasciwy. Ale ile trwa szkolenie to juz kwestia szkolacego.

W Polsce wiele szkolen trwa za dlugo i nie sa one na dobrym poziomie w porownaniu do krajow Europy Zachodniej. Nie oszukujmy sie...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 16-12-2013, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Jak długo, waszym zdaniem, powinni być szkoleni maszyniści?

Kierowcą autobusu można zostać w ciągu 2-3 miesięcy - tyle czasu zajmuje zrobienie kursu na prawo jazdy kat. D (konieczne jest posiadanie kat. B), zdanie egzaminu w WORD, wyrobienie kwalifikacji, badania lekarskie. Nikt nie mówi, że to za krótki okres, a przecież kierowcy autobusów też odpowiadają za życie pasażerów. Ba, jazda po polskich drogach wydaje się być bardziej niebezpieczna, wymaga od kierowcy więcej uwagi i koncentracji niż jazda lokomotywą po torach.

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 16-12-2013, 14:29    Odpowiedz z cytatem

To zależy, sam kurs to jest małe piwo i może trwać nawet miesiąc. Najważniejsza jest praktyka, kiedyś było w niektórych zakładach takie niepisane prawo że na kurs maszynisty idzie się po co najmniej 2 latach jazdy za pomocnika. Ale to weryfikowali instruktorzy czy po 2 latach zasługuje, słyszałem o takich co przez 40 lat nie doczekali się jazdy za tzw "pierwszego".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 16-12-2013, 16:25    Odpowiedz z cytatem

veinte - gdzie te symulatory???
Hakun - 2-3 miesiące na kierowcę autobusu, jak masz już B. A słyszałeś, jak to "doświadczony" 21 letni kierowca autobusu pojechał do Francji i zabił kilkadziesiąt osób, bo takie miał wielkie umiejętności?

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-12-2013, 17:05    Odpowiedz z cytatem

klimeu44, czego ma dowodzić ten jednostkowy przypadek?

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 16-12-2013, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem zdania, że powinny być zachowane stare zasady i dostanie się za nastawnik nie powinno być proste.

Natomiast co do porównania prowadzenia pociągu i pojazdu drogowego... Odkąd poszedłem na kurs prawa jazdy kategorii B stwierdzam jedno - transport drogowy zawsze będzie drastycznie mniej bezpieczny od kolejowego, z prostej przyczyny. Ilość bodźców jaka dociera do kierowcy jest ogromna. Odpowiada on nie tylko za jazdę/zatrzymanie, przyspieszanie, hamowanie, ale i za skręcanie, i to wszystko przy obecności innych aut, rowerzystów i pieszych, często centymetry od nas. Tymczasem praca maszynisty opiera się na (moim mikolskim okiem, maszyniści tu obecni potwierdzą lub zaprzeczą) skrajnie sumiennym przestrzeganiu przepisów, jeździe zgodnie z sygnałami, wskaźnikami, przestrzeganiu zwolnień, doskonałej znajomości budowy i obsługi taboru, zwłaszcza hamulca. I o ile rozumiem bardzo restrykcyjne wymagania zdrowotne dla maszynistów, zwłaszcza wzrok, o tyle nieporozumieniem jest brak psychotechniki na badaniu na prawo jazdy B. Część ludności nie nadaje się do samochodu. Śmiem twierdzić, że np. znakomity maszynista może kompletnie nie nadawać się za kierownicę. Inne bodźce, inny charakter jazdy. Na kolei jest porządek, sygnały, sporo wiadomo zawczasu, na drodze - chaos, lawirowanie często na granicy.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 17-12-2013, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
klimeu44, czego ma dowodzić ten jednostkowy przypadek?


Ze osoby które dostają zbyt odpowiedzialne zadania po zbyt krótkim szkoleniu,mogą popełniać kardynalne błędy (spalenie hamulców o autobusie było prawdopodobnie spowodowane pogwałceniem elementarnych zasad techniki jazdy) które przy odrobinie pecha kończą się tragedią.

Patrząc na moje szkolenie które przebiegało dość szybko rok i 11 miesięcy od przyjęcia na kurs do uzyskania dekretu, nie wyobrażam sobie jak po 6-ciu miesiącach można ludzi wozić, nawet jeśli by to miało być na podrzędnych liniach to stanowczo za mało. Węgiel z kartuz do Kościerzyny to jakoś dało by radę ale ludzi to jakoś mi się nie układa. Do takich krótkich okresów szkolenia stanowczo brakuje u nas systemów kontroli prowadzenia pociągu (ECTS czy inne ustrojstwo) które w razie co przejęło by kontrolę i zatrzymało pociąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-12-2013, 00:24    Odpowiedz z cytatem

Bawi mnie trochę porównywanie prawa kierowaniem pociągami (pojazdami o masie od 400 do 3000 TON) z prawem jazdy kategorii B czy D (pojazdami od 600 do 10 000 KG). Sam maszynistą nie byłem (jedynie w ramach praktyk jazda "na trzeciego") ale to wiem, że jak w lotnictwie najważniejsze jest spokojnie wylądować, tak na kolei w odpowiednim miejscu zahamować. Stąd znajomość szlaku, układów hamulcowych, działania zaworów hamulcowych itp.
Długość skutecznego szkolenia faktycznie może być problematyczna i jednym określeniem 6 czy 18 miesięcy tego się nie wyjaśni. Dlatego w tym akurat sporze przyjrzałbym się zasadom egzaminowania.
Pierwsze wrażenie po przeczytaniu stanowiska ZZM było dość niepochlebne, bo niby ile w szkolenie maszynistów musiałby wydać przedsiębiorca zakładający dopiero firmę kolejową. Gdzie miałby szukać maszynistów? Poprosić ZZM o zgodę na wynajęcie paru emerytów na rozruch?
A może to jednak gra ZZM na zachowanie lobby i znaczenia w środowisku kolejowym?
Drugie czytanie jest jednak bardziej wstrzemięźliwe, bo jednak zasady bezpieczeństwa naprawdę są ważne, a zagadnienie szkolenia maszynistów nie jest w tych zasadach bez znaczenia.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 23-12-2013, 05:14    Odpowiedz z cytatem

A widzieliście pociąg lub nawet samą lokomotywę z napisem "NAUKA JAZDY"?!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karawek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2013

PostWysłany: 28-12-2013, 13:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Patrząc na moje szkolenie które przebiegało dość szybko rok i 11 miesięcy od przyjęcia na kurs do uzyskania dekretu, nie wyobrażam sobie jak po 6-ciu miesiącach można ludzi wozić, nawet jeśli by to miało być na podrzędnych liniach to stanowczo za mało. Węgiel z kartuz do Kościerzyny to jakoś dało by radę ale ludzi to jakoś mi się nie układa. Do takich krótkich okresów szkolenia stanowczo brakuje u nas systemów kontroli prowadzenia pociągu (ECTS czy inne ustrojstwo) które w razie co przejęło by kontrolę i zatrzymało pociąg.

A ten węgiel to byś poszatkował w trzech miejscach przy pierwszym hamowaniu. Trudno jest porównywać pracę na pociągach towarowych i osobowych inna specyfika. Obecnie młodzi maszyniści się specjalizowani w jednym typie ruchu natomiast bardzo ochoczo zmieniają przewoźników. Później miękkie nóżki bo 3000 na haku, liście, mokro a rok przejechany na 07 z 4 wagonami. Tak samo w drugą stronę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 28-12-2013, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A ten węgiel to byś poszatkował w trzech miejscach przy pierwszym hamowaniu.


Prawdopodobnie tak, ale to tylko węgiel nie ludzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-12-2013, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Co to za różnica, towarowy czy osobowy ? Jak ktoś nie jest odpowiednio wyszkolony, to do luzaka nie pozwoliłbym mu wsiąść, bo może przyczynić się pośrednio do wypadku z udziałem pociągu pasażerskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl