Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Koniec pociągów z Wodzisławia do Chałupek
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 26-09-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Raz jechałem w tygodniu pierwszym REGIO w kierunku Raciborza z Chałupek i do Raciborza zapełnienie pięknie rosło ok 60 osób w pociągu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 26-09-2012, 22:31    Odpowiedz z cytatem

prapak, połączenia z Cieszyna mają być skomunikowane z Wisłą w stronę Katowic. Jeśli o przesiadki chodzi, za granicą jakoś nikomu to nie przeszkadza, wielokrotnie jeździłem w ten sposób. Kwestia przyzwyczajenia i sensownego ułożenia przesiadek?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 06:51    Odpowiedz z cytatem

Może wy jako fani kolei się lubicie przesiadać, ale normalni ludzie tego nie znoszą. Kogokolwiek zapytasz się czy na krótkich odcinkach pojedzie z przesiadką ten cię wyśmieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Sensowne przesiadki jak najbardziej są do zaakceptowania. Ale tylko sensowne - drzwi w drzwi i góra 5 min oczekiwania między przyjazdem jednego składu a odjazdem drugiego.

Ale w naszym świecie, gdzie opóźnienia są normą a nie jednorazowym incydentem, a takty na większości linii są co najmniej godzinne to nie da rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 09:29    Odpowiedz z cytatem

I najlepiej byłoby to ułożyć tak
REL.1 Bohumin-Chałupki-Wodzisław-Radlin-Rybnik-Żory-Pszczyna-Bielsko Biała (7 par)
REL 2 Kuźnia Raciborska-Racibórz-Rydułtowy-Rybnik-Orzesze-Mikołów-Katowice (18 par)
REL 3 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice Dz.- Pszczyna-Katowice (7 par)
REL 4 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Skoczów-Jasienica-Bielsko Biała-Łodygowice-Żywiec-Jeleśnia-Sucha Beskidzka (7 par)
REL 5 Katowice-Chorzów-Bytom- Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice (7 par) (reaktywacja odcinka Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice)
REL 6 Katowice-Chorzów- Bytom-Tarnowskie Góry-Krzepice-Wieluń (7 par)
REL 7 Katowice-Chorzów-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork (7 par) i mamy na odc. Katowice-Tarnowskie Góry fajny rozkład (21 par w szczycie co pół godziny poza nim co godzinę)
i taki rozkład miałby sens!!!
REL 8 Opole- Pyskowice-Otulin-Gliwice-Katowice-Zawiercie-Częstochowa (32 pary)
REL 9 Katowice-Kraków (18 par)
REL 10 Cadca-Zwardoń-Żywiec-Bielsko Biała-Pszczyna-Katowice (18 par)
REL 11 Żywiec-Bielsko Biała- Kozy- Kęty-Wadowice (7 par)
REL 12 Katowice-Nowy Bieruń-Oświęcim-Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała (7 par)
REL 13 Katowice-Sławków-Bukowno-Olkusz (7 par)
REL 14 Katowice-Pszczyna-Wisła Głębce (7 par)
REL 15 Bieruń-Tychy-Katowice- Sosnowiec (32 pary)
REL 16 Częstochowa-Radomsko (7 par)
REL 17 Częstochowa-Koniecpol (7 par)
REL 18 Chałupki-Racibórz-Kędzierzyn Koźle (7par)
REL 19 Częstochowa-Lubliniec-Pawonków-Opole Główne (7 par)
Rel 20 Tarnowskie Góry - Kolonowskie- Opole Główne (7 par)
REL 21 Częstchowa-Dąbrowa Górnicza-Jaworzno-Kraków (3 pary)
REL 22 Bytom-Gliwice-Rybnik (7 par)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 27-09-2012, 10:13    Odpowiedz z cytatem

@mike_sc3

Podstawą są takie przesiadki , które są zagwarantowane . Najlepiej bez zgłaszania kierownikowi.
Z moich obserwacji wynika , że ludzie wolą poczekać te 30 minut , ale żeby mieć pewność ze zdążą .
Bardzo też nie lubią zgłaszać przesiadek . Nieraz muszę ich wyganiać przez telefon do kierownika .
Bo oni są na tyle wygodni , że chcieliby ..... numer do kierownika pociągu . Tak , tego który siedzi 2 wagony dalej .
To jest mentalność Polaków . Ja nieraz parę minut tłumaczę , nawet młodym , że mają iść zgłosić i basta.
Tak ma większość podróżnych .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 13:01    Odpowiedz z cytatem

prapak, fajne marzenia Smile
Oczywiście nierealne, nawet w mazowieckim nie da się takich relacji zrobić Wink

danio, zgadzam się, podstawą są przesiadki wpisane w rozkład. Ja również, gdybym miał chodzić i prosić o przesiadkę, nie skorzystałbym z pociągu.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
Raz jechałem w tygodniu pierwszym REGIO w kierunku Raciborza z Chałupek i do Raciborza zapełnienie pięknie rosło ok 60 osób w pociągu.

Czyli wszystko jasne. Ludzie jeżdżą ale w stronę Raciborza gdzie jest o wiele bliżej.... A teraz z tego co pamiętam to ma o wiele więcej pociągów jeździć w Stronę Kędzierzyna co dobrze rokuje tamtej linii. Ja na miejscu KŚ i PLK poprawił bym ofertę na linii do Raciborza(Kędzierzyna) niż pakował forsę w pociągi które będą woziły po 5-20 ludzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 16:31    Odpowiedz z cytatem

jackii napisał/a:
[b]Koleje Śląskie nie pojadą na linii Wodzisław - Chałupki

Przewoźnik od grudnia nie planuje uruchomienia pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin. Jedyną przyczyną decyzji jest – jak tłumaczą Koleje Śląskie – fatalny stan torów.
Od grudnia Koleje Śląskie zajmą się organizacją wszystkich przewozów pasażerskich w woj. śląskim. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik nie uruchomi połączeń na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin.


Nikt tego tu jeszcze nie napisał więc pozwolę sobie zapytać: Czy to oznacza że od strony Raciborza/Kedzierzyna Koźla także nie będzie międzynarodowych pociągów do Bohumina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 18:28    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
@mike_sc3

Podstawą są takie przesiadki , które są zagwarantowane . Najlepiej bez zgłaszania kierownikowi.
Z moich obserwacji wynika , że ludzie wolą poczekać te 30 minut , ale żeby mieć pewność ze zdążą .
Bardzo też nie lubią zgłaszać przesiadek . Nieraz muszę ich wyganiać przez telefon do kierownika .
Bo oni są na tyle wygodni , że chcieliby ..... numer do kierownika pociągu . Tak , tego który siedzi 2 wagony dalej .
To jest mentalność Polaków . Ja nieraz parę minut tłumaczę , nawet młodym , że mają iść zgłosić i basta.
Tak ma większość podróżnych .


Kiedyś zgłaszałem.. Albo próbowałem. To albo musiałem ukrywać, że chcę na Dańdówkę ("a to nie lepiej tramwajem z Głównego") a raz było tak, że kierownik poprosił abym był świadkiem jak próbuje się dodzwonić do kierowniczki ruchu, oczywiście się nie dodzwonił i zaczął klnąć na nią przy mnie... Od tego czasu nawet mi się nie chce iść zgłaszać, bo z mentalnością po drugiej stronie też różnie bywa...

A na trasie lokalnej 30 min oczekiwania na przesiadkę jest nie do zaakceptowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 18:32   

sympatyk napisał/a:
jackii napisał/a:
[b]Koleje Śląskie nie pojadą na linii Wodzisław - Chałupki

Przewoźnik od grudnia nie planuje uruchomienia pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin. Jedyną przyczyną decyzji jest – jak tłumaczą Koleje Śląskie – fatalny stan torów.
Od grudnia Koleje Śląskie zajmą się organizacją wszystkich przewozów pasażerskich w woj. śląskim. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik nie uruchomi połączeń na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin.


Nikt tego tu jeszcze nie napisał więc pozwolę sobie zapytać: Czy to oznacza że od strony Raciborza/Kedzierzyna Koźla także nie będzie międzynarodowych pociągów do Bohumina?


Będą. Ale na ciągu Kędzierzyn-Bogumin a nie na bujajce Wodzisław-Chałupki. Ale powód nie prowadzenia ruchu po linii jest bardziej prozaiczny - brak taboru Śmiech Tak naprawdę PLK jest w stanie utrzymać linię na te 50-60 km/h, pod warunkiem utrzymania ruchu.
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 29-09-2012, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale powód nie prowadzenia ruchu po linii jest bardziej prozaiczny - brak taboru


Powód jest jeszcze bardziej prozaiczny odcinek ten wyleciał na tej samej zasadzie co odcinek z Tarnowskich Gór do Zawadzkich...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-09-2012, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, można o więcej informacji poprosić? Jakoś nie widzę zbieżności?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 29-09-2012, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Słaba frekwencja. Na Śląsku poza odcinkiem linii kolejowej między Orzeszem Jaśkowicami, a Rybnikiem jeździłem wszędzie i o różnych porach roku i dnia i wiem jaka jest frekwencja, ba mógłbym nawet zrobić ranking linii od tej najbardziej frekwencyjnej do tej najmniej frekwencyjnej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 29-09-2012, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Całkowicie się zgadzam z Virakocha. Faktycznym powodem jest brak taboru i związanej z tym możliwości zobiegowania pociągów do Chałupek. Długi czas jazdy wymuszałby użycie dodatkowego szynobusu. To jest jedyny prawdziwy powód.

Frekwencja? Akurat tym to Śląski Urząd Marszałkowski się wogóle nie przejmuje. Oni podpisują wszystko co powiedzą Koleje Śląskie (a szczególnie najlepszy szpec od rozkładów jazdy na świecie). UMWŚ nie prowadzi żadnej polityki transportowej, czego dowodem jest pismo. Całą sferę zrzucił na Koleje Śląskie co jest niezgodne z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl