Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-08-2014, 19:15    Odpowiedz z cytatem

TLK zatrzymają się w Opocznie Płd.

Na nowym przystanku na trasie CMK, Opoczno Południowe, mają się zatrzymywać wszystkie pociągi TLK za wyjątkiem TLK „Sukiennice” Szczecin-Kraków i pociągów nocnych.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53570/nowy_rozklad_tlk_3_godziny_z_krakowa_do_wroclawia.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-08-2014, 20:08    Odpowiedz z cytatem

kolejny lokalny kacyk tym razem chyba z PO buduje kolejny przystanek na CMK, totalne debilstwo, Linia CMK od momentu jej zbudowania miała być szybkim połączeniem Warszawy z Katowicami i Krakowem bez żadnych przystanków pośrednich. Marnotrawstwo pieniędzy i zaprzepaszczenie idei CMKi dla której była budowana, teraz mamy takie kwiatki jak postój dla pendolino jadących do/z katowic na stacja włoszczowa północ, bo UE która dofinansowała te pociągi aby były dostępne dla lokalnej ludności także, to jest śmiech na sali. Mam nadzieję, że jak minie okres wymagany przez UE w związku z dofinansowaniem to PIC natychmiast zlikwiduje postoj we Włoszczowie dla EICP w relacji Warszawa - Katowice - Warszawa. Teraz jakiś kolejny poślina żeby sobie troche punktów dorzucić przed wyborami buduje Opoczno Płd. Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na pomysł, żeby perony pobudować w Korytowie, Szeligach, Białej Rawskiej, Idzikowicach, Olszamowicach, Knapówce, Psarach i Górze Włodowskiej, jak coś pominąłem to z góry przepraszam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-08-2014, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Postój TLK, IR w Opocznie, Włoszczowie jak najbardziej. To jest kolejowe okno na świat. Natomiast postój Pendolino we Włoszczowie jest totalną głupotą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-08-2014, 20:35    Odpowiedz z cytatem

docelowo żadne IR nie będą kursować po CMK tego jestem pewny. Dojdziemy do takiego momentu, że na CMK będą wpuszczane pociągi wyłącznie o szlakowej nie mniejszej niż 160 km/h. Chyba, że PRy sobie załatwią loki na 160 km/h A postój dla pendolino we włoszczowie wymusiła UE, PIC nie miał w planach zatrzymywania tam tych pociągów, ale po okresie karencji UE przestaną tam stawać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-08-2014, 20:43    Odpowiedz z cytatem

W naszym kraju wszystko jest możliwe. Jednak dla tych biednych regionów szybkie TLK, IR są oknem na świat.
Opoczno nie ma żadnej rozsądnej kolejowej alternatywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-08-2014, 20:50    Odpowiedz z cytatem

celtin.88 napisał/a:
W naszym kraju wszystko jest możliwe. Jednak dla tych biednych regionów szybkie TLK, IR są oknem na świat.
Opoczno nie ma żadnej rozsądnej kolejowej alternatywy.


CMK została ukończona w 1977 roku i jakoś do dzisiaj nikomu nie przeszkadzał brak przystanku w opocznie na CMK? Patrz przez 40 lat ludzie w opocznie żyli, studiowali w innych miastach, pracowali i nie było z tym problemu. Podobnie we Włoszczowie. Choć nieformalnie zawsze zatrzymywały się tam pociągi służbowe na EN57 dla kolejarzy kursujące z Zawiercia do Idzikowic i Grodziska Maz, które nie były ujęte w rozkładzie jazdy, były trzy pary dziennie i kto o nich wiedział też mógł z nich korzystać, kupując bilet u konduktora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-08-2014, 21:26    Odpowiedz z cytatem

A co przeszkadza Tobie w postoju TLK, IR w Opocznie, Włoszczowie? Jakie widzisz przeciwwskazania do zatrzymywania tych pociągów w tych miasteczkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-08-2014, 21:37    Odpowiedz z cytatem

celtin.88 napisał/a:
A co przeszkadza Tobie w postoju TLK, IR w Opocznie, Włoszczowie? Jakie widzisz przeciwwskazania do zatrzymywania tych pociągów w tych miasteczkach?


Przeszkadzają mi tego rodzaju pociągi ogólnie na CMK. Uważam, że powinny jeździć trasami alternatywnymi, czyli wiedenką i ósemką. Budowanie peronów dla kilku pociągów do wyrzucanie pieniędzy w błoto. Uważam, że na CMK nie powinny powstawać żadne perony i tyle. Zastanawiasz się w jakim ty kraju żyjesz że na polecenie jakiegoś polityka buduje się peron, żeby mógł on poprawić swoje notowania, to czysty populizm. Dla mnie tacy ludzie to no właśnie nie napisze dalej bo musiałbym użyć niecenzuralnych słów. Mam taką a nie inną wizję kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-08-2014, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Co, ja co. Ale w obecnych realiach pociągi TLK, IR na CMK są bardzo potrzebne. Z chwilą likwidacji tych pociągów zdecydowana większość ludzi przesiądzie się do transportu drogowego. Natomiast z takiego Opoczna nikt nie będzie korzystać z kolei dalekobieżnej.
A tak swoją drogą ile jest wywalanej kasy na lokalki i odwalone perony (tak aby przewieść na całej linii 200 osób)? Ma to jakikolwiek sens?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-08-2014, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Celtin i co z tego facet. Kiedyś na CMK w dzień były same Ex/IC/EC nie było żadnych peronów i nikt nie myślał żeby wprowadzać tam pociągi pospieszne (poprzednik TLK) bo te kursowały przez Częstochowe lub Kielce. Jesteś młody, więc nie opowiadaj już tych swoich bzdurek. Interesujesz się zapewne kolejnictwem parę lat i myślisz, że zawsze tak było. TLK/IR na CMK to nieporozumienie i zostały tam wprowadzone tylko i wyłącznie dlatego, że w roku 2008 pociągi pospieszne przeszły ze spółki wówczas PKP PR do PKP IC, ta reforma właściwie zniszczyła kolej dalekobieżną w postaci pociągów pospiesznych które pod egidą PRów miały dużo lepszą ofertę niż pod skrzydłami PKP IC. Wtedy podział był jasny i klarowny. PIC miał tylko pociągi kwalifikowane i tylko takowe jeździły po CMK a dotowane pospieszne w spółce PKP PR nie uruchamiały ani jednego pociągu przez CMKe, bo obie spółki były w grupie PKP i żadna sobie w paradę nie wchodziła drugiej. Po tej reformie na CMK został wprowadzony segment śmieciowych przewozów z czym ja się kategorycznie nie zgadzam i mam do tego prawo.
Wtedy były tam śladowe ilości pociągów pospiesznych w ciągu dnia, dwa na dobę Sztygar z Bielska Białej i Katowic do Lublina który w Knapówce odbijał na Kielce i Reymont z Krakowa do Łodzi Fabrycznej który w Idzikowicach zjeżdżał na tomaszów maz. Reszta to same składy kwalifikowane.


Ostatnio zmieniony przez maciej30 dnia 18-08-2014, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pershing Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2010

PostWysłany: 18-08-2014, 21:59    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
celtin.88 napisał/a:
A co przeszkadza Tobie w postoju TLK, IR w Opocznie, Włoszczowie? Jakie widzisz przeciwwskazania do zatrzymywania tych pociągów w tych miasteczkach?


Przeszkadzają mi tego rodzaju pociągi ogólnie na CMK. Uważam, że powinny jeździć trasami alternatywnymi, czyli wiedenką i ósemką. Budowanie peronów dla kilku pociągów do wyrzucanie pieniędzy w błoto. Uważam, że na CMK nie powinny powstawać żadne perony i tyle. Zastanawiasz się w jakim ty kraju żyjesz że na polecenie jakiegoś polityka buduje się peron, żeby mógł on poprawić swoje notowania, to czysty populizm. Dla mnie tacy ludzie to no właśnie nie napisze dalej bo musiałbym użyć niecenzuralnych słów. Mam taką a nie inną wizję kolei.


Jakby jeździły innymi trasami, to byś narzekał, że zwykli ludzi muszą się tłuc 5-6h w pociągach, podczas gdy elita jeździ EIC po CMK w 3h. Polakowi nie dogodzisz.

Ja się bardzo cieszę z tej stacji. Jeszcze zapewnić jakieś rozsądne połączenie Łódź - Tomaszów - Opoczno Południe kiblami, albo SA135 i cały region zyska bardzo fajną ofertę TLK na południe Polski. A i Opoczno w końcu zyska jakieś połączenia, było nie było, mieszka tam około 25000 osób, więc zasługuje na lepsze połączenia niż przez ostatnie kilka lat czy nawet teraz.


maciej30 napisał/a:
Celtin i co z tego facet. Kiedyś na CMK w dzień były same Ex/IC/EC nie było żadnych peronów i nikt nie myślał żeby wprowadzać tam pociągi pospieszne (poprzednik TLK) bo te kursowały przez Częstochowe lub Kielce. Jesteś młody, więc nie opowiadaj już tych swoich bzdurek. Interesujesz się zapewne kolejnictwem parę lat i myślisz, że zawsze tak było. TLK/IR na CMK to nieporozumienie i zostały tam wprowadzone tylko i wyłącznie dlatego, że w roku 2008 pociągi pospieszne przeszły ze spółki wówczas PKP PR do PKP IC, ta reforma właściwie zniszczyła kolej dalekobieżną w postaci pociągów pospiesznych które pod egidą PRów miały dużo lepszą ofertę niż pod skrzydłami PKP IC. Wtedy podział był jasny i klarowny. PIC miał tylko pociągi kwalifikowane i tylko takowe jeździły po CMK a dotowane pospieszne w spółce PKP PR nie uruchamiały ani jednego pociągu przez CMKe, bo obie spółki były w grupie PKP i żadna sobie w paradę nie wchodziła drugiej. Po tej reformie na CMK został wprowadzony segment śmieciowych przewozów z czym ja się kategorycznie nie zgadzam i mam do tego prawo.


Pośpieszny Reymont, jeszcze za czasów PR i jazdy przez Tomaszów, jeździł CMK...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-08-2014, 08:55   

@maciej30 ma rację, po co niszczyć to co od lat dobrze funkcjonuje. CMK nigdy nie była budowana pod segment mieszany lecz tylko i wyłącznie pod ruch towarowy i sprinterski, mający pokrycie w TKW. Stąd POwinny kursować po tej akurat linii pociągi mające marżę pokrycia w kosztach uruchomienia. Ale nie muszą być to EIC +, mogą być to SC czy po prostu EC. Inni przewoźnicy są mile widziani, gdyż monopol jak wy szanowna administracjo to nazywacie obejmuje segment a nie przewoźnika. Mogą więc wjechać Czeske Drahy ze swoim pendolino a także OBB z RailJetem. Wszystko w ramach segmentu premium.
Cytat:
CMK została ukończona w 1977 roku i jakoś do dzisiaj nikomu nie przeszkadzał brak przystanku w opocznie na CMK? Patrz przez 40 lat ludzie w opocznie żyli, studiowali w innych miastach, pracowali i nie było z tym problemu. Podobnie we Włoszczowie. Choć nieformalnie zawsze zatrzymywały się tam pociągi służbowe na EN57 dla kolejarzy kursujące z Zawiercia do Idzikowic i Grodziska Maz, które nie były ujęte w rozkładzie jazdy, były trzy pary dziennie i kto o nich wiedział też mógł z nich korzystać, kupując bilet u konduktora.

To były służbowe na Idzikowice i praktycznie nikt poza kolejarzami i rodzinami kolejarzy z nich nie korzystał. Pociągi kursowały na MD Idzikowice, do Remtraku oraz do obsady posterunków.
Cytat:
A i Opoczno w końcu zyska jakieś połączenia, było nie było, mieszka tam około 25000 osób, więc zasługuje na lepsze połączenia niż przez ostatnie kilka lat czy nawet teraz.

Zyska? Raczej straci bo pociągi będą zatrzymywać się na peryferyjnym przystanku a stacja będąca w centrum miasta, która jest generatorem potoków w ciągu Łódź - Koluszki - Tomaszów - Skarżysko znów straci połączenia kolejowe. Tak chcecie przekonać pasażerów? Drodzy pasażerowie, zamykamy stację Opoczno ale nie martwcie się otwarliśmy Opoczno Południe. To tylko ... 6 km piechotą na południe z walizkami Śmiech
Powrót do góry

Pershing Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2010

PostWysłany: 19-08-2014, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Jakoś 6km podróż do dworca w dużych miastach to nie problem. Tylko w Opocznie przecież nie ma samochodów, nie ma taksówek, nie ma autobusów, tylko wszędzie trzeba zasuwać piechotą, albo zaprzęgiem... Trochę rozumu. Gmina/miasto Opoczno ma zapewnić komunikacje autobusową z centrum miasta, specjalnie po to wybudowano przy dworcu pętle autobusową oraz specjalnie utwardzono kilka kilometrów drogi. A nie wierze też, że wszystkie pociągi do Opoczna będą kończyć bieg na nowym dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 19-08-2014, 10:46    Odpowiedz z cytatem

"40 lat minęło, jak jeden dzień i nigdy już nie wróci - rób, co chcesz."
Virakocha napisał/a:
CMK nigdy nie była budowana pod segment mieszany lecz tylko i wyłącznie pod ruch towarowy i sprinterski, mający pokrycie w TKW.

A takie lotnisko w Pyrzowicach było budowane w celach wojskowych. Może też zamkniemy dla ruchu pasażerskiego?
Twoim zdaniem IR i TLK na tej linii są bardziej szkodliwe od towarowych?
Virakocha napisał/a:
Mogą więc wjechać Czeske Drahy ze swoim pendolino a także OBB z RailJetem.

Mogą? Jakoś nie wjeżdżają. Tylko nie mów, że nie ma już miejsca dla nich, bo IR i TLK "blokują szlak".
Virakocha napisał/a:
Wszystko w ramach segmentu premium.

Jaki segment premium? Co jest takiego premium w tych EIC?
Virakocha napisał/a:
To były służbowe na Idzikowice i praktycznie nikt poza kolejarzami i rodzinami kolejarzy z nich nie korzystał. Pociągi kursowały na MD Idzikowice, do Remtraku oraz do obsady posterunków.

I to był czysty bareizm. Skład ze 188 miejscami siedzącymi wożący grupkę kolejarzy.
Virakocha napisał/a:
Raczej straci bo pociągi będą zatrzymywać się na peryferyjnym przystanku a stacja będąca w centrum miasta, która jest generatorem potoków w ciągu Łódź - Koluszki - Tomaszów - Skarżysko znów straci połączenia kolejowe.

Nie wiem, czy wiesz, że wymieniona przez Ciebie linia nie jest równoległa do CMK. Wyciągasz dziwne wnioski.


Ostatnio zmieniony przez ElmoVanKielmo dnia 19-08-2014, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 19-08-2014, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Elmo Nie bardzo kapuje o czym Ty piszesz ale CMKa nie ma połączenia z linią 25 Skarżysko Kam - Opoczno - Tomaszów Maz, więc jak te osobówki miałyby kursować pomiędzy dworcami to ja nie wiem. Rozumiem, że kawałek trawą i drogą żwirową musiałyby jechać. Masz jakiś patent na założenie opon do kół żelaznych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl