Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-08-2014, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Przestań się wymądrzać Maciej 30. Mam 38 lat i w przeciwieństwie do ciebie ostatnie kilka lat nie spędziłem na Marsie. Przed laty kolej mogła sobie pozwolić na monopol pociągów kwalifikowanych na CMK. Jednak jest to przeszłość. Wkroczyliśmy w epokę autostrad, dróg ekspresowych, PB, Lotnictwa (głównie międzynarodowego). Czyli normalna ostra konkurencja, różnych środków lokomocji. Na zachodzie kolej musiała stawić czoła innym środkom lokomocji już od lat 50/60. Inni przewoźnicy są niezwykle elastyczni i mają świetny marketing.

Jeszcze w wakacje 1990r. pamiętam jak ludzie szturmowali ,,Berolinę’’ w Kutnie, ,,Polonię’’ w Koluszkach. Żeby kupić bilety w Łodzi na ,,Polonię’’ trzeba wpisać listę kolejkową. Jednak przyszedł pamiętny dzień 1 stycznia 1991r. wtedy wprowadzono Taryfę TCV (nie licząc połączeń do ZSRR). W wakacje 1991r. znowu jechałem tymi pociągami (tym razem w komunikacji krajowej). Ludzi wymiotło z pociągów. Przestali jeździć za granicę? Nie, zaczęli jeździć coraz częściej. Tylko że wtedy jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się prywatne firmy przewozowe, oferujące tanie podróżowanie autokarami, busami po Europie. Właśnie przez jedną nieprzemyślaną decyzję ukatrupiono przewozy międzynarodowe. Prywatni przewoźnicy bez skrupułów wykorzystali całkowity brak marketingu ówczesnego PKP.

W obecne wakacje dzięki ,,operatywności’’ PLK, IC Łódź straciła rozsądne połączenia z Krakowem, Zakopanym, Szczecinem/Świnoujściem. Marketingowy z PKS, PB momentalnie wyczuli możliwość dodatkowego zarobku. Zwyczajnie zostały uruchomione bisowe połączenia. W miejscowych gazetach nie ma żadnego krzyku z powodu braku rozsądnych połączeń kolejowych.

Jeśli zlikwidują (pod przykrywką remontów) TLK/IR na CMK a w Pendolino nie wprowadzą (w godzinach poza szczytowych) olbrzymiej puli tanich biletów czeka nas ekspansja PB.

33 pary połączeń PB Wrocław- Kraków niech będzie ostrzeżeniem. Naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie aby również z Warszawy do Krakowa jeździły 33 pary PB co 30 minut. Jeśli będzie zapotrzebowanie mogą jeździć co 20, 15, 10 minut. Oni są do wszystkiego zdolni.

A tak swoją drogą Ciebie oraz zarząd PLK wysłałbym na obowiązkowe szkolenia do DB Netze. Wówczas przekonałbyś się że na linii Gdzie jeżdżą pociągi kwalifikowane z szybkością 200 km./h spokojnie zmieszczą się dużo wolniejsze pociągi.

Może na koniec do Wszystkich którzy tak lekceważą PB. PRZEWOZI ON MIESIĘCZNIE PONAD 500 TYŚ. PASAŻERÓW JEST TO (W PRZYBLIŻENIU) ¼ TEGO CO PRZEWOZI PKP IC.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 23-08-2014, 12:07    Odpowiedz z cytatem

celtin88 akurat w niemczech są też takie linie kolejowe po których poruszają się tylko i wyłącznie pociągi ICE i w niektórych relacjach innych poza ICE nie uświadczysz. Po drugie jeżeli do krakowa zejdziemy z czasem przejazdu do 2h20 żaden PB nie będzie konkurencją. Podobnie do Wrocławia czy Gdańska, po zakończeniu modernizacji czasy przejazdu EICP będą dużo atrakcyjniejsze niż PB. I uwierz mi znajdą się ludzie którzy będą gremialnie korzystali z EICP. To głównie biznes, dla którego liczy się czas. Biznes nie jest zainteresowany jazdą PB. PB powstał głównie żeby wozić plebs, któremu odpowiada długi czas jazdy i niewygodne siedzenia. Poza tym PB dziś jest jutro nie. To jest firma która przyszła z zewnątrz i może się zwinąć tak samo jak szybko się pokazała.O niemczech to ty tyle wiesz co nic.Piszesz o pociągach kwalifikowanych jeżdżących 200 km/h. W niemczech już od dawna dla większości pociągów ICE obowiązuje prędkość 300 km/h a nie 200.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-08-2014, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli PKP IC nie wprowadzi tanich biletów to PB będzie jeździł na wszystkich trasach co 30 minut.
Niestety ale celtin.88 ma racje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-08-2014, 13:35    Odpowiedz z cytatem

maciej30, biznes zapełni wszystkie składy Pendolino, a dla plebsu nie ma żadnego znaczenia cena za przejazd tylko czas przejazdu i plebs też rzuci się na Pendolino, doprowadzając do upadku PolskiBus. Dobrze Cię zrozumiałam?

PS. Jesteś przedstawicielem biznesu czy plebsu?

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 14:08    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
sheva17 napisał/a:

Mówimy o ruchu max 3 pociągi na godzinę w 1 kierunku, spokojnie da się to ułożyć.


Nie da się, dlatego pociągów IR nie będzie. Za dużo jednotoru będzie.
Niech spinają Pendolino z Katowic i z Krakowa w 1 skład.
Jeśli bilet na Pendolino Kraków-Gdańsk będzie kosztował 300zł a PolskiBus 65 zł to ludzie się przemęczą przez te 10 godzin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-08-2014, 14:12   

Cytat:
A pasażerowie z EIC Sawa jak rozumiem przesiedli się do kosmodromu IR Matejko Smile .

To nie jest konkurencja tylko tani podjazd. Zresztą jest już po sprawie bo jest list intencyjny ws niedublowania relacji pociągów PKP IC i PR. Dlatego wyleciał Piast bo miał dubla z Panoramą.

Cytat:
Chłopcze porównuj sobie nawet z psim zaprzęgiem, fakty są takie, że PB z Wrocławia do Krakowa odjedzie pełny co pół godziny, a PKP IC pojedzie tą trasą od 4 do 6 razy rzadziej. Niestety na tym Twoim zarządzaniu nie wymagają myślenia, może jakieś zajęcia na temat mebli mieliście, że w koło opowiadasz o tych segmentach.

Człowieczku do czasu Śmiech ITD w końcu zacznie kontrolować stan techniczny przeładowanych Astromeg i czas jazdy kierowców i skończy się PBmania Śmiech Poza tym jest jeszcze jeden hak - nie honorowanie ulg ustawowych w biletach okresowych w komunikacji krajowej Śmiech

Cytat:
dla plebsu nie ma żadnego znaczenia cena za przejazd tylko czas przejazdu i plebs też rzuci się na Pendolino, doprowadzając do upadku PolskiBus. Dobrze Cię zrozumiałam?

Marna prowokacja. Dla pasażera chcącego jechać tanio nie liczy się tak bardzo czas jazdy więc po jedzie Polskim Busem albo Busem Aronusem by zaoszczędzić Śmiech Pendolino będzie miało takie zapełnienie jak dziś EIC BWE Śmiech
Powrót do góry

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Żeby czasem UTK nie zaczął kontrolować stanu technicznego Pendolino...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-08-2014, 14:37    Odpowiedz z cytatem

Nie ze mną te numery Maciej 30. W Niemczech są tylko dwie linie gdzie pociągi jadą 300km/h Koln-Frankfurt oraz Mumberg- Munchen (część trasy). Ty DB znasz co najwyżej tylko jak raz na rok przejedziesz się na FIP-e. Natomiast mnie firma regularnie wysyła służbowo do Niemiec. Każdego miesiąca w Niemczech kilka tysięcy kilometrów przejeżdżam pociągami. Z racji tego doskonale wiem że na liniach gdzie pociągi kwalifikowane jeżdżą 200 km/h jeżdżą tez pociągi regionalne i towarowe. Tam się da.


Na zachodzie przeciętnego człowieka stać na drogie pociągi kwalifikowane. Natomiast w Polsce przeciętnego Kowalskiego nie stać. O ile w godzinach szczytowych pociągi Pendolino mogą mieć 100% zapełnienia (biznes, handlowcy, delegacje, turyści zagraniczni) o tyle w pozostałych porach te składy zamienią się w muchowozy. Poza tym trzeba pamiętać że jest budowana S-7 to nie żarty. Po jej wybudowaniu na trasie Warszawa- Gdańsk samochodem dojedziesz praktycznie w podobnym czasie (a na trasie Warszawa- Kraków tylko nieco gorzej) niż Pendolino. Na dodatek taniej wyniesie samemu jazda samochodem niż Pendolino po bezpłatnej drodze ekspresowej. Pendolino do Wrocławia pod względem czasu przejazdu będą od samego czasu niekonkurencyjne. Również z Wrocławia do Gdańska po wybudowaniu drogi ekspresowej pociąg straci konkurencyjność pod względem szybkości.
Jak chcesz zapełnić Pendolino w godzinach pozaszczytowych?

Tylko podpowiem tobie że od wożenia powietrza IC nie zarobi kasy na spłatę kredytu na Pendolino.

A może tobie chodzi aby Pendolino podzieliło los pociągów międzynarodowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 23-08-2014, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Modliszka napisał/a:
maciej30, biznes zapełni wszystkie składy Pendolino, a dla plebsu nie ma żadnego znaczenia cena za przejazd tylko czas przejazdu i plebs też rzuci się na Pendolino, doprowadzając do upadku PolskiBus. Dobrze Cię zrozumiałam?

PS. Jesteś przedstawicielem biznesu czy plebsu?


A co Cie to obchodzi przedstawicielem kogo jestem. Może ujme to inaczej PB jest dla mniej zamożnych podobnie jak IR, nie podoba się Tobie cena w pendolino to wsiadaj do PB czy gdzie tam chcesz albo do jednostki IR i jedź przez Polskę za 30 złotych, tylko nie oczekuj szybkiego czasu przejazdu, bo czas przejazdu będzie adekwatny do ceny jaką zapłaciłaś. Co to tzw "ludzi mniej zamożnych", wcale nie oczekuje, że rzucą się na pendolino, niezależnie od tego jaka cena będzie za bilet, tylko dlatego, że czas przejazdu będzie atrakcyjny, raczej sądze, że pozostaną przy tańszych pociągach czy PB, pisałem tylko, że pendolino na zapełnienie nie powinny narzekać, bo będzie z nich korzystał też w dużej mierze biznes, dla którego czas przejazdu jest ważny. Dlatego Pendolino puszczają pomiędzy dużymi aglomeracjami bo liczą też na ten typ klienta, przecież nikt nie mówi, że pendolino ma kursować pomiędzy Zamościem a Rzeszowem.


Ostatnio zmieniony przez maciej30 dnia 23-08-2014, 15:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 15:27    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
Modliszka napisał/a:
maciej30, biznes zapełni wszystkie składy Pendolino, a dla plebsu nie ma żadnego znaczenia cena za przejazd tylko czas przejazdu i plebs też rzuci się na Pendolino, doprowadzając do upadku PolskiBus. Dobrze Cię zrozumiałam?

PS. Jesteś przedstawicielem biznesu czy plebsu?


A co Cie to obchodzi przedstawicielem kogo jestem. Może ujme to inaczej PB jest dla mniej zamożnych podobnie jak IR, nie podoba się cena w pendolino to wsiadaj do PB czy gdzie tam chcesz albo do jednostki IR i grzej przez Polskę za 30 złotych, tylko nie oczekuj szybkiego czasu przejazdu, bo czas przejazdu będzie adekwatny do ceny jaką zapłaciłaś.


Hm:
Kraków-Wrocław:
PolskiBus 4zł - 3:10
PKP: 49 zł - 5:19
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 23-08-2014, 15:35    Odpowiedz z cytatem

OS_24 Z opinii zasłyszanych, PB to jedno wielkie g, na długie trasy do niczego, niewygodne siedzenia, gdzie część ludzi wychodzi z obolałym kręgosłupem, rzędy siedzeń zbyt blisko siedzeń, nie ma jak nóg rozprostować, to jest taki autobusowy Ryanair. Tak jak wcześniej napisałem. 4 zł - cena adekwatna do czasu i komfortu podróży, jak komuś to odpowiada niech tym jeździ.

celtin88 ależ oczywiście, że pendolino na niektórych trasach w porównaniu z czasem przejazdu samochodem nie będzie aż tak konkurencyjne, chociażby opisywany przeze mnie czas przejazdu samochodem jaki niedawno osiągnąłem jadąc z katowic do gdańska - 4h40. Pendolino w najlepszym razie ten odcinek pokona w 5h25-30. No ale powiedzmy, że różnica już jest mała, więc w porównaniu z innymi publicznymi środkami transportu powiedzmy, że pendolino na tej np. trasie będzie bardzo mocno konkurencyjne w porównaniu z TLK/IR przez Łódź - Bydgoszcz czy PB. Bo tam czas przejazdu to minimum 8-9 godzin, nawet w tym pseudo komfortowym PB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 16:05    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
OS_24 Z opinii zasłyszanych, PB to jedno wielkie g, na długie trasy do niczego, niewygodne siedzenia, gdzie część ludzi wychodzi z obolałym kręgosłupem, rzędy siedzeń zbyt blisko siedzeń, nie ma jak nóg rozprostować, to jest taki autobusowy Ryanair. Tak jak wcześniej napisałem. 4 zł - cena adekwatna do czasu i komfortu podróży, jak komuś to odpowiada niech tym jeździ.

I teraz okazuje się, że im dłużej jedziesz, tym lepiej. Przed chwilą pisałeś odwrotnie. Niech ktoś powie, że to nie trolling.

PS: Kto jechał to wie jak jest. Lepiej na pewno niż w przedziale na środkowych miejscach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 23-08-2014, 16:08    Odpowiedz z cytatem

OS_24 A nie wiem o co Tobie chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 16:42    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
OS_24 A nie wiem o co Tobie chodzi.
Nie dziwi mnie to:
Napisałeś:
Cytat:

nie podoba się Tobie cena w pendolino to wsiadaj do PB czy gdzie tam chcesz albo do jednostki IR i jedź przez Polskę za 30 złotych, tylko nie oczekuj szybkiego czasu przejazdu, bo czas przejazdu będzie adekwatny do ceny jaką zapłaciłaś.

A zaraz po tem zaprzeczyłeś tej tezie bo skoro autobus jedzie 3 godziny a pociąg 5 godzin to pociąg lepszy.

Dodam, że w tych 4 zł był soczek i ciasteczko. W drugą stronę za 5.50 dostałem kawę i 2 ciasteczka. Więc z czym do gościa?

Co do udogodnień to w autobusie jest np. WiFi i klima. Skórzane fotele.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 23-08-2014, 16:48    Odpowiedz z cytatem

OS_24 pociąg jest wygodniejszy od PB i to sporo, niezależnie od czasu przejazdu. Natomiast tak jak pisałem po wprowadzeniu EICP wg. zakładanych czasów przejazdów Katowice/Kraków - Warszawa - Gdańsk, czy Warszawa - Wrocław PB wysiada, przynajmniej pod względem czasu przejazdu no i komfortu także, może konkurować jeszcze tylko cenowo i pewnie to sprawi, że gro pasażerów pozostanie wiernych PB. Natomiast myślę, że PB dziś jest jutro go nie ma. Nie będzie im odpowiadać w Polsce, czy zauważą zbyt duży odpływ klientów a im się przestanie opłacać jeździć w Polsce to się zwiną, to firma zagraniczna, więc nie stawiałbym aż tak bardzo na tego konia. Skąd wiesz czy za 3 lata PB będzie jeszcze na rynku Polskim. To jest taki autobusowy Ryanair, dziś jest na danych lotnisku/w danym kraju, jutro go nie ma, jeżeli nie uzyskuje satysfakcjonujących go warunków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 20 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl